Stránka 2 z 3

Re: STK a Xenony

Napsal: 27 úno 2010, 09:44
od nilmo
Tak sem byl včera na STK. xenony sem nechal v autě a naprosto v pohodě, akorát mi nastavili paraboly :D ...jenže mam jiný problém....neprošel sem na emisích :D tak teď nevim co s tim :D

Re: STK a Xenony

Napsal: 03 bře 2010, 07:28
od peetan
Včera zastavili kolegu při běžné silniční kontrole, pokuta za Xenony 2.500,- CZK :-) A prý mohli uložit až 7.000,- Vyplatí se ? :-)

Re: STK a Xenony

Napsal: 03 bře 2010, 08:27
od marsox
nilmo píše:Tak sem byl včera na STK. xenony sem nechal v autě a naprosto v pohodě, akorát mi nastavili paraboly :D ...jenže mam jiný problém....neprošel sem na emisích :D tak teď nevim co s tim :D
Tak to mas 2 sposoby ako to vyriesit, lahsia a rychlejsia a mozno aj lacnejsia je cesta podplatenia, resp. mu tam nabuduce nieco hned daj a povedz mu ze to ma napr. za ochotu. Ludia pracujuci na STK a EK to beru ako samozrejmost :mrgreen: Alebo druhy sposob, kedze mas asi zvysene CO a HC, tak najprv na diagnostiku, ked ta nic nepovie, tak klasicky vymen vzduchovy, palivovy filter, potom mozes vymenit lambda sondu, potom si kup novy kat, prip. univerzalny, mozes vymenit sviecky, zapalovacie kable a taktiez precistit skrtiacu klapku a aj ked to spravis, tak este stale to nemusi byt ono. Cize ked si to zratas, tak ta vyjde lacnejsie a rychlejsie ta prva moznost :mrgreen:

Re: STK a Xenony

Napsal: 05 bře 2010, 17:16
od mad mike
peetan píše:Včera zastavili kolegu při běžné silniční kontrole, pokuta za Xenony 2.500,- CZK :-) A prý mohli uložit až 7.000,- Vyplatí se ? :-)
v čem ty xenony měl? čočka? parabola?

Re: STK a Xenony

Napsal: 07 bře 2010, 10:41
od peetan
podle mne je lhostejné v čem (má alfu 147, takže asi parabola). Při silniční kontrole rozsvítil, xenony blikly a už to bylo - absenci ostřikovačů pozná každý blb, naklápění asi ne. Pokud není policajt úplnej vůl, asi ví, že Punta Xenony nikdy neměly. Že xenony projdou STK je spíš laxnost a benevolence pracovníků STK, přede mnou na STK vyhodili auto za nesvítící zadní poziční světlo a nikdo se majitelem nebavil a nemazal, že žárovka mohla prasknout před 10-ti sekudami. Přijeď si na opakovačku a hotovo. Že xenony můžou svítit jakž takž seřízeně v základní poloze je asi fakt, ale v běžném provozu vzhledem k absenci naklápění to je už asi horší.

Re: STK a Xenony

Napsal: 09 kvě 2010, 20:52
od wladam
Tak v patek me za xenony zastavily, policajti byly prej na nejakem skoleni v Praze a DOPRAVKA po xenonech pujde, statnakum to je asi jedno pac ty me tyden pred tim nechaly, je to bez bodu a zalezi na policajtovi jak se vyspi... Ja se nehadal tak za 200, ale nektery jeho kolegove davaji pry az 1000. Musite mit naklapeni ostrikovace a ciry svetla, ja mam jen ty svetla(teda alespon podle neho :D ), ostrikovace pozna kazdy jatro a kdyz vas kvuli tomu zastavi tak se podiva do kabiny a uvidi tlacitka na stelovani svetlometu tak vymluva na automaticky naklapeni ktery je momentalne nefunkcni asi neprojde...
Takze asi tak..

Re: STK a Xenony

Napsal: 10 kvě 2010, 12:03
od mezek
Lidi, nezlobte se na mne, ale dávat xenony do parabol nebo čoček - takové "machry" nazývám idiotama! Ano, svítí to líp, že nikdo z protijedoucích nebliká - už to vzadali. Já takovému idiotovi pustím rovnou dálkové...
Jde o to elektronické naklápění. To samo, podle zátěže, sklopí světlo dolů, aby neoslňovalo. Jenže drtivá většina těch, co si to takhle "vytuní", snad ani neví, že existuje třeba manuální naklápění světel.
Druhá věc je, že to je protizákonné. A co si myslet o těchto lidech, když ignorují zákon...???
Já v Puntu II řešil světla nákupem sice drahých, ale kvalitních žárovek +30%. Kupoval jsem to u známého v autodílech, je to fanda funkčního tuningu. V první řadě mi prozradil, že pokud kupovat žárovky s nějakým +% svítivosti navíc, tak zásadně značkové a jednotlivě! Proč? Protože výrobci dělají marketingový podvod - prodají dvě žárovky s +15%, ale počítají 15% + 15% = 30%. Dále nekupovat ty "módní" modré žárovky. Paradoxně naopak snižují svítivost. Nepovím, co jsem nakonec koupil, páč si to už nepamatuju a Puntík je už jinde, ale svítivost se oproti originálu zlepšila. Jediné, co se nezlepší, je ostré ohraničení "rozptylu" světla. Takže pořád byla silnice osvětlená jen asi na 30m, dál už byla "tma". Tma v uvozovkách, protože když byla před autem překážka i před světlem na silnici, byla vidět.

Jestli instalovat xenony, tak jedině celý komplet (světla + elektronika). Ostřikování nechť je na uvážením každého, když není, zasrané sklo nepropustí tolik světla, že...?

Re: STK a Xenony

Napsal: 10 kvě 2010, 16:35
od D´ice
mezek: s těma modrýma žárovkama mohu jenom souhlasit, koupil jsem si modré žárovky, které mají být plněné xenon plynem a svítit bíle, samozřejmě s větší svítivostí, ale opak je pravdou takže zbytešně vyhozené peníze. Jediný efekt co to mělo že v kombinaci s bílou ledkou v parkovačkách to mělo hezkou barvu ale jinak nic. 8)

Re: STK a Xenony

Napsal: 11 kvě 2010, 18:12
od mad mike
to mezek: já si dovolím poznamenat, že xenony právěže můžou být jen a pouze ve světlech opatřených čočkama, dále ostřikovači a autonaklápěním světel :wink: . čiré sklo snad uvádět ani nemusím. a proto že někoho schválně oslnuješ dálkovýma, si idiot ty :!: s žárovkama plněnýma xenonem a natřenýma na modro mám jedině dobré zkušenosti, koupil jsem je kdysi na Tipo,byly to noname alpine z makra, ale světlo oproti původním halogenkám parádní a dostačující

Re: STK a Xenony

Napsal: 11 kvě 2010, 19:23
od mezek
mad mike píše:to mezek: já si dovolím poznamenat, že xenony právěže můžou být jen a pouze ve světlech opatřených čočkama, dále ostřikovači a autonaklápěním světel :wink: . čiré sklo snad uvádět ani nemusím. a proto že někoho schválně oslnuješ dálkovýma, si idiot ty :!: s žárovkama plněnýma xenonem a natřenýma na modro mám jedině dobré zkušenosti, koupil jsem je kdysi na Tipo,byly to noname alpine z makra, ale světlo oproti původním halogenkám parádní a dostačující
Buď jsem to špatně napsal, nebo jsi špatně porozuměl... Myslel jsem "do původních světel (s halogenama) narvat xenony". Bez jakýchkoliv dalších úprav. Asi takhle: kolega z práce to tak udělal - zapne světla, xenony bliknou a bez hnutí svítí, já u X5 zapnu světla, xenony bliknou, rozsvítí se a pak se automaticky nastaví. Zatímco on při zátěži oslňuje (pokud manuálně nesklopí světlo původním mechanismem), tak moje X5 si sama světla vyrovnává.
Takže auta s originál xenonama mi nevadí, rádoby vytuněné ano... A když mi takový pablb svítí xenonama do očí, jenom proto, aby machroval, že jeho obstarožní Golf nebo jiná šunka má xenony, tak holt já mu posvítím dálkovýma. Ano, je to prasárna, ale jinak bych musel otočit, dojet ho, zastavit ho a dát mu přes hubu.

ad. modré žárovky: to jsou obyčejné žárovky s vláknem, které jsou jen plněné xenonem. Pokud mají stejné vlákno, stejný příkon, tak svítí stejně jako halogeny, jen v jiném spektru. Modré zabarvení skla má jen "navodit zdání" xenonové výbojky, a propustí míň světla. Jen díky tomu jinému spektru se zdá, že svítí víc. Samozřejmě, pokud si koupíš silnější, svítí víc, než originál halogeny. Ale to dokážou silnější halogeny taky...

Re: STK a Xenony

Napsal: 11 kvě 2010, 21:15
od l-cizek
ty bys na mě bliknul dálkama, já bych ti to vrátil i s mlhovkama :D ... jinak řeknu to asi takhle... na tvoje super moderní X5 tu vážně není nikdo zvědavej... jdi si na BMW forum za bohatejma, tady sme jen chudáci z s obstarožníma fiatama :!:

Re: STK a Xenony

Napsal: 11 kvě 2010, 23:04
od sakal_tt
l-cizek píše:ty bys na mě bliknul dálkama, já bych ti to vrátil i s mlhovkama :D ... jinak řeknu to asi takhle... na tvoje super moderní X5 tu vážně není nikdo zvědavej... jdi si na BMW forum za bohatejma, tady sme jen chudáci z s obstarožníma fiatama :!:

:lol: :lol: :wink:

Re: STK a Xenony

Napsal: 11 kvě 2010, 23:30
od VojtaGT
Jde o to elektronické naklápění. To samo, podle zátěže, sklopí světlo dolů, aby neoslňovalo.
Hodně aut s origo xenonama a atomatickým naklápěním oslňuje jak sviňa. Světlo se po puštění sešteluje, ale během jízdy už je pořád stejně, takže když se auto zhoupne, tak ti co jedou proti toho stejně moc nevidí. Takže je úplně jedno, jestli tam automatický naklépění je nebo ne. Já mám přestavbovku v čirých světlech s čočkou, a když auto naložím, tak světla nastavím sám motorkama aby neoslňovaly. Pokud člověk není hovado který na to kašle, tak nevidím důvod, proč bych je nepoužíval.

Re: STK a Xenony

Napsal: 11 kvě 2010, 23:31
od Petr1968
Funguje to i za jízdy. Takže nejenom brutální kola,ale ještě Hidy :lol:

Re: STK a Xenony

Napsal: 12 kvě 2010, 08:59
od mezek
l-cizek píše:ty bys na mě bliknul dálkama, já bych ti to vrátil i s mlhovkama :D ... jinak řeknu to asi takhle... na tvoje super moderní X5 tu vážně není nikdo zvědavej... jdi si na BMW forum za bohatejma, tady sme jen chudáci z s obstarožníma fiatama :!:
Ta X5 není supermoderní, je to stará šunka a slouží celé rodině. Moje "vlastní a osobní" auto je nyní Linea, předtím Punto II.
Jediné, co jsem chtěl říct, je to, že mně osobně vadí ti, co si xenonové výbojky dají do "neoriginál" světel a absolutně kašlou na nějaké nastavování s ohledem na naložení auta. Nevadí mi krátkodobé oslnění při zhoupnutí, to dělá každé auto, ale permanentní svícení pánubohu do oken jen proto, že dotyčný svítí s tlumenými světly jako s dálkovými. Samozřejmě stejně tak jsou idioti ti, co takhle svítí s halogenama.
Nejsem proti přestavbě, jen jsem napsal, že to chce komplet - nejen samotnou výbojku, ale i automatické nastavování.