Stránka 2 z 3

Napsal: 04 led 2007, 06:19
od Alda
Včera jsem chtěl konečně zkontrolovat klapku. Ale byl už skoro večer (hlavně skoro tma) a tak jsem se chtěl podívat otvorem po vyndání pylového filtru - jak píše MEZ.
Odcvakl jsem kryt u ostřikovače a první překvapení - těsnění.
Bylo podomácku udělané snad nějakým silikonem a hlavně vůbec netěsnilo, protože nesedělo v té drážce po obvodu krytu.
Potom odšroubovat kryt filtru - pozor na šroubek aby vám nezapadl do prostoru pod ostřikovačem (jako mě) a vytáhnout filtr. To co jsem tam měl já, nebyl filtr ale humus.
Jelikož mám nedaleko prodejnu dílů na italská auta (www.adh.cz) tak jsem se tam byl hned zeptat na tyto 2 věci (těsnění + filtr)

Těsnění: dle katalogů v prodejně tam snad žádné být nemá a jelikož kryt filtru je udělán tak aby do něj voda netekla, tak bych těm katalogům věřil.

Filtr: několik typů (výrobců) na výběr, ceny od cca 600,- do 1100,- za originál. Přitom ceny na jiný fiaty byly zhruba poloviční.

A hlavně dle tvrzení prodavače je to zamlžování uvnitř auta opravdu způsobeno pylovým filtrem (prý jestli neteče radiátor, ale mě se voda neztrácí)

Teď chci zeptat:
1. Máte pod krytem u ostřikovače těsnění?
2. Na kolik přišel ten filtr vás?

Napsal: 04 led 2007, 09:41
od srokis
Díky za rady. Včera jsem zkoušel přepínat tlačítkem vnitřní okruh a zvuk ventilátoru pořád stejný. Navíc, dnes jsem jel 1/2 hodiny za avií a žádnej smrad jsem necítil. Zřejmě mám taky klapku asi stále zavřenou (okna se potí jako dveře od chlíva). O víkendu se na to musím zkusit podívat.

Napsal: 04 led 2007, 10:02
od Alda
Nejsem jist tím, že by se měl ten zvuk měnit. U mě to tak je, ale nikdo to nepotvrdil a včera jsem se k tomu nedostal. Jo a našel jsem ten pylový filtr na netu za 309,-.

Napsal: 04 led 2007, 12:38
od srokis
to Alda: Co se týče krytu pod ostrřikovačem, tak tam mám asi origoš tenké černé gumové těsnění, ale předchozí majitel mu dal pěkně zabrat a je na dva kusy. Jelikož i pylový filtr byl špatně nasazen a tím pádem i trochu zdeformován (jinak byl ale čistej), tak jsem sháněl nový. V Polsku přišel cca 600,-Kč, tak jsem se na to vykašlal a filtr porovnal a nasadil zpátky. Doufám, ale že tím to rosení skel nebude. Větší váhu přikládám té ventilaci, ale uvidím, až se o víkendu na to podívám.

Napsal: 04 led 2007, 13:21
od Dodo-multipla
Alda píše:Teď chci zeptat:
1. Máte pod krytem u ostřikovače těsnění?
2. Na kolik přišel ten filtr vás?
1.tesneni tam je, takove tenke, cerne
samostatne objednat nejde, dostanes ho spolecne s krytem, kdyz si ho objednas
2.fitr stoji cca 1000,- original v servisu fiat

obe informace overeny, kamarad dela v origo servisu fiat

Napsal: 04 led 2007, 14:23
od Alda
Díky za odpovědi.
Okaz na levný filtr:
http://nakupujeme.cz/atsservis/index.ph ... &id=199007

Napsal: 05 led 2007, 07:56
od kkotrbaty
Díky, dneska se na to podívám a uvidím.

Napsal: 08 led 2007, 09:27
od srokis
Tak, o víkendu jsem se podíval na tu klapku a zjistil jsem, že je pořád uzavřena pro přívod vzduchu z venku (pěkně je to vidět po vyjmutí pylového filtru). Ovládací motorek klapky vůbec nereagoval na přepínací tlačítko cirkulace. Změřil jsem proud na vodičích do motorku a vždy po zmáčknutí tlačítka docházelo i ke změně polarizace - vše OK, pouze motorek nereagoval. Původně jsem chtěl motorek vytáhnout, ale stačilo pouze po něm několikrát zlehka poklepat a světe div se, on začal fungovat. Dnešní cesta cca 30km ve třech lidech už byla bez jakékoliv známky pocení a rosení skel. Tak snad někomu ta informace přijde vhod. Multinám zdar.

Napsal: 08 led 2007, 14:12
od kkotrbaty
Přesně to jsem udělal i já, kromě poklepu na motorek, já jsem přes pylový filtr roxorem klapku otevřel a okna se mi už nepotí. Teď tedy zkusím poklepat na motore. Je to ten váleček po levé straně klapky pod palubovkou. Abych neklepal na něco jiného.

Napsal: 08 led 2007, 16:25
od srokis
Jasně, to je on - ten motorek.

Napsal: 09 led 2007, 06:13
od Alda
Tak u mě je to fakt tím filtrem. Klapku jsem včera kontroloval a je v pohodě. Ten filtr je ale tak zanesen, že je to jako by byla klapka pořád zavřená.

Napsal: 03 úno 2007, 19:47
od peta
Už taky nemám místo skel vrata od chlíva. Byla to taky zavřená klapka.
Doufám, že je to ten žlutý plast vzádu za pylovým filtrem a kdyby ne tak je to jedno. Hlavní je,že se to nepotí. Stačilo jen trochu to vzít silou. Doufám, že nepotkám moc smraďochů, protože zavřít to už nejde.

Napsal: 03 úno 2007, 21:00
od zbynek
Zdarec,
jen potvrzuji již zde potvrzené: v mém případě bylo pocení skel způsobené nefunkčním motorkem klapky na zavírání vnějšího přívodu vzduchu.
Když jsem na motorek důrazně poklepal, tak si, pravda, říci dal, ale abych se na něj sápal za každým smrdutým aviatikem... to radši šups odpojit přívodní konektor a máme natrvalo otevřeno.
Mimochodem přívodní konektor je o kousek níž u "svorkovnice", ale to asi každý pozná když půjde po káblíku :-D
Ahoj,
zbynek

Napsal: 06 úno 2007, 12:19
od Fantom
Sakra nemůžu tu klapku vůbec najít.Podle vašich instrukcí tj.Pod kaslíkem spolujezdce nic není :?

Napsal: 06 úno 2007, 13:37
od zbynek
Zvenku se sklon jakoby k noham spolujezdce. Je tam dost objemny motor ventilatoru. Vedle neho kousek nahore je maly valecek, a to je motorek klapky. Samotna klapka je k motorku pripojena pres takovy maly prevod. Povedlo se?