Stránka 2 z 3
Napsal: 10 říj 2007, 21:47
od Anduril
Tak to nevim, ja mam ted taky problem s otackama pri volnobehu. Ted mam za studena jen 900, o vikendu probehne cisteni skrtici klapky.
Napsal: 11 říj 2007, 09:41
od radek.s
Prosím o radu, jak se ta klapka čístí. To se sundá vzduchovej filtr a ta klapka co se otvírá, když šlapete na plyn se vyčístí? Čím to čistíte?
Díky, Radek.
Napsal: 11 říj 2007, 10:02
od marty3d
Vencapunto píše:Něco podobného sem měl i já,zadřený ložisko a vylámanej přítlačák.Zbyly mi tam asi tři pružiny,lamela O.K.Koupil sem celou sedu a je klid.
sorry za OT: s tou spojkou sem na tom byl úplně stejně, tj. v háji ložisko, přítlačák. Lamela byla OK.
Napsal: 11 říj 2007, 19:58
od palo.c
v servise mi vyčistili škrtiacu klapku, no zmena skoro žiadna, dal som to potom na počítač a chlapík mi prestavil riadiacu jednotku na pôvodné hodnoty, tak teraz uvidím, ak nič, tak dám skontrolovať ešte snímač taploty vody, je možné, že dáva zlé hodnoty riadiacej jednotke, neviem
Napsal: 11 říj 2007, 20:14
od Anduril
tak to ja doufam, ze mam problem jen ve skrtici klapce. Na diagnostice ve fiatu nezjistili zadny problem, akorat mechanik rikal, ze klapku bude treba vycistit, ze je to urcite tim - motor nezdecha, ale kdyz je zahraty, trochu se skube (na volnobeh) a za studena ma nizke otacky. Jeste jsem pro jistotu objednal nove svicky.
Napsal: 12 říj 2007, 10:13
od MIKI-GT
radek.s píše:Prosím o radu, jak se ta klapka čístí. To se sundá vzduchovej filtr a ta klapka co se otvírá, když šlapete na plyn se vyčístí? Čím to čistíte?
Díky, Radek.
za vduchovým filtrem je váha vzduchu a ta klapka je v sání.. hod fotku motoru a zakreslým dyžtak.. já vždy sundal celý sání a vyčistil to
Napsal: 12 říj 2007, 22:20
od radek.s
Tak koukám, že na fotkách je to důležitý schovaný pod vzduchovým filtrem a je vidět prd.
Ale už jsem to našel v manuálu na Punto 1.2 8V od 99, má to stejný.
Když se sundá filtr, tak je tam těleso se škrtící klapku. Jde to vyčistit bez toho aby se to těleso vyndavalo ven? Jak a co mám vyčistit? Stačí vyčistit tu klapku, co se naklápí a ten otvor v kterým klapka je?
Napsal: 13 říj 2007, 12:13
od Anduril
Tak ja uz to mam vycistene. Zabralo to asi hodinu casu i s montazi. U me musel jit dolu filtr vzduchu a pak ven i cele teleso skritici klapky vc. ridici jednotky, ktera je prisroubovana nad klapkou.
U klapky jsem vycistil otvor z obou stran a take samotnou klapku. Bylo to radne zaprane - nebyla tam zadna skvira, ted uz je to pri zavrene klapce mirne propustne.
Zatim jsem zkousel trochu zahrat motor a nechat to bezet a cukani se neprojevilo. Otacky za studena uz jsou vyssi. Uvidim, co to bude delat po delsi jizde.
Zaroven jsem i vymenil svicky za nove (Brisk BR12YC).
Jeste prijde pred zimou nova baterka a snad bude vse ok.
Napsal: 14 říj 2007, 00:48
od onc
Anduril píše:Tak ja uz to mam vycistene. Zabralo to asi hodinu casu i s montazi. U me musel jit dolu filtr vzduchu a pak ven i cele teleso skritici klapky vc. ridici jednotky, ktera je prisroubovana nad klapkou.
U klapky jsem vycistil otvor z obou stran a take samotnou klapku. Bylo to radne zaprane - nebyla tam zadna skvira, ted uz je to pri zavrene klapce mirne propustne.
Zatim jsem zkousel trochu zahrat motor a nechat to bezet a cukani se neprojevilo. Otacky za studena uz jsou vyssi. Uvidim, co to bude delat po delsi jizde.
Zaroven jsem i vymenil svicky za nove (Brisk BR12YC).
Jeste prijde pred zimou nova baterka a snad bude vse ok.
... co se tyce tech svicek Brisk - mel jsem je tam asi dva dny a auti frcelo
jak diesel ... klapalo to a rachot az hruza ... dal jsem tam NGK a klid a v
poho ...
Napsal: 14 říj 2007, 08:03
od Anduril
Tak otestovano i pri jizde a zahratem motoru a parada..vycisteni klapky zjevne pomohlo, motor je pri volnobehu krasne klidny.
Ad svicky.. nezaznamenal jsem nic z toho, co popisujes, oproti puvodnim Championum.
Napsal: 14 říj 2007, 16:21
od Anduril
No tak dneska jsem jel nejakych 100km a mam problem - otacky na volnobeh jsou strasne vysoke (kolem 1300rpm). Ze by se po vycisteni klapky musela vyresetovat ridici jednotka? Nevi nekdo? To s tim musim do fiatu?
Napsal: 14 říj 2007, 17:50
od Pun-to
Určitě. Ale i když to neuděláš tak se časem srovná sama.
Nemusíš, stačí odpojit na chvíly baterku.
Napsal: 14 říj 2007, 18:12
od Anduril
Ted jsem to jeste byl pozlobit a neda se..vetsinou, kdyz to vytocim nad 2k otacek, tak to spadne pak na 1500 a drzi a nechce dolu. Jindy po nastartovani pohoda, jezdim a veschno ok. Ale pak zastavim a zase to vybehne.
Na jak dlouho se ma odpojit ta baterka? Btw co se mi stane s origos radiem po odpojeni baterky? Jestli je nejak kodovane nebo neco..nemam k tomu kontrolni kod.
Napsal: 14 říj 2007, 18:19
od Arrow79
Ja som odpajal baterku na cca 10 minut. Ohladom toho radia, netusim, ale asi to bude pytat kod.
Napsal: 14 říj 2007, 18:29
od palo.c
ak máš kódované rádio tak po odpojení baterky bude určite pýtať kód, k tvojim otáčkam len toľko, ja keď som si nechal vyčistiť klapku tak mi v servise povedali, že to môže nejaký čas blbnúť pokiaľ si to všetko sadne, ja som si dal nastaviť v počítači pôvodné hodnoty ako boli od výroby a je to lepšie, otáčky na voľnobehu sa držia ako pribité na 750, no aj tak mi motor zhasol, skúsim na tom pobehať ešte nejakých 300 km a uvidím, mechanik mi povedal, že ako sa to nezlepší tak potom môže byť chyba v snímači teploty, vraj dáva nesprávnu hodnotu počítaču a ten dáva viac paliva a motor zhasne, tak ešte uvidím