HELP - volnoběžné otačky

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Tak to nevim, ja mam ted taky problem s otackama pri volnobehu. Ted mam za studena jen 900, o vikendu probehne cisteni skrtici klapky.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Reklama
 

radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Příspěvek od radek.s »

Prosím o radu, jak se ta klapka čístí. To se sundá vzduchovej filtr a ta klapka co se otvírá, když šlapete na plyn se vyčístí? Čím to čistíte?
Díky, Radek.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
marty3d
Znalec
Příspěvky: 647
Registrován: 30 dub 2007, 10:44
Bydliště: Tři Dvory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marty3d »

Vencapunto píše:Něco podobného sem měl i já,zadřený ložisko a vylámanej přítlačák.Zbyly mi tam asi tři pružiny,lamela O.K.Koupil sem celou sedu a je klid.
sorry za OT: s tou spojkou sem na tom byl úplně stejně, tj. v háji ložisko, přítlačák. Lamela byla OK.
jsem nejvic pratelskej clovek na svete a hafo mocinky mega moc se seznamim s nakejma coool lidickama, tak mi klidne pisnete papky
palo.c
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 10 bře 2007, 15:46
Bydliště: Hliník nad Váhom

Příspěvek od palo.c »

v servise mi vyčistili škrtiacu klapku, no zmena skoro žiadna, dal som to potom na počítač a chlapík mi prestavil riadiacu jednotku na pôvodné hodnoty, tak teraz uvidím, ak nič, tak dám skontrolovať ešte snímač taploty vody, je možné, že dáva zlé hodnoty riadiacej jednotke, neviem :(
PUNTO II 1.2 8V 2000
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

tak to ja doufam, ze mam problem jen ve skrtici klapce. Na diagnostice ve fiatu nezjistili zadny problem, akorat mechanik rikal, ze klapku bude treba vycistit, ze je to urcite tim - motor nezdecha, ale kdyz je zahraty, trochu se skube (na volnobeh) a za studena ma nizke otacky. Jeste jsem pro jistotu objednal nove svicky.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Uživatelský avatar
MIKI-GT
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 233
Registrován: 03 srp 2007, 13:21
Bydliště: garáž
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MIKI-GT »

radek.s píše:Prosím o radu, jak se ta klapka čístí. To se sundá vzduchovej filtr a ta klapka co se otvírá, když šlapete na plyn se vyčístí? Čím to čistíte?
Díky, Radek.
za vduchovým filtrem je váha vzduchu a ta klapka je v sání.. hod fotku motoru a zakreslým dyžtak.. já vždy sundal celý sání a vyčistil to
Alfa Romeo 166 2,4 JTD, luxury lowrider
Punto GT - prodáno
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Příspěvek od radek.s »

Tak koukám, že na fotkách je to důležitý schovaný pod vzduchovým filtrem a je vidět prd. :( Ale už jsem to našel v manuálu na Punto 1.2 8V od 99, má to stejný. :!: Když se sundá filtr, tak je tam těleso se škrtící klapku. Jde to vyčistit bez toho aby se to těleso vyndavalo ven? Jak a co mám vyčistit? Stačí vyčistit tu klapku, co se naklápí a ten otvor v kterým klapka je? :?:
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Tak ja uz to mam vycistene. Zabralo to asi hodinu casu i s montazi. U me musel jit dolu filtr vzduchu a pak ven i cele teleso skritici klapky vc. ridici jednotky, ktera je prisroubovana nad klapkou.
U klapky jsem vycistil otvor z obou stran a take samotnou klapku. Bylo to radne zaprane - nebyla tam zadna skvira, ted uz je to pri zavrene klapce mirne propustne.
Zatim jsem zkousel trochu zahrat motor a nechat to bezet a cukani se neprojevilo. Otacky za studena uz jsou vyssi. Uvidim, co to bude delat po delsi jizde.
Zaroven jsem i vymenil svicky za nove (Brisk BR12YC).
Jeste prijde pred zimou nova baterka a snad bude vse ok.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Příspěvek od onc »

Anduril píše:Tak ja uz to mam vycistene. Zabralo to asi hodinu casu i s montazi. U me musel jit dolu filtr vzduchu a pak ven i cele teleso skritici klapky vc. ridici jednotky, ktera je prisroubovana nad klapkou.
U klapky jsem vycistil otvor z obou stran a take samotnou klapku. Bylo to radne zaprane - nebyla tam zadna skvira, ted uz je to pri zavrene klapce mirne propustne.
Zatim jsem zkousel trochu zahrat motor a nechat to bezet a cukani se neprojevilo. Otacky za studena uz jsou vyssi. Uvidim, co to bude delat po delsi jizde.
Zaroven jsem i vymenil svicky za nove (Brisk BR12YC).
Jeste prijde pred zimou nova baterka a snad bude vse ok.

... co se tyce tech svicek Brisk - mel jsem je tam asi dva dny a auti frcelo
jak diesel ... klapalo to a rachot az hruza ... dal jsem tam NGK a klid a v
poho ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Tak otestovano i pri jizde a zahratem motoru a parada..vycisteni klapky zjevne pomohlo, motor je pri volnobehu krasne klidny.

Ad svicky.. nezaznamenal jsem nic z toho, co popisujes, oproti puvodnim Championum.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

No tak dneska jsem jel nejakych 100km a mam problem - otacky na volnobeh jsou strasne vysoke (kolem 1300rpm). Ze by se po vycisteni klapky musela vyresetovat ridici jednotka? Nevi nekdo? To s tim musim do fiatu? :(
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

Určitě. Ale i když to neuděláš tak se časem srovná sama.
Nemusíš, stačí odpojit na chvíly baterku.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Ted jsem to jeste byl pozlobit a neda se..vetsinou, kdyz to vytocim nad 2k otacek, tak to spadne pak na 1500 a drzi a nechce dolu. Jindy po nastartovani pohoda, jezdim a veschno ok. Ale pak zastavim a zase to vybehne.
Na jak dlouho se ma odpojit ta baterka? Btw co se mi stane s origos radiem po odpojeni baterky? Jestli je nejak kodovane nebo neco..nemam k tomu kontrolni kod.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Ja som odpajal baterku na cca 10 minut. Ohladom toho radia, netusim, ale asi to bude pytat kod.
Punto MK2 1.2 8V ELX
palo.c
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 10 bře 2007, 15:46
Bydliště: Hliník nad Váhom

Příspěvek od palo.c »

ak máš kódované rádio tak po odpojení baterky bude určite pýtať kód, k tvojim otáčkam len toľko, ja keď som si nechal vyčistiť klapku tak mi v servise povedali, že to môže nejaký čas blbnúť pokiaľ si to všetko sadne, ja som si dal nastaviť v počítači pôvodné hodnoty ako boli od výroby a je to lepšie, otáčky na voľnobehu sa držia ako pribité na 750, no aj tak mi motor zhasol, skúsim na tom pobehať ešte nejakých 300 km a uvidím, mechanik mi povedal, že ako sa to nezlepší tak potom môže byť chyba v snímači teploty, vraj dáva nesprávnu hodnotu počítaču a ten dáva viac paliva a motor zhasne, tak ešte uvidím
PUNTO II 1.2 8V 2000
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“