Stránka 2 z 3
Re: Croma škubání
Napsal: 03 říj 2010, 11:41
od rotwajler
Šklbanie motora sposobuju prevazne zanesene virive klapky sania resp. vypadnute tiahlo ich ovladania. S klimou to nema nic spolocne.
Re: Croma škubání
Napsal: 08 říj 2010, 14:00
od lgolla
Škubání neustalo vyzkouším vířivou klapku sání , nevím však kde ji najdu.
.......zajímavej výkon - co to znamená DPF off ? ...........
Dík LG
Re: Croma škubání
Napsal: 08 říj 2010, 18:46
od rotwajler
Ovladanie klapiek sania najdes blizko zhavicov, je to taka tycka, ktora ovlada 4 ks klapiek vo vnutri sania. Tato sa hybe po nastartovani a pridani plynu. Sklbanie moze sposobovat aj zly EGR ventil. Najprv treba riadne zdiagnostikovat a nasledne podla vysledku hladat pricinu dalej.
DPF off;diesel particulate filter; znamena odstraneny elektronicky a mechanicky
Re: Croma škubání
Napsal: 20 říj 2010, 09:23
od lgolla
Dík za radu.
EGR ventil jsem již před časem čistil , moc špinavý nebyl - trochu sazí.Závada se projevovala i po vyčištění.
Snažil jsem se najít táhla klapek ,ale nepodařilo se mi je najít . Klapky budou asi uvnitř sacího tunelu z plastu za žhavícíma svíčkama ,na pravo vzadu je i EGR ventil a u něj další, pro mně neznámé komponenty .Táhla jsem však neobjevil.
Ještě jednou- jedná se o motor Multijet JTD 1.9 16V.
Zkus mi lépe popsat kde to najít.
Zatí dík LG.
Re: Croma škubání
Napsal: 20 říj 2010, 17:52
od pmpolis
Obr 1 - v tých miestech ho nájdeš
Obr 2 - to je to tiahlo - už vypadnuté z pomocných ventilov
Re: Croma škubání
Napsal: 25 říj 2010, 08:42
od lgolla
Děkuji za perfektní "schéma" pozice táhla klapek.Lepší jsem si ani nemohl přát.
Až to prozkoumám ,tak se ozvu jak to dopadlo.
LG.
Re: Croma škubání
Napsal: 14 pro 2010, 12:27
od lgolla
Ahoj.
Tak jsem se konečně dostal k prozkoumání táhla výřivé klapky.A výsledek je takový , že jsem žádné táhlo na sacím potrubí nenašel.Prostě ho tam nemám namontované , alespoň tak jak je na obrázku , žádné táhlo ,žádné mechanické součástky.Mám Multijet 16V z r. 2008 .Jestli je to na mém motoru uděláno jinak - to neví.Můžu Vám to i vyfotit.
Nyní jezdím na arktickou naftu a zatim to ani neškublo.
LG.
Re: Croma škubání
Napsal: 01 bře 2011, 14:12
od clutch
To protoze, tuhle hovadinu tam davali jen do poloviny roku 2006, pak uz davali plastove sani bez vyrivych klapek.
Re: Croma škubání
Napsal: 02 bře 2011, 06:55
od lgolla
Dík za informaci.
Nyní stále jezdím na zimní naftu a za celou zimu ani jedno škubnutí.Již jsem přesvědčen ,že celý problém je v naší ekologické letní naftě.I když se snažím tankovat u značkových č.stanic.
Uvidím v létě.
LG.
Re: Croma škubání
Napsal: 23 bře 2011, 12:14
od Josephino
Dobrý den. Mám taky Cromu R.V. 2006 a měl jsem stejný problém. Díky částečnému ucpání FAP filtru (filtr pevných částic) se poškodil EGR ventil v turbu a to způsobovalo ono škubání v rozsahu otáček 2000 - 2300/min. Cena opravy byla cca 6000kč.
Re: Croma škubání
Napsal: 26 bře 2011, 21:53
od lukynen
Dobrý den přeji všem, dost velký problém je v naftě. Nebojte se dávat dle poměru zimní aditivum i v létě.Dnešní zimní nafta tuhne-rosolovatí už pří 10 stupních pod nulou a mikrofiltr paliva se tím pádem ucpavá. též je problém biosložka z důvodu množení bakterií ve filtru při delším neježdění-aditivum zlepšuje tyto negativní vlastnosti. Vlastní zkušenost s tankováním v německu a u nás v čr.Pokud chceš diesla nesmíš šetřit na naftě!!
Re: Croma škubání
Napsal: 05 říj 2012, 22:48
od Stanislav Dorňák
Táhlo na klapky jsem našel jen tak položené.Klapky jsem zkoušel a s jednou se nedá hnout.Nevím co hýbá s táhlem klapek.Poradí někdo?
Re: Croma škubání
Napsal: 15 lis 2012, 23:54
od Jarda V.
Táhlo bys měl najít u škrtící klapky, u motoru 2,4JTD jsem ji musel odmontovat a pak už bylo táhlo vidět. Co máš přesně za problém?
Re: Croma škubání
Napsal: 16 lis 2012, 11:35
od Stanislav Dorňák
Problém je škubání motoru při tahu.V servisu mi řekli že to bude asi regulátor velkého tlaku.Nafta ze šelky tomu nepomohla. Potom se ozvala váha vzduchu tak jsem ji odpojil a vše přestalo.Uvidí se co bude dál.(1,9 16V)
Re: Croma škubání
Napsal: 16 lis 2012, 16:38
od Jarda V.
Myslím že by bylo ideální auto napíchnout a při jízdě zkontrolovat hodnoty čidel, to by nebyl problém. Kolik má ta Croma najeto?