Croma škubání

Moderátor: peta.smolik

Uživatelský avatar
rotwajler
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 03 říj 2010, 11:09

Re: Croma škubání

Příspěvek od rotwajler »

Šklbanie motora sposobuju prevazne zanesene virive klapky sania resp. vypadnute tiahlo ich ovladania. S klimou to nema nic spolocne.
Fiat Croma 1,9 JTD 16V, Emotion, Navi,185 PS, 400 NM, DPF, EGR off
Reklama
 

lgolla
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 16 zář 2010, 13:21

Re: Croma škubání

Příspěvek od lgolla »

Škubání neustalo vyzkouším vířivou klapku sání , nevím však kde ji najdu.
.......zajímavej výkon - co to znamená DPF off ? ...........

Dík LG
Uživatelský avatar
rotwajler
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 03 říj 2010, 11:09

Re: Croma škubání

Příspěvek od rotwajler »

Ovladanie klapiek sania najdes blizko zhavicov, je to taka tycka, ktora ovlada 4 ks klapiek vo vnutri sania. Tato sa hybe po nastartovani a pridani plynu. Sklbanie moze sposobovat aj zly EGR ventil. Najprv treba riadne zdiagnostikovat a nasledne podla vysledku hladat pricinu dalej.
DPF off;diesel particulate filter; znamena odstraneny elektronicky a mechanicky
Fiat Croma 1,9 JTD 16V, Emotion, Navi,185 PS, 400 NM, DPF, EGR off
lgolla
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 16 zář 2010, 13:21

Re: Croma škubání

Příspěvek od lgolla »

Dík za radu.
EGR ventil jsem již před časem čistil , moc špinavý nebyl - trochu sazí.Závada se projevovala i po vyčištění.
Snažil jsem se najít táhla klapek ,ale nepodařilo se mi je najít . Klapky budou asi uvnitř sacího tunelu z plastu za žhavícíma svíčkama ,na pravo vzadu je i EGR ventil a u něj další, pro mně neznámé komponenty .Táhla jsem však neobjevil.
Ještě jednou- jedná se o motor Multijet JTD 1.9 16V.
Zkus mi lépe popsat kde to najít.
Zatí dík LG.
pmpolis
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 13 zář 2005, 17:08
Bydliště: Slovakia - PD
Kontaktovat uživatele:

Re: Croma škubání

Příspěvek od pmpolis »

Obr 1 - v tých miestech ho nájdeš

Obr 2 - to je to tiahlo - už vypadnuté z pomocných ventilov :oops:
Přílohy
Croma motor.jpg
Croma motor.jpg (93.24 KiB) Zobrazeno 7699 x
Croma motor 1.jpg
Croma motor 1.jpg (103.3 KiB) Zobrazeno 7699 x
NEW: Fiat Croma 1,9 110kW Emotion azuro
NEW: Fiat Panda white 2009 1,2 Dynamic
EX: Fiat Stilo 1,6 16v Dynamic +
EX: Fiat Punto 1,1 red
http://www.a-autokozmetika.sk
http://www.fiatforum.eu
http://www.fiatcroma.tym.cz
lgolla
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 16 zář 2010, 13:21

Re: Croma škubání

Příspěvek od lgolla »

Děkuji za perfektní "schéma" pozice táhla klapek.Lepší jsem si ani nemohl přát.
Až to prozkoumám ,tak se ozvu jak to dopadlo.
LG.
lgolla
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 16 zář 2010, 13:21

Re: Croma škubání

Příspěvek od lgolla »

Ahoj.
Tak jsem se konečně dostal k prozkoumání táhla výřivé klapky.A výsledek je takový , že jsem žádné táhlo na sacím potrubí nenašel.Prostě ho tam nemám namontované , alespoň tak jak je na obrázku , žádné táhlo ,žádné mechanické součástky.Mám Multijet 16V z r. 2008 .Jestli je to na mém motoru uděláno jinak - to neví.Můžu Vám to i vyfotit.
Nyní jezdím na arktickou naftu a zatim to ani neškublo.

LG.
clutch
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 20 dub 2009, 16:45

Re: Croma škubání

Příspěvek od clutch »

To protoze, tuhle hovadinu tam davali jen do poloviny roku 2006, pak uz davali plastove sani bez vyrivych klapek. :D
lgolla
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 16 zář 2010, 13:21

Re: Croma škubání

Příspěvek od lgolla »

Dík za informaci.
Nyní stále jezdím na zimní naftu a za celou zimu ani jedno škubnutí.Již jsem přesvědčen ,že celý problém je v naší ekologické letní naftě.I když se snažím tankovat u značkových č.stanic.
Uvidím v létě.
LG.
Josephino
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 23 bře 2011, 12:06

Re: Croma škubání

Příspěvek od Josephino »

Dobrý den. Mám taky Cromu R.V. 2006 a měl jsem stejný problém. Díky částečnému ucpání FAP filtru (filtr pevných částic) se poškodil EGR ventil v turbu a to způsobovalo ono škubání v rozsahu otáček 2000 - 2300/min. Cena opravy byla cca 6000kč.
Uživatelský avatar
lukynen
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 219
Registrován: 26 bře 2011, 21:17
Bydliště: Znojemsko

Re: Croma škubání

Příspěvek od lukynen »

Dobrý den přeji všem, dost velký problém je v naftě. Nebojte se dávat dle poměru zimní aditivum i v létě.Dnešní zimní nafta tuhne-rosolovatí už pří 10 stupních pod nulou a mikrofiltr paliva se tím pádem ucpavá. též je problém biosložka z důvodu množení bakterií ve filtru při delším neježdění-aditivum zlepšuje tyto negativní vlastnosti. Vlastní zkušenost s tankováním v německu a u nás v čr.Pokud chceš diesla nesmíš šetřit na naftě!!
Stanislav Dorňák
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 12 lis 2006, 20:26
Bydliště: Písek

Re: Croma škubání

Příspěvek od Stanislav Dorňák »

Táhlo na klapky jsem našel jen tak položené.Klapky jsem zkoušel a s jednou se nedá hnout.Nevím co hýbá s táhlem klapek.Poradí někdo?
Uživatelský avatar
Jarda V.
Začátečník
Příspěvky: 14
Registrován: 22 říj 2012, 22:08

Re: Croma škubání

Příspěvek od Jarda V. »

Táhlo bys měl najít u škrtící klapky, u motoru 2,4JTD jsem ji musel odmontovat a pak už bylo táhlo vidět. Co máš přesně za problém?
Punto mk2 HGT 1,8 16V
Panda mk2 1,1 8V
Punto mk1 1,6 8V
Stanislav Dorňák
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 12 lis 2006, 20:26
Bydliště: Písek

Re: Croma škubání

Příspěvek od Stanislav Dorňák »

Problém je škubání motoru při tahu.V servisu mi řekli že to bude asi regulátor velkého tlaku.Nafta ze šelky tomu nepomohla. Potom se ozvala váha vzduchu tak jsem ji odpojil a vše přestalo.Uvidí se co bude dál.(1,9 16V)
Uživatelský avatar
Jarda V.
Začátečník
Příspěvky: 14
Registrován: 22 říj 2012, 22:08

Re: Croma škubání

Příspěvek od Jarda V. »

Myslím že by bylo ideální auto napíchnout a při jízdě zkontrolovat hodnoty čidel, to by nebyl problém. Kolik má ta Croma najeto?
Punto mk2 HGT 1,8 16V
Panda mk2 1,1 8V
Punto mk1 1,6 8V
Odpovědět

Zpět na „Croma“