Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?
Napsal: 16 pro 2009, 08:46
Ahoj, co se Multi týče, nelituji, že jsem do toho šla, i když mi tady jeden kolega radil, abych jí hodila ze skály . Koupila jsem ji před 3 roky za 158 tis. Jako člověk ochraňující životní prostředí , jsem si řekla, že chci LPG, ale dopadlo to trošku jinak.. Muj Multýnek měl najeto 178tis. a je to hybrid - benzín+CNG. Za tu dobu jsem vyměnila přední nápravu, stabilizační tyče, zadní čepy kol, výměna řemenů a upínacích kladek byla při přivezení domů samozřejmostí. Čekají mě brdové kotouče a výfuk a to nepočítám opravu, když mi pes překousal erbegy, kdy přestal fungovat alternátor, tak nějak se mírně zadřel... Dalo by se říct, že tohle je klasika. Jenže velký problém nastal v letošním roce, kdy se mi totálně rozhašilo CNG. Jediný člověk, který tomu rozumí je v Praze. Nejprve mi nešlo plyn vůbec čerpat, závada byla odstarněna, ale shodou okolností nešla v Praze čerpačka, takže se nepřišlo na skrytou závadu. Po týdnu jsme tam putovali znovu. Tentokrát to byl ventil k jedné z bomb. Při té příležitosti se přišlo na další závady a celková oprava mě přišla během 14 dní na 20 tis. Nicméně jsem optimista, říkám si, že při nákladech 1,10 Kč/km, se mi to vrátí, protože ročně najedu kolem 9 tis. km. Opravdový průšvih u CNG je servis. I když je originál v autě, ani Fiat s tím často nechce mít něco společného, no a pak je to omezená síť čerpaček, kdy si musíš jízdu rozložit mezi ně . Já mám výhodu, že když dojde plyn, mohu dojet na benzín. Do autíčka, které je jen na CNG bych asi nešla. Hodně štěstí Jana