Stránka 2 z 6
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 26 pro 2009, 17:04
od zorran
Neviem hosi, ale to auto sa mi vobec nezda. Frajerka co ho ma, tak stale nieco sa sere. A po novom teraz v zime sa zlomila predna pruzina..
Takze odtahovka 50 eur 20 eur pruzina a 20 robota a to stale dokolecka, ono to uz cloveka nasere potom..
Mechanik sa len usmieval a konstatoval, ze pred 2 tyzdnami tam mal take iste punto, tak isto zo zlomenou pruzinou.. Nahoda to asi nebude. A jedine co mozem povedat, spotreba je naozaj fajn, teraz v zime na tom jazdim a to sa neda s mokim BMW 525 porovnat.. Teda iba ta spotreba
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 26 pro 2009, 17:07
od Petr1968
Zlomená pružina?? To se mi moc nezdá. To ,ale není běžná závada
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 26 pro 2009, 17:12
od milos.biba
Graun píše:Zkus si proměřit jaké máš dobíjení alternátorem. Měl bys tam mít okolo 13.8-14.1V. Také je vhodné dobít baterii (krátké trasy se současným svícením během celého dne ji dávají zabrat). Pokud Ti to dobíjí méně, tak je třeba pořešit regulátor napětí na altíku. Navíc, pokud Ti ještě i svítila kontrolka dobíjení, tak zřejmě odchází diodový můstek (jeden ze tří). To by pak znamenalo buď kompletní výměnu nebo repas (na Aukru se prodávají nové za dobrou cenu).
Nižší napětí v soustavě je možnou příčinou výše popsaného (ŘJ je citlivá pro výkyvy napětí).
Kde se to měří? za chodu teplý motor na volnoběh mám všude mezi + a - 14,1 stabilně, musím to změřit někde na speciálním místě?
Baterie nabita byla předtím ukazovala hustotu elektrolytu dost malou a ted ve všech článcích v toleranci, něco jako nabitá, ale nejlepší hodnoty už nedosáhne, po přeměření a odpojení má dejme tomu 12,6-12,8, při vybití měla pod 12,5.
Kontrolka dobíjení problikla jednou po vypnutí rádia zhasla...
Mluvíš o výměně / repasu alternátoru? pozná autoelektrikář, jestli je v pořádku nebo ne?
Miloš B.
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 26 pro 2009, 17:14
od milos.biba
Graun píše:Zkus si proměřit jaké máš dobíjení alternátorem. Měl bys tam mít okolo 13.8-14.1V. Také je vhodné dobít baterii (krátké trasy se současným svícením během celého dne ji dávají zabrat). Pokud Ti to dobíjí méně, tak je třeba pořešit regulátor napětí na altíku. Navíc, pokud Ti ještě i svítila kontrolka dobíjení, tak zřejmě odchází diodový můstek (jeden ze tří). To by pak znamenalo buď kompletní výměnu nebo repas (na Aukru se prodávají nové za dobrou cenu).
Nižší napětí v soustavě je možnou příčinou výše popsaného (ŘJ je citlivá pro výkyvy napětí).
Kde se to měří? za chodu teplý motor na volnoběh mám všude mezi + a - 14,1 stabilně, musím to změřit někde na speciálním místě?
Baterie nabita byla předtím ukazovala hustotu elektrolytu dost malou a ted ve všech článcích v toleranci, něco jako nabitá, ale nejlepší hodnoty už nedosáhne, po přeměření a odpojení má dejme tomu 12,6-12,8, při vybití měla pod 12,5.
Kontrolka dobíjení problikla jednou po vypnutí rádia zhasla...
Mluvíš o výměně / repasu alternátoru? pozná autoelektrikář, jestli je v pořádku nebo ne?
Miloš B.
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 26 pro 2009, 17:21
od Petr1968
AUKRO je sice hezké,ale ty altíky jsou odkud? Čína???
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 26 pro 2009, 17:24
od zorran
No tomu ver, aj ja som kukal ako puk, ze co sa to deje, ale ten mechanik ma zabil, ze to je na punte normalne.... Ja uz neviem, niektore veci su na tom aute fajn.. Napr vobec nhrdzaveju oproti feliciam pekna spotreba, ale ja som jej uz na tom aute tolko toho porobil... Napr napravy predne aj zadne komplet a v predu aj tlmice. Spojka tiez nic moc nevydrzi a uz je vymenena, ale zato ked som ju videl, ani sa neni comu cudovat, ta lamela je velka asi ako tanierik na zakusok
Potom prestalo startovat, to zas pre zmenu cidlo otacok motora islo srat no a tiez som menil rele palivoveho cerpadla, motor ide pekne tichucko, ale odvsadial tecie olej aj zo simeringu na kluke a vacke, co pekne frkalo na rozvodovy remen a preskocil
Toto vsetko uz som porobil a teraz sa pre zmenu ozyva vyfuk, ze by chcel vymenit. Tie diely sice nestoja vela, ale ked stale nieco vymienam, tak to nasere....
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 26 pro 2009, 17:30
od milos.biba
zorran píše:No tomu ver, aj ja som kukal ako puk, ze co sa to deje, ale ten mechanik ma zabil, ze to je na punte normalne.... Ja uz neviem, niektore veci su na tom aute fajn.. Napr vobec nhrdzaveju oproti feliciam pekna spotreba, ale ja som jej uz na tom aute tolko toho porobil... Napr napravy predne aj zadne komplet a v predu aj tlmice. Spojka tiez nic moc nevydrzi a uz je vymenena, ale zato ked som ju videl, ani sa neni comu cudovat, ta lamela je velka asi ako tanierik na zakusok
Potom prestalo startovat, to zas pre zmenu cidlo otacok motora islo srat no a tiez som menil rele palivoveho cerpadla, motor ide pekne tichucko, ale odvsadial tecie olej aj zo simeringu na kluke a vacke, co pekne frkalo na rozvodovy remen a preskocil
Toto vsetko uz som porobil a teraz sa pre zmenu ozyva vyfuk, ze by chcel vymenit. Tie diely sice nestoja vela, ale ked stale nieco vymienam, tak to nasere....
Hmm to vypada, ze to pak mas masinu co ma nalitano dobre kolem 300 tkm, to se pak neni cemu divit, ze to odchazi...
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 26 pro 2009, 17:34
od Petr1968
Pokud to koupil se stočeným tacho tak jistě.Nevěřte tomu,že na Fabii se kolem 150 tis a víc. nic nesere
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 26 pro 2009, 18:52
od zorran
Hosi upozornujem, ze auto ma servisnu knihu, bolo od prveho majitela ked bolo kupovane malo 112 tis a teraz ma 143 tis. km... Kilometre som este overil cez fiat servis a tam mi ich potvrdili.Toto vsetko co som popisal sa udilalo v priebehu tych 30 tis km. Preto som z toho zmateny.. Motor ide pekne s tym problem neni vobec, len vsetko okolo... Vy ste spokojny?
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 26 pro 2009, 19:29
od milos.biba
zorran píše:Hosi upozornujem, ze auto ma servisnu knihu, bolo od prveho majitela ked bolo kupovane malo 112 tis a teraz ma 143 tis. km... Kilometre som este overil cez fiat servis a tam mi ich potvrdili.Toto vsetko co som popisal sa udilalo v priebehu tych 30 tis km. Preto som z toho zmateny.. Motor ide pekne s tym problem neni vobec, len vsetko okolo... Vy ste spokojny?
tak moje puntu má 120tkm po bouračce a vyměnili mě motor za nějakej odkouřenej, motro žere volej a elektrikář musel za 400 udělat opravu kabeláže po nějaké špatně zamaskované bouraččce, závada se projevovala, že bylo třeba jakoby podle diagnostiky a mechaniků pořád měnit nějaká čidla, vše byl planej poplach, bylo to přeřezanejma kabelama k ŘJ. Kromě tohoto jezdí svých 15 tkm ročně už dva roky v pohodě a ten stav se ani náhodou nepodobá Vašemu, proto říkám, že vy máte stočené kilometry, ať Vám kdokoliv tvrí cokoliv, anebo tam máte povyměňováno cokoliv aby to dali dohromady na prodej, punto II ve 120 tisicich proste vypada porad jeste jako skoro nove auto. Felicie se sere i v polovine najezdu vic nez punto a fabie je stajna jako jakykoliv auto te doby...
Takze za me spokojenost, zaklad je nenarazit na debila co neumi opravit bouracku a podvadi, viz moje skusenost Brousil, Plzen Keimice, jak uz sem tu psal).
Miloš B.
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 26 pro 2009, 19:55
od Graun
2milos.biba: Pokud Ti to ukazuje toto napětí, tak je to ok. Kdyby Ti to blikalo častěji, tak je to signál, že se ten můstek chystá na odchod do věčných lovišť. Doporučuji Ti zkontrolovat ukostřovací místa (pod baterií-na převodovce, na vstřikovací jednotce). Je možné, že se Ti zaoxidovalo ukostření, to dělá rádo neplechu. Autoelektrikář pozná, zda je ok (někde mám i popis k alternátoru, jeho f-ci a kontrole).
2Petr1968: No oni to tahají z PL. Já jsem tak koupil indukční cívky a jsem spokojený. Když se podíváš kolik Ti jsou schopni prodejci ND nabídnout slevu z ceny ND, tak bys viděl, že tam mají prostor pro snižování (ať je krize či nikoliv).
2zorran: No taky se mi nezdá, že by se tak to Punto sralo. Máme doma 130tis km a jsou tam běžné opravy, i když vím, že minulý majitel řešil prasklé těsnění pod hlavou. Já měnil lambdu, indukční cívky a pak takový spotřební materiál jako spodní rameno, brzd.destičky, kabely.
Spíše to u Tebe resp. Tvojí přítelkyně, vypadá na zanedbanou údržbu auta (intervaly výměn oleje, hladiny oleje, správné kapaliny) nebo nehodu, kterou zamaskovali.
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 26 pro 2009, 20:07
od Petr1968
Hodlám svoje Punto po cca.4-5 letech prodat. To bude mít cca. 100-120 tisíc. Jak stárnu ztrácím chuť řešit závady ,ani nemám kde. A koupím nějaký pevný vysoký pekáč s ocelovým krytem pod motorem
Třeba do té doby Sandero2 bude v pozinku.
S nějakým archaickým spolehlivým motorem
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 29 pro 2009, 13:19
od zorran
Teraz uz fakt neviem co si mam o tom myslet... Mechanik mi sam povedal, ze punto ma hodne chorob a hlavne ked dovrsi nejaky svoj vek.. Dokonca mi povedal, ze mal v servise punto, ktore malo 40 tisic a odysla mu spojka. Ja len dufam, ze ked teraz vymenim ten vyfuk, bude aspon rok s tym pokoj
Inak ten volnobeh mam aj ja stale vyssi, vcera som to spozoroval, takze asi lambda to nebude
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 29 pro 2009, 13:45
od Petr1968
Spojku můžu zničit třeba hned. Ani nemusím čekat 40tis. Záleží jak s ní kdo zachází a také kde jezdí.Takže říct kolik vydrží spojka u Punta je nemožné.
Re: Proč mám najednou vyšší volnoběh - slabá baterie???
Napsal: 29 pro 2009, 14:14
od milos.biba
zorran píše:Teraz uz fakt neviem co si mam o tom myslet... Mechanik mi sam povedal, ze punto ma hodne chorob a hlavne ked dovrsi nejaky svoj vek.. Dokonca mi povedal, ze mal v servise punto, ktore malo 40 tisic a odysla mu spojka. Ja len dufam, ze ked teraz vymenim ten vyfuk, bude aspon rok s tym pokoj
Inak ten volnobeh mam aj ja stale vyssi, vcera som to spozoroval, takze asi lambda to nebude
a nerikal nahodou taky tu o karkulce nebo neco o tom, ze VW golf je uzasny auto ktere nema zadne mouchy a jezdi snad uplne zadarmo?
takovejch mechaniku uz jsem slysel, s peugetom 205 a ted s puntem to posloucham porad
proste nekteri "mechanici" by chteli aby vsichni meli golfy, je to to jedinny co umej, tak neni proc se jim divit
U punta umej akorat dokolecka menit vsechny cidla a zkouset co to dela, ale prijit na to proc, to je pro takovehle docela nadlidsky ukol, me tam po tom co se po pul roce konecne prislo na problem, zase hezky zpatky musel davat puvodni vahu vzduchu, volnobeznejk ventil respektive celou klapku, njn sice se mu to asi nevyplati ale nemel mi prodavat bouracku s prelamanejma kabelama
A ted vazne, punto nejake mouchy ma, ma jich asi tak uplne stejne jako jakykoliv jiny auto, italova maj horsi elektriku, zase nekmci nevyrobis stejne uspornej motor, kazdy auto ma proste to svoje
Volnobeh je posledni mesic OK, ale trosku sem snizil odber baterky (nemam toho tolik soucasne pusteno), mozna je to fakt i ta baterka ja nevim. Ja ani nevim, jestli je normalni ze mi lehce problikavaj svetla kdyz tocim volantem na miste, jestli to je normalni. Nekdo mi zase rika, ze to auto je dimenzovany docela presne, takze by to melo bejt normalni, ale jak rikam, ja netusim a drive jsem to nesledoval... Zatim jezdi tak proc to resit
Miloš B.