Stránka 2 z 7

Re: klepání pod kapotou

Napsal: 06 říj 2014, 11:20
od skala
Me na volnobeh něco poklepava, seslapuju spojku, dela to vic a vic, seslapnu uplne a je klid. Je to jakoby slo něco přes zuby. Takove trrrr :D

Re: klepání pod kapotou

Napsal: 06 říj 2014, 12:36
od zuzana.ball
Pytal som sa na to teraz mechanika.Ja nie som mechanik tak to poviem ako laik.V prevodovke je tyc,hriadel ktora sa toci a ked je uz olej dost zohriaty a nema tu viskozitu ten hriadel ma uz nejaku tu volu tak to takto poklepkava,ale vraj to nie je nic hrozne.Skus vymenit olej v prevodovke,ja som ho menil na jar mozno ti to pomoze a nie je to az taka polozka.Vzdy lepsie ako ked ti na VW Group TSI pri 30-50t km strely retaz na rozvode a skoda je 5000e.

Re: klepání pod kapotou

Napsal: 06 říj 2014, 14:18
od otobrzo
Presne, jak u skaly

tak v tom hrcii, jako rehtacka:-). Asi i pri jizde, ale tam je to dost prekryte zvukem motoru.

A je tu nejake riziko, ze se ta prevodovka, nejak vysype a zustanu nekde s ozubenyma koleckama pod autem:-)

Kolik stoji vymena?

Re: klepání pod kapotou

Napsal: 06 říj 2014, 16:12
od rogi
tu si prečítajte https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... &start=255
tam bajo777 mal podobní problem a menil ložiska v prevodovke :wink:

Re: klepání pod kapotou

Napsal: 06 říj 2014, 17:31
od otobrzo
Diky z tip.

Mete predstavu kolik to stoji ta vymena lozisek v prevodovce?

Re: klepání pod kapotou

Napsal: 06 říj 2014, 17:42
od otobrzo
Pro skala: ABych si to ujasnil, menil jste dvouhmotu, spojku, pritlacak i lozisko a dela to porad. Takze to asi loziska ve prevodovce nebudou?

Re: klepání pod kapotou

Napsal: 06 říj 2014, 17:53
od zuzana.ball
Pocujes to klepkanie ked stojis napr na krizovatke na neutrale?Vnutri v aute.

Re: klepání pod kapotou

Napsal: 06 říj 2014, 18:38
od otobrzo
No slysim to na neutral vcelku potichu, kdyz vypnu vsechny ventilatory. Kdyz zmacknu spojku do polohy, kde zabira tak to zesili. Je to takove kovove rachoceni.

Re: klepání pod kapotou

Napsal: 06 říj 2014, 19:41
od skala
Jak rikate, bude to v prevodovce, ale takove rachtani urcite ne v loziskach. To by uz za ty dva roky, co mi to dela, byly vysypane. Nekde bude nejaka vule, zkusim ten olej:) Ale nejak to neresim. Udelal jsem pro to co jsem mohl, do prevodovky vrtat nebudu, dokud to jede. Neni to nic hrozneho a nic extra hlasiteho.

Re: klepání pod kapotou

Napsal: 06 říj 2014, 21:41
od bajo777
rogi píše:tu si prečítajte https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... &start=255" onclick="window.open(this.href);return false;
tam bajo777 mal podobní problem a menil ložiska v prevodovke :wink:
rogi, ale mne to rapkalo za jazdy, ked som stal, bolo to potichu :wink:, na atmosferach navyse nemame dvojhmotu, kedze to islo pri jazde, som nemohol dojst co to bolo tak dlho :?, co sa tyka ceny opravy prevodovky, tak cakomprask to vyslo 500e, nebolo to ale uplne optimalnym postupom, zase pod 400e by to nebolo nijako...menili sa 2 loziska, jedno sa kupovalo zbytocne atd, v podstate sa musela rozobrat na mrte, skontrolovat vymenit spatne diely, zlozit auto atd

Re: klepání pod kapotou

Napsal: 07 říj 2014, 07:14
od mr.brain
Je to poměrně častá závada hlavně u Brav 1,4 T-jet a Aster H s 6 stupňovou převodovkou. Jako první poznávací znamení je, že se jednička řadí dopředu - model převodovky M32. Je to hodně poddimenzované, i když by podle výrobce měla zvládnout točivý moment 320 Nm. Odcházejí tam ložiska na u 5. a 6. rychlostního stupně.
Jediná rada jak tomu předejít (rozumněj repasi), je 5 a 6 používat minimálně a jen při ustálené jízdě a nepodtáčet motor, tzn. nervat to do kopce při 2000 ot. na 6tku (a navíc ještě na 3/4 plynu apod.), ale radši si podřadit. Nejhorší je, že by tohle bylo pomalu na svolávačku, protože to dřív nebo později potká každou M32 převodovku.

Víc info třeba tady http://www.fiatforum.com/bravo/347377-m ... 150-a.html (obecně je na tom foru věnováno téhle převodovce hodně témat). Další info na videu níž. Škoda je, že jediný rozumný Bravo forum (FBK) skončilo díky majiteli hostingu, který nebyl schopný předat práva adminům aby to rozběhli. Tak nakonec bude nejlepší chodit na to UK fórum.

http://youtu.be/4WTQLihcFWQ" onclick="window.open(this.href);return false; repase
http://youtu.be/Nv405TvgpyI" onclick="window.open(this.href);return false; tady je vidět ten vakl - díky nekvalitnímu materiálu se vytvoří zemědělská vůle a pak to může způsobit až destrukci půlky převodovky :/

Re: klepání pod kapotou

Napsal: 07 říj 2014, 08:17
od otobrzo
Diky za info.

No je pravda, ze kdyz preradim na 5 tak se mi zda, ze slysim jakoby svistot.
Jeste zjistim, jestli to dela za studena nebo jen za tepla.

Re: klepání pod kapotou

Napsal: 07 říj 2014, 08:48
od otobrzo
Tady par fotek poniceneho loziska.
Ve fiatu 1.4 T-Jet je pry m32 prevodovaa ktera ma poruchove loziska.

priznaky:
1. divne zvuky u 5 a 6. stupne na dalnici (me to treba svisti), tento zvuk jen pri seslapnuti plynu
2. pri zarazene 1 a mackani spojky by mel clovek citit pohyby radici paky


https://www.diagnostics.org.uk/2010/01/ ... -cdti-vxr/" onclick="window.open(this.href);return false;

Napsal: 07 říj 2014, 09:41
od mr.brain
Tak tak... Teoreticky by mohla pomoci výměna převodového oleje a nepodtáčet.

Odesláno z mého HTC Flyer P512 pomocí Tapatalk

Re: klepání pod kapotou

Napsal: 07 říj 2014, 14:58
od skala
Jen upresnim, ze FBK by se melo behem asi dvou tydnu znovu rozjet ;)