nestabilní volnoběh a cukání motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Servopohon nastavovače klapky? Nebo může dostávat špatné signály z čidla polohy klapky.Anebo to nejhorší: ŘJ
- Reklama
- l-cizek
- Znalec
- Příspěvky: 740
- Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
když si psal, že ve fiatovi všechno vyčistily, sundali celej ton blok škrtící klapky za sání?? Vono z druhý strany jak je ten kanálek kuli volnoběhu (tam jak je nastavovač volnoběhu) tak tam se to rádo špiní... zkusil bych to tam prostříkat nějakým Carburator cleanerem myslim si že ŘJ bude v poho...to by snad diagnostika poznala.
MK2b 1.4 16V 70KW r.v. 12/2004
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Tak to snad dopadlo dobře Jenom sem sundal vzducháč a jak je ten konektor plynu nebo vstřikování (3pin) v levém dolním rohu klapky, stačilo ho vypojit a zapojit prostříkat kontaktolem a zatím to jede na jedničku.
Dělali jsme to u kamaráda co bydlí asi 5 km a tam jsme doslova doskákali, auto volnoběh neudrželo vůbec ani sekundu a velmi neochotně startovalo po každém chcípnutí, škubalo pořád, docela hrůzostrašně, jako nikdy předtím. Po tom nasazení konektoru, jako kdyz mavne kouzelnym proutkem.
Zatím mám za sebou deset kilometrů, tak uvidím, jak si to povede zejtra, jsem rád, že nejspíš to bude za 0 Kč
Dělali jsme to u kamaráda co bydlí asi 5 km a tam jsme doslova doskákali, auto volnoběh neudrželo vůbec ani sekundu a velmi neochotně startovalo po každém chcípnutí, škubalo pořád, docela hrůzostrašně, jako nikdy předtím. Po tom nasazení konektoru, jako kdyz mavne kouzelnym proutkem.
Zatím mám za sebou deset kilometrů, tak uvidím, jak si to povede zejtra, jsem rád, že nejspíš to bude za 0 Kč
Naposledy upravil(a) milos.biba dne 02 čer 2009, 14:33, celkem upraveno 1 x.
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Zkoušeli jsme taky měřit to dobíjecí napětí, ale asi je v normě. pohybuje se mezi 13,98 - 14,02 V takže to je asi pořád 14 a chybě měření toho měřáku...
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Tak zase potřebuju help od někoho chytřejšího než jsem já.
Tak to samozřejmě dlouhodobě nepomohlo, aby to jakš takš jelo, musí ten konektor co vede k potenciometru co dává jednotce polohu škrticí klapky podle jak šlapu na plyn bejt vytahovanej a zase zapojovanej snad každej den. Vždycky je vývoj tak, že ihned po každém zapojení konektoru je volnoběh krásně pravidelný bez jakéhokoliv nepravidelného třepání se auta, to vydrží asi 50 km, potom se začne objevovat lehká nepravidelnost volnoběhu a tendence chcipnout když třeba vyřadím na neutrál (ale nechcípne to) současně s těmito příznaky to začne škubat za studena, jakoby auto s karburatorem kdyz melo malo sitice, během dalších 30 km se to dostane postupně do stavu kdy auto škube skoro furt, obzvláště při snaze jet do kopce, ale skoro kdykoliv, volnoběh se neudrží vůbec, okamžitě to zdechne, bliká a svítí kontrolka motoru jako o závod, chvílema se to zlepší, že třeba chcípnu motor, znova natočím a to ten volnoběh normálně drží, i když nízko a auto se hrozně třepe - subjektivně sou hodně hodně nízko otáčky (nemám otáčkoměr). Ted uz ale jednotka nepridava sama plyn a nesnazi se samoturovanim ten volnobeh udrzet jako se to dělo než sem poprvé vypojoval ten konektor, když sem si myslel, že to vyřešilo celej problém, prostě narozdíl od doby před cca 14 dny se to samo netúruje. Pak stačí zastavit, sundat filtr, rozpojit ten konektor (motor bezi ve vysokych otackach volnobehu - asi nouzový režim?), nastrikat do nej kontaktol, WD nebo tam dat vazelinu a auto zase naskoci jako by se predtim nic nestalo. A takto pořád dokolečka dokola.
Také už tu byl stav, kdy se normálně dojelo, bez problémů a druhý den to od zacatku nedokazalo udrzet volnobeh a rovnou skubalo, že to bylo problém vůbec protáhnout přes město (už jsem to myslím psal jak to vypadalo).
V servisu na diag, která neukázala žádnou chybu (teď je motor ve stavu kdy občas cukne (hlavne za studena a dokopce) a má lehce nepravidelnej volnoběh) mě řekli, že tím, že sem vytáhnul ten konektor, tím se smažou všecky chyby, zdá se mi to divný, u VW je přepnutí motoru do nouzáku nebo vytažení konektoru přece jen další chyba v logu... Ale co nadělám, prostě tam nic není, čeho se chytit...Nekacejí mi náhodou?
Nejvíc se divím tomu, že když tam ten konektor pokaždý zapojím, tak najednou se spraví ten nepravidelnej vplnoběh, protože to se mi dělo snad od začátku a bral sem to, že je to normální (třesení auto pod prdelí při volnoběhu), aspoň všichni říkali a přitom se to volnobeh takto krátkodobě stane úplně skoro bez vibrací... Nechápu.
Nějaký nápad jak z tohodle ven?
Předem děkuji
Miloš B.
Tak to samozřejmě dlouhodobě nepomohlo, aby to jakš takš jelo, musí ten konektor co vede k potenciometru co dává jednotce polohu škrticí klapky podle jak šlapu na plyn bejt vytahovanej a zase zapojovanej snad každej den. Vždycky je vývoj tak, že ihned po každém zapojení konektoru je volnoběh krásně pravidelný bez jakéhokoliv nepravidelného třepání se auta, to vydrží asi 50 km, potom se začne objevovat lehká nepravidelnost volnoběhu a tendence chcipnout když třeba vyřadím na neutrál (ale nechcípne to) současně s těmito příznaky to začne škubat za studena, jakoby auto s karburatorem kdyz melo malo sitice, během dalších 30 km se to dostane postupně do stavu kdy auto škube skoro furt, obzvláště při snaze jet do kopce, ale skoro kdykoliv, volnoběh se neudrží vůbec, okamžitě to zdechne, bliká a svítí kontrolka motoru jako o závod, chvílema se to zlepší, že třeba chcípnu motor, znova natočím a to ten volnoběh normálně drží, i když nízko a auto se hrozně třepe - subjektivně sou hodně hodně nízko otáčky (nemám otáčkoměr). Ted uz ale jednotka nepridava sama plyn a nesnazi se samoturovanim ten volnobeh udrzet jako se to dělo než sem poprvé vypojoval ten konektor, když sem si myslel, že to vyřešilo celej problém, prostě narozdíl od doby před cca 14 dny se to samo netúruje. Pak stačí zastavit, sundat filtr, rozpojit ten konektor (motor bezi ve vysokych otackach volnobehu - asi nouzový režim?), nastrikat do nej kontaktol, WD nebo tam dat vazelinu a auto zase naskoci jako by se predtim nic nestalo. A takto pořád dokolečka dokola.
Také už tu byl stav, kdy se normálně dojelo, bez problémů a druhý den to od zacatku nedokazalo udrzet volnobeh a rovnou skubalo, že to bylo problém vůbec protáhnout přes město (už jsem to myslím psal jak to vypadalo).
V servisu na diag, která neukázala žádnou chybu (teď je motor ve stavu kdy občas cukne (hlavne za studena a dokopce) a má lehce nepravidelnej volnoběh) mě řekli, že tím, že sem vytáhnul ten konektor, tím se smažou všecky chyby, zdá se mi to divný, u VW je přepnutí motoru do nouzáku nebo vytažení konektoru přece jen další chyba v logu... Ale co nadělám, prostě tam nic není, čeho se chytit...Nekacejí mi náhodou?
Nejvíc se divím tomu, že když tam ten konektor pokaždý zapojím, tak najednou se spraví ten nepravidelnej vplnoběh, protože to se mi dělo snad od začátku a bral sem to, že je to normální (třesení auto pod prdelí při volnoběhu), aspoň všichni říkali a přitom se to volnobeh takto krátkodobě stane úplně skoro bez vibrací... Nechápu.
Nějaký nápad jak z tohodle ven?
Předem děkuji
Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
To podle mě právě dostává, když se to spraví vypojenim/zapojenim toho konektoru nad tim potenciometrem, nebo tedy cidlem polohy klapky. Ale proč...Petr1968 píše:Nebo může dostávat špatné signály z čidla polohy klapky.
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Já jsem myslel, že když tam mam normálně plynový lanko tak tam ten servopohon není, protože by se to měle týkat jen plně elektronickýho plynu nebo se pletu?Petr1968 píše:Servopohon nastavovače klapky?
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Diagnostika prošla OK, tak snad ŘJ je v pořádku...Petr1968 píše:Anebo to nejhorší: ŘJ
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Chystám se na to tak jako tak protože klapka vypadá dost zasraná, ale problém bude asi jinde, když to souvisí s konektorem monitoru polohy klapky a po jeho znovunasazení se všecko dá do normálu, jako to nebylo snad co to auto máme.l-cizek píše:když si psal, že ve fiatovi všechno vyčistily, sundali celej ton blok škrtící klapky za sání?? Vono z druhý strany jak je ten kanálek kuli volnoběhu (tam jak je nastavovač volnoběhu) tak tam se to rádo špiní... zkusil bych to tam prostříkat nějakým Carburator cleanerem myslim si že ŘJ bude v poho...to by snad diagnostika poznala.
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Je možný že bych nějak tím vypojením konektoru vyresetoval nastavení klapky a ono by to potom zpočátku jelo normálně a jakmile by se to cestou nějak nakalibrovalo, začalo by to pak blbnout? Zasraná ona je, což o to jak jetel, klapka jedna...
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Pletes. Elektronicky plyn ma klapku plne elektronickou, je tam jedno servo, ridi celou klapku jak pod plynem, tak pri volnobehu. U lanka ovladas klapku lankem, ale v pripade, ze plyn pustis, je tam takova jehla co ridi volnobezny chod.milos.biba píše:Já jsem myslel, že když tam mam normálně plynový lanko tak tam ten servopohon není, protože by se to měle týkat jen plně elektronickýho plynu nebo se pletu?Petr1968 píše:Servopohon nastavovače klapky?
Pokud je klapka spinava, tak ji vycisti a v pripade, ze to nepomuze, tak bych resil dale. Osobne jsem mel problem se spinavou klapkou. Po vycisteni nejakou dobu trvalo, nez si privykla na to, ze je cista
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Tak klapku jsem sundal, mam ji na stole, zejtra ji budu cistit, chtel bych se ale dostat k tomu potenciometru abych se podival jak to tam vypada, pripadne prostrikal kontaktolem nebo sehnal jinej, nevite jak to z te klapky vyndat? Nevidim zadny sroub, napadlo me sice s ti nejak tocit, ale nereaguje to na me, nehnu s tim ani o kousek... Jak se to tedy da udelat?
Posledni dobou to zacne blbnout vzdycky teply a kdyz je to cely rozhraseny, docasne pomohlo chcipnout a naprazdno chvilku dupat na plyn, pak se to na par kilometru uklidni. Tak si prave myslim, ze je nejpravdepodobnejsi ten potak...
Posledni dobou to zacne blbnout vzdycky teply a kdyz je to cely rozhraseny, docasne pomohlo chcipnout a naprazdno chvilku dupat na plyn, pak se to na par kilometru uklidni. Tak si prave myslim, ze je nejpravdepodobnejsi ten potak...
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Snad to pomůže, sice to je v polštině, ale obrázky jdou vidět
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/dem ... n_mk2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/krokowymk2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/dem ... n_mk2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/krokowymk2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Díky moc, +- to stačí, z vrakáče budu mít zejtra za 1500 celou klapku tak ji zkusim a az zjistim jestli to zabralo nebo ne, pak to rozeberu a zkusim si spravit tudle, abych mel nahradni anebo pripadne zase prvni, ale to bych predbihal...Graun píše:Snad to pomůže, sice to je v polštině, ale obrázky jdou vidět
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/dem ... n_mk2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/krokowymk2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Po vycisteni jsem tam tudle klapku vratil, volnobeh byl v poradku, ale hrozne to cukalo, tak sem chtel tu klapku naucit odzacatku, dopojil sem na hodinku + a od te doby to neudrzelo volnobeh, jako tak, ze vubec, po prostrikani konektoru potaku kontaktolem se to udrzet snazilo, ale stylem že to pořád samo tůrovalo plyn, tak nevím, takže jak píšu, počkám na tu druhou klapku a vyzkouším to s ní a doufám, že to zabere...
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Taky mám stejné zkušenosti s tím chováním po vyčištění - kolísání otaček. Stačilo to projet a pak pořádně vyturovat motor až do omezovače a pak se to uklidnilo.
Doporučuji s tím chvilku jezdit, ono si to sedne.
Doporučuji s tím chvilku jezdit, ono si to sedne.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)