Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Napsal: 13 kvě 2009, 20:03
Myslíte těsnění pod hlavou?Graun píše:Podle popisu to vypada na tesneni a taky tlaky mimo specifikaci.
Fiat klub a forum.
https://www.club-fiat.com:443/
Myslíte těsnění pod hlavou?Graun píše:Podle popisu to vypada na tesneni a taky tlaky mimo specifikaci.
Tak z u měrky žádné kouření nepozoruju, ale pokud otevřu ten nalévací otvor ihned po dojetí, tak je tam asi tak sekundu neco jako závan kouře nebo snad páry, nějaký jenom náznak. Původ oleje znám, ale co je to doopravdy přesně netuším, minerál to ale není, bývají černější.mad mike píše:kouří se z měrky oleje nebo z nalévacího otvoru na olej? pokud nemáš jistotu co je tam za olej a ůbytek oleje je v mezích normálu, tak bych doporučoval motor propláchnout a vyměnit olej. protože jsem viděl něco podobného(ten ztuhlý olej) v motoru octavie, kde se z oleje stala(nevím jak je to možné) vazelína a motor byl kaput. a určitě by bylo dobré, jak píše kolega petr, změřit tlaky
Žere mi to od momentu co jsem to koupil a prodejce se to snaží řešit od začátku, leč zatím marně...Petr1968 píše: Běžný trik prodejců aut je ,že do opotřebeného motoru dají hustější olej ,aby to nežralo,a když si majitel vymění olej sám,za ten co tam patří najednou spotřeba oleje vzroste.![]()
No to se asi nedozvím, ten co mi to prodal to tahá z německejch bazarů lehce bouraný a pak to prodává, je šikovnej na ty mechanický věci, ale zase asi bůhví jakej odborník na motory není. Viděl jsem fotku měl jsem pomuchlanej přední a zadní blatník, který tam dal zpátky originální a nic není poznat. Ukázal mi co s tím dělal. Měl fotku tachometru která byla udělaná už v DE, víc se nikdy nedozvím, kolik to má kilometrů. S tím asi nic nenadělám. Jestli tam náhodou předchozí majitel nenechal jeden olej celých 60 tkm se taky nedozvím, v servisce výměny nejsouPetr1968 píše:Buď má najeto víc než se přiznává,nebo ho někdo přidřel.A výkon je v pořádku?? Ten motor jede normálně?
Jo mě se zdá, že všecko v normě, myslím, že na to překvapivě 44kW celkem frčí a je zbytečný na to i šlapat nějak moc, protože to táhne dobře ve středních otáčkách a vysoké už nic nepřidaj. Ale to mi přijde normální. Chytá vždycky napoprvý i když mrzne jak prase, spíš mu to trvá dýl zahřátýmu motoru mi přijde. Žádný škubání nebo neochota táhnout, spotřeba pod 6 v lete, zima cca pod 6,5, pri 150 po dalnici 7,7...Kdybych nekontroloval olej věřím, že bych na nic zvláštního nepřišel, dokud by se nerozsvítila kontrolka, ale to by se asi stalo až by ten olej došel totálně, s tím sem zatím neměl tu čest, protože poctivě kontrolujuPetr1968 píše:A výkon je v pořádku?? Ten motor jede normálně?
na 99% nepřibejvá od září do dobna byla pořád na max, pak sem to přelill tou destilkou a ted je potom zasahu furt kousek nad max. Netuším jak se mám podívat jestli je mastná je tam nějakej hermetickej špunt nebo tak něco. Nedovolí mi to tam strčit pipetu a nasát, tak nevím, jak se podívat, ale přijde mi pořád stejně modrá, to je ale asi tak všecko co na ní v potrubí poznám...Petr1968 píše: A nepřibývá naopak chladící kapalina? Není mastná?
Myslím, uvnitř 4 lidi zavazadelník plnej, prázdná dálnice, pedál na podlaze a tři hodiny kupředu, kolem litru oleje v tahu (od te doby vim, ze zere) ten šok máte z toho, že je to moc nebo málo? Mě to přijde na totálně přetíženej slabej motor docela normální, nepřišlo mě to zdravý. Samozřejmě jsem potom co jsem se to dozvěděl, ženě vysvětlil, ať už takhle nejezdíPetr1968 píše:Při 150??? 7,7????![]()
To snad nemyslíš vážně
a co 90tkm já to koupil v 90 60 jsem se upsal (vcera jsem neco cetl o longlife olejich a nejak sem si to cislo 60 vsugeroval).Petr1968 píše:60tis. by ještě motor nezničilo.
No je to kombinovaná spotřeba z jízdy Kladno-Praha-Ostrava-Havirov v tom osazeni co pisu a zpet merena podle tankovani (pocitac nemam) kdybych tankoval pred a po takove trihodinove jizde asi by to bylo vetsi cislo.Petr1968 píše:7,7 litru při 150?? A ještě plné auto?? Ještě jednou zopakovat. Nebo to je z kopce?