Myslíte těsnění pod hlavou?Graun píše:Podle popisu to vypada na tesneni a taky tlaky mimo specifikaci.
Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Puntík dvojka 1,2 -8V
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Tak z u měrky žádné kouření nepozoruju, ale pokud otevřu ten nalévací otvor ihned po dojetí, tak je tam asi tak sekundu neco jako závan kouře nebo snad páry, nějaký jenom náznak. Původ oleje znám, ale co je to doopravdy přesně netuším, minerál to ale není, bývají černější.mad mike píše:kouří se z měrky oleje nebo z nalévacího otvoru na olej? pokud nemáš jistotu co je tam za olej a ůbytek oleje je v mezích normálu, tak bych doporučoval motor propláchnout a vyměnit olej. protože jsem viděl něco podobného(ten ztuhlý olej) v motoru octavie, kde se z oleje stala(nevím jak je to možné) vazelína a motor byl kaput. a určitě by bylo dobré, jak píše kolega petr, změřit tlaky
Ta vazelína není úplně přesný pojem ono je to spíš takový dost nepropíchnutelná věc, snad do toho klíčema udělám rýhu ale prstem to snad ani nejde protlačit. Myslím, že vazelína není takhle tuhá.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
a není to jen nějaké těsnění navíc pod víčkem za studena se přilepí a teplem odlepí a pak zůstane ve víčku?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Vazelína se stává z oleje,když do něj pronikne etylen -glykol z chladící kapaliny. Těsnění pod hlavou. Olej se okamžitě zničí a pokud se s tím jezdí je brzy po motoru.Já bych buď nechal změřit kompresní tlaky ,nebo případně provést tlakovou zkoušku chladícího okruhu.Ale já jsem zvyklý z Favorita na prakticky nulovou spotřebu oleje,takže 0,7l na 1000km, je pro mě děsná spotřeba Uvidím u Punta.Ale moje Punto má najeto 7500km. Na zničení olejové náplně stačí trocha Fridexu,ale když říkáš,že má olej běžnou barvu,tak bude asi opotřebený motor. Takže změřit kompresní tlaky. Běžný trik prodejců aut je ,že do opotřebeného motoru dají hustější olej ,aby to nežralo,a když si majitel vymění olej sám,za ten co tam patří najednou spotřeba oleje vzroste.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Tak jsem dneska po jizde za behu motoru otevrel ten otvor na dolejvani a ten sliz je tam podle me furt i za tepla, jenom je tekutejsi a je ho tam asi min (mozna ma zahraty a tekutejsi mensi obem. Na tesneni pod vikem to nevypada, že by se odlepovalo. Kouř jsem po otevření necítil, ale zato celkem zřetelně benzínové páry, jinak nic divného, teda až na ten tekutý sliz.
Chladicí kapalina se celou dobu nehnula z rysky ani o kousicek. Teda až na to nešťastné přelití, jak jsem psal. Tak doufám, že to nehrozí. Asi budu muset udelat to co mi radite. Tusite kolik to tak priblizne stoji, myslim tim to zmereni kompresnich tlaku, tlakova zkouska, pretesneni a tak vselijak? Tesneni pod hlavu tusim vim, ze kolem 450 stoji nebo tak, ale jinak netusim.
Ještě mě napadlo, je nějaký test na přítomnost fridexu v oleji. Nejsem chemik, takže netuším, ale jsem ve firmě kde jsou laboratoře a vybavení, neznáte někdo nějaký poznávací znak, něco jako kápni tam todle a zezelená to? Vyloučila by se tím ta věc s fridexem nebo taky potvrdila.
Chladicí kapalina se celou dobu nehnula z rysky ani o kousicek. Teda až na to nešťastné přelití, jak jsem psal. Tak doufám, že to nehrozí. Asi budu muset udelat to co mi radite. Tusite kolik to tak priblizne stoji, myslim tim to zmereni kompresnich tlaku, tlakova zkouska, pretesneni a tak vselijak? Tesneni pod hlavu tusim vim, ze kolem 450 stoji nebo tak, ale jinak netusim.
Ještě mě napadlo, je nějaký test na přítomnost fridexu v oleji. Nejsem chemik, takže netuším, ale jsem ve firmě kde jsou laboratoře a vybavení, neznáte někdo nějaký poznávací znak, něco jako kápni tam todle a zezelená to? Vyloučila by se tím ta věc s fridexem nebo taky potvrdila.
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Žere mi to od momentu co jsem to koupil a prodejce se to snaží řešit od začátku, leč zatím marně...Petr1968 píše: Běžný trik prodejců aut je ,že do opotřebeného motoru dají hustější olej ,aby to nežralo,a když si majitel vymění olej sám,za ten co tam patří najednou spotřeba oleje vzroste.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Pokud by byl fridex v oleji bylo by to na první pohled patrné. A ubývala by chladící kapalina.Mám dojem,že je obyčejně opotřebený(motor)Takže kompresní tlaky. Buď má najeto víc než se přiznává,nebo ho někdo přidřel.A výkon je v pořádku?? Ten motor jede normálně?
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
No to se asi nedozvím, ten co mi to prodal to tahá z německejch bazarů lehce bouraný a pak to prodává, je šikovnej na ty mechanický věci, ale zase asi bůhví jakej odborník na motory není. Viděl jsem fotku měl jsem pomuchlanej přední a zadní blatník, který tam dal zpátky originální a nic není poznat. Ukázal mi co s tím dělal. Měl fotku tachometru která byla udělaná už v DE, víc se nikdy nedozvím, kolik to má kilometrů. S tím asi nic nenadělám. Jestli tam náhodou předchozí majitel nenechal jeden olej celých 60 tkm se taky nedozvím, v servisce výměny nejsou Ale takhle to je se všema autama, nedá se nic vypátrat.Petr1968 píše:Buď má najeto víc než se přiznává,nebo ho někdo přidřel.A výkon je v pořádku?? Ten motor jede normálně?
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Jo mě se zdá, že všecko v normě, myslím, že na to překvapivě 44kW celkem frčí a je zbytečný na to i šlapat nějak moc, protože to táhne dobře ve středních otáčkách a vysoké už nic nepřidaj. Ale to mi přijde normální. Chytá vždycky napoprvý i když mrzne jak prase, spíš mu to trvá dýl zahřátýmu motoru mi přijde. Žádný škubání nebo neochota táhnout, spotřeba pod 6 v lete, zima cca pod 6,5, pri 150 po dalnici 7,7...Kdybych nekontroloval olej věřím, že bych na nic zvláštního nepřišel, dokud by se nerozsvítila kontrolka, ale to by se asi stalo až by ten olej došel totálně, s tím sem zatím neměl tu čest, protože poctivě kontrolujuPetr1968 píše:A výkon je v pořádku?? Ten motor jede normálně?
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
60tis. by ještě motor nezničilo. A nepřibývá naopak chladící kapalina? Není mastná? Při 150??? 7,7???? To snad nemyslíš vážně
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
na 99% nepřibejvá od září do dobna byla pořád na max, pak sem to přelill tou destilkou a ted je potom zasahu furt kousek nad max. Netuším jak se mám podívat jestli je mastná je tam nějakej hermetickej špunt nebo tak něco. Nedovolí mi to tam strčit pipetu a nasát, tak nevím, jak se podívat, ale přijde mi pořád stejně modrá, to je ale asi tak všecko co na ní v potrubí poznám...Petr1968 píše: A nepřibývá naopak chladící kapalina? Není mastná?
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
Myslím, uvnitř 4 lidi zavazadelník plnej, prázdná dálnice, pedál na podlaze a tři hodiny kupředu, kolem litru oleje v tahu (od te doby vim, ze zere) ten šok máte z toho, že je to moc nebo málo? Mě to přijde na totálně přetíženej slabej motor docela normální, nepřišlo mě to zdravý. Samozřejmě jsem potom co jsem se to dozvěděl, ženě vysvětlil, ať už takhle nejezdíPetr1968 píše:Při 150??? 7,7???? To snad nemyslíš vážně
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
a co 90tkm já to koupil v 90 60 jsem se upsal (vcera jsem neco cetl o longlife olejich a nejak sem si to cislo 60 vsugeroval).Petr1968 píše:60tis. by ještě motor nezničilo.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
7,7 litru při 150?? A ještě plné auto?? Ještě jednou zopakovat. Nebo to je z kopce?Punto 1,2 44kw ,žere při 150 a jedné osobě minimálně 12 litrů.A totéž Fabia HTP
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divný sliz nebo ztvrdlý olej pod otvorem pro dolévání oleje
No je to kombinovaná spotřeba z jízdy Kladno-Praha-Ostrava-Havirov v tom osazeni co pisu a zpet merena podle tankovani (pocitac nemam) kdybych tankoval pred a po takove trihodinove jizde asi by to bylo vetsi cislo.Petr1968 píše:7,7 litru při 150?? A ještě plné auto?? Ještě jednou zopakovat. Nebo to je z kopce?
Puntík dvojka 1,2 -8V