Stránka 2 z 3
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 30 kvě 2009, 21:55
od skriz
Tak sem dneska zkusil odpojit snímač otáček motoru a nenastartoval jsem. Auto se chová úplně stejně, jako když je zrovna v poruše, jak sem psal na začátku tohoto tématu. Je možné otestovat snímač otáček motoru i jinak než jen změřením odporu? Nechce se mi ho kupovat jen proto, abych pak zjistil, že chyba je někde jinde. Přece jen stojí skoro 1700,-. Jak vlastně snímač funguje? díky
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 30 kvě 2009, 22:12
od Petr1968
Vyčistit,případně prohlédnout. A potom vyměnit
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 31 kvě 2009, 07:37
od Graun
Petr1968 píše:Vyčistit,případně prohlédnout. A potom vyměnit
Co chceš prohlížet
Je to třeba změřit.
http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/snimac.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 31 kvě 2009, 08:22
od rossi
skriz píše:tak to pokračuje. dneska to nestrtovalo už po pár kilometrech jízdy. Tak sem si odkrytoval benzínový čerpadlo a měl na něm při startování ruku, protože je blbě slyšet. Takže závada odhalena
, ale zatím ne příčina závady
- po přepnutí klíčku do polohy 2 motor točí,ale
čerpadlo neběží.To by vysvětlovalo, proč problikává porucha vstřikování při startu. Po x pokusech se na chvilku rozběhlo a zase přestalo jít, nastartovat to ale nechtělo. V poloze 1 čerpadlo normálně běží. Prostě ani ťuk.Už sem měl zavolaný i mechaniky,byli už u auta, tak sem to ještě zkusil - a auto jelo normálně
. Co vlastně ve druhé poloze při startování spíná čerpadlo?
v první i druhé poloze ho spíná relé a to relé vybavuje/spíná/ ŘJ..Takže budˇ výměna relé/je vzadu v mot. prostoru pod takovým černým krytem/ nebo oprava ŘJ. Nebo sbastlit časový spínač s timerem NE555 a napojit ho na cívku relé. Tím vyřadíš spínání v ŘJ.Ale to už chce se trochu vyznat v elektrotechnice.Ještě je jedna možnost, spínat cívku relé ručně spínačem v intrieru.
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 31 kvě 2009, 09:02
od Petr1968
Bývá to zasrané
Dokonce ač je to k nevíře viděl jsem i mechanicky poškozený.
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 31 kvě 2009, 13:36
od Graun
Petr1968 píše:Bývá to zasrané
Dokonce ač je to k nevíře viděl jsem i mechanicky poškozený.
Já k čištění nic neměl, s tím souhlasím, to byla poznámka na prohlídku. Jak jinak to chceš kontrolovat než multimetrem?
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 31 kvě 2009, 14:42
od Petr1968
Já vím. Každý doma měřák nemá. Takže tou demontáží a očištěním nic nezkazí.
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 31 kvě 2009, 19:07
od Graun
Petr1968 píše:Já vím. Každý doma měřák nemá. Takže tou demontáží a očištěním nic nezkazí.
Njn, ale taky takový přístup stojí za prd. Pokud někdo nemá nářadí, má určitě spoustu znamých co je mají a pokud ne, tak ať jedou do servisu.
V každém případě si myslím, že se výměně toho čidla otáček nevyhne.
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 31 kvě 2009, 20:36
od Petr1968
Nářadí?
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 31 kvě 2009, 21:13
od skriz
čidlo otáček motoru sem měřil, je ohmicky zcela v normě. Dneska sem čidlo vyndal, očistlil - nebylo skoro od čeho. Nahřál sem ho fénem, abych simuloval teplý motor - a nenastartoval sem
. pak sem ho schladil, a motor startuje. takže na tom čidle asi něco bude. ale dovnitř se podívat nedá, vše zalité v plastu. Takže objednávám nové čidlo. A uvidíme.
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 31 kvě 2009, 21:14
od Petr1968
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 31 kvě 2009, 21:21
od skriz
Zda se , že změření zas tak moc neznamená. Uprotřed toho čidla ja kovový čudl, který byl rezavý. Očistil sem ho. Podle fotek to vypadá, že by měl koukat z čidla ven, což u mě je uvnitř. Jestli to není urezavělé a tím pádem velká vzdálenost od zubů?
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 31 kvě 2009, 21:27
od Petr1968
Všechno je možné.
Fiat si také nekupují žádní blbci,ale hloubaví a chytří lidé.
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 31 kvě 2009, 21:46
od Graun
skriz píše:čidlo otáček motoru sem měřil, je ohmicky zcela v normě. Dneska sem čidlo vyndal, očistlil - nebylo skoro od čeho. Nahřál sem ho fénem, abych simuloval teplý motor - a nenastartoval sem
. pak sem ho schladil, a motor startuje. takže na tom čidle asi něco bude. ale dovnitř se podívat nedá, vše zalité v plastu. Takže objednávám nové čidlo. A uvidíme.
A měřil si jej i za tepla? Jaké tam byly hodnoty? Předpokládám, že si naměřil nekonečno - přerušený kontakt.
Nemyslím sí, že by mělo být měření ohmetrem neučinné.
Tím nářádím jsem měl na mysli obecný název pro jakékoliv náčiní na opravu (většinou se však jedná o specialitky jako imbus 7, gola na 36 s menším osazením na matici kola, apod.)
Re: Po zahřátí nestartuje
Napsal: 31 kvě 2009, 21:49
od Petr1968
Jo. Nářadí a přístroje. Prostě je to rozbité