Po zahřátí nestartuje
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Po zahřátí nestartuje
Tak sem dneska zkusil odpojit snímač otáček motoru a nenastartoval jsem. Auto se chová úplně stejně, jako když je zrovna v poruše, jak sem psal na začátku tohoto tématu. Je možné otestovat snímač otáček motoru i jinak než jen změřením odporu? Nechce se mi ho kupovat jen proto, abych pak zjistil, že chyba je někde jinde. Přece jen stojí skoro 1700,-. Jak vlastně snímač funguje? díky
Punto 85 ELX 1,2 16V 1998 Vysočina
- Reklama
Re: Po zahřátí nestartuje
Vyčistit,případně prohlédnout. A potom vyměnit
Re: Po zahřátí nestartuje
Co chceš prohlížet Je to třeba změřit. http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/snimac.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Petr1968 píše:Vyčistit,případně prohlédnout. A potom vyměnit
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Po zahřátí nestartuje
v první i druhé poloze ho spíná relé a to relé vybavuje/spíná/ ŘJ..Takže budˇ výměna relé/je vzadu v mot. prostoru pod takovým černým krytem/ nebo oprava ŘJ. Nebo sbastlit časový spínač s timerem NE555 a napojit ho na cívku relé. Tím vyřadíš spínání v ŘJ.Ale to už chce se trochu vyznat v elektrotechnice.Ještě je jedna možnost, spínat cívku relé ručně spínačem v intrieru.skriz píše:tak to pokračuje. dneska to nestrtovalo už po pár kilometrech jízdy. Tak sem si odkrytoval benzínový čerpadlo a měl na něm při startování ruku, protože je blbě slyšet. Takže závada odhalena , ale zatím ne příčina závady - po přepnutí klíčku do polohy 2 motor točí,ale čerpadlo neběží.To by vysvětlovalo, proč problikává porucha vstřikování při startu. Po x pokusech se na chvilku rozběhlo a zase přestalo jít, nastartovat to ale nechtělo. V poloze 1 čerpadlo normálně běží. Prostě ani ťuk.Už sem měl zavolaný i mechaniky,byli už u auta, tak sem to ještě zkusil - a auto jelo normálně . Co vlastně ve druhé poloze při startování spíná čerpadlo?
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Po zahřátí nestartuje
Bývá to zasrané Dokonce ač je to k nevíře viděl jsem i mechanicky poškozený.Graun píše:Co chceš prohlížet Je to třeba změřit. http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/snimac.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Petr1968 píše:Vyčistit,případně prohlédnout. A potom vyměnit
Re: Po zahřátí nestartuje
Já k čištění nic neměl, s tím souhlasím, to byla poznámka na prohlídku. Jak jinak to chceš kontrolovat než multimetrem?Petr1968 píše:Bývá to zasrané Dokonce ač je to k nevíře viděl jsem i mechanicky poškozený.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Po zahřátí nestartuje
Já vím. Každý doma měřák nemá. Takže tou demontáží a očištěním nic nezkazí.
Re: Po zahřátí nestartuje
Njn, ale taky takový přístup stojí za prd. Pokud někdo nemá nářadí, má určitě spoustu znamých co je mají a pokud ne, tak ať jedou do servisu.Petr1968 píše:Já vím. Každý doma měřák nemá. Takže tou demontáží a očištěním nic nezkazí.
V každém případě si myslím, že se výměně toho čidla otáček nevyhne.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Po zahřátí nestartuje
Nářadí?
Re: Po zahřátí nestartuje
čidlo otáček motoru sem měřil, je ohmicky zcela v normě. Dneska sem čidlo vyndal, očistlil - nebylo skoro od čeho. Nahřál sem ho fénem, abych simuloval teplý motor - a nenastartoval sem . pak sem ho schladil, a motor startuje. takže na tom čidle asi něco bude. ale dovnitř se podívat nedá, vše zalité v plastu. Takže objednávám nové čidlo. A uvidíme.
Naposledy upravil(a) skriz dne 31 kvě 2009, 21:14, celkem upraveno 1 x.
Punto 85 ELX 1,2 16V 1998 Vysočina
Re: Po zahřátí nestartuje
Takže měření na hovno
Re: Po zahřátí nestartuje
Zda se , že změření zas tak moc neznamená. Uprotřed toho čidla ja kovový čudl, který byl rezavý. Očistil sem ho. Podle fotek to vypadá, že by měl koukat z čidla ven, což u mě je uvnitř. Jestli to není urezavělé a tím pádem velká vzdálenost od zubů?
Punto 85 ELX 1,2 16V 1998 Vysočina
Re: Po zahřátí nestartuje
Všechno je možné. Fiat si také nekupují žádní blbci,ale hloubaví a chytří lidé.
Re: Po zahřátí nestartuje
A měřil si jej i za tepla? Jaké tam byly hodnoty? Předpokládám, že si naměřil nekonečno - přerušený kontakt.skriz píše:čidlo otáček motoru sem měřil, je ohmicky zcela v normě. Dneska sem čidlo vyndal, očistlil - nebylo skoro od čeho. Nahřál sem ho fénem, abych simuloval teplý motor - a nenastartoval sem . pak sem ho schladil, a motor startuje. takže na tom čidle asi něco bude. ale dovnitř se podívat nedá, vše zalité v plastu. Takže objednávám nové čidlo. A uvidíme.
Nemyslím sí, že by mělo být měření ohmetrem neučinné.
Tím nářádím jsem měl na mysli obecný název pro jakékoliv náčiní na opravu (většinou se však jedná o specialitky jako imbus 7, gola na 36 s menším osazením na matici kola, apod.)
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Po zahřátí nestartuje
Jo. Nářadí a přístroje. Prostě je to rozbité