Stránka 2 z 2

Re: Sacie potrubie

Napsal: 14 kvě 2009, 20:35
od rado77
Krokac celkovo ide dost ztuha, ale to je ok. Dobre ze si ho nenamazal, leb sa tam nalepi dalsi maras a potom casom zatuhne uplne. Niekto odporucal preliat trebars liehom al. benzinom, ale zase druhi tvrdili, ze radsej nie, lebo je tam vnutri nieco, co je rozleptatelne/rozpustne. Tak nakoniec to skoncilo len u cistenia "hlavicky" a dosadacej plochy v klapke. Tuto teorio-prax sice nemam z Fiatov, ale predpokladam cca zhodnu konstrukciu IAC ventilov vseobecne.

Re: Sacie potrubie

Napsal: 19 kvě 2009, 08:05
od Plecháč Tony
S tim bych tak úplně nesouhlasil...Když máš pořádnej filtr, tak se ti tam nemá co jakej maras lepit, navíc tam stejně vede odvětrávání z motoru, takže plno olejových výparů, který jsou právě dobrý na mazání. Je jasný ale že časem tam ten olej zdegraduje...Dost lidí, co to pročistí jen lihem nebo benzínem, tak jim to pomůže,ale za určitej čas ten krokáč mění ;) Nejlepší je silikonovej olej, ale nesmí se tam lejt, opravdu to jen hadříkem očistit....

Re: Sacie potrubie

Napsal: 19 kvě 2009, 11:53
od rado77
No presne na tie olejove vypary som myslel, ze casom zasvinia ten krokac - aspon tak som to zazival na inom aute. Punto je zrejme lepsie vymyslene a ziadne brutalne "svinarny" sa nekonaju. Ja som vtedy akurat precistil liehom klapku, tam bolo toho marasu hodne vela (prave kvoli zrejme zle vymyslenemu PCV). Krokac som vycistil len povrchovo, ale v zasade som mal zasvinenu len tu hlavicku a dosedaciu plochu v klapke. Casom to aj tak vsetko koncilo jeho vymenou za novy a pokoj.