už fakt nevim
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: už fakt nevim
takže dnes som pomeral nasledovné veci :
-zap. káble - v manuáli píšu odpor : 3-20kΩ- nameral som cca 5,5kΩ
-zap. cievky - v manuáli píšu: primárny odpor :0,495Ω-0,605Ω pri 20˚C
tam som pri vonkajšej teplote 14 ˚C nameral na oboch cievkach 1,3 Ω
: sekundárny obvod: 6,66kΩ-8,14kΩ
tam som nameral na oboch 7,54kΩ
-čidlo teploty nasávaného vzduchu: ok
-čidlo teploty chlad. kvap. : ok
-Lambda sondu- v manuáli píšu odpor: 2,5Ω-4,5Ω pri teplote 20˚C ja
som nameral pri 14 ˚C odpor 7,5 Ω
a ešte dodávam video môjho volnobehu :
http://www.youtube.com/watch?v=TkTeG0AoIeY" onclick="window.open(this.href);return false;
ja už fakt neviem, prosím poradťe ktosi, fakt je to už o nervy jazdiť za viac ako 10 l / 100km
-zap. káble - v manuáli píšu odpor : 3-20kΩ- nameral som cca 5,5kΩ
-zap. cievky - v manuáli píšu: primárny odpor :0,495Ω-0,605Ω pri 20˚C
tam som pri vonkajšej teplote 14 ˚C nameral na oboch cievkach 1,3 Ω
: sekundárny obvod: 6,66kΩ-8,14kΩ
tam som nameral na oboch 7,54kΩ
-čidlo teploty nasávaného vzduchu: ok
-čidlo teploty chlad. kvap. : ok
-Lambda sondu- v manuáli píšu odpor: 2,5Ω-4,5Ω pri teplote 20˚C ja
som nameral pri 14 ˚C odpor 7,5 Ω
a ešte dodávam video môjho volnobehu :
http://www.youtube.com/watch?v=TkTeG0AoIeY" onclick="window.open(this.href);return false;
ja už fakt neviem, prosím poradťe ktosi, fakt je to už o nervy jazdiť za viac ako 10 l / 100km
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
- Reklama
Re: už fakt nevim
na lambdě by se mělo měřit napětí dle popisu výše jinak vše vypadá v mezích normy. nežere to vodu? co přeskočený rozv. řemen?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: už fakt nevim
dík za reakciu
-strácajúcu vodu ani emulziu pod viečkom som si nevšimol, kúri to v pohode takže dufam že tesnenie pod hlavou je v poriadku, skôr by to mohli byť tie preskočené rozvody, ale ako to presne zistím?ako sa vlastne preskočené rozvody prejavujú? mohli by mať až taký velký vplyv na spotrebu?
-strácajúcu vodu ani emulziu pod viečkom som si nevšimol, kúri to v pohode takže dufam že tesnenie pod hlavou je v poriadku, skôr by to mohli byť tie preskočené rozvody, ale ako to presne zistím?ako sa vlastne preskočené rozvody prejavujú? mohli by mať až taký velký vplyv na spotrebu?
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: už fakt nevim
u rozvodů musí být všechny kola přesně na značkách, první bych ale změřil tu lambdu
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: už fakt nevim
ok, síce je tá lamba nová ,ale premerám ju teda ešte raz podla toho graunovho návodu, a rozvody tiež skontrolujem
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: už fakt nevim
takže dneska som znova pomeral tu Lambda sondu, tentokrát podla toho návodu čo napísal graun no a pri studenom motore na volnobehu som nameral napätie 0.94 V po pridaní otáčok sa napätie menilo od cca 0,45-1,01 V, skúšal som ju aj odpojiť no na behu motora nenastala žiadna zmena, takže tam asi problém nebude, ešte skusim pozrieť tie rozvody,aj ked neviem či sa mi podarí v domácich podmienkach sa k nim dostať, ak chyba nebude ani tam tak už fakt neviem
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Re: už fakt nevim
hmm, uvidíme co na ty hodnoty řekne Graun, ale asi je v pořádku. jinak pokud zkoušíš odpojovat lambdu tak musíš nejprve odpojit baterii + lambdu, počkat min půl hodiny než se resetne ŘJ a pak připojit baterii už bez lambdy a teprve nastartovat, ten samý postup pro opětovné připojení lambdy. i když ty máš mk1, ale mohlo by to být stejné jako u 2
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: už fakt nevim
Za 1. u studenýho motoru nemůžeš zas až tak brát v potaz hodnoty lambdy,protože u studenýho startu a u studenýho motoru ta jednotka na tu lambdu totálně prdí,protože ta jednotka valí tak bohatou směs,že je docela zajimavý,že to vůbec hoří.Je to proto,aby se co nejdřív prohřál kat a zahřála lambda.Předpokládám že je 4-drátová 2xbílý jeden šedý a černý.Bílý jsou vyhřívání-změř na svorkovnici, když zapojíš měřák jestli tam jde napětí na to vyhřívání a pak u zahřátýho motoru měř ty hodnoty té lambdy0.5-1V.Když už je řeč o lambdě-máš tam tu,co tam má byt???!!!!!!! Ono není lambda,jako lambda!!!!!!!!!.Moc jsem nečetl ty příspěvky, jen jsem je projel očima,ale měřil jsi tlak čerpadla???Musí byt nekompromisní a taky jedna důležitá věc, neproměřuje ti třeba náhodou čidlo na teplotu nasávaného vzduchu??Řeším to takhle, vezmu si dobrý teploměr,nejlépe digitální,abych věděl okolní teplotu vzduchu a pak si jenom na diag. většinou v live datech zjistím, kolik hlásí to čidlo teplotu jednotce.Třeba je venku 0 stupňů a čidlo hlásí že je např. 10 a to je problém. V té lambdě může byt problém,ale co já jsem se setkal tak většinou za studena motor šlape perfektně a až je zahřátý tak kolabuje.Navíc člověk,co má dobrý sluch pozná funkční lambdu podle chodu motoru.Matto píše:takže dneska som znova pomeral tu Lambda sondu, tentokrát podla toho návodu čo napísal graun no a pri studenom motore na volnobehu som nameral napätie 0.94 V po pridaní otáčok sa napätie menilo od cca 0,45-1,01 V, skúšal som ju aj odpojiť no na behu motora nenastala žiadna zmena, takže tam asi problém nebude, ešte skusim pozrieť tie rozvody,aj ked neviem či sa mi podarí v domácich podmienkach sa k nim dostať, ak chyba nebude ani tam tak už fakt neviem
Re: už fakt nevim
jo jo zapoměl jsem napsat že měření musí byt při zahřátém motoru. jinak s tím teploměrem je to dobrý nápad, ale na diagn., nemusí stačí digi multimetr(cca200kč, dobrá věc) kterým změří odpor na čidle při určité teplotě, tabulky hodnot bloudí někde na netu
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: už fakt nevim
Ano ano i tak se dá, ale pozor!!!!!!!! Z vlastní zkušenosti vím, že to může byt dosti klamavé.To čidlo je při provozu zahříváno cca tuším na 200 stupňů a proudící vzduch ho defakto ochlazuje a tím se mění jeho odpor.Už se mě stalo, že při tomhle měření na "stole" bylo řekl bych ok,ale při zatížení právě tím proudícím vzduchem proměřovalo, takže pozor na to!!!!!!!!!!!!!!mad mike píše:jo jo zapoměl jsem napsat že měření musí byt při zahřátém motoru. jinak s tím teploměrem je to dobrý nápad, ale na diagn., nemusí stačí digi multimetr(cca200kč, dobrá věc) kterým změří odpor na čidle při určité teplotě, tabulky hodnot bloudí někde na netu
Re: už fakt nevim
a co jiného ti diagnostika ukáže než odpor?
kdyby to byla ptákovina tak to nepíšou v manuále
kdyby to byla ptákovina tak to nepíšou v manuále
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: už fakt nevim
To myslíš vážně těch 200°C? Nějak mi hlava nebere...punťas hgt píše:Ano ano i tak se dá, ale pozor!!!!!!!! Z vlastní zkušenosti vím, že to může byt dosti klamavé.To čidlo je při provozu zahříváno cca tuším na 200 stupňů a proudící vzduch ho defakto ochlazuje a tím se mění jeho odpor.Už se mě stalo, že při tomhle měření na "stole" bylo řekl bych ok,ale při zatížení právě tím proudícím vzduchem proměřovalo, takže pozor na to!!!!!!!!!!!!!!mad mike píše:jo jo zapoměl jsem napsat že měření musí byt při zahřátém motoru. jinak s tím teploměrem je to dobrý nápad, ale na diagn., nemusí stačí digi multimetr(cca200kč, dobrá věc) kterým změří odpor na čidle při určité teplotě, tabulky hodnot bloudí někde na netu
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: už fakt nevim
mk1 1,2 průtokoměr vzduchu s topným drátkem nejspíš nemá, tento systém je uveden pouze u mk2 a to HGT, takže bych řekl že se tady plete čidlo teploty s průtokoměrem vzduchu, který snímá množství nasátého vzduchu při zátěži a ŘJ jednotka podle toho dávkuje palivo
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: už fakt nevim
Hele u nás v práci máme jednu diagnostiku na hraní,a když jsem napíchl svoje auto tak žádná chybová hláška,ale absolutně nekomunikovala Lambda Takže asi dead,a na 15" kolách a bez katu (trubka) mě to žere cca 7-7,5,a to to nijak moc nešetřím...takže bych asi na lambdu sral a koukl se jinam..
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•->Punto
►Fiat Punto MK1 1.2 8V 60SX Cult 1999 - Forsaken's ◄
►Fiat Grande Punto 1,2 8V Dynamic 2007 - Forsaken's ◄
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•->Punto
►Fiat Punto MK1 1.2 8V 60SX Cult 1999 - Forsaken's ◄
►Fiat Grande Punto 1,2 8V Dynamic 2007 - Forsaken's ◄
Re: už fakt nevim
tak konečne sa to tu trochu rozbehlo, takže, lambdu mám kupovanú podla katalogu ako náhradu za orig a áno 4 vývodovu, 2 biele(vyhrievanie) 1čierny 1 šedý, . a meral som medzi čiernym a šedým, ale u toho studeneho motora ,takže mám to ešte premerať aj pri teplom? ale aj tak ma napadá to čo spomínal aj snowfox a to že môže mať LS až taký velký vplyv na spotrebu(11l/100km) ?
čo sa týka čidlo nasávaného vzduchu,to som meral nasledovne: mám multimeter v ktorom je zabudovaný aj teplomer, teda som si zmeral teplotu v bode kde je ten termistor(snímač teploty vzduchu) nasledovne som zmeral U a porovnal podla tabulky z manualu na puntomysterii, potom som zobral fén na vlasy, a postupne som to čidlo nahrieval a porovnával s tabulkou, všetko vyzeralo byť v poriadku, to iste aj čidlo teploty chlad. kvap. (to som mal vymontované).
čo sa týka tlaku čerpadla, to som veru nemeral, v domácich podmienkach by to asi aj tak nešlo ale aj tak som nikde nenašiel hodnoty toho tlaku.
mne proste len nejde do hlavy ten markantný nárast spotreby, čo do ... môže spôsobovať skoro 2-násobnu spotrebu oproti normálu???
už mi asi fakt pomôže jedine skúsiť zbehnuť na diagnostiku a ak tam nič nenajdu tak asi otvoriť motor a hladať...
čo sa týka čidlo nasávaného vzduchu,to som meral nasledovne: mám multimeter v ktorom je zabudovaný aj teplomer, teda som si zmeral teplotu v bode kde je ten termistor(snímač teploty vzduchu) nasledovne som zmeral U a porovnal podla tabulky z manualu na puntomysterii, potom som zobral fén na vlasy, a postupne som to čidlo nahrieval a porovnával s tabulkou, všetko vyzeralo byť v poriadku, to iste aj čidlo teploty chlad. kvap. (to som mal vymontované).
čo sa týka tlaku čerpadla, to som veru nemeral, v domácich podmienkach by to asi aj tak nešlo ale aj tak som nikde nenašiel hodnoty toho tlaku.
mne proste len nejde do hlavy ten markantný nárast spotreby, čo do ... môže spôsobovať skoro 2-násobnu spotrebu oproti normálu???
už mi asi fakt pomôže jedine skúsiť zbehnuť na diagnostiku a ak tam nič nenajdu tak asi otvoriť motor a hladať...
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk