Stránka 2 z 15
Napsal: 30 bře 2006, 21:07
od Radus
hmmmmmmmmm
a co olej Repsol, ma nekdo s nim nejake zkusenosti??
Olej do prevodovky
Napsal: 30 bře 2006, 22:00
od Vasek
Ja bych se asi u tohoto oleje drzel Selenie - Tutely - viz. Navod na udrzbu a obsluhu vozu - otazka je jakou zvolit viskozitu. Ten, co je doporuceny, je totiz - dle me pro italske pomery - velmi mirna zima.
Tady bych si dovolil malou poznamku - myslim, ze Punto, alespon urcita rada, ma konstrukcne prevodovku nedoresenou - problematickou. Duvod - ucele rady jde spatne radit za studena nizke prevodove stupne. Konkretne i ja mam tento problem, ale myslim si, ze to neni olejem.
V zadnem pripade bych tam nedaval ale Paramo.
Napsal: 31 bře 2006, 09:48
od Jill
Vasek píše:To jill:
Ano, mas pravdu, ve clanku se odkazuji na miner. olej, ale mel sis ho precist cely, mozna bys pak pochopil princip fi Castrol. Zkus to jeste jednou ...
Mel jsi pravdu, necelt jsem clanek cely, taxem ho tedka prelouskal....a je to vcelku zajimavy clanek se spoustou uzitecnych informaciii....
Jen se mi nelibi, ze si autor nekolikrat protireci. Zvlaste v zaveru je to vic nez zrejme..a je zaujaty zvlaste proti Castrolu i kdyz je to Firma jako kazda jina.
Jinak sam Castrol pouzivam, ale hodlam to zmenit, je fakt moc drahy....
Napsal: 31 bře 2006, 15:43
od Patrik
Kvalita CASTROL ? Podivejte se sem:
https://www.club-fiat.com/album_cat.php?cat_id=26
Je to olej z kastrolovy elitní řady SLX Long Life (0W-30), původně prý určený pro výměnnou lhůtu 50.000 km. VW doporučuje 30.000km, ale jak vypadá po 24.000 km posuďte sami. Do takového stavu, jak jej fotografie zobrazují, se dostal po testovacím ohřevu na 146°C (přičemž motorové oleje by měly bez problému ustát 200°C ...). Fotografie pochází ze zkušebny.
Nejen Škoda totiž zaznamenala reklamace zákazníků, že jim svítí kontrolka oleje - bodejť, když místo oleje (a to řídkého 0W-30) se Castrol samovolně měnil na vazelínu ...
Když sračku, tak Castrol.
Napsal: 01 dub 2006, 13:25
od lacin
Ja mam v převodovce Paramoooo...
Napsal: 01 dub 2006, 16:27
od Frank
Já vám doporučim upně z jiného soudku, tato značka neni u nás ještě moc známá, ale oleje dělá mrtě let a ty nejkvalitnější.
Q8
Já používám do auta konkrétně tedle:
Q8 Formula Advanced 10W40 norma:API SL/CF
Je to polosyntetika.
Kupuju ho sudovej a vychází mě 150Kč/litr.
Jsem s nim maksimálně spokojenej motor jde lépe do otáček a řeklbych, že spotřeba o nějakou desetinku klesla, dřív sem používal Esso.
Jinak dělaj nepřeberný množství olejů kokněte na:
www.top-oil.cz
Napsal: 01 dub 2006, 18:52
od poitromasoni
ja tam liju fuchs titan karat polosintetika 10w-40 za 110/l olej neresim menim ho po 10000 s filtrem i kdyz se ma menit po 7500 a filtr po 15000
Napsal: 07 dub 2006, 13:03
od Jafik
10w-60 od totalu taky není špatný
Napsal: 07 dub 2006, 13:54
od poitromasoni
proste olej neresit mame vetsinou stary kary a je zbytecne do nich cpat
oleje
Napsal: 10 dub 2006, 08:55
od Petr UL
Já jsem koupil olej Divinol Multilight {SAE 10W40} a chystám se ho dát do Punta II 1,2. Je to levný německý olej a prý plně srovnatelný s oleji od Shellu. Nemám žádný "tuning" tak snad to bude v pohodě. Litr stojí 109 Kč.
Napsal: 10 dub 2006, 19:06
od Vasek
Olej a tuning spolu prece nemaji nic spolecneho.
Napsal: 10 dub 2006, 20:48
od Radus
Tak jsem koupil Repsol 10w40
Napsal: 11 dub 2006, 09:10
od Petr UL
Vasek píše:Olej a tuning spolu prece nemaji nic spolecneho.
Proč myslíš že nemají? Jestli považuješ za tuning jen úpravu karosérie tak máš pravdu, ale když si upravíš i motor - zvedneš jeho výkon tak pak si myslím, že je hodně důležitý dát tam opravdu kvalitní lej odpovídající vyššímu zatížení motoru.
Napsal: 11 dub 2006, 13:06
od Patrik
Petr má pravdu. Akorát, jak se tak dívám na příspěvky v této diskuzi, spíš se tu neřeší tuning motoru, nýbrž tuning (vylepšení) stavu peněženky
.
Napsal: 11 dub 2006, 16:29
od lacin
A ja vas tedka vsechny prechciju. Ja tam liju olej za 5000 Kč deci a auto me jede trista, protoze je to dost dobrej a dost drahej volej...
Apropo, uz by se to tady melo zamknout...