MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Moderátor: peta.smolik
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Nemyslím si že je to studeňák, protože ta chyba P1220 se začala objevovat až asi po 10-12 letech yeždění s Pindicou, spíš uhnilý(poškozený dráth.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
- Reklama
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Otázka na znalejší: Na ty svoje autovraky mám univerzální diagnostku Launch, se kterou umím zobrazit chybová hlášení a smazat je (mám ji krátce, ještě s ní pořádně neumím - proto nevím, jestli dokáže jít víc do hloubky - po jednotlivých komponentech/drátech atd.) Fčera dyž sem surfil kolem té P1220, jsem narazil na diagnostiku (pro PC) jen pro italská auta "MultiEcuScan", prý v základní verzi zdarma, která prý umí jít do hloubky = má smysl se jí pokoušet nainstalovat do mého PC (+ koupit OBD kabel) nebo je to zbytečné = Launch by to samé měl umět taky ?!?!?!
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Multiecuscan je výborný, dokáže aj zobrazovať živé údaje, napr. polohu klapky a pedálu, môže údaje zaznamenávať do grafu... Určite skús aspoň free verziu. Launch nepoznám tak neviem porovnať.
Ak chceš hľadať po kábloch, tak potrebuješ schémy elearn.
https://4cardata.info/elearn?mark=1
Ak chceš hľadať po kábloch, tak potrebuješ schémy elearn.
https://4cardata.info/elearn?mark=1
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Fčíl sem jel Pindicu nakrmit a během těch ca 20 km (tam a zpět s oklikou) mi 2x spadla do P1220, vždycky po ubrání plynu = takže to není/nebyla náhoda.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Multiecu je jedno z mála co se s Fiatama kamarádí.. Ovšem pokud ti ta tvoje diag. zobrazí všechno co potřebuješ tak ti to stačí..
Sleduj live hodnoty z čidla polohy plynu/ klapky, někde tam bude skok.. I nový snímač polohy může být vadný a hodnota se prostě někdy nemění plynule, někde bude výpadek signálu nebo skok... Ten výpadek může být kdekoliv od čidla po čip v ECU, resp. někde tam je, jen ho najít neni jednoduchý, obzvlášť pokud nemáš znalosti a vybavení..
Studeňák nemusí a a ni nebývá být špatně spájený spoj, ale i trhlinky od vibrací/ cínovej mor. Prostě utřepanej nebo zkorodovanej spoj. Dost častá věc. Pak koroze v konektorech, měď taky hnije (popraskaná izolace a sůl + voda udělá svoje, vydřený odporový dráhy ve snímači.. Prostě něco z toho tam máš. Věšteckou kouli nemám tak hledat musíš ty... Nebo kontrolku přelepit černou izolačkou a jezdit
Sleduj live hodnoty z čidla polohy plynu/ klapky, někde tam bude skok.. I nový snímač polohy může být vadný a hodnota se prostě někdy nemění plynule, někde bude výpadek signálu nebo skok... Ten výpadek může být kdekoliv od čidla po čip v ECU, resp. někde tam je, jen ho najít neni jednoduchý, obzvlášť pokud nemáš znalosti a vybavení..
Studeňák nemusí a a ni nebývá být špatně spájený spoj, ale i trhlinky od vibrací/ cínovej mor. Prostě utřepanej nebo zkorodovanej spoj. Dost častá věc. Pak koroze v konektorech, měď taky hnije (popraskaná izolace a sůl + voda udělá svoje, vydřený odporový dráhy ve snímači.. Prostě něco z toho tam máš. Věšteckou kouli nemám tak hledat musíš ty... Nebo kontrolku přelepit černou izolačkou a jezdit
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Fčíl mě osfítilo: Ta moje diag Launch se navenek tváří jako PC, připojení do webu to taky má = žebych zkusil ten MultiEcuScan doinstalovat do ni? To musím promyslet/naštudovat. Co sem neska zkoušel/hledal tak ten SW, co v ní neska je (asi) live data ze škrtící klapy a pedálu neumí....
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Bojím se toho to tam ingstalovat, radši ne.
Neska Pindicou víc než 100km a P1220 až fúplném závěru = mírná pochvala pro Pindicu. A zase při ubrání plynu v obci.
Neska Pindicou víc než 100km a P1220 až fúplném závěru = mírná pochvala pro Pindicu. A zase při ubrání plynu v obci.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
A neska repete předfčerejška = ráno sem to pohonil okolo komína, abych ji prohřál a nic, odpoledne sem ji hnal (chuděru jednu slabou) proti Bumbálce a taky dobrý, až dyž sem dojížděl v obci dom (zase s ubraným plynem), tak P1220 hop! Jako dyby se to stávalo pouze při polootevřené škrtící klapě. Furt dumám a nezpomenu si (a a Michal taky ne) esli ta klapa, co tam dával v červnu byla new nebo used. Kura mám nebo nemám (koupit další, tentokráte new OEM ) klapu?
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Tak, (zřejmě) vyjasněno - sem se na základě upozornění na AF.cz ešče raz kuknul do té faktury od Michala a "trkla" mě do wočí cena za tu klapu MagnettiMarelli = musela být nová, ne použitá.
Takže pedál nový, klapa nová ale P1220 se objevuje dál (zřejmě jen při ubrání plynu) - kura fiks co/kde to je?
Takže pedál nový, klapa nová ale P1220 se objevuje dál (zřejmě jen při ubrání plynu) - kura fiks co/kde to je?
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Už bych se jen opakoval... Klidně zlomenej drát v kabeláži, při ubrání plynu se motor pohne, pohne i s kabelem a drát nemá kontakt.. Prostě podobná p..ovinka.., Kdekoliv od klapky po studeňák v ŘJ
Mmch. proč si pořizuješ diagnostiku která tvoje auto neumí?
Za ten čas sis mohl vydělat brigádou 5k a přehodit celej motor i s kabeláží a jednotkama. Pandu se shnilou kastlí a dobrým motorem seženeš i za odvoz, přehodíš motory a prodáš kompletní autovrak do výkupu...
Mmch. proč si pořizuješ diagnostiku která tvoje auto neumí?
Za ten čas sis mohl vydělat brigádou 5k a přehodit celej motor i s kabeláží a jednotkama. Pandu se shnilou kastlí a dobrým motorem seženeš i za odvoz, přehodíš motory a prodáš kompletní autovrak do výkupu...
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Na AF.cz zazněla myšlenka - snímač klapy = vyměněný snad s klapou? - Já si doteď myslel, že ten snímač je (nedílnou) součástí klapy, on je to ale asi samostatný díl, který sem doposud neměnil. Du to naštudit. Dík.
Naštudováno, tydlifonováno s Michalem (neměnil) = objednáno. To sem zvjedaff, esli to je/byl zdroj těch P1220.
Naštudováno, tydlifonováno s Michalem (neměnil) = objednáno. To sem zvjedaff, esli to je/byl zdroj těch P1220.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
To měnil těleso klapky a snímač nechal původní??? Pokud ano..., tak co to je za blba?
Jako první se mění samotný snímač polohy klapky za pár stovek a ne těleso za tisíce (na kterým se prakticky nemá co podělat...).. Výměna celýho motoru by byla levnější i rychlejší než tahle akce na půl roku a postupná výměna poloviny dílů na motoru..
Hlavně jako první se měří. Metoda pokus - omyl jen když se neumí měřit nebo neni čim...
Jako první se mění samotný snímač polohy klapky za pár stovek a ne těleso za tisíce (na kterým se prakticky nemá co podělat...).. Výměna celýho motoru by byla levnější i rychlejší než tahle akce na půl roku a postupná výměna poloviny dílů na motoru..
Hlavně jako první se měří. Metoda pokus - omyl jen když se neumí měřit nebo neni čim...
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Michal to udělal správně - sem mu nakázal vyměnit klapu, ne čidlo a to splnil. Btw, ta klapa měla úplně vymlácené "ložiska" a mechanicky přidrhávala.
A ano, nemám čím a ani ani neumím měřit elektriku.
A ano, nemám čím a ani ani neumím měřit elektriku.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Když neni čim měřit tak holt pokusnej králík...
Pokud drhla a měla vakl tak ok, ale to by neházelo chybu polohy ale bez chyby a horší projev motoru - škubání motoru/ malý výkon atd. , pokud chyba tak lambda (mimo limit moc chudá nebo naopak bohatá směs, příp. adaptace směsi), tj. číslo chyby by bylo jiný.. Nejspíš..
Tipnul bych možná to čidlo polohy - má skok, výstup signálu se nemění plynule.. Nebo nějaký ten zlomený drát a reaguje to na pohyb motoru který se naklání dopředu - dozadu podle toho jestli je pod plynem nebo naopak brzdí...
To čidlo polohy jde ověřit diagnostikou sledováním hodnoty polohy jestli se mění plynule nebo tam je skok.. Ale když nemá š čim to zobrazit tak smůla, musíš zkusit výměnu.. Nevim jestli se to kalibruje nebo se to načte samo.. Asi bych resetnul ECU (odpojit baterku), pak znova naučit - start bez dotyku plynu až do ohřátí na provozní teplotu, pak projet pár km ve všech režimech otáček (načítají se hodnoty pro volnoběh, jak do toho sahneš na plyn tak se načtou blbě, pak to chcípá atd.
Pokud drhla a měla vakl tak ok, ale to by neházelo chybu polohy ale bez chyby a horší projev motoru - škubání motoru/ malý výkon atd. , pokud chyba tak lambda (mimo limit moc chudá nebo naopak bohatá směs, příp. adaptace směsi), tj. číslo chyby by bylo jiný.. Nejspíš..
Tipnul bych možná to čidlo polohy - má skok, výstup signálu se nemění plynule.. Nebo nějaký ten zlomený drát a reaguje to na pohyb motoru který se naklání dopředu - dozadu podle toho jestli je pod plynem nebo naopak brzdí...
To čidlo polohy jde ověřit diagnostikou sledováním hodnoty polohy jestli se mění plynule nebo tam je skok.. Ale když nemá š čim to zobrazit tak smůla, musíš zkusit výměnu.. Nevim jestli se to kalibruje nebo se to načte samo.. Asi bych resetnul ECU (odpojit baterku), pak znova naučit - start bez dotyku plynu až do ohřátí na provozní teplotu, pak projet pár km ve všech režimech otáček (načítají se hodnoty pro volnoběh, jak do toho sahneš na plyn tak se načtou blbě, pak to chcípá atd.
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Tak jo, "italská údržba" na tu P1220 funguje - sem s Pindicou yezdil celý týden (už mám zase pojízdného brambora2 - holt ty moje autovraky - uhnila kostra) a dokud sem s ní yezdil já = italsky (zahřát a plný plyn) tak do P1220 nespadla ani raz, až dyž sem dycky ubral v obci. Neska si ji vzala zpět drahá 1/2 a (protože s ní neyezdí italsky) spadla jí do P1220 skoro hned. Sem zvjedaff, esli to to čidlo klapy pořeší.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006