Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od little_boy »

No nazdar, tomu poslednimu odstavci klasicky nerozumim, ale obava o prehrivani cerpadla je zbytecna, je v takovym kyblu ktery se vzdy komplet naplni benzinem at je v nadrzi jakkoliv malo benzinu (venturiho efekt??).
Je mozne, ze je neco spatne na motoru, ja v brzke dobe planuju sundat hlavu a jsem zvedavy co tam najdu (asi je fouknute tesneni nebo praskla hlava), jak budou vypadat ventily a tak.
Ja jsem kvuly mizernym startum upravil mapy v ECU a tim je od toho pokoj. Puvodni mapy jsou strasne prisne, staci odchylka davkovani paliva o 5% a jsou problemy.
Moje tipy co by jsi mohl udelat:
- dej tam 4 Bar regulator tlaku benzinu, o cca 5% obohati davkovani benzinu, pomuze to na starty. Je levny, pouziva ho WV. Jednoduchy tuning co by mohl hodne pomoct.
- upravit mapy v ECU, zvysit predstih pri startu (je nesmyslne nizky), pripadne obohatit smes na starty. Neni to tak tezky jak to vypada, staci sehnat kabel nebo nekoho kdo to umi. Muzu te rict jak se jmenujou ty dve mapy.
- jit do servisu kde to opravi :)
Reklama
 

skala
Fiaťák
Příspěvky: 92
Registrován: 22 srp 2012, 12:15

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od skala »

Oje, to bylo nadšení :D

Zatím dejme tomu, že u mě na motoru nebude špatně nic, když to začlo dělat po montáží - 80tis km zpět. Ty máš najeto cca 250tis že? Opravíš a jezdíš dál?

ok, neměl bys prosím odkaz na regulátor, který bys použil?

Jde upravit předstih přes Examiner? Děkuji.
skala
Fiaťák
Příspěvky: 92
Registrován: 22 srp 2012, 12:15

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od skala »

Oje, to bylo nadšení :D

Zatím dejme tomu, že u mě na motoru nebude špatně nic, když to začlo dělat po montáží - 80tis km zpět. Ty máš najeto cca 250tis že? Opravíš a jezdíš dál?

ok, neměl bys prosím odkaz na regulátor, který bys použil?

Jde upravit předstih přes Examiner? Děkuji.
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od little_boy »

:))
regulator je tenhle
BOSCH 0280160575
na motora.cz ho maj hodne levne, tam ted pravidelne nakupuju

Jo fiat bude jezdit dokud nezacne hnit, jeste dalsich ctvrt mega musi minimalne dat, protoze hypoteka :))

examiner neznam, ale asi ne, ten kabel na upravu ECU se jmenuje 'kess v2'
skala
Fiaťák
Příspěvky: 92
Registrován: 22 srp 2012, 12:15

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od skala »

Ok, děkuji. Koupím zkusím a uvidíme. Kdyz tak pujdeme dal, neni tak hrozna investice.
Ty mas puvodni turbo a převodovka zatim ok? Jinak co vse jsi uz měnil?
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od little_boy »

no turbo jsem v 50000 daval vl36 (to co mas ty) a motor posledni dobou zacal bastit olej (po 10kkm je na dolni rysce, predtim neubyval). Podle toho jak vypada sani je turbo nejvic v podezreni. Na druhou stranu zadne zvuky nevydava a boost tlaci dobre. Zatim to neresim a kdyz by kleklo je v planu tam dat to puvodni. Auto uz ma holt nejlepsi roky za sebou a dostava se do stavu kdy se zacne sypat... jinak ma fiat respekt, za celou tu dobu me ani jednou nenechal nikde stat.
Ja mam punto a to ma jinou prevodovku, oproti te oplacke v brave je v puntu prakticky nesmrtelna - starej fiati krap co se daval k nafte :(
Na motoru jsem menil jen MAP senzor (uz 2x), ve 160kkm jsem daval zapalovaci civky (spis prevence) a ted alternator, asi mu umrela volnobezka a vzala sebou lozisko. Prej se ta volnobezka ma menit kazdych 100kkm, to je ale silenost vzhledem k tomu jak blbe se k tomu muze. Novy alternator jsem dal slabsi typ bez volnobezky. Jeste je vymenena dvouhmota, v tom je ale fiat nevine, dojebal me to plynar pri LPG prestavbe :( LPG bylo naprd, v 4000rpm to pod plnym plynem zaclo vynechavat a on to takhle honil kdyz to tunil a to tu dvouhmotu totalne dobilo. Do te doby (160kkm) drzela i pres chiptuning kdy to melo kroutak, ze klouzala spojka. No fiata jsem zrovna nesetril... tak nejsem idealni reference spolehlivosti bo to v zakladnim stavu odjezdilo jen 50kkm :)
Ten regulator tlaku sice neresi pricinu, ale pomuze s nasledkama a nicemu neskodi. Je to asi nejlevnejsi zpusob jak upravit davkovani paliva. Bude to ale fungovat jen na LPG, pri jizde na benzin se ECU naadaptuje a prislusne to ochudi, takze to pak nepomuze.
skala
Fiaťák
Příspěvky: 92
Registrován: 22 srp 2012, 12:15

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od skala »

Tak to ti vydrzi jeste dlouho ne? Oproti jinym autum je fiat fakt dobrý.
Takže jestli to chápu, na 1start na benzin stejne nenastaruju ale muzu stáhnout mapy plynu aby se kryly s benzinem, takže se mi to nebude rozchazet a doufat, ze ae najezdi hodnoty tak, aby to startovalo jednou?Protože jestli se naadsptuje jinak, tak nevim. Zas je to pokus za cca 5 stovek a to uz neohrozí. A kdyz nepomuze regulátor? Kdysi nekdo něco nastavovat , ale ja nevim co, nevim v cem a nevim jak. Tehdy cosi rikal o dobe vstriku ale nevim presne co to bylo.
skala
Fiaťák
Příspěvky: 92
Registrován: 22 srp 2012, 12:15

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od skala »

V sobotu večer jsem vymazal adaptace přes Fiatecuscan, baterku neodpojil. Jel na benzín cca 10km. Natankoval 10l nového benzínu a dnes ráno 3starty, ten zdechl a pak jeden :D sice je fakt, že za cca 2-3 dny by se to mělo zlepšit a skončit na dvou startech-když mi to jinak nejde.

Otázkou je proč když se smažou, se jakoby " najíždí hodnoty nové" když se to zlepšuje? K nepochopení. Nebaví mě to auto. Tento týden by měl dojít regulátor tak uvidíme.
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od little_boy »

Cau ten regulator asi nepomuze kdyz si umis predelat LPG tak ze ovlivni ty adaptace v motorove ECU. Takze nevim co bych te poradil...umel bys chytnout logy startu a naslednych 15s? Klidne i tu situaci kdy to zdechne / kdy to nezdechne s temahle parametrama - tzn priblizne takovy log:
logy_start.jpg
logy_start.jpg (107.12 KiB) Zobrazeno 5648 x
skala
Fiaťák
Příspěvky: 92
Registrován: 22 srp 2012, 12:15

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od skala »

Mm, takže se asi nikam neposuneme.

Bohužel logy nezjistím. Když připojím kabel, tak mě kabel nedovolí nastartovat. Musím připojit až po startu. A to už ti pak asi nic neřekne, ne?
Uživatelský avatar
Turok
Začátečník
Příspěvky: 44
Registrován: 28 říj 2009, 20:32

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Turok »

mám stejné problémy..... když přestanu úplně jezdit na plyn, vyřeší se to startování?

Mají s tímhle problémy i klasické benzíny bez přestavby na plyn?
skala
Fiaťák
Příspěvky: 92
Registrován: 22 srp 2012, 12:15

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od skala »

Prestan jezdit na plyn, nech si smazat adaptace a uvidis co se stane. Pak dej vedet :)
Dendo
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 04 říj 2017, 19:28

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Dendo »

Nazdar ludia našiel som nahodou tento prispevok viem ze ste to tu riešili už davno ale mam tiez tjet 88kw a robi mi vrasky na tvary auto mi nastartuje az na 3 krat ked natankujem plnu nadrz auto naštartuje na prvy krat ako nahle sa blizi rucicka k rezerve zacinaju zle starty vie sa vobec co to sposobilo mate to uz vyriesene ? Lebo som uz fakt stoho nestastny v servisoch mi si vsetci len tipuju a nechcem menit nieco co to vlastne ani nespôsobuje auto ide perfektne len ten ranny start ma vzdy potrapy
Fiat bravo 2 1.4T-Jet 88kW ,120Hp
rou31
Fiaťák
Příspěvky: 94
Registrován: 21 srp 2010, 17:30

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od rou31 »

mne zostava uz len palivove cerpadlo vymenit. Menil som cievky, sviecky, map senzor, snimac tlaku paliva, snimac teploty vzduchu, chladiacej kapaliny a neviem co este vsetko co ta skurvena riadiaca mera ked ide startovat....chcem este vycistit skrtiacu klapku ale asi tiez to nepomoze. aj separator oleja som "cistil", ale po rozobrati tam nic nebolo...

Fakt uz len to cerpadlo. nove stoji cca 120 eur a moc sa mi nechce ho kupovat.

Ako hovoris, pri plnej nadrzi bez problemov, ked je rucicka pod polovicou uz to strajkuje. tiez zavisi ake je pocasie. ked bolo -10 tak to nerobilo. Proste len ked je sychravo tak to nestartuje, resp teple dni a chladne rana. Ked prsi tak nastartuje na brnk....uz som vzdal hladat a najst nejaku rozumnu pricinu.

Ani zmena benzinu nepomoze. Taktiez dekarbonizacia, aditiva atd...olej menim kazdych 10000km

Rano ale skus 3x len otocit klucom aby cerpadlo natlacilo a uvidis. Mne to pomaha. potom chyti hned. Potom cely den v pohode. Tak isto ked pridem z poobednej vecer domov a startujem rano s malou do skolky tak v pohode. neviem ci mu mam prestavit hodiny ci co...proste ked stoji cca 10 hodin a viac tak mu to rano jebne no.

Mam 1,4tjet 88kw po chipe, cca 130000 km. Okrem toho neni absolutne ziadny problem. Uz som proste rezignoval.
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Vitaml »

Od toho máme měřič tlaku paliva.
Taky už jsem měnil čerpadlo, nebylo uplně špatné, ale přetlakový ventil v něm propouštěl a dávalo menší tlak.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“