Stránka 9 z 15

Napsal: 13 srp 2008, 09:01
od Zambrotta
to J.kiwi: tak, tak. Taky jsem to četl a proto jsem psal, že je to uplně fuck co tam člověk dá za značku........

Napsal: 06 zář 2008, 11:50
od l-cizek
Prophecy píše:Čaute.
Mám Punto Mk2 1,2 8v 2001, a už nalietaných 67000Km.
Doteraz som tam mal Castrol TXT Softec 5W-40.
Ale zdá sa mi po tých 14000km čo to mením nejaký veľmi tmavý.
Potreboval by som radu...

Nejako mi to začalo zrať olej, a dosť veľa, dokonca sa mi zdá, že cítim v oleji benzín.

Čo poviete, má zmysel prestupovať na iný druh oleja?
Môžem tam dať Selénia K 5W-40 ???

Aký olej mám teda dať do môjho Punta, chcem totiž aby mi vydržalo dosť dlho...
Do tohoto motoru se doporučuje 10W-40 ... tohle neni závoďák :) řekl bych, že když tam dáš to, co tam má být, tak ti to přestane žrát... nebo alespoň to bude žrát olej míň :D

Napsal: 06 zář 2008, 14:41
od Simmy
Zdárek ... přečetl sem tu tolik diskuzí o olejích, že sem zmaten skoro víc než předtím :D teda je to trochu jinak, trochu aspon vím "wo co go" takže se zeptám tak nějak jinak. Mám Cromu 2.5TD a výrobce doporučuje 15W40 ... aji bych ho tam nalil, ale naskytla se mi uzasná cena oleje 10W40, ale pro kamiony, takže mi vyvstává pár dotazů.
Dle označení je to polosyntetika, ale výrobce udává syntetiku ... když ho naliju do Cromy po tom pravděpodobně minerálu, tak nerozpustí mi to všechny usazeniny a nezadře motor? Četl sem, že je to docela velká šance a riziko. Jak případně dopřát motoru bezpečný přechod na ten lepší olej?
Předpokládám, že olej do kamionu mojí Cromejdě nejak neublíží, že? :)
Jde o tenhle olej http://www.moto-oleje.cz/?produkt=11 ... takže myslím, že docela kvalita ... když kamionem na to jezdí 80tkm, tak bych mohl já s Cromejdou ujet tech 7500km co píše výrobce ne? :D Díky za rady.

EDIT: Tak si částečně odpovím sám :D
Oleje.cz - mýty píše:Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv.
Myslím tedy, že by to nemusel být problém, každopádně velmi rád si vyslechnu Vaše názory :wink: byť negativní :)

Napsal: 08 zář 2008, 09:17
od J.kiwi
má ten olej specifikaci požadovanou výrobcem auta (ACEA, API), - pokud ano tak bych se toho nebál.
Jinak bych to tam nelil
Je to jedno jestli máš viskozní třídu 10W 40 nebo 15W40 ale olej musí plnit specifikaci danou výrobcem motoru - pro jistotu se zkus zeptat v diskuzi na oleje.cz a uvidíš

Napsal: 08 zář 2008, 10:44
od zokot
řekl bych že to s tou třídou 5W/40 nějak přeháníš :lol:
Bohatě stačí 10W nebo i 15W (záleží jen na tobě a předpisu výrobce)

Napsal: 30 zář 2008, 20:59
od onc
... tak zase trochu rozcerime klidne vody ...
... Valvoline Max Life 10W/40 nebo
... Valvoline DuraBlend 10W/40 ...
... motor benzin 1242 8V MKII najeto cca 125000Km doposud Selenie 20K ...
... uz se mi proste nechce preplacet Selenii ... oba vyse zminovane oleje
maji stejnou specifikaci jako 20K ...
... mate nekdo zkusenosti?

Napsal: 30 zář 2008, 22:06
od zokot
já tam leju Valvoline DuraBlend 10W/40 a pohoda :wink:

Napsal: 30 zář 2008, 22:19
od xeromax
zokot píše:já tam leju Valvoline DuraBlend 10W/40 a pohoda :wink:
no tak to mame potom olej presne taky isty, ja som ho tam pred 3mi tyzdnami nalial tiez ked som ho menil

Napsal: 01 říj 2008, 05:15
od onc
... vypada to slibne ... dve odpovedi a pozitivni ...
... najde se jeste nekdo? ...

Napsal: 01 říj 2008, 07:22
od bigben.m
Pokud přecházíte na kvalitnější olej, doporučuji dřívější výměnu.Záleží co tam bylo před tím a kolik tisíc to bylo používaný. Přejít z minerálu na polosyntetiku není problém, jen bych vyměnil po cca 5000km a potom není problém jezit s polosyntetikou 15000km.A nebo se to dá řešit tak , že měníte jen filtr.Všeobecně nafta míň degraduje aditiva než benzín , ale zase vzniká moc sazí a usazenin. Proto se výrobci kryjí výměnou oleje,ale spíš je to o zaneseném filtru.

Napsal: 01 říj 2008, 14:57
od onc
bigben.m píše:Pokud přecházíte na kvalitnější olej, doporučuji dřívější výměnu.Záleží co tam bylo před tím a kolik tisíc to bylo používaný. Přejít z minerálu na polosyntetiku není problém, jen bych vyměnil po cca 5000km a potom není problém jezit s polosyntetikou 15000km.A nebo se to dá řešit tak , že měníte jen filtr.Všeobecně nafta míň degraduje aditiva než benzín , ale zase vzniká moc sazí a usazenin. Proto se výrobci kryjí výměnou oleje,ale spíš je to o zaneseném filtru.
... podrobne vysvetleni diky ...
o 3 prispevky vys mam napsany co a jak ...

Napsal: 07 říj 2008, 16:45
od koby
Opet dotaz... Mám zánovní Punto Mk1 1,1litr...


Mužu tam nalít Shell Helix Plus 10W-40 ?? Nestane se tomu nic..

Mě totiž zneklidnuje, že na punto mysteria je doporučený olej 15w-40, což je minerál a toho se trochu bojim

Napsal: 07 říj 2008, 18:35
od Libor74
Já jsem před měsícem měnil a dal jsem Sunoco 10W-40.5l za 700.

Napsal: 08 říj 2008, 07:59
od J.kiwi
Opět zopakuji jestli použiješ 15 W nebo 10 W 40 je jedno, olej musí plnit specifikace acea (pro MK II 1,2 8v je to A3 api SL/CF), 10W má lepší čerpatelnost za mrazu - tj. dříve maže než 15W.
Já jsem dopředchozího Punta I. 55s požíval 10W40 a jezilo jak čert a olej jsem nedolíval.

Napsal: 08 říj 2008, 09:28
od koby
a pro mk 1 1,1 jsou to normy API SJ/CF ACEA A3/B3?? je to tak?