Stránka 8 z 21
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 09 pro 2016, 09:13
od little_boy
martin72: 100% souhlas, vubec jsem si nevsim, ze psal, ze mu to zlobi i pri smazane adaptaci. To samozrejme uplne meni situaci a LPG neni potreba resit, ten motor ma jiny problem.
skala: to co jsi napsal naposled zni jako velky psycho, pokud je LPG vypnute, LPG jednotka tam nesmi nijak zasahovat a nemuze mit vliv na kalibrace... Jukni na tohle:
- zakladni kontrola, zda plynar nebyl pitomec a neprehazel draty k benzinovym vstrikovacum. Tzn ze kdyz ECU chce otevrit vstrikovac na valci 1, ze se skutecne otevre vstrikovac na valci 1. V ramci toho rovnou zkontroluj, ze sedi poradi i plynovych.
- bud osciloskop a kontrola signalu pro benzinove vstriikovace (pred LPG a za LPG musi byt stejny) nebo to odpajej.
- zkontroluj vacum leaky do sani, zda tam nikde nesyci vzduch a tak.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 09 pro 2016, 09:15
od murino
Tvá úvaha je naprosto správná. V tom popisu je ovšem dost velký rozpor. Jen po smazání adaptací a vypnutém lpg auto nestartuje. Ale pak píše, že když jezdil jen na benzín 1000km, tak to šlapalo v pohodě. To je nemožné!
Mohly by to způsobovat jen dvě věci. Netěsné vstřikovače (píše, že se testovaly) nebo netěsný reduktor-podtlakem se dostává plyn do sání. Ale obě tyto věci by ovlivňovaly chod motoru jen chvíli, než dojde nahromaděný plyn v potrubí a reduktoru.
Také psal:"pokud se obohatí systém a budu jezdit na benzín, ano, auto bude dobře startovat" což je blbost, protože obohatíš jednotku lpg, která není v provozu....
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 09 pro 2016, 11:04
od skala
Tak jsem rád, že jste mi konečně uvěřli, že spoustu toho je nesmysl a přitom to tak je.
Ale pak píše, že když jezdil jen na benzín 1000km, tak to šlapalo v pohodě. To je nemožné! Ale bylo u toho napsané, že musel být systém obohacen, byt se nejezdilo na LPG. I když není v provozu.
Osobně si myslím, že to prostě není dobře zapojené. Nebo je možné, že někdo zasáhl do RJ motoru a tam nastavil třeba jiné doby vstřiků, aby to nestartovalo?
Protože vím, že to někdo měl napojené a něco v tom zkoumali. Už si nepamatuju co to bylo. Tehdy řešili to startování.
Ptal jsem se i na aktualizace softu RJ benzínu, ale na moji nejsou.
Do pájení zrovna osobně jít nechci
Ještě co bych asi mohl říct. Pokud je mapa obohacená např o 7procent FRA 1,07 a je venku -5, jsou DTV v plusu, nestartuju. Chce to obohatit víc. aby to ráno nastartovalo.
Ale jak vyleze teplota k +10stupním, DTV se obrátí na mínusové a startuju a mapa se musí pak přiblížit blíž k benzínu, aby se to tak nerozbíhalo..
Takže obohacení o např. těch 7 procent není stále, RJ si to upravuje. Protože u těch 10stupních je pak FRA třeba už 1,15
Takové poznání za celou tu dobu.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 09 pro 2016, 11:43
od martin72
to: skala
My jsme ti neuvěřili, že spoustu toho je nesmysl, my jsme ti napsali jak se to má správně chovat.
Předpokládám, že máš k jednotce LPG schema zapojení, tak proveď kontrolu, jestli jsou dráty správně pozapojované. Manuál k motoru včetně zapojení ECU jsem sem už dával, máš tam popsané štekry (str.46-48), tak by to neměl být problém visuálně projít. Nebo to schema naskenuj a dej na rajče, ať je od čeho odpíchnout.
EDIT:
Ve chvíli kdy přepneš natvrdo na provoz na benzín, stane se jednotka LPG čistě pozorovatelem, relé, které do té chvíle opdpojovaly vstřikovače benzínu mají seplé kontakty obvodu benzínových vstřikovačů, motor čistě řídí ECU a upravujue FRA a DTV podle stavu hodnot z provozu na benzín. I kdyby jsi v tu chvíli nastavil v jednotce LPG úplné blbosti, tak se o tom ECU nedozví. Jediné co si ještě dovedu představit je, že může probíhat děj, kde si jednotka LPG bude něco načítat/přepočítávat a může dávat signál pro LPG vstřikovače, ale jejich napájení je blokované přes relé benzínových vstřikovačů, tudíž signál na cívku LPG vstřikovače nikdy nedorazí. Ale i tak, tento stav neovlivní ECU motoru.
Faktory FRA a DTV by se neměly rozcházet o více jak 10%, jak je to více, tak to signalizuje nějakou další poruchu. Pokud je rozjeté FRA do plusu, signalizuje to chudou směs, přicpané vstřiky, nízký tlak paliva atd. Pokud skáče DTV, tak to signalizuje nějaký falešný vzduch (většinou). Toť k logice faktorů. No a když se podívám na tvé poslední tři věty na toto téma, tak je to docela chaotické. Pro potřebu nastavení (výchozí pozice) do toho přestaň motat výsledky načtené při kombinovaném provozu LPG/BA. Aby jsme se tu mohli bavit věcně potřebujeme nejdříve data jen a pouze při provozu na benzín.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 09 pro 2016, 12:55
od skala
ještě se zeptám, ve Fiatu říkali, že t-jety mají trubky sání dvojité stěny.A při montáži je obě provrtali.
V LPG jsem je před montáži na to upozorňoval, ale prý tam nic takového není. Je to pravda?
Zkusím projít to zapojení a dám vědět, případně nafotím.
PS: neměla by ta maximálni chyba být 0?
http://skacra.rajce.idnes.cz/plyn/#chyba.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 12 pro 2016, 08:54
od little_boy
Fotku sani jsem te sem uz daval, nic co bych nazval dvojitou stenou tam neni. Pust ladeni LPG z hlavy a dej nejdriv dokupy ty studeny starty po resetu korekci. Plus te nesmi ujizdet korekce pokud jezdis jen na benzin.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 12 pro 2016, 09:40
od skala
Dělá se na tom, nicméně bezezměny po resetu všeho, i RJ a odpojení baterky. Prostě dva starty.
Znovu se projdou všechna čidla.
Co ta chyba, když jsem se už zeptal ?
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 12 pro 2016, 12:17
od martin72
Po resetu se to musí zadaptovat (provoz čistě na benzín cca 50km by mělo stačit). Načíst data z ECU motoru při běhu na volnoběh a pokud se ti podaří udělat i při jízdě, tak i tento odečet.
poznámka:
Pokud by byl motor včetně čidel v cajku, tak by po resetu ECU měl startovat normálně. Případná korekce by měla být spíš typu ekologického doladění než funkčního charakteru.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 12 pro 2016, 13:37
od skala
Tohle všechno vím, jenže to tak bohužel není.
Při startu na benzín, po smazaných hodnotách atd. tam teče málo benzínu. Protože DTV jsou oba v plusu, ne v nule.
Takže nějaké čidlo.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 12 pro 2016, 17:15
od martin72
Pokud při vymazání adaptací a nastartování je po zahřátí DTV v plusu, znamená to, že je to chudé. Pokud to bude běžet v daném režimu dalších cca 5 minut, tak DTV začne klesat a bude stoupat FRA (tak by se to mělo chovat). Jaké jsou v tu chvíli hodnoty DTV a FRA? Dále záleží jak se to bude chovat v zátěži (v otáčkách). Pokud se v zátěži budou adaptační hodnoty vracet k nulovým hodntám (jinými slovy - bude se to tvářit, že v otáčkách to chudé až tolik není) Pak si to někde přisává falešný vzduch. Pokud se to i v zátěži bude tvářit jako chudé, tak by to ukazovalo na nižší hmotnostní dodávku paliva. Kdyby byl rozhozený MAP senzor tak to nedovedu odhadnout jak by se to chovalo (jaký by byl průběh o proti referenčnímu nastavení) . S tím by mohl poradit little_boy.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 12 pro 2016, 19:03
od skala
Dnes jsem ráno vymazal hodnoty ještě jednou, jezdil půl dne na benzín.
FRA 1,007
DTV1 0,66
DTV2 1,03
tzn. zítra minimálně 3starty a cca minutu se nedokážu rozjet. Prostě málo paliva. Dle diag teploty seděly, z 90stupnu po 3hodinach stani voda 20stupnu, teplota nasavaneho vzduchu byla 12. Zajimavosti je, že když má motor 90stupnu, tak nasavany vzduch ma cca 25stupnu.
Palivové čerpadlo to není, do montáže plynu to startovalo ok, navíc se tehdy měřilo a stejné příznaky.
řeším to tady na foru, protoze jedini vy máte zájem, jinak na to každy ser.
Otazka, kama by to mohlo sat falesny vzduch.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 12 pro 2016, 21:34
od martin72
Já někde musím zjistit proč to adaptuje na DTV1 a DTV2. Co jsem po tom tak nějak pátral, tak to vypadá, že některé ECU jednotky mají rychlou adaptaci pro velkou a nízkou zátěž rozdělené.
DTV1 vysoká zátěž, DTV2 nízká zátěž.
Z toho co jsem zatím našel na netu, tak rozdíl mezi jednotlivými DTV je 0,15. Budu muset chvíli pátrat, nebo si udělám radost a koupím si nový kabel, abych mohl napíchnout auto.
PS: Teplota motoru by měla být okolo 80°C si myslím. Termostat je nastaven na 80°C, atmosferická 1.4 má úplně stejný termostat, akorát jeho teplota je nastavena na 87°C.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 12 pro 2016, 21:41
od skala
DTV 2 se mění pří šlápnutí na plyn, DTV 1 ne. Mám něco zkusit, když už budu startovat jak osel, případně ráno napíchnout před startem auto a něco vyčíst?
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 12 pro 2016, 22:55
od martin72
Předpokládám, že se to DTV2 mění, když to prošápneš bez zátěže (na neutrál), chtělo by to zjistit, jestli DTV1 se mění v zátěži (při jízdě). A já se pokusím zjistit, jakým algoritmem to s tímto koeficientem počítá. Protože když to nemá znaménko, tak by se dalo říci, že 1,00 simuluje nulovou korekci, a co jde pod jedna je ochuzování a co jde nad jedna je obohacení. Pokud by to tak bylo, potom by to znamenalo, že pod plynem tam jde moc benzínu. Tím zatím má úvaha končí.
Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw
Napsal: 13 pro 2016, 05:55
od skala
DTV mají být nula. 0,00,
Startuju když je to -0,20 třeba, takže bohaté
nestartuju cokoliv je 0,něco A to jsem tu psal. takže chudé
Jen abych upřesnil, třeba to pomůže. Když jsem jezdil v obohacené mapě na plyn, a mapa je přiblížená k benzínu, obohacení třeba 7procent, tak jsou DTV v plusu a nestartuje to.