Brzdy
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Brzdy
Multinku mám od letošního jara a občas se nám stane, že začne během jízdy tuhnout brzdový pedál a auto postupně přibržďuje. Prudké sešlápnutí nepomáhá, naposledy jsme přestali jet úplně. A pak stačilo zespoda "nakopnout" brzdový pedál a brzdy povolily. Nevíte čím to může být?
Taky se mi občas stane, že jedu konstatní rychlostí při konstantních otáčkách a najednou sebou auto párkrát škubne a po pár vteřinách přestane - snad je chyba někde jinde než v mým stylu jízdy...
Mám benzín 1,6 l
Taky se mi občas stane, že jedu konstatní rychlostí při konstantních otáčkách a najednou sebou auto párkrát škubne a po pár vteřinách přestane - snad je chyba někde jinde než v mým stylu jízdy...
Mám benzín 1,6 l
- Reklama
- andreapipo
- Fiaťák
- Příspěvky: 182
- Registrován: 11 úno 2009, 12:21
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Co způsobuje poruchu brzd, to netuším, ale zeptal bych se: "Jaká je např. ta konstantní rychlost a konstantní otáčky?". Pokud jsou pod 2000 ot/min. nedivil bych se tomu škubání.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Šťastnou cestu!
Re: Brzdy
Ahoj ,řešil jsem úplně stejný problém,je to popsaný někde dál ,když budeš hledat tak to najdeš ,ale abych to shrnul ,vyměnil jsem snad vše brzdovku,hlavní brzd.válec,hadice ,desky a nic ,nakonec můj mechanik zvětšil vůli brzd.pedálu na hl.brzd.válci a to pomohlo, jinak čím bylo tepleji tím víc to brzdilo a v zimě byl klid ,přeji hodně štěstí s opravováním Kubanec.
Kubas
r.v.2000 294 000km MLOK/multipla/prodáno
r.v.2005 53 300km Fiat Idea červená
r.v.2006 160 000km Multipla ll /mlok podruhé/
r.v.2008 13800km SUZUKI SV 650
r.v.2000 294 000km MLOK/multipla/prodáno
r.v.2005 53 300km Fiat Idea červená
r.v.2006 160 000km Multipla ll /mlok podruhé/
r.v.2008 13800km SUZUKI SV 650
Re: Brzdy
Ahoj. Díky moc za tip. Řeknu to svýmu "mechanikovi", snad to bude tím. Mě se to teda ještě nestalo, pokaždý když se to stane, řídí moje drahá polovička. Já mám problém jen s tím škubáním. Už jsem dostala do auta i otáčkoměr (že jezdím na málo otáček) a škube mi to i při 2500 ot.
- andreapipo
- Fiaťák
- Příspěvky: 182
- Registrován: 11 úno 2009, 12:21
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Jo, ale na jakou rychlost. Jestli na 5ku, tak to škubat asi bude. Ono i na 4ku je to jen tak tak.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Šťastnou cestu!
Re: Brzdy
Cože? Když tam má 2500 otáček, tak je jedno, jestli na dvojku nebo na pětku, ne? Jiná bude samozřejmě jen rychlost!andreapipo píše:Jo, ale na jakou rychlost. Jestli na 5ku, tak to škubat asi bude. Ono i na 4ku je to jen tak tak.
Jinak to škubání může být čímkoliv (svíčky, kabely, čidla...)
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
- andreapipo
- Fiaťák
- Příspěvky: 182
- Registrován: 11 úno 2009, 12:21
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
No, vyzkoušej si to, jestli je to jedno. Jedno je kolečko u trakaře, ale ne souvislost mezi zařazeným rychlostním stupněm, otáčkami a cukáním. Je samozřejmé, že při 5. RS a 2500ot./min. bude rychlost jízdy jiná než při zařazeném 2. RS, ale při zařazeném 5. RS to bude prostě škubat, při 2. RS nikoli. Mluvíme samozřejmě o benzínovém motoru.kubiii píše: Cože? Když tam má 2500 otáček, tak je jedno, jestli na dvojku nebo na pětku, ne? Jiná bude samozřejmě jen rychlost!
Jinak to škubání může být čímkoliv (svíčky, kabely, čidla...)
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Šťastnou cestu!
Re: Brzdy
Tomu teda nerozumím a proč by vůbec auto mělo škubat? 2500ot jsou pro benzín zhruba optimální otáčky... fakt nechápu??? To jako nějaká konkrétní závada?andreapipo píše:No, vyzkoušej si to, jestli je to jedno. Jedno je kolečko u trakaře, ale ne souvislost mezi zařazeným rychlostním stupněm, otáčkami a cukáním. Je samozřejmé, že při 5. RS a 2500ot./min. bude rychlost jízdy jiná než při zařazeném 2. RS, ale při zařazeném 5. RS to bude prostě škubat, při 2. RS nikoli. Mluvíme samozřejmě o benzínovém motoru.kubiii píše: Cože? Když tam má 2500 otáček, tak je jedno, jestli na dvojku nebo na pětku, ne? Jiná bude samozřejmě jen rychlost!
Jinak to škubání může být čímkoliv (svíčky, kabely, čidla...)
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
- andreapipo
- Fiaťák
- Příspěvky: 182
- Registrován: 11 úno 2009, 12:21
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Optimální otáčky při 5. RS jsou kolem 3000 ot./min. 2500 ot./min. jsou tak možná minimální optimální otáčky pro 5. RS, takže po rovině a z kopce to škubat nebude, ale při jízdě i do mírného stupání určitě ano. Závada to není, jen to ty převody prostě neutáhnou. Fiaťácký motory jsou obrátkový motory. Maximální trvalý výkon tento motor podává při 4000 ot./min. Laicky řečeno: Na 3000 ot. při 5. RS to pojede po rovině tak kolem 120 km/h, 90 km/h to pojede tak kolem 2700 ot./min., a při 2500 ot./min. to pojede tak kolem 80 km/h, možná i míň a to je na 5. RS jen tak tak. Tam, kde je 50ka, jezdím na 3. RS, protože na 4.RS už je to velmi hraniční a hrozí "škubání". Kde je 60ka, tam lze již zařadit 4. RS a kde je 80ka a více, tam lze jet na 5. RS. Kdo jezdí na vyšší RS při nižších rychlostech, riskuje poškození motoru. Všechny vůle v něm totiž "řvou" a časem se to projeví.kubiii píše: Tomu teda nerozumím a proč by vůbec auto mělo škubat? 2500ot jsou pro benzín zhruba optimální otáčky... fakt nechápu??? To jako nějaká konkrétní závada?
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Šťastnou cestu!
Re: Brzdy
Ale jo, s tím souhlas, ale to je spíš otázka, zda jedu do kopce nebo po rovině, protože po rovince nebo z mírnýho kopce se dá samozřejmě jet na vyšší stupeň (tedy na menší otáčky). To nesovisí ani tak s výkonem, ale s kroutícím momentem, jehož nástup je u atmosférických benzínů od určitých otáček a běží po relativně strmé křivce.andreapipo píše:Optimální otáčky při 5. RS jsou kolem 3000 ot./min. 2500 ot./min. jsou tak možná minimální optimální otáčky pro 5. RS, takže po rovině a z kopce to škubat nebude, ale při jízdě i do mírného stupání určitě ano. Závada to není, jen to ty převody prostě neutáhnou. Fiaťácký motory jsou obrátkový motory. Maximální trvalý výkon tento motor podává při 4000 ot./min. Laicky řečeno: Na 3000 ot. při 5. RS to pojede po rovině tak kolem 120 km/h, 90 km/h to pojede tak kolem 2700 ot./min., a při 2500 ot./min. to pojede tak kolem 80 km/h, možná i míň a to je na 5. RS jen tak tak. Tam, kde je 50ka, jezdím na 3. RS, protože na 4.RS už je to velmi hraniční a hrozí "škubání". Kde je 60ka, tam lze již zařadit 4. RS a kde je 80ka a více, tam lze jet na 5. RS. Kdo jezdí na vyšší RS při nižších rychlostech, riskuje poškození motoru. Všechny vůle v něm totiž "řvou" a časem se to projeví.kubiii píše: Tomu teda nerozumím a proč by vůbec auto mělo škubat? 2500ot jsou pro benzín zhruba optimální otáčky... fakt nechápu??? To jako nějaká konkrétní závada?
Jak píšeš, po rovině dávám 4 v 60, 5 cca v osmdesáti, když jedu do kopce (případně su ještě naloženej nebo potřebuju být svižnej), jedu za 3 třeba ještě při 70 a výš (otáčkoměr nemám).
Já to pochopil tak, že paní Mamina má problém při ustálené jízdě po rovině při 2500ot a tam je jedno, jestli je to při 40 na 3 nebo při devadesátce na 5, to by holt značilo nějakej problém. Jinak by to byla opravdu jen snadno opravitelná závada mezi sedačkou a volantem
Co se týče brzd, tak se tu taky na nějakým vlákně řešil problém s hadičkama, který zevnitř začnou puchřet a první příznaky jsou tuším takový, že auto brzdí i po uvolnění pedálu (zmenší se průtok - prostě infarkt), ale už si to přesně nepamatuju - je to někde zpátky na fóru...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW