DISKUZE - Klimatizace
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
A jakým způsobem se klima dezinfikuje? Jde to doma nebo se musí do servisu? 1,2 16v ELX 1998lacin píše:A nemas tam nachcano od psa??? Musis to prodesinfikovat nekolikrat, de o to, kdo to pred tebou kdy delal...Jill píše:Klima mi chladi prijemne, jen dycky kdyz ji vypnu, tak to do vnitr zacne foukat sileny smrad.....jako "nachcane od psa" nevite nekdo cim to? MkI 63 Kw. Klimu jsem na jaro desinfikoval a stejne to smrdi kdyz ji vypnu....
Nooo, ja jsem si koupil takovy spesl sprej, ten nafikas pod pylovy filtr a melo by to byt hotovo..... No prede mnou to talian asi nedelal, tak budu opakovat...snad odtud ty pri chcanky dostanuskriz píše:A jakým způsobem se klima dezinfikuje? Jde to doma nebo se musí do servisu? 1,2 16v ELX 1998lacin píše:A nemas tam nachcano od psa??? Musis to prodesinfikovat nekolikrat, de o to, kdo to pred tebou kdy delal...Jill píše:Klima mi chladi prijemne, jen dycky kdyz ji vypnu, tak to do vnitr zacne foukat sileny smrad.....jako "nachcane od psa" nevite nekdo cim to? MkI 63 Kw. Klimu jsem na jaro desinfikoval a stejne to smrdi kdyz ji vypnu....
Na vymeneni naplne do klimosky musis samosebou do servisu.
IQTQ - MKI 1,2 16V 63kw
No, já jezdím obvykle trasy 5-20km, mám ofuky oken, takže to až tak moc nehlučí při jízdě do 90km/h, a mám čerstvý vzduch. Ventilátor ani nezapínám. Na trati Pha-Zlín, kterou jezdíš ty, bych klimu už 100% ocenil, ale jak říkám, taková trať je mimo filosofii modelu Punto. Pokud bych věděl, že takovou trať budu jezdit častěji, prodávám okamžitě Punto a kupuji třeba Stilo. Taky jsem si jistý, že ta spotřeba naroste o víc, jak o 0.2l - to snad platí pro dálnici, ale určitě ne pro město.Jill píše:Absolutni nesouhlas. Pri koupe Punta jsem chtel jedine s klimou a nelituji, pokazde kdyz vyjedu, treba i jen na 10 minut po meste tak se jen utvrzuji v tom, ze jsem udelal dobre. A to nemluvim o cestach Pha - Zlin bez klimy bych ani nevyjel pri techto teplotach. Kdo jednou zkusi auto s klimou, tak nechce jinak!! Argumenty typu...dyt si stahni okynko, jsou celkem mimo a spotreba benzinu mi na 100 dela 0,2l a to za nepropocene trencle urcite stoji!!
Tim nechci rikat, ze auto bez klimy je spatne to ne, ale s klimou by bylo lepsi
Jinak klimu mají všechna naše služební auta, takže ji znám. Nejvíc mne sere ten typický smrad a také nepříjemný chlad - když už používám klimu, tak stejně nastavím 25-26°C. Ale na delší trati, když člověk nevystupuje z auta, je klima opravdu vynikající věc. Na krátké trati a jízdu městem dávám přednost staženému okýnku i v autě s klimou.
Toť mé pocity.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 25 dub 2006, 19:26
- Bydliště: Ml. Boleslav- Doksy
- Kontaktovat uživatele:
Zdar. Mohl by mi někdo z Vás vyfotit, jak vypadá chladič u punta s klimatizací, jde mi o to, jestli je jiný, než u punta bez klimošky. Nebo jestli je stejný, a chladič(kondenzátor) klimi je jen nějak k němu přidělaný.
Koupil jsem totiž PUNTO s klimou, jenže je bouraný na předek. Motor byl vyndaný a daný do kufru. Chladič atd. nemám, tak abych věděl co přesně mám shánět.
Jinak je to 1,7TD, ale klimi budou stejný i v benzínech.
Prosím o ty fotky na: ok1nfa@seznam.cz
Moc, moc díííík!! Honza
Koupil jsem totiž PUNTO s klimou, jenže je bouraný na předek. Motor byl vyndaný a daný do kufru. Chladič atd. nemám, tak abych věděl co přesně mám shánět.
Jinak je to 1,7TD, ale klimi budou stejný i v benzínech.
Prosím o ty fotky na: ok1nfa@seznam.cz
Moc, moc díííík!! Honza
Na autokelly.cz mají chladiče vody na punto s klimatizací za 2081 s DPH - funglovky.Hladič klimatizace je zvlášť ke koupi. Třeba ti to trochu pomůže, sou tam i rozměry.vejvy.f píše:Zdar. Mohl by mi někdo z Vás vyfotit, jak vypadá chladič u punta s klimatizací, jde mi o to, jestli je jiný, než u punta bez klimošky. Nebo jestli je stejný, a chladič(kondenzátor) klimi je jen nějak k němu přidělaný.
Koupil jsem totiž PUNTO s klimou, jenže je bouraný na předek. Motor byl vyndaný a daný do kufru. Chladič atd. nemám, tak abych věděl co přesně mám shánět.
Jinak je to 1,7TD, ale klimi budou stejný i v benzínech.
Prosím o ty fotky na: ok1nfa@seznam.cz
Moc, moc díííík!! Honza
Tak to není problému fiatu, to je problém všeobecně u všech. Spoje hadic, chladič ... to je ohraná písnička. Zejména pokud bylo auto bourané na předek, tak to mohl odnést chladič (nemusí být pokrčený, stačí aby se při havárii "vratně" zkroutil - prohnul). Pro únik plynu to stačí ...jirka píše:od fiatu klimu nikdy, po 7 letech je na vyhození!! Jak marea, tak punto, vždycky to prý uteče přes chladič. Cena chladiče je skoro třetina auta, takže už si v autě vozím klimu jako težítko
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 25 dub 2006, 19:26
- Bydliště: Ml. Boleslav- Doksy
- Kontaktovat uživatele:
Tak Pánové, přináším poznatky k tomu co vše je potřeba vyměnit, když si chcete dát do svýho puntíka klimošku.
Já jsem to teď dělal, dával jsem z 1,7TD do 1,7TD a neni to zrovna jednoduchá věc.
Takže: Jelikož jsem měnil celý motor, který tu klimu měl, měl jsem to jednodušší, jelikož motor s klimoškou má navíc nějaké držáky, silnější alternátor (85A) s jinou řemenicí i na klice je taky jiná řemenice, dále pak jsou jiné plastové kryty řemenů, atd.
Dál, musíte vyměnit celý topení, kvůli tomu se musí odšroubovat a sundat celá palubovka, prostě všechno!!
Původně jsem si myslel, že bude stačit tohle + výměna svazku kabelů pod palubovkou, jenže to jsem se mýlil. Konektory měli sice stejný, jenže jedna z těch kabeláží měla jeden konektor navíc a ty ostatní konektory byli jinak zapojený, takže tedy vyměním i svazek kabelů co vede k motoru, ale zrada i konektory co jsou na kabelech co vedou dozadu jsou taky jinak zpojený, takže jsem musel vyměnit i kabely co vedou dozadu.
Závěr: Je to strašný !!sraní!! a pokud nemáte dvě stejná auta, jedno s a jedno bez klimi, tak se do toho ani nepouštějte, protože kupovat to po kouskách někde z vrakáče, tak to vyjde dráž než koupit nový auto. PS: A nemyslete si že to je práce na víkend, spíš tak na týden i víc.(musíte rozebrat a složit skoro celý auto.
Ještě na závěr bych měl dotaz na ty co klimu už v autě mají, i přesto že jsem měl rozebraný celý auto jsem nenašel žádný vzduchový filtr nikde v topení, nebo klimatizaci, něco by tam snad mělo být ne??? Případně teda kde???
Já jsem to teď dělal, dával jsem z 1,7TD do 1,7TD a neni to zrovna jednoduchá věc.
Takže: Jelikož jsem měnil celý motor, který tu klimu měl, měl jsem to jednodušší, jelikož motor s klimoškou má navíc nějaké držáky, silnější alternátor (85A) s jinou řemenicí i na klice je taky jiná řemenice, dále pak jsou jiné plastové kryty řemenů, atd.
Dál, musíte vyměnit celý topení, kvůli tomu se musí odšroubovat a sundat celá palubovka, prostě všechno!!
Původně jsem si myslel, že bude stačit tohle + výměna svazku kabelů pod palubovkou, jenže to jsem se mýlil. Konektory měli sice stejný, jenže jedna z těch kabeláží měla jeden konektor navíc a ty ostatní konektory byli jinak zapojený, takže tedy vyměním i svazek kabelů co vede k motoru, ale zrada i konektory co jsou na kabelech co vedou dozadu jsou taky jinak zpojený, takže jsem musel vyměnit i kabely co vedou dozadu.
Závěr: Je to strašný !!sraní!! a pokud nemáte dvě stejná auta, jedno s a jedno bez klimi, tak se do toho ani nepouštějte, protože kupovat to po kouskách někde z vrakáče, tak to vyjde dráž než koupit nový auto. PS: A nemyslete si že to je práce na víkend, spíš tak na týden i víc.(musíte rozebrat a složit skoro celý auto.
Ještě na závěr bych měl dotaz na ty co klimu už v autě mají, i přesto že jsem měl rozebraný celý auto jsem nenašel žádný vzduchový filtr nikde v topení, nebo klimatizaci, něco by tam snad mělo být ne??? Případně teda kde???
FIAT PUNTO 1,7TD elx
Lancia Kappa Kombi 2.4i 175koní
Lancia Kappa Kombi 2.4i 175koní
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 14 srp 2006, 21:30
- Bydliště: RYCHVALD
- Kontaktovat uživatele:
No tak to ti nezávidím,asi chutovka.Měl ses toho chytit dřív venku už je škaredě Bývá tam pylový filtr a má být pod tím plastem z venku,který je pod předním sklem.Tamtudy to saje dovnitř.Je to tam položené a stáhnuté gumičkou.Až si to budeš nechat plnit dej si tam i reflexní barvu a olej do kompresoru.Ušetří ti to nervy při hledání případných netěsností.Chladiva 600-700g.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 25 dub 2006, 19:26
- Bydliště: Ml. Boleslav- Doksy
- Kontaktovat uživatele:
Nojo, je mi jasný že letos už tu klimošku nevyužiju, ale auto sem si pořídil teprve před pár týdny. Reflexní barvu myslíš asi do chladiva, to co kapalo z kompresoru bylo světle zelený (taková pěkná barva). A ten olej kam??
Na kolik to asi tak vyjde, to naplnění + ten zbytek??
Na kolik to asi tak vyjde, to naplnění + ten zbytek??
FIAT PUNTO 1,7TD elx
Lancia Kappa Kombi 2.4i 175koní
Lancia Kappa Kombi 2.4i 175koní
- Timo
- Začátečník
- Příspěvky: 28
- Registrován: 05 bře 2006, 21:08
- Bydliště: Snina
- Kontaktovat uživatele:
Oprava klimy
Tak sa podarilo aj mne buchnut predkom, v Splite na ceste z dovolenky. Taký ťukes a chladič klimy deravy. Zháňal som po rôznych e-shopoch, origoš Valeo cca 10 litrov, náhrada dánsky Nissens asi 7,5. Hrozná pálka, na jednom poľskom e-shope sa dal Nissens zohnať za 400zl, ale neodpísali mi, tak asi neposielajú mimo Poľska. Dal som to zavariť, zohnal som firmu, čo zvára hliník. Klima už funguje, R134 mi naplnil opravár chladničiek, čo plní aj klímy do áut. Najprv dal asi menej plynu (vonku bola teplota 14°C) a klima vydavala divné zvuky-žblnkot a sikot. Ale dnes som bol za ním, doplnil a klimoška fachčí jak kvet.