množství chladící kapaliny kolísá!
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: množství chladící kapaliny kolísá!
Jen pro pořádek. Voda proudí skrz tepelný výměník v případě, že je otevřen ventil. Ovládání klapky a teploty je spojeno pomocí mechanismu s tímto ventilem. Pokud Ti proudí teplá voda přes ten výměník (když máš nastavenu nízkou teplotu na ovládání topení) tak buď propouští ten ventil nebo je ovládání nefunčkní (možná stačí jen seřídit). Navíc se při nastavení na studeno uzavírá klapka prostor s výměníkem a vzduch pak proudí by-pass mimo výměník.
Já měl zase opačný problém na Tipu, kdy nešlo topení (ovládání klapky bylo ulomené).
Já měl zase opačný problém na Tipu, kdy nešlo topení (ovládání klapky bylo ulomené).
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
- Reklama
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
Re: množství chladící kapaliny kolísá!
Nevim jak na Tipu ale na puntu žádnej ventil není. Voda výměníkem proudí pořát, ať máš nastavený studený vzduch nebo teplý. Tím ovládáním nastavuješ pouze poměr teplýho a venkovního ("studenýho") vzduchu, jak psal Anduril
Jinak po přečtení příspěvků od xeromaxe jsem se docela zasmál. To že se v Puntě neochladíš a v jiných autech jo, je buď tím, že oni mají klimu a nebo když jedou, tak je venku chladněji
Jinak po přečtení příspěvků od xeromaxe jsem se docela zasmál. To že se v Puntě neochladíš a v jiných autech jo, je buď tím, že oni mají klimu a nebo když jedou, tak je venku chladněji
Re: množství chladící kapaliny kolísá!
Mno, je to podivné, ale je to možné, že by tam nebyl ventil pro uzavírání výměníku (že by cost saving ). Musel bych se na to podívat, jak to tam je udělané.Plecháč Tony píše:Nevim jak na Tipu ale na puntu žádnej ventil není. Voda výměníkem proudí pořát, ať máš nastavený studený vzduch nebo teplý. Tím ovládáním nastavuješ pouze poměr teplýho a venkovního ("studenýho") vzduchu, jak psal Anduril
Jinak po přečtení příspěvků od xeromaxe jsem se docela zasmál. To že se v Puntě neochladíš a v jiných autech jo, je buď tím, že oni mají klimu a nebo když jedou, tak je venku chladněji
Jak jsem napsal, u Tipa byl mechanismus, který zároveň naklápěl klapku a uzavíral ventil, což je IMHO dobré řešení.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: množství chladící kapaliny kolísá!
Jak píše Plecháč Tony,Punto nemá žádnej ventil na topení.
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Very Weird
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: množství chladící kapaliny kolísá!
Tak to je dobrá zpráva.U staré 120 a potom Favorita s ním byl pořád problém - kapal.Vencapunto píše:Jak píše Plecháč Tony,Punto nemá žádnej ventil na topení.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: množství chladící kapaliny kolísá!
zrejme som uz odhalil pricinu uniku vody, tesnenie pod hlavou!! olej tade len tak minimalne presakuje, na ryskke to ani nieje poznat zeby unikal, ale s vodou je to horsie, ked pridem domov odstavim, a za chvilu mam pod autom vlhky flak cca 10x5cm, a je vidiet vlhkost aj na motore presne pri tesneni hlavy, vodu dolievam kazdy tyzden zhruba 0,5l. skoda mohlo to este vydrzat pri 100 000km som to chcel vymenit aj s rozvodmi a inimy vecami naraz, teraz mam asi 93 000, je mozne ze to do 100vky vydrzi??
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Re: množství chladící kapaliny kolísá!
Určitě bych neziskoval dál jezdit s propáleným těsněním!!!!!Rozvoky klidně udělej,ale hlavně tam dej nový olej.
Stilo hatchback 1,6 r.v.01,Ba+CNG
Re: množství chladící kapaliny kolísá!
Těsnění pod hlavou ? Ihned opravit,dokud není pozdě. Glykol v oleji je jistá smrt pro motor. (voda také) Motor by se měl dokonce vyčistit,ale většina to řeší pouze výměnou oleje a jeho kratším používám. Zkrátit výměnou lhůtu.
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: množství chladící kapaliny kolísá!
skutocna pricina odhalena a odstranena, pri vymene tesnenia pod hlavou, som to trochu poobzeral a bolo to tesnenie vodnej pumpu a to gufero s druhej strany (privod vody do pumpy) gufero stalo 7centov, vo fiate 2,36€ a to tesnenie som zohnal zadarmo z predajne nahr. dielov (predava sa to len s pumpou) vo fiate ho nemali kedze je pumpa seriovo tesnena silikonom
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání hladiny vody v chladiči.
Tak už je to tady.Punto má najeto 55tis.Km a vypadá to na načaté těsnění pod hlavou.Mám dilema jestli se do toho pustit, nebo to nechat udělat.Zajímal by mě něčí názor kdo si to měnil sám,jestli tam jsou nějaká úskalí.jaké jsou tam hlavy šroubů?Naposledy jsem měnil těsnění u Š 120 a to byla brnkačka.Favorit to nikdy nepotřeboval to byl teda držák, smutně vzpomínám.Díky za názory.vilem píše:Mám podobný problém, u Punta MK2, který tu už někdo uvedl. První příznak byl bublání vody v topení po nastartování. Někdo napsal odvzdušnit. Dobrá, skutečně v chladiči byl vzduch. Po odvzdušnění a dolití vody do nádržky asi do poloviny mezi min a max to bublání sice přestalo, ale hladina vody v nádržce při běžícím motoru velmi pozvolna stoupala, až začala přetékat z expanzky ven. Po vychladnutí motoru hladina klesla hluboko pod min a chladič se zavzdušnil. Bublání v topení se obnovilo a jsem zase tam, jako na začátku. Prosím odborníky a praktiky o radu v čem může být problém.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Re: množství chladící kapaliny kolísá!
Pokud jsi to už dělal na škodovce,tak to zvládneš i na Puntu,akorát je tam o dost více hadiček a drátků (spojů).Mně přišel jenom kamarád (automechanik)přitáhnout momentákem hlavu.Důležitě je zkontrolovat,zda není hlava prohlá nebo podpálená.Pokud se to měnilo poprvé,tak můžeš použit staré šrouby.Když je hlava dole,tak překontroluj ventily a gufera.
Podotýkam,že jsem to dělal na Punto Mk1 1,1 55s
Podotýkam,že jsem to dělal na Punto Mk1 1,1 55s
Stilo hatchback 1,6 r.v.01,Ba+CNG
Re: množství chladící kapaliny kolísá!
Vyměnit to zvládneš nic na tom není, jen se musej znovu nastavit rozvody, jediná komplikace ale knížka ti poradí.
U Punta šrouby každopádně vyměnit!!!
Až budeš mít vyndaný starý a porovnáš je s novejma tak pochopíš proč.
A Favoriti na těsnění trpěly taky, jen si měl kliku.
U Punta šrouby každopádně vyměnit!!!
Až budeš mít vyndaný starý a porovnáš je s novejma tak pochopíš proč.
A Favoriti na těsnění trpěly taky, jen si měl kliku.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: množství chladící kapaliny kolísá!
Mám sice knížku,ale je tam jenom postup a způsob utažení hlavy.Ale žádná informace o tom jaké tam jsou šrouby,zda klasika nebo imbus či torx?nevím jaký mají mít přesah vložky válců.Např. u té Š 120 mě to nejdříve měnil v servisu a pořád to teklo až jsem si to musel udělat sám.Protože to neteklo pod těsněním ale pod vložkou.A zjistil jsem to tak, že jsem sundal olejovou vanu,natlakoval jsem to a zespodu jsem viděl,že to kape dole pod vložkou. Tak jsem vyndal píst pak vložku,vyrovnal měděnou podložku pomáznul silikonem a smontoval.Od té doby už žádné úniky vody do oleje.Né vždy musí být problém jen v těsnění pod hlavou.Vidím také konstrukční nedostatek v tom,že motor na jedné straně visí za hlavu.Když pak jezdíme po těch našich dírách tak ty šrouby mají co držet,obvzvláště když jsou v hliníku.Pun-to píše:Vyměnit to zvládneš nic na tom není, jen se musej znovu nastavit rozvody, jediná komplikace ale knížka ti poradí.
U Punta šrouby každopádně vyměnit!!!
Až budeš mít vyndaný starý a porovnáš je s novejma tak pochopíš proč.
A Favoriti na těsnění trpěly taky, jen si měl kliku.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Re: množství chladící kapaliny kolísá!
Šrouby jsou tuším na 14 ořech.
A Punto nemá vložky válce jsou vybroušené přímo v bloku tak tahle starost odpadá.
A Punto nemá vložky válce jsou vybroušené přímo v bloku tak tahle starost odpadá.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Re: množství chladící kapaliny kolísá!
Caute fiataci,
moje punto je chore - ma vysoku teplotu. Cital som si tu prispevky a dospel som k nazoru, ze by mohlo ist o tesnenie pod hlavou valcov. Vas sa chcem spytat, ci som aspon trochu dobre urcil diagnozu.
Zacalo to vcera "vyvretim" vody, resp. teplomer isiel do cerveneho pola. Sahara tocila, ale teplota stale v cervenom. Skusil som kurenie na max. ale vzduch isiel studeny. Vravim super - je to zavzdusnene. Odstavil som to a nechal vychladnut. Pozrel som hladinu a bola v rozmedzi min-max. Uvolnil som odvzdusnovacie sroby - isla z nich para. Voda klesla pod min a stale nebolo odvzdusnene. Zial destil. vodu som nemal pri sebe. Tak este s dvoma nutenymi zastavkami som to odstavil doma (kedze to uz nebolo daleko).
Zobral som destilku, nalial tam, odvdusnil a nakopol motor. Kurenie kurilo, rozbehla sa sahara a teplota bola ako za normalnych okolnosti. Co nebolo v poriadku bolo to, ze ked isiel motor na volnobeh, tak vytlacalo vodu z expanzky, ked som pridal otacky, tak to kleslo dole. Potom som si vsimol nieco ako malu olej. mapu na vode, kt. bola az v hrdle expanzky. Pozeral som motor a na jednom mieste presakuje olej (tesnenie hlavy pri cievkach zapalovania). Z tychto priznakov som usudil, ze treba vymenit tesnenie hlavy valcov...
Co vy na to? Je to ono?
moje punto je chore - ma vysoku teplotu. Cital som si tu prispevky a dospel som k nazoru, ze by mohlo ist o tesnenie pod hlavou valcov. Vas sa chcem spytat, ci som aspon trochu dobre urcil diagnozu.
Zacalo to vcera "vyvretim" vody, resp. teplomer isiel do cerveneho pola. Sahara tocila, ale teplota stale v cervenom. Skusil som kurenie na max. ale vzduch isiel studeny. Vravim super - je to zavzdusnene. Odstavil som to a nechal vychladnut. Pozrel som hladinu a bola v rozmedzi min-max. Uvolnil som odvzdusnovacie sroby - isla z nich para. Voda klesla pod min a stale nebolo odvzdusnene. Zial destil. vodu som nemal pri sebe. Tak este s dvoma nutenymi zastavkami som to odstavil doma (kedze to uz nebolo daleko).
Zobral som destilku, nalial tam, odvdusnil a nakopol motor. Kurenie kurilo, rozbehla sa sahara a teplota bola ako za normalnych okolnosti. Co nebolo v poriadku bolo to, ze ked isiel motor na volnobeh, tak vytlacalo vodu z expanzky, ked som pridal otacky, tak to kleslo dole. Potom som si vsimol nieco ako malu olej. mapu na vode, kt. bola az v hrdle expanzky. Pozeral som motor a na jednom mieste presakuje olej (tesnenie hlavy pri cievkach zapalovania). Z tychto priznakov som usudil, ze treba vymenit tesnenie hlavy valcov...
Co vy na to? Je to ono?