nestabilní volnoběh a cukání motoru

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od milos.biba »

tak nesedlo jal sem 10 km motor porad vynechava skube hrozne a volnobeh se sice uz po par kilometrech udrzi jak se to ohreje ale pouze stylem, ze jakoby chcipne, prida se plyn a porad do kolecka (takze motor nechcipne, ale sam se turuje tam a zpet :-( jako to delalo pred vyndanim klapky. Vzhledem k tomu, ze puvodne stacilo znovu nasadit konektor na ten potak a pomohlo to, pak to na to prestalo reagovat a ted uz se to nezmeni, tak to vypada, ze ten potak odchazi cim dal vic.

Kdyz sem to poradne proturovaval, vsimnul sem si, ze to slo plynule v celym spektru, ale uplne na plnej plyn to delalo to co na volnobeh, tedy stridave otacky vyssi/nizsi a porad do ztracena (to byl ten omezovac?) nebo je taky neco spatne...

Ted to ale skube tak, ze se bojim o katalyzator, ackoliv me vsichni tvrdi, ze sem naivni a neco takovyho tam uz davno neni, no ja nevim, jak to poznat :-)

No nic asi dneska zkusime s kamosem dostat se na kobylku tomu potaku... jestli se nam to povede rozlousknout kudy k tomu :-D on uvidi vic, zabejva se touhle elektronikou v autech.

Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Reklama
 

Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od Graun »

Jeden malý komentář. Tady nemluvíme o potenciometru, ale o krokomotoru volnoběžných otáček. Díváš se na dobrý díl? :)
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od milos.biba »

Graun píše:Jeden malý komentář. Tady nemluvíme o potenciometru, ale o krokomotoru volnoběžných otáček. Díváš se na dobrý díl? :)
No já mluvím o monitoru polohy skrtici klapky, je to vlevo na ose te klapky a vede do nej tripinovej konektor, jakmile ho vtahnu motor nabehne do nouzaku, nema poneti o tom kolik je plynu. Driv fungovalo pokud sem ho znpovu zapojil, ted uz vubec ne.

Co za cidlo je vubec to druhy co vede do klapky? Ma to ctyri piny a je to pred tim cidlem polohy klapky mimo osu vlevo a vede to pod tu mensi diru na klapce...?

Krokomotor? Meneny pred 4tkm za novej?
Mozna se tedy zeptam bobe ale kde je videt a jak ho poznam?

Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od Graun »

Ten potenciometr má za úkol podle polohy otevření škrtící klapky dávkovat palivo (dle množství vzduchu dávkuje mn. paliva).
Krokomotor zase otevírá/uzavírá obtokový kanál pro regulaci volnoběhu (otáček). Mrkni na ty PL stránky http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/krokowymk2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Není to žádné čidlo, ale motorek. Když jsem jej čistil, tak jsem s ním pomocí šroubováku mohl pohnout (chtěl jsem jej pořádně vyčistit). Při otočení klíčku se změní poloha, podle stavu teplot na motoru. Btw čím si to čistil?
Ještě mne napadlo, zkus proměřit čidlo teploty nasávaného vzduchu, jak je na tom. Je to společné čidlo i pro tlak - umístěné vpravo od vstřikování (hodnoty 2.5kOhm/20°C). Při jednom proměř i teplotu chladící kapaliny (stejné hodnoty).
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od milos.biba »

Zacal sem to cistit acetonem, ale to nejak moc neslo hlavne najemno a pak jsem to dodelal technickym benzinem, to slo samo, cistil sem jak vlastni klapku a jeji okoli, tak ten mensi otvor, i tu sterbinu dole, ale jeste jsem to nezkousel otacet sroubovakem, nevedel sem, ze je to krokomotor :-) Zeshora se to uplne leskne z te sterbiny, je tam neco kovovyho takze asi nejak cast toho motorku...

Ale znovu opakuju krokomotor je novej (jako opravdu novej, ne z vrakace), takze to na nej nevypada, ale to samozrejme nemusi nutne znamenat, ze neni v haji...

Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od milos.biba »

At je motor studenej nebo teplej, dela to ted to same. Cidla zkusim promerit
...
Puntík dvojka 1,2 -8V
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od milos.biba »

milos.biba píše:Zacal sem to cistit acetonem, ale to nejak moc neslo hlavne najemno a pak jsem to dodelal technickym benzinem
dělal jsem to nějakým štětcem co jsem koupil v papírnictví...
Puntík dvojka 1,2 -8V
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od Graun »

Měls to čistit čističem na karburátory, to jde z toho pak samo-vlastní zkušenost (např. Carb Cleaner od fy Cyclo).
Není třeba to pootačet, stačí to potlačit (otačivý pohyb je přenášen na posuvný).
To co je na konci té hřídelky motorku je sedlový trn, který dosedá do sedla na tom obtokovém kanálku a tím to uzavírá.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od milos.biba »

Tak už asi vím čím to je, nedalo se na to přijít. Klapku jsem vyměnil sehnal jsem jinou docela pěknou za trojku a pomohlo to na 500 km. Potom jsem zjistil, po jake bouracce bylo to auto doopravdy, coz nas privedlo na stopu proverit kabelaz a 4 piny v konektoru co vede do jednotky byl znicene (zlomene, ohnute a podobne divne) elektrikar to odstranil a auto jede jak vyměněné. Doufám, že to byla poslední vada co tam ten povedený prodejce "lehce bouraného auta" (rozuměj auta kde byl motor skoro na sedačce spolujezdce) připravil. Ten motor samozřejmě natlačil ŘJ i s kabelama do plechu a podle toho ty konektory vypadaji, ovsem ume to zamaskoval (ne aby to fungovalo, ale aby to nebylo videt. Pri kazdem projeveni zavady to v ramci 6 mesicni zakonne zaruky nejak spajel a slatal dohromady aby to jeste kousek dojezdilo a vzdycky nas nechal zaplatit vymenu nejaky veci (volnobezny ventil - u ktereho je jisty ze mame puvodni a nic nemenil, vaha vzduchu - cert vi). Jenom nevíme, jestli opravdu měnil svíčky, ale to už je jedno, to se pozná jestli tam nejsou. Když tomu přičtu, že nám tam nabastlil motor co má nalítáno pár set tisíc kilometrů minimálně a jeho spotřebaoleje už je v soucasne dobe nad 0,7l / tisic kilometru anebo stocil kilometry (co je pravda se nedozvime). Nezbyva mi nez mu udelat velikou reklamu! Všechny proto upozornuji na toho sikovneho pana Brousila z Plzne - Krimic. Jestli chcete bouracku zamaskovanou tak na pul roku jizdy, ktera se potom rozsype, coz uz neni jeho starost (jak jinak), bezte tam! Mile rad Vam proda podobny vuz po lehke havarii s krasnymi kilometry presne podle vzorce 10tkm za rok stari a kdyz Vam napriklad bude treba prosakovat tesneni - tak Vám to utěsní silikonem za 100 kurun oby ktery se roztece jeste nez dojedete domu, ale to bude detail, to horsi se dozvite az za pul roku. Doporucuji vsem, dobry zpusob jak prijit o nervy!

Zatim tedy po dlouhe dobe zase jezdim, klapku jsem si nechal a doufam, ze tam nečíhá ještě nějaké překvapení a v klidu dočkáme doby kdy budeme moci vyměnit ten vysloužilý motor za jiný a přestaneme snad hlídat olej skoro po každé jízdě. Já se tak těším :-)
Všem díky, za Vaše rady a čas.

Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od Petr1968 »

Příště si kup nové :mrgreen: :mrgreen:
josefbartos
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 29 říj 2007, 07:58
Bydliště: Brno

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od josefbartos »

Graun píše:Snad to pomůže, sice to je v polštině, ale obrázky jdou vidět :D
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/dem ... n_mk2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/krokowymk2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdravím všechny. Když jsem si pročetl tuto diskuzi, vzpomněl jsem si na moje Punto MK2 1,2 8V. Už 2 roky vymněňuji všechno, co se dá a cuká a cuká :( Z čidel tam mám skoro vše nový (tlak vzduchu, lambdy), svíčky káble, cívky a dokonce i katalyzátor. Diagnostika v průběhu těch 2 let udělaná asi 10 x a pořád žádná chyba. Vidím to, že poslední možnost je potenciometr škrtící klapky nebo dokonce řídící jednotka. Ještě jsem mu chtěl dát šanci a tento potenciometr vyměnit. Zjistil jsem ale, čidla (kromě tlaku vzduchu) jsou zalisovaná přímo v "bloku" škrtící klapky. Je to u všech MK 2 stejný? Když kouknu na e-obchody s autodílama, většinou nabízí toto čidlo zvlášť na 2 šroubky. Navíc má úplně jiný tvar, který by se tam nedal napasovat.
Když jsem to o té klapce vykládal mechanikovi, tvrdil mi, že to být nemůže. Sledoval jí prý na počítači a reagovala plynule....No, ale motor jede...a nechcípá. "Jen" má nižší výkon a škube. Při rozjezdu si někdy málem rozbiju hlavu o palubovku, jak se prvně zadusí a teprve po chvilce se rozjede. Když stojím na místě a na volnoběh rychle přidám plyn....motor se zakucká (zadusí) a teprve tak po vteřině zvýší otáčky. Myslím si, že na tom počítači přece nemůže být vidět, jestli jde plynule nebo ne. Podle mě klapka funguje, ale blbě.
Napište mi prosím někdo nějakou zkušenost nebo názor...než zase uvalím prachy za nějakou součástku. Do servisu už to dávat nebudu, protože jsem za to dal hodně peněz a nikdo nic nezjistil. Jen vyměňují a vyměňují a já platím a platím....
Fiat Punto 1,2 8V, 2002
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od Petr1968 »

Až pojede fabrika stav se pro bezvodý líh.Ten klapku spolehlivě vyčistí. A ještě zlikviduje veškerý karbon.
milos.biba
Fiaťák
Příspěvky: 106
Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od milos.biba »

Po tom všem co jsem zkoušel si myslím, že hlavní potenciometr kterým se řídí ŘJ je u pedálu a ten v té klapce slouží jenom pro ověření toho u pedálu. Z toho by mohlo vyplývat, že to na šroubky je k tomu pedálu a ne ke klapce anebo je to na starší řadu punta která to měla jinak.

Ale myslím, že vadnej potenciometr by se projevoval tak, že by motor na volnoběh jakoby přidával sám a za jízdy to jakoby škubalo a když hodně prošlapeš pedál (třeba stokrát naprázdno za vypnutho motoru tak by to potom na chvíli mohlo pomoct, pak by asi šlo o potenciometr.

Nebude ta Vaše závada prostě jen nestíhající benzínový čerpadlo nebo ucpaný víčko na nádrži? Nebo nejste na tom jako já kdy byly zlomený ty piny na konektoru k ŘJ (nebo nějaká podobná elektrická bota?

Miloš B.

josefbartos píše: Zdravím všechny. Když jsem si pročetl tuto diskuzi, vzpomněl jsem si na moje Punto MK2 1,2 8V. Už 2 roky vymněňuji všechno, co se dá a cuká a cuká :( Z čidel tam mám skoro vše nový (tlak vzduchu, lambdy), svíčky káble, cívky a dokonce i katalyzátor. Diagnostika v průběhu těch 2 let udělaná asi 10 x a pořád žádná chyba. Vidím to, že poslední možnost je potenciometr škrtící klapky nebo dokonce řídící jednotka. Ještě jsem mu chtěl dát šanci a tento potenciometr vyměnit. Zjistil jsem ale, čidla (kromě tlaku vzduchu) jsou zalisovaná přímo v "bloku" škrtící klapky. Je to u všech MK 2 stejný? Když kouknu na e-obchody s autodílama, většinou nabízí toto čidlo zvlášť na 2 šroubky. Navíc má úplně jiný tvar, který by se tam nedal napasovat.
Když jsem to o té klapce vykládal mechanikovi, tvrdil mi, že to být nemůže. Sledoval jí prý na počítači a reagovala plynule....No, ale motor jede...a nechcípá. "Jen" má nižší výkon a škube. Při rozjezdu si někdy málem rozbiju hlavu o palubovku, jak se prvně zadusí a teprve po chvilce se rozjede. Když stojím na místě a na volnoběh rychle přidám plyn....motor se zakucká (zadusí) a teprve tak po vteřině zvýší otáčky. Myslím si, že na tom počítači přece nemůže být vidět, jestli jde plynule nebo ne. Podle mě klapka funguje, ale blbě.
Napište mi prosím někdo nějakou zkušenost nebo názor...než zase uvalím prachy za nějakou součástku. Do servisu už to dávat nebudu, protože jsem za to dal hodně peněz a nikdo nic nezjistil. Jen vyměňují a vyměňují a já platím a platím....
Puntík dvojka 1,2 -8V
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od Graun »

Tak jsem dořešil problém s nestabilním chodem motoru, který se zhoršoval, až jsem musel jednoho krásného dne dotáhnout Punto na laně domů. Poprvé jsem vyměnil kabely ke svíčkám, na podruhé (potom dotažení) jsem musel měnit indukční cívky. Jen jedna byla sice špatná, ale nechtěl bych být příště dále a řešit to zase lanem, tak šly obě ven. Sehnal jsem i dobrý zdroj, takže cena 950Kč/2ks od Magneti Marelli :wink: Cívka vydržela 125tis km. Takže žena opět jezdí bez problémů a auto je jak vyměněné...ještě, aby ne, když jede na 4 válce :lol:
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Uživatelský avatar
SZTRAD
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 18 zář 2008, 07:36

Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru

Příspěvek od SZTRAD »

To jsem rad za tebe pane.
Radek
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“