Co je úspornější?
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Co je úspornější?
Mám benzínovou Multiplu bez otáčkoměru a s jednořádkovým displejem. Snažím se jezdit úsporně tzn. že při dosažení 50km/h (v obci) zařadím 4. rychlostní stupeň a poté plyn jen tak lechtám, podle rovnice nižší otáčky = nižší spotřeba, 5. rychlostní stupeň řadím cca při 70, nebo 80km/h.
Jenže: nedávno jsem koupil manželce Tipo, které je vybaveno otáčkoměrem a analogovým ukazatelem momentální spotřeby. Když jsem s ním jezdil výše popsaným způsobem, byl jsem nemile překvapen. Pokud jedu 50km/h na 3. rychlostní stupeň točí motor 3000ot/min, ukazatel spotřeby však hlásí menší spotřebu než na 4. rychlostní stupeň kdy motor točí 2000ot/min.
Dokáže mi někdo poradit jestli mám s Mulťou jezdit v obci za 3 nebo za 4?
Jenže: nedávno jsem koupil manželce Tipo, které je vybaveno otáčkoměrem a analogovým ukazatelem momentální spotřeby. Když jsem s ním jezdil výše popsaným způsobem, byl jsem nemile překvapen. Pokud jedu 50km/h na 3. rychlostní stupeň točí motor 3000ot/min, ukazatel spotřeby však hlásí menší spotřebu než na 4. rychlostní stupeň kdy motor točí 2000ot/min.
Dokáže mi někdo poradit jestli mám s Mulťou jezdit v obci za 3 nebo za 4?
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
- Reklama
Re: Co je úspornější?
Nižší otáčky neznamená automaticky nižší spotřeba. A co se týká palubního počítače u Fiatů ,nedělám si žádné iluze. Strašné
- andreapipo
- Fiaťák
- Příspěvky: 182
- Registrován: 11 úno 2009, 12:21
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je úspornější?
Měl jsem Tipo, 1.4ie, takže jeho možnosti znám, není to zrovna nejúspornější auto. S Mulťou jezdím v obci na 3. stupeň, je to tak akorát, mohu se věnovat provozu, nemusím koukat na tachometr či otáčkoměr, protože ta 3 je při vyšší rychlosti jak 50 km/h více slyšet, takže podle zvuku motoru poznám, že jedu "dobře" nebo "špatně".
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Šťastnou cestu!
Re: Co je úspornější?
Ahoj chlapi, mám také 1.6 benzín a oproti vám to točím mnohem míň.
Jízda po rovince - pohodička 35-40km/h dávám 4-ku a v 60 km/h 5-ku. Plyn pedál opravdu jen lechtám. Na vzdálenostech, které jezdím bych razantnější jízdou ušetřil tak 3 minuty.
Samozřejmě, že když jedu do kopce nebo se chci rozjet rychleji, tak to točím k hodnotám, které uvádíte.
Spotřeba je velice pěkná.
Ahoj.
Jízda po rovince - pohodička 35-40km/h dávám 4-ku a v 60 km/h 5-ku. Plyn pedál opravdu jen lechtám. Na vzdálenostech, které jezdím bych razantnější jízdou ušetřil tak 3 minuty.
Samozřejmě, že když jedu do kopce nebo se chci rozjet rychleji, tak to točím k hodnotám, které uvádíte.
Spotřeba je velice pěkná.
Ahoj.
Multipla 1.6 16V - červená-metal
Re: Co je úspornější?
Tak zpřevodování 1,6 je hodně strmé. Na rovince dávám čtverku něco za padesátkou, pětku kolem 70km/h. Bohužel, jako spousta z vás nemám otáčkoměr, takže se řídím zvukem a citem, ale auto si celkem jasně říká, co chce. Rozhodně bych ho nepodtáčel, 35/40 za 4 se mi nezdá moc zdravý. Poslední tankování (mix různých tras) jsem měl kolem 7,5l na 100.
U dobře seštelovanýho auta by měla platit rovnice: nižší otáčky = nižší spotřeba (pokud otáčky neklesnou pod 1500), ale myslím si, že pod 2000 by se nemělo moc chodit, leda tak při hodně klidné jízdě po rovince. Nejsem odborník, ale mám pocit, že to už nedělá dobře na pleť klikovce...
U dobře seštelovanýho auta by měla platit rovnice: nižší otáčky = nižší spotřeba (pokud otáčky neklesnou pod 1500), ale myslím si, že pod 2000 by se nemělo moc chodit, leda tak při hodně klidné jízdě po rovince. Nejsem odborník, ale mám pocit, že to už nedělá dobře na pleť klikovce...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
- andreapipo
- Fiaťák
- Příspěvky: 182
- Registrován: 11 úno 2009, 12:21
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je úspornější?
Nejen klikovce, ale i rozvodům, ventilům, čepům ojnic a motoru vůbec.
P. S. Ty 2000 ot./min. jako min. je tak akorát.
P. S. Ty 2000 ot./min. jako min. je tak akorát.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Šťastnou cestu!
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 243
- Registrován: 25 lis 2005, 19:59
- Bydliště: Středočeský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je úspornější?
Pánové, když chcete šetřit, kupte si CNG. To je nejlepší cena za kilometr. Pokud chcete jezdit, kupte si co vám vyhovuje a jezdě te i svým tempem. Pak si řeknete, že jeden litr benzínu či nafty na 100 kilometrů je vlastně jedno pivo, cegára a nebo sodovka v restauraci. Raději si nebudu hlídat nohu a oželím jednu sodovku
Jinak jezdíme se 110k Multinkou za 5,9 litru nafty.Spokojenost.
Jinak jezdíme se 110k Multinkou za 5,9 litru nafty.Spokojenost.
Multipla 1.9 JTD 110k ... "ucast na setkání Tábor - Červený Kostelec, Olomouc, Jesenice, Rapotín, Věšín, Holice a mnoho dalších" ... http://www.multipla.wz.cz" onclick="window.open(this.href);return false; (vše o Fiat Multipla) ... http://www.multiplaklub.cz" onclick="window.open(this.href);return false; FIAT MULTIPLA KLUB ČR
- andreapipo
- Fiaťák
- Příspěvky: 182
- Registrován: 11 úno 2009, 12:21
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je úspornější?
No, já spotřebu také neřeším, a to mám benzín, já jen, že to není jen o spotřebě, ale i o výdrži autika, resp. jeho důležitého agregátu - motoru. Ono, když se jezdí na 4 50 km/hod. nebo ještě méně, resp. otáčky pod 2000 ot./min., tak se ničí motor a to stojí také peníze. Možná, že ušetřím na benzínu, ale pak ta oprava toho motoru, tu bych nechtěl platit. Ono se to hned neprojeví, ale ty konce. Jinak souhlas, ať si jezdí každej čím chce, jak chce a jak umí.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Šťastnou cestu!
Re: Co je úspornější?
Díky za reakce. Koukám co člověk to názor. Dnes jsem se byl projet a stále mě to nutí automaticky řadit tak jak jsem zvyklý. Ale zkusil jsem jezdit i na nižší rychl. stupeň, je to trošku jiný požitek z jízdy - auto jede dynamičtěji. Spotřebu si budu muset asi vysledovat.
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu