Neda mi to abych nereagoval. Hlavne na Kubiiho prispevek. Tato radoby eko-dan opravdu zprovodila ze sveta spoustu veteranu. Sice to bylo asi mysleno lehce ironicky na rezave sunky, ale s tim poplatkem se bohuzel smetlo vsechno. Diky teto dani zmizely i klenoty nejen ze silnic, ale i ze stodol. Sam jsem priznivcem hlavne starsich vozu, do roku ~1980, hlavne znacky Fiat. Vite kolik aut, krasnych a zachovalych proslo peci v hutich diky teto dani? Stari osmdesatilenti panove, kteri sve dnes uz veterany opecovavali cely zivot a dnes meli veteranske klenoty je nechali sestotovat a to at uz z neznalosti ceho se zakon tyka (meli strach ze budou muset neco platit), nebo si rekli, ze za jejich auto +10000 Kc "eko"poplatku jim nikdo ty penize neda. Nazorne to vidim prave v pripade me krevni skupiny Fiat 127. Tezko dnes sehnat zachovaly vuz (a ze jich tu bylo), natoz nejake ND dily z rozebranych aut. A pritom jeste pred rokem to bylo uplne jinak. Situace je pro nas, kteri mame radi takove stare vozy, je vazna, smutna, k nasrani, ale hlavne JE NEVRATNA. Slysel jsem spoustu pochvalnych od na bursikovu dan, ale uvedomte si jedno. Vozy ktere na to doplatily najedou rocne do 1000km. Kolik skody na prirode nadelaji? Sbira nekdo znamky? Co kdyby mu byl zpoplatnen nakup znamky starsi 10ti let?
ekologická daň
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: ekologická daň
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
- Reklama
Re: ekologická daň
Tvoje stanovisko chápu, ale myslím, že ten pláč je na nesprávném hrobě, protože to, o čem mluvíš, se spíš týká akce kolem povinného ručení a vymáhání těch 10Kč za den za nepojištěná auta - tato akce měla za následek ty návaly na vrakovištích a masové odhlašování kostlivců ze skříní. "Eko-daň" možná spíš jen náhodou nebo, jak píšeš, z neznalosti.Mark L. píše:Neda mi to abych nereagoval. Hlavne na Kubiiho prispevek. Tato radoby eko-dan opravdu zprovodila ze sveta spoustu veteranu. Sice to bylo asi mysleno lehce ironicky na rezave sunky, ale s tim poplatkem se bohuzel smetlo vsechno. Diky teto dani zmizely i klenoty nejen ze silnic, ale i ze stodol. Sam jsem priznivcem hlavne starsich vozu, do roku ~1980, hlavne znacky Fiat. Vite kolik aut, krasnych a zachovalych proslo peci v hutich diky teto dani? Stari osmdesatilenti panove, kteri sve dnes uz veterany opecovavali cely zivot a dnes meli veteranske klenoty je nechali sestotovat a to at uz z neznalosti ceho se zakon tyka (meli strach ze budou muset neco platit), nebo si rekli, ze za jejich auto +10000 Kc "eko"poplatku jim nikdo ty penize neda. Nazorne to vidim prave v pripade me krevni skupiny Fiat 127. Tezko dnes sehnat zachovaly vuz (a ze jich tu bylo), natoz nejake ND dily z rozebranych aut. A pritom jeste pred rokem to bylo uplne jinak. Situace je pro nas, kteri mame radi takove stare vozy, je vazna, smutna, k nasrani, ale hlavne JE NEVRATNA. Slysel jsem spoustu pochvalnych od na bursikovu dan, ale uvedomte si jedno. Vozy ktere na to doplatily najedou rocne do 1000km. Kolik skody na prirode nadelaji? Sbira nekdo znamky? Co kdyby mu byl zpoplatnen nakup znamky starsi 10ti let?
Sběratelství a fandovství je fajn, ale oba počiny ("eko-daň" i vymáhání pov.ručení) také mají své akceptovatelné argumenty. A jestli schválí to - dle mého - naprosto dementní šrotovné, bude se ničit ještě podstatně více (a více nesmyslně).
Nikdy se nic nezavděčí všem, taky mám slabost pro stará auta, která mají duši a pro lidi, kteří se jim věnují, ale těch se "eko-daň" netýká, protože ti neprodávají a ručení holt zaplatit musí.
Tak nějak mi vadí, že se (u nás všeobecně) pořád nadává na tolik věcí a často ne úplně oprávněně, a při tom se většina z nás má vlastně strašně dobře - i my nepříliš majetní... Sorry, trochu jsem se rozfilozofoval
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: ekologická daň
to Kubii: To zrovna moc nesouhlasim. Akce pov.ruceni sice mela za nasledek vytazeni kostlivcu ze skrini jak rikas, ale co se tyka klenotu na 4kolech, tak ty pohrbila ta ekodan. V kruhu techto starsich aut se pohybuju, takze vim jak reagovali nekteri majitele. Pokud nechci platit ruceni, tak je tu prece depozit.
Co se tyka srotovneho, tak s tebou souhlasim, to bude hrebicek do rakve nejen dalsim autum, ale i nam vsem. Kde se asi ty penize na nej vemou? Kolik lidi se kvuli tomu zbytecne zadluzi? A vliv na ekonomiku je diskutabilni a kratkodoby.
Pojdme vyzadovat adekvatni nahradu srotovneho v penezich pro ty, kteri si novy auto kupovat nechteji.
Co se tyka srotovneho, tak s tebou souhlasim, to bude hrebicek do rakve nejen dalsim autum, ale i nam vsem. Kde se asi ty penize na nej vemou? Kolik lidi se kvuli tomu zbytecne zadluzi? A vliv na ekonomiku je diskutabilni a kratkodoby.
Pojdme vyzadovat adekvatni nahradu srotovneho v penezich pro ty, kteri si novy auto kupovat nechteji.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: ekologická daň
Takže rébus vyřešen - výše popsaným způsobem mi bylo sděleno, že TIPO r.v. 94 se zmíněným motorem plní Euro 1. Přepis skumprdum za 7000,-Kč (200 evidenčka + 1000 protokol o emisní normě + 800 přepis + 5000 ekologická daň).pacholda píše:Takže, dnes mi přišel velký TP. Ještě jednou jsem ho prostudoval a o žádné homologaci, či EU normě, ani zmínka. Na doporučení úředníka z dopr. insp. jsem si zajel na STK, tam mi to prý zjistí. Na STK byli velice ochotní - musel jsem absolvovat evidenční prohlídku. Protokol z EP + TP naskenovali do PC a odeslali e-mailem někam do Prahy, kde podle údajů z TP zjistí do které emisní normy vůz patří. Pokud bude splňovat Euro 1, nebo Euro 2, tak mi vytisknou protokol, kterým se prokážu na DI. Poplatek za protokol pouhých 1000Kč (k...y), ale pořád se to vyplatí. Pokud bude splňovat Euro 0 tak protokol nebude a poplatek se neplatí.
Výsledek bych měl znát snad již zítra.
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
Re: ekologická daň
7000kč na novou zelenou Germánii. Speer by měl radost