LPG vs CNG
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
LPG vs CNG
Dobrý den.
Jsem těsně před koupí Multiply na LPG. Chtěl jsem se zeptat jaké máte zkušenosti s originální vestavbou LPG do Multiply. Jde samozřejmě o motor 1,6 r.v.2000.
Jde mi o spotřebu, zimní starty...
A je životnost nádrže 10 let jako u klasických přestaveb jiných vozů?
Díky za každou odpověď.
Aleš.
Jsem těsně před koupí Multiply na LPG. Chtěl jsem se zeptat jaké máte zkušenosti s originální vestavbou LPG do Multiply. Jde samozřejmě o motor 1,6 r.v.2000.
Jde mi o spotřebu, zimní starty...
A je životnost nádrže 10 let jako u klasických přestaveb jiných vozů?
Díky za každou odpověď.
Aleš.
- Reklama
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Multipla + LPG
Tak a teď mi dokonce nabídli i variantu na CNG.
Na LPG jezdím, ale CNG neznám.
Poradíte?
Na LPG jezdím, ale CNG neznám.
Poradíte?
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 159
- Registrován: 09 srp 2006, 10:44
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, provoz na CNG je asi o 1/3 levnější než LPG, čerpaček je zatím jako šafránu. Výhodou CNG je možnost "tankovat doma" - musí se zakoupit speciální plnící zařízení s kompresorem, který z nízkotlakého rozvodu "natlakuje nádrž". Cena asi nebude nejnižší a osobně nevím co na to plynaři. Takovéto tankování trvá (dle různých info) asi 4 - 10hod (asi podle výkonu kompresoru). Super je to ty, kteří bydlí v rod. baráku. Já chtěl Multinku na CNG koupit, zdejší Dopravní Podnik chce autobusy předělat na CNG, jenže to stále odkládají, takže mám (zatím) JTD.
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 162
- Registrován: 25 lis 2005, 09:44
- Bydliště: Pardubice
cng
mam cng, jsem pardubak a zatim jezdim tankovat do hradce kralove
ale do konce roku tu ma vyrust primo v pardubicich
tankovat doma jde
ale ta sranda s kompresorem atd... stoji cca 160.000
co jsem vypozoroval, takhlavne v zime to je hodne citlive na stav baterie
oni tam totiz pracuji takove elektromag. vently, co davkuji plyn
takze v zime jsem to musel nechat ohrat na benzin a po case prepnout na plyn, studene to zdechalo a silene vybrovalo
po vymene baterie v pohode
ale do konce roku tu ma vyrust primo v pardubicich
tankovat doma jde
ale ta sranda s kompresorem atd... stoji cca 160.000
co jsem vypozoroval, takhlavne v zime to je hodne citlive na stav baterie
oni tam totiz pracuji takove elektromag. vently, co davkuji plyn
takze v zime jsem to musel nechat ohrat na benzin a po case prepnout na plyn, studene to zdechalo a silene vybrovalo
po vymene baterie v pohode
Co se týče mých dosavadních poznatků ( benzín/CNG), tak při jízdě na CNG je to o něco línější než na benzín, ale tuto daň lehce vykompenzuje nižší spotřeba CNG než v případě jízdy na benzín (CNG má vyší oktanové číslo a tudiž směs nemusí být tak bohatá jako v případě benzínu) a samozřejmě i levnjší cena plynu než u benzínu. Na druhou stranu, pokud bys jezdil s čistokrevným CNG, tak údajně jde i výkon nahoru oproti benzínu. Nevýhodou nebo spíše nutností je v případě dvou palivového systému najít určitý kompromis v nastavení plnění, spalování a následného výplachu směsi ve válcích motoru.
Požární odolnost nádrží na CNG
Mrkněte na následující odkaz o testu požární odolnosti nádrží na CNG
http://www.cng.cz/cz/index.php?show_pag ... ews_id=181
a na test Multiply na CNG
http://www.cng.cz/cz/index.php?show_pag ... ews_id=152
http://www.cng.cz/cz/index.php?show_pag ... ews_id=137
http://www.cng.cz/cz/index.php?show_pag ... ews_id=181
a na test Multiply na CNG
http://www.cng.cz/cz/index.php?show_pag ... ews_id=152
http://www.cng.cz/cz/index.php?show_pag ... ews_id=137
Multipla 1.6 - Tábor číslo 10
-
- Začátečník
- Příspěvky: 1
- Registrován: 18 zář 2006, 22:48
Já jsem si pořídil Multiplu jen na CNG ( jde o Compressed nature gas, tedy o stlačený zemní plyn....). Jelikož je to z továrny, jsou nainstalovány nádrže, na které se dá najet v pohodě 550 km. A tak malá hustota plnících stanic zase tak nevadí. Jezdím denně Plzeň Praha a v obou městech mám kde plnit. Výkon pohonu na CNG je srovnatelný s benzínovou verzí 1.6 16V. V nejbližší době budou postaveneny k současným 9 plnícím místům další 4 a do roku 2020 jich má být přes 100. V zahraničí tento neduh odpadá, tam je síť plnících stanic hustá jako u nás LPG. Tento vůz mohu jen doporučit, ať už ze stránky prostornosti, ovladatelnosti nebo nákladů na provoz.....