nestabilní volnoběh a cukání motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
nestabilní volnoběh a cukání motoru
Zdravím, řeším další problém, je to tak čtvrt roku co jsem nechal vyměnit svíčky / olej / vzduchový filtr. Po tomto úkonu mi punto II 1,2 8V začalo dělat to, že se dost chaoticky zvyšovaly a snižovaly volnoběžné otáčky. Šlo to v pravidelných intervalech kdy napřed motor jakoby chcípal (někdy se to povedlo) a zase jakoby si sám přidal plyn a pořád dokolečka. Jakmile se to objevilo, nedalo to pokoj. Současně se projevovalo to, že jakmile chtěl člověk šlápnout na plyn, začal motor škubat. Pokud měl člověk stabilní plyn, tak v pořádku, škubání se projevilo jen pokud ten plyn chtěl přidat (vzdáleně to připomínalo jakoby to nestíhalo utáhnout).
Když jsme to napojili na diagnostiku, objevili se tam chyby: vadné vyhřívání lambda sondy a vadný volnoběžný ventil. Po jejich výměně, se ale nic nezměnilo, tak sem lambdu nechal dát zpátky a volnoběžný ventil jsem nechal nový. Povedlo se to rozchodit tak, že se vyměnilo čidlo na nasávání vzduchu a od té doby jsem jezdil cca 4000 tkm, většinou 25 km trasy 2x denně (dojíždění do práce) vyjímečně (možná jednou do měsíce cesta kolem 100km po dálnici - ale to už tak dva měsíce ne, takže spíše hned po opravě).
Včera jsem zase chtěl uskutečnit nějakou delší jízdu cca 60 km tam a večer zpět. Jenže zase znovu začalo to kolísání otáček, nebo spíš teda to samotůrování motoru (zatím bez tendence chcípnout) udělalo to dopoledne v horku cca každé druhé vyřazení na neutrál (semafor, křižovatky...). Nevysledoval jsem závislost kdy a proč se tak děje. Auto také jednou škublo, přesně tak, jak rádo poškubávávalo před opravou. Ovšem zpáteční cesta byla v pořádku, rovněž následující ranní cesta do práce. Závada se ani jednou neprojevila.
Možná se mi tehdy nepodařilo odhalit tu správnou příčinu a jen dílem jakési náhody to dalo čtvrt roku pokoj. Závada to je nepříjemná, ale auto v tomhle stavu dojede i delší vzdálenost (mám servisáka daleko).
Chlapíci z Fiatu Ricardo Plzeň si s tím tedy neporadili (vyměnili by ten krokoměr - asi tak říkají volnoběžnému ventilu a lambdu), což jsme provedli v garáži sami, ale nepomohlo to. Na čidlo vzduchu přišel můj garážista postupnou výměnou všeho za všechno.
Jinak můj motor ještě žere nebo propouští olej a nahoře se v něm pod dolévacim otvorem dělá taková ztvrdlá usazenina, řeším to tady https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=10754. Skoro bych si ale dovolil pochybovat, že to souvisí.
Taky mě napadlo, že to udělalo jen v horku co bylo včera, že to je teplotou okolí a následně pak teplotou motoru, ale před čtvrt rokem to rozhodně vliv nemělo, byla docela větší zima, vzhledem k ročnímu období. Žádná kontrolka přehřátí mě nesvítila a žádní pára z motoru neunikala a nezdálo se, že by byl více teplý než je normálně. Jiné je také to, že dříve když to jednou začalo dělat, už se to dělo ihned po nastartování motoru pokaždé(třeba to naskočilo s 2x většíma otáčkama) než běžně a kolísání se projevovalo každé vyřazení, zatímco teď se to prostě párkrát stalo a od té doby zase teď v pořádku.
Před opravou se to dělo také tak, že jsem odjel od servisáka, jel 100km domů a dokud sem nesjel z dálnice a nevyřadil a poprvé to nezačalo kolísat na volnoběhu, tak to ani neškubalo za jízdy. Při tom kolísání nebo i škubání, se občas rozblikala nebo rozsvítila ikonka motoru, ale vždy po chviličce zhasla, jakmile se zařadilo respektive přestalo škubání. Ta výměna svíček a filtru, kterou ty problémy tehdy začaly, se dělala proto, že mě to občas udělalo, že mě to při vyřazení jakoby chtělo na chviličku chcípnout (ale nepřidával se plyn), poznal jsem to jen podle vibrací motoru (otáčkoměr nemám). V mrazu se mi jednou podařilo nasimulovat že jsem zařadil zpátečku, couvnul pustil plyn a vždycky to chcíplo. Teď asi týden před tím než se to projevilo si občas také všímám lehkého poklesu otáček při vyřazení a maličké tendenci chcípnout, ale je to možná jen subjektivní a určitě je to slabší než to bylo tehdy. To je asi tak všechno co jsem vysledoval.
Nedovedu posoudit jak moc spolu souvisí chování auta před čtvrt rokem a teď.Netušíte někdo co mě tam zase zlobí?
Díky
Miloš B.
Když jsme to napojili na diagnostiku, objevili se tam chyby: vadné vyhřívání lambda sondy a vadný volnoběžný ventil. Po jejich výměně, se ale nic nezměnilo, tak sem lambdu nechal dát zpátky a volnoběžný ventil jsem nechal nový. Povedlo se to rozchodit tak, že se vyměnilo čidlo na nasávání vzduchu a od té doby jsem jezdil cca 4000 tkm, většinou 25 km trasy 2x denně (dojíždění do práce) vyjímečně (možná jednou do měsíce cesta kolem 100km po dálnici - ale to už tak dva měsíce ne, takže spíše hned po opravě).
Včera jsem zase chtěl uskutečnit nějakou delší jízdu cca 60 km tam a večer zpět. Jenže zase znovu začalo to kolísání otáček, nebo spíš teda to samotůrování motoru (zatím bez tendence chcípnout) udělalo to dopoledne v horku cca každé druhé vyřazení na neutrál (semafor, křižovatky...). Nevysledoval jsem závislost kdy a proč se tak děje. Auto také jednou škublo, přesně tak, jak rádo poškubávávalo před opravou. Ovšem zpáteční cesta byla v pořádku, rovněž následující ranní cesta do práce. Závada se ani jednou neprojevila.
Možná se mi tehdy nepodařilo odhalit tu správnou příčinu a jen dílem jakési náhody to dalo čtvrt roku pokoj. Závada to je nepříjemná, ale auto v tomhle stavu dojede i delší vzdálenost (mám servisáka daleko).
Chlapíci z Fiatu Ricardo Plzeň si s tím tedy neporadili (vyměnili by ten krokoměr - asi tak říkají volnoběžnému ventilu a lambdu), což jsme provedli v garáži sami, ale nepomohlo to. Na čidlo vzduchu přišel můj garážista postupnou výměnou všeho za všechno.
Jinak můj motor ještě žere nebo propouští olej a nahoře se v něm pod dolévacim otvorem dělá taková ztvrdlá usazenina, řeším to tady https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=10754. Skoro bych si ale dovolil pochybovat, že to souvisí.
Taky mě napadlo, že to udělalo jen v horku co bylo včera, že to je teplotou okolí a následně pak teplotou motoru, ale před čtvrt rokem to rozhodně vliv nemělo, byla docela větší zima, vzhledem k ročnímu období. Žádná kontrolka přehřátí mě nesvítila a žádní pára z motoru neunikala a nezdálo se, že by byl více teplý než je normálně. Jiné je také to, že dříve když to jednou začalo dělat, už se to dělo ihned po nastartování motoru pokaždé(třeba to naskočilo s 2x většíma otáčkama) než běžně a kolísání se projevovalo každé vyřazení, zatímco teď se to prostě párkrát stalo a od té doby zase teď v pořádku.
Před opravou se to dělo také tak, že jsem odjel od servisáka, jel 100km domů a dokud sem nesjel z dálnice a nevyřadil a poprvé to nezačalo kolísat na volnoběhu, tak to ani neškubalo za jízdy. Při tom kolísání nebo i škubání, se občas rozblikala nebo rozsvítila ikonka motoru, ale vždy po chviličce zhasla, jakmile se zařadilo respektive přestalo škubání. Ta výměna svíček a filtru, kterou ty problémy tehdy začaly, se dělala proto, že mě to občas udělalo, že mě to při vyřazení jakoby chtělo na chviličku chcípnout (ale nepřidával se plyn), poznal jsem to jen podle vibrací motoru (otáčkoměr nemám). V mrazu se mi jednou podařilo nasimulovat že jsem zařadil zpátečku, couvnul pustil plyn a vždycky to chcíplo. Teď asi týden před tím než se to projevilo si občas také všímám lehkého poklesu otáček při vyřazení a maličké tendenci chcípnout, ale je to možná jen subjektivní a určitě je to slabší než to bylo tehdy. To je asi tak všechno co jsem vysledoval.
Nedovedu posoudit jak moc spolu souvisí chování auta před čtvrt rokem a teď.Netušíte někdo co mě tam zase zlobí?
Díky
Miloš B.
Puntík dvojka 1,2 -8V
- Reklama
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Potom snad jen čidlo otáček. Vyšroubovat a vyčistit. Kabeláž?
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Já se v tom moc nevyznám, ale jde nějak rozumně popsat proč tehdy skoro to samé dělalo čidlo na vzduch a teď by to mělo bejt čidlo volnoběhu, když se to projevuje docela podobně?Petr1968 píše:Potom snad jen čidlo otáček. Vyšroubovat a vyčistit. Kabeláž?
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Našel jsem na internetu dotaz a k nemu odpoved:
Ahoj kdo by mi mohl pomoci ? Mám problém s Fiatem Puntem r.v.2000. Závada se projevuje nepravidelně,počítač nehlásí žádnou chybu. Jedná se o tuto závadu : Během jízdy např.když dojížďíte ke křižovatce a vyřadíte na neutrál tak se přidávají samovolně otáčky na motoru, samozřejmě nešlapu na plyn.Na chvilku pomůže úplné vypnutí motoru a znovu nastartování.Ve značkovým servisu si už nevědí rady.Zkoušeli všechno rozebrat,vyčistit, co se plynu týče,dokonce mi vyměnili i škrtící klapku.Problém ale stále nepravidelně přetrvává.Prosím mohl by mi s tímto někdo pomoci? Má někdo s touto závadou zkušenost ? Předem moc děkuji za odpovědi.
Odpoved:
mne to robilo, ked mi zle dobijal alternator akumulator
Je to mozny nebo je to blbost? Nevsimnul jsem se, ze by baterka byla vybita...
Ahoj kdo by mi mohl pomoci ? Mám problém s Fiatem Puntem r.v.2000. Závada se projevuje nepravidelně,počítač nehlásí žádnou chybu. Jedná se o tuto závadu : Během jízdy např.když dojížďíte ke křižovatce a vyřadíte na neutrál tak se přidávají samovolně otáčky na motoru, samozřejmě nešlapu na plyn.Na chvilku pomůže úplné vypnutí motoru a znovu nastartování.Ve značkovým servisu si už nevědí rady.Zkoušeli všechno rozebrat,vyčistit, co se plynu týče,dokonce mi vyměnili i škrtící klapku.Problém ale stále nepravidelně přetrvává.Prosím mohl by mi s tímto někdo pomoci? Má někdo s touto závadou zkušenost ? Předem moc děkuji za odpovědi.
Odpoved:
mne to robilo, ked mi zle dobijal alternator akumulator
Je to mozny nebo je to blbost? Nevsimnul jsem se, ze by baterka byla vybita...
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Zkus vyčistit sání ve vstřikovacím zařízení čisticím sprejem.
Zkus přes noc před delší cestou odpojit akumulátor.
Zkus všechny el. kontakty v motorovém prostoru rozpojit a prostříkat např. HD sprayem nebo nějakým jiným přípravkem na čištění kontaktů.
Zkus vyměnit palivový filtr.
Tento motor ani ŘJ neznám, takže se nechci pouštět do nějakých divokých teorií, ale tyto příznaky byly na Unu projevem vyšmajdané dráhy potenciometru škrticí klapky a na Puntu I je pozoruju tehdy, když se mi někde "zadaří" vzít mizerný benzin.
Alternátor a dobíjení s těmito problémy podle mě moc nesouvisí, leda snad že by při poklesu napětí baterie při mizerném dobíjení docházelo průběžně (např. při delším stání) k neustálému mazání "naučených" hodnot v ŘJ a ta by se pak pořád znovu a znovu pokoušela kalibrovat celý systém.
Zkus přes noc před delší cestou odpojit akumulátor.
Zkus všechny el. kontakty v motorovém prostoru rozpojit a prostříkat např. HD sprayem nebo nějakým jiným přípravkem na čištění kontaktů.
Zkus vyměnit palivový filtr.
Tento motor ani ŘJ neznám, takže se nechci pouštět do nějakých divokých teorií, ale tyto příznaky byly na Unu projevem vyšmajdané dráhy potenciometru škrticí klapky a na Puntu I je pozoruju tehdy, když se mi někde "zadaří" vzít mizerný benzin.
Alternátor a dobíjení s těmito problémy podle mě moc nesouvisí, leda snad že by při poklesu napětí baterie při mizerném dobíjení docházelo průběžně (např. při delším stání) k neustálému mazání "naučených" hodnot v ŘJ a ta by se pak pořád znovu a znovu pokoušela kalibrovat celý systém.
Punto 55S Mk I
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Děkuju, jestli se to ještě objeví (jakože si myslím, že asi jo) tak to zkusím všecko očistit a vyměnit.corleone píše:Zkus vyčistit sání ve vstřikovacím zařízení čisticím sprejem.
Zkus přes noc před delší cestou odpojit akumulátor.
Zkus všechny el. kontakty v motorovém prostoru rozpojit a prostříkat např. HD sprayem nebo nějakým jiným přípravkem na čištění kontaktů.
Zkus vyměnit palivový filtr.
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
řeknu to svýmu garážistovi at se podívá na dráhy potenciometru, stejne tam tendle měsíc pojedu. Díky.corleone píše:r.
Tento motor ani ŘJ neznám, takže se nechci pouštět do nějakých divokých teorií, ale tyto příznaky byly na Unu projevem vyšmajdané dráhy potenciometru škrticí klapky a na Puntu I je pozoruju tehdy, když se mi někde "zadaří" vzít mizerný benzin.
Benzínem nevím, poslední dobou tankujeme v Globusu, ale ted, kdyz se to stalo byla plna nadrz od shellu (byl jsem línej jet jenom kvůli benzínu do globusu), obě pumpy mají velkou výtoč, tak nevím, ale možné je všecko, zvlášť u nás.
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Děkuju, zkusím to s garážistou povyměňovat a vyčistit, snad to pomůže, ale už to zase nedělá, však ono to podle mě zase někdy zazlobí, ještě jsem neviděl moc závad které by se samy od sebe napravily.Petr1968 píše:Potom snad jen čidlo otáček. Vyšroubovat a vyčistit. Kabeláž?
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Taky se mi to zdá lehce nepravdepodobny, protoze nemam s baterii zadny problem, startuju porad dobre nezavisle na pocasi a kdyby to nedobijelo, tak by to snad bylo nekde znat.corleone píše: Alternátor a dobíjení s těmito problémy podle mě moc nesouvisí, leda snad že by při poklesu napětí baterie při mizerném dobíjení docházelo průběžně (např. při delším stání) k neustálému mazání "naučených" hodnot v ŘJ a ta by se pak pořád znovu a znovu pokoušela kalibrovat celý systém.
Puntík dvojka 1,2 -8V
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Halův snímač bývá zasraný kovovým prachem.milos.biba píše:Děkuju, zkusím to s garážistou povyměňovat a vyčistit, snad to pomůže, ale už to zase nedělá, však ono to podle mě zase někdy zazlobí, ještě jsem neviděl moc závad které by se samy od sebe napravily.Petr1968 píše:Potom snad jen čidlo otáček. Vyšroubovat a vyčistit. Kabeláž?
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Ja bych doporucoval kontrolu kabelu ke svickam (do 10 kOhm) a promerit to dobijeci napeti. Podivej se na to napeti, kdyz startujes (nesmi poklesnout napeti pod 10V - kontrola baterie), zda je tam dobijeci napeti (okolo 14V) a jak se zmeni pri zatezi (rozviceni svetel, vyhrivani oken, mlhovek, ventilatoru). Ten pokles nesmi byt prilis vysoky. Ptam se proto, ze RJ potrebuje mit urcitou uroven napeti, pokud ji nema vypocet dat pro rizeni chodu motoru je nespravny. Mne osobne regulator napeti (soucast alternatoru) nedobijel spravne a nakonec i prebijel na 14.5V a pak mi blikala palubovka a motor vynechaval.
Jeste se zeptam, jak jste merili tu LS. Ta nova byla opravdu v poradku? Je vhodne ji taky promerit (zmeny napeti pri chodu). Ja ji menil na Puntu (bosch original 2200CZK) i Marei (Bosch uni 1700CZK) skoro hned po koupi, nebot obe byly k.o. (Punto 125tis km-hlavne mesto, Marea-165tis km, doporuceny interval vymeny 160tis km). Nekdy ji staci poradne vypalit nad plamenem, ale nesmi se to moc prehnat (ne vyhrat do cervena).
Osobne bych to videl na ten krokomotor. Ono vetsinou staci jej poradne vycistit (to dosedaci sedlo s tim uzaviracim pinem). Chce to sundat a poradne prostrikat cisticem karburatoru.
Btw Punto II nema palivovy filtr, je to soucasti pal.cerpadla.
Jeste se zeptam, jak jste merili tu LS. Ta nova byla opravdu v poradku? Je vhodne ji taky promerit (zmeny napeti pri chodu). Ja ji menil na Puntu (bosch original 2200CZK) i Marei (Bosch uni 1700CZK) skoro hned po koupi, nebot obe byly k.o. (Punto 125tis km-hlavne mesto, Marea-165tis km, doporuceny interval vymeny 160tis km). Nekdy ji staci poradne vypalit nad plamenem, ale nesmi se to moc prehnat (ne vyhrat do cervena).
Osobne bych to videl na ten krokomotor. Ono vetsinou staci jej poradne vycistit (to dosedaci sedlo s tim uzaviracim pinem). Chce to sundat a poradne prostrikat cisticem karburatoru.
Btw Punto II nema palivovy filtr, je to soucasti pal.cerpadla.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Lambdu jsme nijak nemrili vlastne pouze sme zkusili zamenit za novou bosch a nedoslo ke zmene samoturovani motoru ani to neprestalo cukat, takze se to chovalo stejne se starou i s uplne novou, tak se tam vratila stara, taky kvuli uz tak velky financni narocnosti, ale urcite ji tam v lete nechame dat taky... Jinak na diag. byla chyba vadne vyhrivani LS, nevim co s tim muj servisak nalozil, ale vedel to, tak snad s tim neco delal,mozna jen pojistka. Nevim.Graun píše: Jeste se zeptam, jak jste merili tu LS. Ta nova byla opravdu v poradku? Je vhodne ji taky promerit (zmeny napeti pri chodu). Ja ji menil na Puntu (bosch original 2200CZK) i Marei (Bosch uni 1700CZK) skoro hned po koupi, nebot obe byly k.o. (Punto 125tis km-hlavne mesto, Marea-165tis km, doporuceny interval vymeny 160tis km). Nekdy ji staci poradne vypalit nad plamenem, ale nesmi se to moc prehnat (ne vyhrat do cervena).
Osobne bych to videl na ten krokomotor. Ono vetsinou staci jej poradne vycistit (to dosedaci sedlo s tim uzaviracim pinem). Chce to sundat a poradne prostrikat cisticem karburatoru.
Add krokomotor. Ten je tam prave od unora novej, protoze sice ten ropzhasenej volnobeh a cukani prestalo po vymene cidla, ale s tim starym byl motor takovej neklidnější stejně, tak se to tam rovnou nechalo nový, radši, i proto že je někde doporučeno, ten krokomotor po 100tkm měnit, což přesně nastalo. Ale určitě to vyčistíme, až tam zase pojedu, musim vyresit tu spotrebu oleje a netesnost pod vikem ventilu, tak se to da udelat pri te prilezitosti.
Abych uvedl na pravou miru, me to opravuje jeden chlapek co mi to i prodal, ja sam na todle nemam vybaveni a znalosti, takze ja si musim vytisknout vsecky rady co rikate a vrhneme se na to az u nej budu. Moc dekuju mam se ceho chytit pri dalsim zkoumani.
Naposledy upravil(a) milos.biba dne 20 kvě 2009, 07:26, celkem upraveno 1 x.
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Zkusim to mam znameho co rozumi elektrice a měřák (METEX) taky nějak seženeme. Tak se pokusím sem napsat ty hodnoty co to bude davat. Ono by to nakonec celkem souhlasilo, ze je pocitac trochu zmatenej, protoze diag nic poradnyho neukaze, ceho se chytit a ty problemy sou chaopticky nepravidelny a nikdo si s tim zatim nemuze poradit, tak aby to bylo trvale. Taky semsi vsimnul, ze mam nekdy docela zpozdenou reakci na pusteni plynu, nekdy i cca sekunda? je to mozny? neni to normalni? Ja jsem myslel, ze tam mam elektronickej plyn, tak sem tomu po zkusenostech ze stare fabie neprikladal vyznam (tam je to jeste horsi), ale na forech si nekdo se stejnyma priznakama co ja stezoval i na todle, tak sem znejistel, jestli nahodou neresi to same co ja. Taky sem se dozvedel, ze snad mam normalni lanko, tak ještě zkusím kouknout na bužírku jestli to taky nedělá ta. Je to pro me co tomu zas tak nerozumi docela na palici a platit nekoho kdo si jenom za odhaleni rekne dvakrat vic nez za dily co to pak bude stat, na to asi nemame... Musim nad tim vyhrat nejen s pomoci Vas vsech na foru. Diky!Graun píše:Ja bych doporucoval kontrolu kabelu ke svickam (do 10 kOhm) a promerit to dobijeci napeti. Podivej se na to napeti, kdyz startujes (nesmi poklesnout napeti pod 10V - kontrola baterie), zda je tam dobijeci napeti (okolo 14V) a jak se zmeni pri zatezi (rozviceni svetel, vyhrivani oken, mlhovek, ventilatoru). Ten pokles nesmi byt prilis vysoky. Ptam se proto, ze RJ potrebuje mit urcitou uroven napeti, pokud ji nema vypocet dat pro rizeni chodu motoru je nespravny. Mne osobne regulator napeti (soucast alternatoru) nedobijel spravne a nakonec i prebijel na 14.5V a pak mi blikala palubovka a motor vynechaval.
Btw Punto II nema palivovy filtr, je to soucasti pal.cerpadla.
S tim palivovym filtrem sem to taky tusil, asi sem to cetl v navodu, ale skoro jsem ho běžel hledat
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
Tak hlásím velký návrat do katastrofickýho stavu, tentokrát už téměř nepojízdného
Včera mi motor ihned po spuštění sahary (bylo horko, jindy ji slysim sporadicky) jakoby proklesl volnobeh, ale vratilo se to k normalu, tak sem zastavil a rikal sem si, ze je vedro, ze by to zase mohlo udelat, jako minulej tejden kdyz bylo vedro a jel sem dal. A taky ze jo, zacalo to samoturovat, tak sem si myslel, jak sem na to prisel, ze to bude elektrikou nebo prehrivanim. Ale vubec. Vecer se to chovalo naprosto normalne kdyz sem jel na fotbal (50 km bez sebemensi znamky cehokoliv divnyho).
Od rana to s plynem zacalo delat naprosto cokoliv pripadam si v tom jako v turujici formuli a postupne to prislo, zacne to cukat, nejdriv trosku a semtam, ted uz je problem vyjet kopec a ke konci je problem i pojizdet po parkovisti a kontrolka motoru sviti kazdou chvili. Katastrofa. Tadle cela zmena se stala behem cca 40 km.
V sobotu zkusim zmerit tu elektriku pokud to jeste pobezi..
A ja se pomalu zacinam zajimat o klub hazecu ze skaly A pritom nam puntik tak vyhovuje
Včera mi motor ihned po spuštění sahary (bylo horko, jindy ji slysim sporadicky) jakoby proklesl volnobeh, ale vratilo se to k normalu, tak sem zastavil a rikal sem si, ze je vedro, ze by to zase mohlo udelat, jako minulej tejden kdyz bylo vedro a jel sem dal. A taky ze jo, zacalo to samoturovat, tak sem si myslel, jak sem na to prisel, ze to bude elektrikou nebo prehrivanim. Ale vubec. Vecer se to chovalo naprosto normalne kdyz sem jel na fotbal (50 km bez sebemensi znamky cehokoliv divnyho).
Od rana to s plynem zacalo delat naprosto cokoliv pripadam si v tom jako v turujici formuli a postupne to prislo, zacne to cukat, nejdriv trosku a semtam, ted uz je problem vyjet kopec a ke konci je problem i pojizdet po parkovisti a kontrolka motoru sviti kazdou chvili. Katastrofa. Tadle cela zmena se stala behem cca 40 km.
V sobotu zkusim zmerit tu elektriku pokud to jeste pobezi..
A ja se pomalu zacinam zajimat o klub hazecu ze skaly A pritom nam puntik tak vyhovuje
Puntík dvojka 1,2 -8V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 106
- Registrován: 13 kvě 2009, 13:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nestabilní volnoběh a cukání motoru
ale myslím, že už ke garážistovi ani nedojedu, páč to mám do Plzně dost daleko...
Puntík dvojka 1,2 -8V