HELP - Tesnenie veka ventilov

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
majco

HELP - Tesnenie veka ventilov

Příspěvek od majco »

Neviem čo robím zle ale na mojej 55 to musím vymeniť za druhý rok tretí krát.Skúšal som len odmastniť a dať tesnenie vydržalo 6 mesiacov. A tesnene+ silikon na hlave 1-rok. :? je to výrobná vada alebo ???? :?:
Reklama
 

jery

Re: Tesnenie veka ventilov

Příspěvek od jery »

majco píše:Neviem čo robím zle ale na mojej 55 to musím vymeniť za druhý rok tretí krát.Skúšal som len odmastniť a dať tesnenie vydržalo 6 mesiacov. A tesnene+ silikon na hlave 1-rok. :? je to výrobná vada alebo ???? :?:
a proč ho měníš? to se ti zkroutilo
majco

Příspěvek od majco »

Teče olej!!!!!!!!!! :twisted:
tomek

Příspěvek od tomek »

ja mam rovnaky problem,,netecie to ale len slzi,,kupil som nove tesnenie a stale rovnako,,skusal som aj silikon-ten ti zhori,,lepsie je tam dat tu pastu bez tesnenia,,daj pozor aby si pri cisteni nedorezal tu cast kde sa dava tesnenie,,,staci mala mikrotrhlinka a je zle,,je to z hliniku ci z akej zliatiny a to sa teplom roztahuje takze to potom slzi inac je to dalsia z chorob punta 1,,nechal som to uz tak a zvykol som si na to,,ta strata oleja je zanedbatelna
jery

Příspěvek od jery »

je to je normální já to mám zasilikonovaný i zvenku a stejně to vydrží tak měsíc a pak silikonuju znova
ekr

Příspěvek od ekr »

Čau kluci ohledně toho těsnění sem si užil taky svoje a zjistil sem že se nemá šetřit na nepravém místě,takže asi takhle těsnění koupit u fiatu oreginál stojí cca 240 kč ,mněl sem z druhovýroby za kilo a to byl ten problém,nešetřit na nepravém místě jak sem se už více krát u fiatu přesvědčil ale to je jiná kapitola.takže tady je i obrázek http://punto.mysteria.cz/krythv.htm vyčistit pořádně víko i styčnou plochu na hlavě od oleje hlavně tu drážku kde sedí těsnění vložit samotné těsnění pořádně dotlačit do drážky a důležitá věc ten silikon musí to být ten co je stavěný na teploty já používám lukapren v rozsahu -50 až +250 C a nanést ho jen na místo kde přechází těsnění do obloučku který sedí na vačce,takže to jsou ty 4 rožky.Takhle sem to udělal a mám ho tam už 2 roky,budu to dělat zase až při kontrole ventilů,samozřejmně zase oreginální těsnění .Jen pro připomínku je to samozřejmně až na třetí pokus taky sem kupoval neoreginál těsnění a skoušel více sposobů i ho dávat celé na silikon ale poučil sem se tímto na svých chybách ,tak se svámi podělím.
tomek

Příspěvek od tomek »

asi na tom nieco bude,,ked som to rozoberal prvy krat boli tam 4 kvapky priesvitnej hmoty podobnej silikonu,,presne na tych miestach co si opisal,,mozno nahoda mozno to tak robi viacej ludi,,ale dik pomohol si aj mne
majco

Příspěvek od majco »

nazdar ekr ! A kolko ti to vydrží! ja som síce napísal že to tečie ale u mňa už presakovanie je velký problém /fotr sa mi smeje že sa o to starám ako o BMW :lol:
armaman
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 26 dub 2009, 15:42
Bydliště: Doma

Re: HELP - Tesnenie veka ventilov

Příspěvek od armaman »

Ak môžem tak prispejem maličkou znalosťou problému nakoľko toto je asi jedna z mála slabostí na motoroch Fiat.
Jediným a overeným riešením je odbrúsenie výstupkov zo spodnej strany veka. Tie sa nachádzajú v mieste kde sa veko doťahuje. Jednoducho aj keď si myslíme,že je veko dotiahnuté "fest" tak opak je pravdou a veko pod tesnením po čase slzí. Kamarát takto už opravil nejedno veko ventilov na punte a to so 100% efektom.
Fiatu už "nefandím"
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“