HELP - Vybíjení autobaterie
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 451
- Registrován: 01 říj 2007, 19:49
- Bydliště: Zdice okres Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Tak se mě zase vybila baterka. Sice auto stálo 14 dnů, ale vybila se tak, že nešel už ani centrál a ani digitální hodiny. Baterka je necelý 3 měsíce nová. Světlo v kufru mě nesvítí. Možná, že by mě to dělalo autorádio Sencor. Mám ho zapojený na přímo, ale takhle vysosat baterku se mě nezdá.
Fiat Ulysse, rv. 95, 2.0 benzín
- Reklama
taky jsem napojil radio pres klicek a je to vklidu ,taky mam radio sencor a baterka byla vycucla za 5dni uplne do mrtva
1,2 8v 2000 moje vozidlo http://www.puntotuning.eu/fans/082-kozel/
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 451
- Registrován: 01 říj 2007, 19:49
- Bydliště: Zdice okres Beroun
- Kontaktovat uživatele:
No já uvažuji, že buď koupím jiný rádio (chtěl bych s bluetooth) a nebo to hodím na nějaký vypínač. Zase někdy se hodí mit zaplý rádio, když je vytáhnutý klíček.kozel píše:taky jsem napojil radio pres klicek a je to vklidu ,taky mam radio sencor a baterka byla vycucla za 5dni uplne do mrtva
Fiat Ulysse, rv. 95, 2.0 benzín
jo to me nekdy sereabusacek píše:No já uvažuji, že buď koupím jiný rádio (chtěl bych s bluetooth) a nebo to hodím na nějaký vypínač. Zase někdy se hodí mit zaplý rádio, když je vytáhnutý klíček.kozel píše:taky jsem napojil radio pres klicek a je to vklidu ,taky mam radio sencor a baterka byla vycucla za 5dni uplne do mrtva
1,2 8v 2000 moje vozidlo http://www.puntotuning.eu/fans/082-kozel/
HELP - Vybíjení autobaterie
Mám podobnej problém s vybíjením baterie punto MK2 1,2 8V. Dohromady to bere 0,27 A. Z toho 0,1A bere radio sencor( po zapojení na klíček to klesne na 0,07A. Jelikož sem to zkoušel i zapojit přímo na odpojenou baterii a hodnota byla stejná, tak to bude vniří odpor radia. jediný řešení je zapojit na klíček i stálý napájení ale to se zas vymaže pamět). Dalších 0,1A bere okruh napojený na pojistku F53 (směrová a vystražná světla, osvětlení přístrojů (přívod proudu přes baterii)). Problém se vyřeší, když odpojím přístrovou desku(100%funkční), do které jsem se pokoušel dostat, ale jelikož tomu bránily tlačítka Pc, hodin apod. tak jsem to radši vzdal. A zbylých 0,06 bere něco z okruhu pojistky F1 (centrální řídící jednotka /základní funkce). Když jsem to zkoušel několikrát měřit někdy před půl rokem celková hodnota 0,27A byla stejná, ale místo okruhu F53 0,1A bral 0,1A okruh F11(lamda sonda, tachogenerátor, palivová soustava). Bych potřeboval nasměrovat kam šáhnout. Rozdělávat půlku auta a zkoumat všechny kabely jesi není někde zkrat se mě moc nechce a kupovat řídíjí jednotku a přístrojovou desku už vůbec ne.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: HELP - Vybíjení autobaterie
Podle mě máš to radio špatně zapojené
Re: HELP - Vybíjení autobaterie
zapojení na to nemá vliv, radio bere proud (0,07A jenom pamět, 0,09A pamět + napájení) i když jsem to měřil na vyndaný baterce z auta. zkoušel jsem různý kombinace. dělalo to i v minulym autě. Radio jsem vyřešil tim, že jsem ho prozatim odpojil. Spíš mě trápí to ostatní. Bez radia to bere 0,18A, což je pořád hodně.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: HELP - Vybíjení autobaterie
Ta paměť je tedy pěkně žravá
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 147
- Registrován: 04 črc 2007, 10:54
- Bydliště: Č.Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP - Vybíjení autobaterie
Zdravím všechny, stal jsem se novým majitelem 1,3JTD a zřejmě se přiřadím hned k těm, kterým se vybíjí akumulátor. Zjistil jsem odběr asi 0,9A - z toho čast přes pojistku F39- která je označena jako Koferraum. Vnitřní světla se vypínají, takže asi předpokládám nějaký problém s original autoradiem - jako mají ostatní. Nějak jsem z příspěvků nepochopil co je špatně - je to závada v radiu ? Vše je original instalace, je z této pojistky napájeno ještě něco jiného ? Dále je odběr na pojistce F53- označená jako Warnblinleuchte - nevíte prosím co je ještě touto pojistkou napájeno, co by to mohlo dělat ? Pokud tyto obě pojistky vyndám, je odběr 8mA, což je asi v normě. Po vyndání pojistky varovných blikačů nesvítí žárovky blikačů, ale přerušovač běží.
Teď v další fázi jsem rádio vyndal a spotřeba je OK, takž zřejmě přes pojistky 39 a 53 je obojí napájení radia. Lze u tohoto radia odpojit trvalé napájení, bez toho aby se vymazala paměť radia ? Radio bylo venku asi 2 hod, a vše v paměti zůstalo, pokud ji tedy na kratší dobu nemá zalohovanou nějakým kondenzátorem apod. Pokud trvalé napájení lze odpojit, byl by to nejsnažší cesta řešení. Nebo řešil někdo opravu tohoto rádia, kolik stála ?
Teď v další fázi jsem rádio vyndal a spotřeba je OK, takž zřejmě přes pojistky 39 a 53 je obojí napájení radia. Lze u tohoto radia odpojit trvalé napájení, bez toho aby se vymazala paměť radia ? Radio bylo venku asi 2 hod, a vše v paměti zůstalo, pokud ji tedy na kratší dobu nemá zalohovanou nějakým kondenzátorem apod. Pokud trvalé napájení lze odpojit, byl by to nejsnažší cesta řešení. Nebo řešil někdo opravu tohoto rádia, kolik stála ?
Grande 2007 5dv 1,3 JTD 66kW,digi dual AC, B&M - sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
Re: HELP - Vybíjení autobaterie
F39 ( osvětlení interieru a zavazadlového prostoru, radio, telefon, výstražná sirena, prostorové snímače diagnostická přípojka). F53(směrová a vystražná světla, osvětlení přístrojů (přívod proudu přes baterii)). Takhle to píšou ve fiat punto 2 jak na to. U tý F39 to bude na 95% něco s radiem. Odpoj radio a zkus si multimetrem změřit kontakty iso konektoru jesi tam je všechno tak jak by mělo. Když to bude Ok tak odpoj baterku a vyndej radio a napoj ho přímo na baterku a změř multimetrem jesi nebere proud když je vyplý. Když bude brát nějak hodně (nákej vnitřní zkrat), tak jediný co s tim radiem můžeš udělat je zapojit oba + kabely na klíček tak jako sem to vyřešil já, ale přídeš o pamět. a nebo ho vyměnit. F53- v mym případě se to vyřešilo, když jsem odpojil přístrojovou desku. Bez ní se jezdit nedá tak jem to celý vyřešil tim že jsem za 180 kaček koupil odpojovač baterie a když auto stojí 2 dny a více tak otočim páčkou a je to. je to rychlý a učinný. to s tim přerušovačem je zajímavý. to si vyzkoušim až budu mít čas.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: HELP - Vybíjení autobaterie
S radiem má společnýho ještě pojistka F49(radio, telefon,osvětlení ovládacích prvků, el. nastavitelná vnější zpětná zrcátka, přívěs). F 53 určitě ne.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 147
- Registrován: 04 črc 2007, 10:54
- Bydliště: Č.Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP - Vybíjení autobaterie
Díky za odpověď. Radio jsem vyndal a odběr změřím. Pojistky jsem vyndaval postupně jednu za druho a odběr jsem zjistil na pojistkách 39 a 53, po vyndání radia je vše OK. Odpojení trvalého napájení je taky řešení, ale pokud se vymaže paměť stanic, je to trochu nešikovné. Odpojovač baterie řeší vše na 100%, bohužel se zase vymaže paměť hodin na displeji. nebylo by prosím nějaké schéma elektroinstalace ? Nějaká schémata na MK II jsem našel ale je to vše do roku 1993 před faceliftem. Děkuji
Grande 2007 5dv 1,3 JTD 66kW,digi dual AC, B&M - sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
Re: HELP - Vybíjení autobaterie
hodně schemat je v knížce jak na to. dá se to stáhnout na netu ale už si nevzpomenu kde. anebo za 20 pujčit v knihovně.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 147
- Registrován: 04 črc 2007, 10:54
- Bydliště: Č.Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP - Vybíjení autobaterie
Tak moje závěry ohledně vybíjení baterie byly ukvapené, závada byla triviální - baterie odešla, resp. do druhého dne se ¨vždy vybila. Jelikož jsem při měření nechtěl dlouhodobě proudem zatěžovat multimetr, měřil jsem odběry jen krátce, což byla zásadní chyba. Po připojení se odběr na minimální a správný odběr ustálí nejdříve tak po 20 vteřinách. Tak se zase potvrdilo pravidlo začít od jednoduchých věcí Děkuji všem za pomoc
Grande 2007 5dv 1,3 JTD 66kW,digi dual AC, B&M - sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold