Bravo 1.4 LPG!!!
Moderátor: peta.smolik
Bravo 1.4 LPG!!!
Zdravim vsetkych fiatakov.
V mediach som cital informaciu ze Fiat ma prist tento rok na jar s fabricky upravenymi autami na pohon LPG. Okrem modelov Punto, Panda ma prist aj upravene Bravo. Na talianskej stranke fiat je uz dokonca aj zaradene v cenniku. Jeho cena je o 2000€ vyssia ako povodna verzia, ale kedze v Taliansku je ECO prispevok na tieto vozy vo vyske 1500€ je jeho konecna cena vyssia len o 500€! V porovnani s individualnou prestavbou je to super cena bohuzial plati len v Taliansku. Podla udajov sa ma kombinovana spotreba pohybovat okolo 8,3l/100km LPG (momentalna cena 0,44€ ECO+) a ma sa jednat o motor FIRE 1.4. 16V. Uvazujem tento rok nad kupou noveho Brava a kedze momentalne jazdim s autom prerobenym na LPG je to pre mna zaujimava informacia. Ako poznam Slovenskeho dealera u nas pocitam s cenou okolo +1500€ a viac.
Nema niekto skusenosti s tymto motorom prerobenym v Stile?
V mediach som cital informaciu ze Fiat ma prist tento rok na jar s fabricky upravenymi autami na pohon LPG. Okrem modelov Punto, Panda ma prist aj upravene Bravo. Na talianskej stranke fiat je uz dokonca aj zaradene v cenniku. Jeho cena je o 2000€ vyssia ako povodna verzia, ale kedze v Taliansku je ECO prispevok na tieto vozy vo vyske 1500€ je jeho konecna cena vyssia len o 500€! V porovnani s individualnou prestavbou je to super cena bohuzial plati len v Taliansku. Podla udajov sa ma kombinovana spotreba pohybovat okolo 8,3l/100km LPG (momentalna cena 0,44€ ECO+) a ma sa jednat o motor FIRE 1.4. 16V. Uvazujem tento rok nad kupou noveho Brava a kedze momentalne jazdim s autom prerobenym na LPG je to pre mna zaujimava informacia. Ako poznam Slovenskeho dealera u nas pocitam s cenou okolo +1500€ a viac.
Nema niekto skusenosti s tymto motorom prerobenym v Stile?
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 155
- Registrován: 28 úno 2006, 18:17
- Bydliště: Brno, Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bravo 1.4 LPG!!!
Také jsem to viděl, ale v modelech, již prodávaných, to je CNG, né LPG! Což je podstatný rozdíl a čerpacích stanic na CNG je opravdu hodně málo.
FIAT ---->>> First In Automotive Technology
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
Re: Bravo 1.4 LPG!!!
a otázočka, motory fire na CNG , zachovaju si taká istý výkon ako maju benzíny ? , pretože ak to bude takže na plyn to bude naž nejakých 60kW tak to je potom už uplne na prd motor, vzhladom len na hmotnosť auta bez posadky a batožiny.
diky za info
diky za info
ex car: Fiat Bravo 2 1.4 16V 66kW
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 155
- Registrován: 28 úno 2006, 18:17
- Bydliště: Brno, Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bravo 1.4 LPG!!!
Výkon nižší bude, ale lidé, kteří si toto řešení pořizují, mají většinou velké nájezdy a výkon není na prvním místě. Provozní náklady jsou mnohem důležitější a někde tam bude i ta ekologie, kterou Fiat musí přispívat svou výrobou atd.
FIAT ---->>> First In Automotive Technology
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
Re: Bravo 1.4 LPG!!!
Tomby na stranke http://www.fiat.it" onclick="window.open(this.href);return false; je Bravo uvadzane GPL co je to iste ako LPG alebo Autogas takze sa nejedna o verziu CNG, v niektorych krajinach pouzivaju ine oznacenie. Podla mna by nebol najrozumnejsi tah keby hocijaka automobilka v tejto dobe prisla na trh s komercnym vozom prerobenym na CNG z dovodov ktore si uz spominal.
Co sa tyka vykonu, u starsich typov davkovania LPG sa uvadzal pokles vykonu cca 5%, dnes sa uz pouziva modernejsi sposob priameho vstreku LPG kde by mal ostat vykon zachovany. Z mojich skusenosti po vymene sviecok za NGK a tankovania znackoveho plynu je to takmer nebadatelne dokonca motor lepsie taha v nizsich otackach, naopak pri vysokych mu dochadza skor dych. V mojom aute sa jedna o starsi typ davkovania do sacieho potrubia. Pri priemernej spotrebe okolo 8,2l pri sucasnych cenach plynu mi naklady na kilometer nedosahuju ani 1 Sk pokial sa jedna o palivo!
Co sa tyka vykonu, u starsich typov davkovania LPG sa uvadzal pokles vykonu cca 5%, dnes sa uz pouziva modernejsi sposob priameho vstreku LPG kde by mal ostat vykon zachovany. Z mojich skusenosti po vymene sviecok za NGK a tankovania znackoveho plynu je to takmer nebadatelne dokonca motor lepsie taha v nizsich otackach, naopak pri vysokych mu dochadza skor dych. V mojom aute sa jedna o starsi typ davkovania do sacieho potrubia. Pri priemernej spotrebe okolo 8,2l pri sucasnych cenach plynu mi naklady na kilometer nedosahuju ani 1 Sk pokial sa jedna o palivo!
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 155
- Registrován: 28 úno 2006, 18:17
- Bydliště: Brno, Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bravo 1.4 LPG!!!
Pokud by to bylo LPG, tak je to tah dobrý v aplikaci na podmínky ČR. Musím tě upozornit, že dosposud prodávané vozy (Panda, Multipla jsou na CNG=zemní plyn) a logiku v tom nevidím. Spousta lidí, co čtu, tak mají problémy s četností stanic a s koncovkama na tankování.
I jiné evropské automobilky prodávají u nás motory na CNG, ne LPG!
I jiné evropské automobilky prodávají u nás motory na CNG, ne LPG!
FIAT ---->>> First In Automotive Technology
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
-
- Začátečník
- Příspěvky: 20
- Registrován: 06 dub 2008, 11:31
- Bydliště: Slovakia - NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bravo 1.4 LPG!!!
Ja už nad individuálnou prestavbou na LPG uvažujem pár mesiacov. Zatiaľ čo som robil prieskum u nás, tak vedia mi to urobiť za cca 1500 € aj s papiermi. Montuje sa tam už sekvenčné vstrekovanie plynu, t.j. spotreba približne rovnaká ako na benzín a rovnaký až nie mierne vyšší výkon. Je to oveľa lepšie ako boli klasické splyňovače.Údajne to veľmi dobre šlape. Taktiež by som sa rád porozprával s niekým takým, kto dával do Stila 1,4 LPG, ako to funguje v skutočnosti. V júni mi končí záruka, možno sa do toho pustím, lebo prakticky potom jazdíš za polovicu. Teraz, keď je lacnejší benzín, tak návratnosť je trochu dlhodobejšia, ale to nevadí.
Fiat Bravo2
Re: Bravo 1.4 LPG!!!
Breki kde ti to budu robit a aka znacka? Naozaj cakam na ceny ktore stanovia u nas. Vidim v tom urcite vyhody aj nevyhody kupy auta original prerobeneho na plyn. Ako uz v niektorych forach bolo spominane s original servisom nie je vela ludi spokojnych a ja tiez nemam najlepsie skusenosti naozaj bude rozhodovat cena. Co sa tyka mojeho auta po prestavbe som nemal ziadne problemy s tymto zariadenim, ale tu by som chcel tiez poznamenat pozor kde si to davas robit ja som na nieco take doplatil. Myslim ze momentalne je mat auto na plyn velka vyhoda ja ho v Nitre tankujem za 9,90Sk podotykam je to najnizsia cena aku som mal moznost tankovat a to jazdim na plyn uz cca 8 rokov(podotykam je to znackovy plyn ziaden noname) to ze jazdim za polovicu nie je presne jazdim za menej !
-
- Začátečník
- Příspěvky: 20
- Registrován: 06 dub 2008, 11:31
- Bydliště: Slovakia - NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bravo 1.4 LPG!!!
U nás to robia v Štúrove /50 km/, jedná sa o zariadenie zn. BRC /www.autogas.sk/, ale počul som, že aj v Nitre to montujú. Teraz sa už len ako ty hovoríš, rozhodnúť, komu to dať urobiť, aby som s tým nemal viac problémov ako osohu. Mohol by si zistiť, keď si z Nitry, kde to tam robia. Ja som sa už pýtal kolegov z Nitry, ale zatiaľ mi nevedeli povedať, kde je tá firma. Tebe to kde robili ?
Fiat Bravo2
Re: Bravo 1.4 LPG!!!
Ja mam Skodu Felicia "zatial" a robili mi to v Nitre firma Motorgas pan Vano pozor neodporucam!!! Montovali mi splynovac od talianskej firmy LOVATO buhuzial som mal s tym problemy ako som uz pisal. Potom som sa obratil na firmu Agrofinal Hlohovec ktory su aj vyhradnym dovozcom tejto znacky spravili mi komplet reviziu od vtedy klop, klop ziaden problem. Pisal som im ohladne montaze do Fiat Bravo ked budem mat odpoved ozvem sa.
Inak ako sa ti pozdava motor 1.4 16V 90hp? Ja uvazujem aj nad Tjetom 120hp ale tam v buducnosti nie je mozna montaz LPG. Zaujima ma ci nie je az tak lenivy lebo na skusobnej jazde ktoru som absolvoval to vo mne zanechalo zmiesane pocity ale musim pripomenut ze motor bol surovy.
Inak ako sa ti pozdava motor 1.4 16V 90hp? Ja uvazujem aj nad Tjetom 120hp ale tam v buducnosti nie je mozna montaz LPG. Zaujima ma ci nie je az tak lenivy lebo na skusobnej jazde ktoru som absolvoval to vo mne zanechalo zmiesane pocity ale musim pripomenut ze motor bol surovy.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 20
- Registrován: 06 dub 2008, 11:31
- Bydliště: Slovakia - NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bravo 1.4 LPG!!!
Čo sa týka motora, tak bol strašný, keď to bolo nové , ale po tých cca 5000 km sa začal preberať a teraz - už mám 20000km- som už celkom spokojný. Nehovorím, že je to delo, ale už som si zvykol. Ked som ho ja kupoval, ešte neboli T-jety, teraz by som určite kúpil tiež asi tú 120PS verziu. Čo sa týka LPG, tak podľa toho, čo som čítal by sa mal dať namontovať aj do turbo motorov.
Teraz som na nete čítal, že do Stila 1,4 s motormo 66 kW /typ 192B2000-ten istý motor ako mám v Brave/ bol schválený nejaký systém Gastech 600. Keď ti odpíšu tí z Hlohovca, daj vedieť /breki101@gmail.com/ .
Teraz som na nete čítal, že do Stila 1,4 s motormo 66 kW /typ 192B2000-ten istý motor ako mám v Brave/ bol schválený nejaký systém Gastech 600. Keď ti odpíšu tí z Hlohovca, daj vedieť /breki101@gmail.com/ .
Fiat Bravo2
-
- Začátečník
- Příspěvky: 20
- Registrován: 06 dub 2008, 11:31
- Bydliště: Slovakia - NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bravo 1.4 LPG!!!
Zastavil som sa v tom Štúrove, fešáci mi povedali, že Bravo je už s týmto motorom schválené v EU, len treba aby formálne prebehlo schválenie na Slovensku /špecialita SK/. Práve prebieha také schválenie na Doblo. Trvá to asi mesiac. Montáž trvá jeden deň. Takže k cene : Bravo 1,4 90PS by mi urobil za cca 1300.-€. Potom sa platí len poplatok pri zapísaní LPG do TP na Obv. úrade, odbor dopravy cca 66.-€. Návratnosť pri súčasných cenách max. 30000km.
Fiat Bravo2
Re: Bravo 1.4 LPG!!!
nitraM: ja mam tu 120 konovku a je to super, taha ako blazon. Ak nad tym motorom rozmyslas, tak nemusis, kup to !!!
Fiat Punto Grande 1.4 16V Dynamic, tmavomodra
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120k Emotion, Maranello Red
http://www.martinengo.net" onclick="window.open(this.href);return false;
stavebno-obchodná činnosť
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120k Emotion, Maranello Red
http://www.martinengo.net" onclick="window.open(this.href);return false;
stavebno-obchodná činnosť
Re: Bravo 1.4 LPG!!!
Diky za radu stale rozmyslam nad spotrebou u tohto motora. V sobotu som sa zastavil u predajcu ktory mi po 5 minutach dal hned 500€ zlavu a to zakon o srotovnom prijali az dnes Kedze rozmyslam nad touto moznostou mozem sa dostat na zaujimavu cenu kedze cez autoolymp (internetovy predaj aut) mozem mat Bravo so 120 konovym motorom za 13 245€ co je len o 300€ viac ako ta ista spolocnost ponuka za 90 konovy model. Predajca FIAT ho ma za 15 550€!
Re: Bravo 1.4 LPG!!!
co sa tyka spotreby tak vobec nemusis mate ziadne obavy. Do 8 litrov sa v pohode zmestis. Jedine kde to cucka tak viacej je na dialnici, ked tomu riadne davas Ale o spotrebu fakt nemusis mat ziadne obavy.
Fiat Punto Grande 1.4 16V Dynamic, tmavomodra
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120k Emotion, Maranello Red
http://www.martinengo.net" onclick="window.open(this.href);return false;
stavebno-obchodná činnosť
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120k Emotion, Maranello Red
http://www.martinengo.net" onclick="window.open(this.href);return false;
stavebno-obchodná činnosť