sviecky alebo kable???

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
ceko
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 31 led 2008, 18:04

sviecky alebo kable???

Příspěvek od ceko »

ahojte nevedel by mi niekto poradit v com je mozna zavada??...mam punto 1.1 MK1 a znicoho nic mi zrazu zacal ist motor len na 3valce..myslel som ze to je svieckami ale vymenil som ich a nejde to aj tak :( respektive ide na 3valce ...pomaly sa to ani nerozbehne jednoducho nema vobec vykon a na volnobeh skape..startovanie je tiez obtiazne ak nastartujem....pls poradte dakujem :cry:
Reklama
 

Uživatelský avatar
slavek311
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 234
Registrován: 26 dub 2007, 17:01
Bydliště: Morava-Beskydy

Re: sviecky alebo kable???

Příspěvek od slavek311 »

Pokud jsi měnil svíčky a nejde ti jiskra, tak to bude zapalovací cívkou.Pochybují,že to bude kablem.
Stilo hatchback 1,6 r.v.01,Ba+CNG
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: sviecky alebo kable???

Příspěvek od Pepik »

Při té výměně bych ty vyndané svíčky omotal vodičem a ten připojil na kostru.Během zastartování ( motor bez komprese)bych se podíval která přesně nepálí.Pak bych proměřil příslušný kabel.Pak by byla na řadě cívka,pak její konektor a pak už jedině řídící jednotka a čidlo na řemenici.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
xeromax
Všeználek
Příspěvky: 1525
Registrován: 13 srp 2008, 18:02
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: sviecky alebo kable???

Příspěvek od xeromax »

Pepik píše:Při té výměně bych ty vyndané svíčky omotal vodičem a ten připojil na kostru.Během zastartování ( motor bez komprese)bych se podíval která přesně nepálí.Pak bych proměřil příslušný kabel.Pak by byla na řadě cívka,pak její konektor a pak už jedině řídící jednotka a čidlo na řemenici.
k tomuto niet co dodat
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Uživatelský avatar
milanko
Fiaťák
Příspěvky: 57
Registrován: 13 čer 2006, 17:14
Bydliště: Bratislava

Re: sviecky alebo kable???

Příspěvek od milanko »

Mne robilo to isté, bola to zapalovacia cievka. Mechanik ju vymenil a znova to šlape ako má.
Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: sviecky alebo kable???

Příspěvek od l-cizek »

a kdyby byla špatná cívka, nešlo by to jen na dva? Dyt je společná pro dvě svíčky. Jinak takhle špatnou cívku by měla odhalit i diagnostika...aspoň u mk2
Uživatelský avatar
slavek311
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 234
Registrován: 26 dub 2007, 17:01
Bydliště: Morava-Beskydy

Re: sviecky alebo kable???

Příspěvek od slavek311 »

l-cizek píše:a kdyby byla špatná cívka, nešlo by to jen na dva? Dyt je společná pro dvě svíčky. Jinak takhle špatnou cívku by měla odhalit i diagnostika...aspoň u mk2



motor mi šel také na 3válce a po výměně cívy šlapal normálně na 4válce
Stilo hatchback 1,6 r.v.01,Ba+CNG
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: sviecky alebo kable???

Příspěvek od Pepik »

Nevím jak je to řešené,ale nebudou na jedno vysokonapětové sekundární vinutí připojeny dvě paralerní jiskřiště svíček.To by vždy pálila jen ta s menší mezerou.Myslím si,že v té cívce bude jedno společné primární vinutí ( nízkonapěťové) a pro každou svíčku samostatné sekundární ( vysokonapěťové)vinutí.Diagnostika může otestovat pouze stav primárního vinutí,ne už sekundárního které je namáháno vysokým napětí a tudíž hlavně poruchové.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Uživatelský avatar
slavek311
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 234
Registrován: 26 dub 2007, 17:01
Bydliště: Morava-Beskydy

Re: sviecky alebo kable???

Příspěvek od slavek311 »

Pepik píše:Nevím jak je to řešené,ale nebudou na jedno vysokonapětové sekundární vinutí připojeny dvě paralerní jiskřiště svíček.To by vždy pálila jen ta s menší mezerou.Myslím si,že v té cívce bude jedno společné primární vinutí ( nízkonapěťové) a pro každou svíčku samostatné sekundární ( vysokonapěťové)vinutí.Diagnostika může otestovat pouze stav primárního vinutí,ne už sekundárního které je namáháno vysokým napětí a tudíž hlavně poruchové.



Kontrola zapalovací cívky
Obě zapalovací cívky jsou upevněny na hlavě válců, popřípadě na hlavě motoru. Zapalovací cívky můžeme kontrolovat ohmmetrem.
– Pozor: je nezbytné vypnout zapalování.
– V případě potřeby odšroubujeme a sundáme kryt zapalovacích cívek.
– Ze zapalovacích cívek vytáhneme všechny připojovací kabely. Aby nedošlo k záměně při montáži, označíme koncovky a přípojky například lepící páskou.


Motory FIRE


– Zkontrolujeme primární odpor. Kontrolní hrot ohmmetru připojíme mezi kladný kontakt (označený +) a záporný kontakt (označený –). Požadovaná hodnota: 0,495 W až 0,605 W (ohmů). Udané hodnoty odporu platí při teplotě +20 °C.


– Zkontrolujeme sekundární odpor. Kontrolní hroty ohmmetru proto připojíme mezi oba výstupy vysokého napětí. Požadovaná hodnota: 6,66 kW až 8,14 kW (kiloohmů).
Stilo hatchback 1,6 r.v.01,Ba+CNG
ceko
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 31 led 2008, 18:04

Re: sviecky alebo kable???

Příspěvek od ceko »

diki moc skusim co sa bude dat :)
ceko
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 31 led 2008, 18:04

Re: sviecky alebo kable???

Příspěvek od ceko »

caute no uz viem co to bolo....rozvodovy remen preskocil o 3zuby teraz to este mechanik musi otestovat ci niesu skrivene ventily ale ak nie tak som mal spekla stastie...rozvody pritom boli menene len 7000km dozadu ale nejakym amaterom lebo to muselo byt nejake moc volne ...
takze ak bude mat niekto podobny problem ze zajazdy mu to proste prestane tahat a pojde len na 3valce alebo proste sa bude cely motor triast a skapinat spomente si na mna :)
Uživatelský avatar
slavek311
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 234
Registrován: 26 dub 2007, 17:01
Bydliště: Morava-Beskydy

Re: sviecky alebo kable???

Příspěvek od slavek311 »

U punta 1.1 MK1,by se neměly potkat ventily.
Stilo hatchback 1,6 r.v.01,Ba+CNG
Uživatelský avatar
r.trieska
Fiaťák
Příspěvky: 86
Registrován: 02 led 2014, 12:41
Bydliště: Piešťany

Re: sviecky alebo kable???

Příspěvek od r.trieska »

Len pre zaujimavost páni, skusil som merat moje zapalovacie kable na 1.2 16V:
Kabel 4: 5,5 kOhm
Kabel 3: nekonecno kOhm (hodnota na multimetri nezobrazena)
Kabel 2: nekonecno kOhm (hodnota na multimetri nezobrazena)
Kabel 1: 40 kOhm

Na 2. a 3. kabli som ani na 10. pokus nic nenameral. Asi by som mal vymenit kable, vsak? :)
Ale nemam sa velmi na co sťažovať. Motor slape, sviecky su nove.
Otacky kolisu +- 100~150 rpm len pri dojazde k semaforu na neutrali.
Volnobeh pri stati je len mierne nekludny - motor sa mierne sem tam zatrasie (ale otacky nekolisu), az rozmyslam ci to treba riesit :D
Naposledy upravil(a) r.trieska dne 31 led 2014, 15:09, celkem upraveno 1 x.
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Uživatelský avatar
SskokK
Fiaťák
Příspěvky: 98
Registrován: 01 úno 2012, 14:47
Bydliště: Nová Dubnica

Re: sviecky alebo kable???

Příspěvek od SskokK »

ja som si pre istotu radsej vymenil aj kable k svieckam ked som kupil auto :D kedze sviecky boli povodne od vyrobcu povedal som si ze neni co riesit a casom je dost mozne, ze odidu a ja sa opat budem cudovat ako puk co sa deje motoru, ako pri mojom prvom Punte, ktore pocas jazdy zrazu zacalo priast na 3 valce :D a ja hlupak som premyslal par hodin co mu je a po vymene sviecok a pridani aditiv do paliva som vymenil kable a zrazu to slo ako nove :) 8) a kedze cena kablov sa pohybuje pri znacke NGK okolo 25eur cca ak si spominam tak nie je co riesit :)
"NOW" Citroen Xsara Picasso 1.8 16V :)
"EX" Fiat Punto Mk2a 1.2 16V :(
"EX" Fiat Punto Cabrio 1.2 16V :(
Uživatelský avatar
r.trieska
Fiaťák
Příspěvky: 86
Registrován: 02 led 2014, 12:41
Bydliště: Piešťany

Re: sviecky alebo kable???

Příspěvek od r.trieska »

Dal som kable Magneti Marelli. Po NGK by som musel ist na druhy koniec Bratislavy, to sa mi nateraz nechcelo :)
Zmeral som aj odpory novych pre zaujimavost:
Kabel 4: 7,7 kOhm
Kabel 3: 8,1 kOhm
Kabel 2: 10,2 kOhm
Kabel 1: 13,6 kOhm

Na starych kabloch odpor na 2. a 3. stale nenamerany. Navyse uz ani na 1. nic neukazuje.
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“