Palivové čerpadlo
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Palivové čerpadlo
Zdravím Vás všechny. Potřeboval bych poradit s problémem ohledně palivového čerpadla, konkrétně jeho tlaku. Potřeboval bych vědět, jaký tlak čerpadla by mělo mít punto hgt. V nějakým tom programu na fiaty uvádí že snad 3.5 bar, což mi říkal i jeden borec, že si myslí tak od 2.5 až 4. Druhý borec mi říkal, že je to moc, že by to nevydrželo to potrubí že by mělo byt tak 1.5-1.8 což jsem takový nějaký tlak i naměřil a byl stabilní.Po vypnutí klíčku asi po 5 minutách tlak klesl na 1 bar.Je to normální?? Nevíte někdo, který ten údaj je pravděpodobnější??? Taky jsem se chtěl zeptat, jakým způsobem je to čerpadlo řešeno, když jde z něho jen jedno potrubí. To má tedy v sobě zabudovaný nějaký ventil, co udržuje ten tlak???
- Reklama
Re: Palivové čerpadlo
... pokud nemas problem se startovanim, cukanim motoru nebo PP neukazuje moc vysokou spotrebu, tak to neres ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Re: Palivové čerpadlo
Punto HGT má novšiu verziu motora čo mám ja v mojej maruške a tlak paliva by mal byť 3-3,5baru, nepamätám si to presne, ale pozrel som sem: http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... =12753.1.0 a píšu tam tlak čerpadla 3,5baru. Takže ak máš iba 1,5baru, tak by som povedal, že je niekde problém
náš miláčik: Marea Weekend 1.8 ELX Verde Scuro Met
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové čerpadlo
Jo na tom autobenexu sem to našel taky. Právě že i se slušnou jízdou mi pp ukazuje spotřebu někde 11.5l/100km což je dost. Problém ze startem nějak nepociťuji, ale zdá se mi, že to auto je docela líný-bohužel nemám možnost porovnat s nějakým členem, co má taky hgt.
Prostě mi připadne, že je to auto zdechlý, na to že to má 130 koní a je to takový špunt. Do 4tis mě to připadne jak 1.6 felcka a nad 4tis se to šplhá docela pomalu. Když to roztahuju od 1 tak úplně cítím, jak při 4tis ten výkon úplně opadne. Postupně tak nějak při chvilce se tím zabývám a dnes jsem právě měřil ten tlak toho čerpadla a naměřil jsem to, co jsem naměřil a potřebuji vědět, jestli je to dobře, nebo špatně
Prostě mi připadne, že je to auto zdechlý, na to že to má 130 koní a je to takový špunt. Do 4tis mě to připadne jak 1.6 felcka a nad 4tis se to šplhá docela pomalu. Když to roztahuju od 1 tak úplně cítím, jak při 4tis ten výkon úplně opadne. Postupně tak nějak při chvilce se tím zabývám a dnes jsem právě měřil ten tlak toho čerpadla a naměřil jsem to, co jsem naměřil a potřebuji vědět, jestli je to dobře, nebo špatně
Re: Palivové čerpadlo
To že je puntík lenivý, tak to môže byť kľudne tým čerpadlom, skrátka Punťo by aj chcel ale nedostáva dosť paliva, lebo čerpadlo nevyvíja dostatočný tlak. Ak máš dielenskú príručku tak si ešte over ten tlak či má byť naozaj 3,5baru, ešte raz premeraj aký máš a ak sa ukáže že tam máš malý tlak, tak podľa mňa by si ho mal vymeniť
náš miláčik: Marea Weekend 1.8 ELX Verde Scuro Met
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri
Re: Palivové čerpadlo
Teda, netvrdím, že ak máš lenivé Punto tak je to isto čerpadlom, len viem, že presne toto robilo pár ľuďom - auto štartovalo a chodilo normálne, iba bolo lenivé a o niečo viac žralo a po výmene čerpadla zrazu auto "ožilo"
náš miláčik: Marea Weekend 1.8 ELX Verde Scuro Met
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové čerpadlo
No já už právě jdu po těchto věcech.Rozvody jsou nové a seřízené je to prý dobře. Diagnostika nic neukázala, tak jdu po těchto věcech, které diagnostika neukáže. Veškerý možný čidla proměřený a zdají se byt ok.Ještě mám podezření na to čidlo, co ovládá tlak oleje do variátoru a ještě jsem neproměřil ventil, co pouští podtlak do nadstavovače klapek v sání. Na to čerpadlo jsem chtěl znát názor nějakýho mechoša, co má třeba aspoň teoretickou představu a taky mě zajímá jak pracuje ten regulační ventil co udává ten tlak toho paliva-možné závady,příčiny,opravy.Dočetl jsem se, že je zabudovaný v čerpadle. Jestli je tam třeba nějaká pružina,gumička....Thor píše:Teda, netvrdím, že ak máš lenivé Punto tak je to isto čerpadlom, len viem, že presne toto robilo pár ľuďom - auto štartovalo a chodilo normálne, iba bolo lenivé a o niečo viac žralo a po výmene čerpadla zrazu auto "ožilo"
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové čerpadlo
No a právě že všude udávají ten tlak 3.5baru.Jen nevím, jestli je to pracovní tlak, nebo třeba max. Nevím, nedovedu posoudit, jestli by to plastový potrubí vydrželo 3.5 baru. Nevyznám se moc v technologii zpracování plastu. Ten tlak jsem měřil několikrát a i v max. otáčkách při zatížení max tlak někde těch 1.8 barů a po vypnutí klíčku do 5minut klesnul na 1 bar-což taky nevím, jestli je dobře.Thor píše:To že je puntík lenivý, tak to môže byť kľudne tým čerpadlom, skrátka Punťo by aj chcel ale nedostáva dosť paliva, lebo čerpadlo nevyvíja dostatočný tlak. Ak máš dielenskú príručku tak si ešte over ten tlak či má byť naozaj 3,5baru, ešte raz premeraj aký máš a ak sa ukáže že tam máš malý tlak, tak podľa mňa by si ho mal vymeniť
Re: Palivové čerpadlo
zkontroluj síto a filtr u čerpadla v nádrži, průchodnost hadic, taky vzduchový filtr. neboj plastové potrubí vydrží s přehledem i 10 a víc barů
s tím klesáním tlaku nevím, ale čerpadlo vždy při otočení klíčku tlakuje systém,(správně by se prý mělo čekat a startovat až po vypnutí čerpadla) takže to je nejspíš normální

Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
- l-cizek
- Znalec
- Příspěvky: 740
- Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové čerpadlo
jj,podle knížky je to takhle:Elektrické čerpadlo nasává palivo z palivové nádrže a tlačí ho k rozdělovači paliva.Zároveň čerpadlo udržuje tlak paliva na konstantní hodnotě 350kPa (3,5bar)...takže tak
jestli máš míň, tak je někde chyba.Kdyby
bylo v háji a ty nějaký scháněl, tak já bych jedno měl z 1.2,ale to by mělo být stejný
jen trochu bzučí, ale normálně chodí.

bylo v háji a ty nějaký scháněl, tak já bych jedno měl z 1.2,ale to by mělo být stejný

Naposledy upravil(a) l-cizek dne 24 led 2009, 20:14, celkem upraveno 1 x.
MK2b 1.4 16V 70KW r.v. 12/2004
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové čerpadlo
Zdravím tě. Hadici jsem právě odpojil u čerpadla a u motoru jsem do ní foukal-naprosto krásně průchozí, vzduch.filtr nový. Nevím, co máš na mysli tím filtrem u čerpadla. To mě napadlo taky, ale někde jsem se dočetl, že hgt nemá klasický palivový filtr.Prý je to nějak součástí toho čerpadla Síto myslíš to co je zespod toho čerpadla?mad mike píše:zkontroluj síto a filtr u čerpadla v nádrži, průchodnost hadic, taky vzduchový filtr. neboj plastové potrubí vydrží s přehledem i 10 a víc barůs tím klesáním tlaku nevím, ale čerpadlo vždy při otočení klíčku tlakuje systém,(správně by se prý mělo čekat a startovat až po vypnutí čerpadla) takže to je nejspíš normální
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové čerpadlo
Hej tak to by bylo super. Taky jsem se dočetl, že by to mělo byt stejný. Moje šlape krásně potichu, takže přidřený asi nebude. Právě nevím, jestli třeba neodešel nějak ten ventil-tudíž bych pak mohl si nechat moje čerpadlo a z tvojeho jen přehodit ten vrch, kde by měl byt zabudovaný ten ventil-tím chci říct, že bych si poskládal nebzučící čerpadlol-cizek píše:jj,podle knížky to má mít 3,5 Baru...jestli máš míň, tak je někde chyba.Kdyby to bylo v háji, tak já bych jedno měl z 1.2,ale to by mělo být stejnýjen trochu bzučí, ale normálně chodí.

Kolik by si za něho případně chtěl????? A byla by možnost to nějak poslat třeba poštou?
Naposledy upravil(a) punťas hgt dne 24 led 2009, 20:19, celkem upraveno 1 x.
- l-cizek
- Znalec
- Příspěvky: 740
- Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové čerpadlo
palivový filtr integrovaný do čerpadla mají uplně všechny Punta MK2...jak 1.2 8V,16V tak HGT!punťas hgt píše: Zdravím tě. Hadici jsem právě odpojil u čerpadla a u motoru jsem do ní foukal-naprosto krásně průchozí, vzduch.filtr nový. Nevím, co máš na mysli tím filtrem u čerpadla. To mě napadlo taky, ale někde jsem se dočetl, že hgt nemá klasický palivový filtr.Prý je to nějak součástí toho čerpadla Síto myslíš to co je zespod toho čerpadla?
MK2b 1.4 16V 70KW r.v. 12/2004
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
Re: Palivové čerpadlo
Niesom automechanik ani zďaleka, takže neber to tak, že viem na 100% ako to funguje, skúsim ti ale napísať čo viem o tom zo servisnej príručky. Teda, je to príručka na Mareu, ty máš trochu iný motor, naviac variátor, inú RJ a nejaké blbosti, ale predpokladám, že dodávka paliva funguje úplne rovnako.
Takže v nádrži je sací koš, sú tam nejaké filtre, čerpadlo paliva, nejaké elektrické súčiastky, spätný ventil, regulátor tlaku...
V príručke je pri postupe ako merať tlak v palivovej sústave napísané, že palivová sústava je pod stálym tlakom 3.2 baru... čiže ak tebe klesá na 1 bar tak to OK nebude zrejme... A je tam tiež napísané, že keď sa napojí prístroj na meranie tlaku a otočí sa kľúčikom do prvej polohy, tak má tlak vybehnúť na 3.5 baru (vždy keď otočíš kľúčikom do prvej polohy tak je pekne počuť bzučanie v nádrži ako sa čerpadlo rozbehne) a po čase by sa mal tlak ustáliť na 3.2 baru. Toľko píšu o tom meraní.
No a niečo k tým regulátorom tlaku. Podľa toho čo viem, tak čerpadlo samotné má nejaký pretlakový ventil, ktorý ho odpojí pri prekročení 5 barov aby sa nepoškodilo. A je tam aj regulátor tlaku, ktorý má zabezpečiť aby bol tlak paliva konštantný a ten by mal fungovať tak, že je nastavený na 3,5 baru a pokiaľ čerpadlo začne dodávať viac ako 3.5baru tak sa otvorí a prepustí časť paliva naspäť do nádrže.
Z toho všetkého mi teda vychádza, že v palivovom systéme by si mal mať 3.2 - 3.5 baru, ak nie, tak je to zle. Teda ak je to u tvojho Punťa úplne rovnaké ako u mojej marušky
Takže v nádrži je sací koš, sú tam nejaké filtre, čerpadlo paliva, nejaké elektrické súčiastky, spätný ventil, regulátor tlaku...
V príručke je pri postupe ako merať tlak v palivovej sústave napísané, že palivová sústava je pod stálym tlakom 3.2 baru... čiže ak tebe klesá na 1 bar tak to OK nebude zrejme... A je tam tiež napísané, že keď sa napojí prístroj na meranie tlaku a otočí sa kľúčikom do prvej polohy, tak má tlak vybehnúť na 3.5 baru (vždy keď otočíš kľúčikom do prvej polohy tak je pekne počuť bzučanie v nádrži ako sa čerpadlo rozbehne) a po čase by sa mal tlak ustáliť na 3.2 baru. Toľko píšu o tom meraní.
No a niečo k tým regulátorom tlaku. Podľa toho čo viem, tak čerpadlo samotné má nejaký pretlakový ventil, ktorý ho odpojí pri prekročení 5 barov aby sa nepoškodilo. A je tam aj regulátor tlaku, ktorý má zabezpečiť aby bol tlak paliva konštantný a ten by mal fungovať tak, že je nastavený na 3,5 baru a pokiaľ čerpadlo začne dodávať viac ako 3.5baru tak sa otvorí a prepustí časť paliva naspäť do nádrže.
Z toho všetkého mi teda vychádza, že v palivovom systéme by si mal mať 3.2 - 3.5 baru, ak nie, tak je to zle. Teda ak je to u tvojho Punťa úplne rovnaké ako u mojej marušky

náš miláčik: Marea Weekend 1.8 ELX Verde Scuro Met
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri
- l-cizek
- Znalec
- Příspěvky: 740
- Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové čerpadlo
punťas hgt jo, klidně to pošlu na dobírku...a cena? Tak 700+pošta? Snad to není příliš,já si pro to co tam mám ted jel 80km a za 1500
ale jak říkám, nic mu není, jedinej důvod proč jsem ho měnil je to bzučení...To nový ale bzučí taky, jen míň
ale tak to je asi normální


MK2b 1.4 16V 70KW r.v. 12/2004
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"