PALIVO: Spotřeba + vyjádření odborníka
Moderátor: peta.smolik
PALIVO: Spotřeba + vyjádření odborníka
Tak jsem ted podvakráte za sebou změřil spotřebu u svého vozu.Podotýkám, že vůz má najeto cca 3000 km.První měření probíhalo stylem doplnění do plna, tedy vždy do cvaknutí pistole a měřeno tachometrem.Prví měření bylo s palivem Benzina Blue activ 99 okt. a spotřeba 5,73 l/ 100 km. Druhé měření, které následovalo po doplnění cca těch 20 litrů opět doplna ale palivem Benzina N95.Zde po ujetí cca 420 km. a doplnění opět doplna byla spotřeba 5,41 l/100 km. Podotýkám, že sice nejezdim nadoraz (vzhledem k záběhu) ale jezdim velmi svižně..od 100 do 120 km v hod. co cca 50 km to roztáhnu až na těch cca 145 km/hod.ale vždy jen na pár sekund.Cesta se odehrávala převážně Krnov Olomouc, cesty po Olomouci i po Krnově, olomouc Opava atd...takže poměrně dost zatáček,kopců i členitého terénu. Je mi s podivem, že 99tky si to vzalo více, než 95tky...Samozřejmně budu spotřebu s přibývajícím kilometry sledivat a vždy sem dopíšu stav tachometru a spotřebu na 100 km..
Naposledy upravil(a) bmk dne 21 čer 2008, 21:44, celkem upraveno 1 x.
Panda 1.1 Aktive r.v. 2008
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 155
- Registrován: 28 úno 2006, 18:17
- Bydliště: Brno, Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Spotřebu máš odpovídající jako má sestra, co má nejeto 2600km na 1.1 Pandě.
Aby jsi měl identické spotřeby, musel by jsi jet ve stejně hustém provozu, stejném počasí a ve stejném jízdním režimu, což se opravdu udělat nedá. Takže takový rozdíl je v pořádku. Oktanové číslo pro motor nehraje žádnou roli, časování a zapalování se upúraví dle paliva jako na obyčejnou 95ku, na kterou je motor stavěný. Aditivované benzíny používat spíže z důvodu čištění a menšího zanášení motoru karbonem.
Aby jsi měl identické spotřeby, musel by jsi jet ve stejně hustém provozu, stejném počasí a ve stejném jízdním režimu, což se opravdu udělat nedá. Takže takový rozdíl je v pořádku. Oktanové číslo pro motor nehraje žádnou roli, časování a zapalování se upúraví dle paliva jako na obyčejnou 95ku, na kterou je motor stavěný. Aditivované benzíny používat spíže z důvodu čištění a menšího zanášení motoru karbonem.
FIAT ---->>> First In Automotive Technology
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
Ptal jsem se na autowebu jak je to s používáním jiných paliv, než jaké je popsané v manuálu a bylo mi odpověděno toto :
Zdravím Vás,
nemáme na autowebu ve zvyku odpovídat na dotazy jinak než
prostřednictvím
naší rubriky. Ale ve vašem případě rád udělám
vyjímku.
Palivo s vyšším oktanovým
číslem rozhodně vašemu motoru neuškodí,
pokud se jedná o relativně moderní jednotku.
Dnešní motory disponují
spoustou čidel a senzorů, jedním z nich je například tzv.
"senzor
klepání". Je to čidlo, které vlastně zjišťuje kvalitu benzinu.
Pokusím
se to vysvětlit trochu srozumitelně:
Benzín s nižším oktanovým číslem, např. natural
91, bude mít
vyšší tendenci k samovznícení při kompresi než benzín natural 98. K
samovznícení
dochází zlomky vteřin před samotným zážehem svíčky.
Čidlo klepání tento moment samovznícení
pozná a upraví tak předstih
zážehu. Pokud tedy i do Porsche 911 GT3 nalijete natural
91, motor si
přenastaví charakteristiku tak, aby dokázal méně kvalitní palivo
spálit.
Ale musíte počítat s velkým snížením výkonu a neochotou
motoru se točit.
Naproti
tomu, pokud použijete třeba v malém motoru Pandy 1.1 Shell
V-power racing 100, jenom
si pomůžete. Palivo s vysokým oktanovým
číslem nemá takovou tendenci k samovznícení
a celý proces komprese,
zážehu a expenze proběhne lépe, čistěji, klidněji. Poznáte
to tím,
že když budete třeba měsíc dva pravidelně tankovat NAT 98 a vyšší,
motor
se uklidní, bude méně hlučný a ochotněji půjde do otáček. A
možná bude mít i třeba
o jednoho dva koníky navíc.
Z vlastní zkušennosti mohu potrvdit. Do motorky tankuji
jedině NAT 98
nebo 100, i když stačí jen 95. Motor je o poznání příjemnější a
lépe
reaguje. A když jsem zkusmo tankoval Shell V-power Racing do auta
(BMW 120i), nejen,
že jsem měl pocit vyššího výkonu (byl to opravdu
jen pocit), ale klesla mi o litr
průměrná spotřeba. A to je docela
příjemný bonus.
Doufám, že Vám mé informace
aspoň trochu pomohly.
Mějte se hezky a díky za přízeň autowebu.
Dalibor Žák
autoweb.cz
Zdravím Vás,
nemáme na autowebu ve zvyku odpovídat na dotazy jinak než
prostřednictvím
naší rubriky. Ale ve vašem případě rád udělám
vyjímku.
Palivo s vyšším oktanovým
číslem rozhodně vašemu motoru neuškodí,
pokud se jedná o relativně moderní jednotku.
Dnešní motory disponují
spoustou čidel a senzorů, jedním z nich je například tzv.
"senzor
klepání". Je to čidlo, které vlastně zjišťuje kvalitu benzinu.
Pokusím
se to vysvětlit trochu srozumitelně:
Benzín s nižším oktanovým číslem, např. natural
91, bude mít
vyšší tendenci k samovznícení při kompresi než benzín natural 98. K
samovznícení
dochází zlomky vteřin před samotným zážehem svíčky.
Čidlo klepání tento moment samovznícení
pozná a upraví tak předstih
zážehu. Pokud tedy i do Porsche 911 GT3 nalijete natural
91, motor si
přenastaví charakteristiku tak, aby dokázal méně kvalitní palivo
spálit.
Ale musíte počítat s velkým snížením výkonu a neochotou
motoru se točit.
Naproti
tomu, pokud použijete třeba v malém motoru Pandy 1.1 Shell
V-power racing 100, jenom
si pomůžete. Palivo s vysokým oktanovým
číslem nemá takovou tendenci k samovznícení
a celý proces komprese,
zážehu a expenze proběhne lépe, čistěji, klidněji. Poznáte
to tím,
že když budete třeba měsíc dva pravidelně tankovat NAT 98 a vyšší,
motor
se uklidní, bude méně hlučný a ochotněji půjde do otáček. A
možná bude mít i třeba
o jednoho dva koníky navíc.
Z vlastní zkušennosti mohu potrvdit. Do motorky tankuji
jedině NAT 98
nebo 100, i když stačí jen 95. Motor je o poznání příjemnější a
lépe
reaguje. A když jsem zkusmo tankoval Shell V-power Racing do auta
(BMW 120i), nejen,
že jsem měl pocit vyššího výkonu (byl to opravdu
jen pocit), ale klesla mi o litr
průměrná spotřeba. A to je docela
příjemný bonus.
Doufám, že Vám mé informace
aspoň trochu pomohly.
Mějte se hezky a díky za přízeň autowebu.
Dalibor Žák
autoweb.cz
Panda 1.1 Aktive r.v. 2008
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 155
- Registrován: 28 úno 2006, 18:17
- Bydliště: Brno, Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Napsali ti to pěkně, ale v případě tvé 1.1 opravdu nemá smysl neustále používat 98 a více. Sem tam si dát aditivovaný V-Power na delší trase, ale jinak je to vyhazováním peněz. Tvůj výkon a spotřeba jsou opravdu zanedbatelné.
FIAT ---->>> First In Automotive Technology
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
Je v něm ale méně sajrajtu, než v 95kách, motor je tišší, což mohu potvrdit z vlastní zkušenosti,méně se tedy zanáší a v neposlední řadě je poznat i síla v kopcích.netvrdim, že je to propastný rozdíl, ale znát to je a i celkově auto neni tak "udýchané" a když si to sečtu a odečtu, tak se mi ty tři koruny na litru za to dát vyplatí.
Panda 1.1 Aktive r.v. 2008
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 155
- Registrován: 28 úno 2006, 18:17
- Bydliště: Brno, Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Tak to asi nemáš moc velký nájezd km, jinak by jsi viděl, že je to opravdu velký finanční rozdíl.
Já to tam sem tam naliju, když se vydám 300km na druhou stranu republiky a v poho. Ale jezdit na to každý den..no nevím. Roční nájezd mám 20tkm.
Já to tam sem tam naliju, když se vydám 300km na druhou stranu republiky a v poho. Ale jezdit na to každý den..no nevím. Roční nájezd mám 20tkm.
FIAT ---->>> First In Automotive Technology
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
-
- Začátečník
- Příspěvky: 3
- Registrován: 15 led 2009, 20:49
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
pánové,asi mám příliš lehkou nohu,ale zatím-8500 km moje spotřeba při delších jízdách činí 3,8 l.pravda,do 100 km za h.
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
tak to opravdu klobouk dolů... to u mě se spotřeba stále zvyšuje... to mám asi moc těžkou nohu.. byly doby, kdy jsem jezdíval asi za 4.8-5.0, pak přišla doba 5.2 a teď je to 5.5-6 :(:(
mám najeto 63tkm, jinak zatím vše bez jediné chyby.. no.. snad až na ty, co jsem si sám udělal.. ale nic, co by bylo vážné
mám najeto 63tkm, jinak zatím vše bez jediné chyby.. no.. snad až na ty, co jsem si sám udělal.. ale nic, co by bylo vážné
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
Takže ke spotřebě paliva. Jezdím za 3,6 - 3,8 l/100 km s průměrem cca 65km/hod Mimochodem dojíždím do práce cca 50 km v mírně zvlněným terénu a pokud chci v těch kolonách nahnat 5 min., tak za cenu i 2 litrů navíc takže na to spěchání už raději se..!
1) způsob jízdy
co nejdřív řadit na vyšší převodový stupeň (nevytáčet motor nad 2200 ot/min)
jezdit na co nejvyšší možný rychlostní stupeň (bez zatížení=bez požadavku na zrychlování se nebát i ot. kolem 1200, s postupným zrychlováním možno i od cca 1500 ot na pětku, u nižších převod. stupňů i od nižších ot.)
po dosažení požadované rychlosti ubrat plyn tak, aby nedocházelo k jejímu snižování, ale těsně nad. Jinak řečeno, ubrat až dojde k snižování a lehoulince přidat. Výborná pomůcka je údaj okamžité spotřeby i když má bohužel zpoždění
Využívat závětří za vpředu jedoucím vozidlem
v kolonách využívat jízdu na jedničku, dvojku a trojku bez plynu
rozjet se před stoupáním a ve stoupání už nepřidávat plyn, jen pro udržení dosažené rychlosti
brzdit motorem (ne pod 1200 ot/min cca při nich dochází k obnově přívodu paliva do motoru, aby při případném vyšlápnutí spojky nezhas)
vyřazovat a jezdit setrvačností
dodržovat 90 tku
ve městech a zatáčkách držet pětku co to jde (jenom lechtat plyn), při přeřazení na čtyřku a níž výrazně stoupá spotřeba
2) technické finesy
jezdit na trochu vyšší tlaky v pneu, tak o jednu dvě desetiny, jako na dálnici (vpředu 2,1-2,2 a vzadu 2,0), menší styčná plocha=menší valivý odpor, horší krizové brzdění a přilnavost = vše je o požadavcích a preferencích, vždy se jedná o kompromis!!!
olej ELF Evolution 5W/30, A5/B5 (ostatní lehkoběžné=s úsporou paliva 5W třicítky mají A1/B1 - nebrat), budete mazat hned po nastartování (i pod -25°C) a sníží se spotřeba paliva hlavně u studených startů a popojíždění po městě, budete mít lepší emise a bohužel zvýšenou spotřebu oleje, to je u těchto olejů normální, ale úspora paliva tu spotřebu oleje převýší celkově o cca 100% (vztaženo na 1000 km)
vzduchový filtr - čistota (občas vyfouknout kompresorem a pravidelně měnit), používání sportovních-závodních se sníženým odporem průchodu vzduchu super, ale nestojí to za ty peníze. Co takhle dát tam tkaninu z odsavačů par, vysavačů nebo obyčejnou nylonovou punčochu diskutujte!
svíčky - předepsané a seřízené (vzdálenost elektrod) - používám fiatem doporučené NGK BKR (interval výměny 60 000 km), mimochodem kupujte je jednotlivě a ne jako sadu V-line. Jsou to ty samé=BKR už jiné nedělá a za sadu V-line si jen připlatíte!
lepší benzín - se vyplatí pouze pokud jen díky němu poklesne spotřeba z 3,8l na méně jak 3,4l - moc nevěřím, ale zkusím
1) způsob jízdy
co nejdřív řadit na vyšší převodový stupeň (nevytáčet motor nad 2200 ot/min)
jezdit na co nejvyšší možný rychlostní stupeň (bez zatížení=bez požadavku na zrychlování se nebát i ot. kolem 1200, s postupným zrychlováním možno i od cca 1500 ot na pětku, u nižších převod. stupňů i od nižších ot.)
po dosažení požadované rychlosti ubrat plyn tak, aby nedocházelo k jejímu snižování, ale těsně nad. Jinak řečeno, ubrat až dojde k snižování a lehoulince přidat. Výborná pomůcka je údaj okamžité spotřeby i když má bohužel zpoždění
Využívat závětří za vpředu jedoucím vozidlem
v kolonách využívat jízdu na jedničku, dvojku a trojku bez plynu
rozjet se před stoupáním a ve stoupání už nepřidávat plyn, jen pro udržení dosažené rychlosti
brzdit motorem (ne pod 1200 ot/min cca při nich dochází k obnově přívodu paliva do motoru, aby při případném vyšlápnutí spojky nezhas)
vyřazovat a jezdit setrvačností
dodržovat 90 tku
ve městech a zatáčkách držet pětku co to jde (jenom lechtat plyn), při přeřazení na čtyřku a níž výrazně stoupá spotřeba
2) technické finesy
jezdit na trochu vyšší tlaky v pneu, tak o jednu dvě desetiny, jako na dálnici (vpředu 2,1-2,2 a vzadu 2,0), menší styčná plocha=menší valivý odpor, horší krizové brzdění a přilnavost = vše je o požadavcích a preferencích, vždy se jedná o kompromis!!!
olej ELF Evolution 5W/30, A5/B5 (ostatní lehkoběžné=s úsporou paliva 5W třicítky mají A1/B1 - nebrat), budete mazat hned po nastartování (i pod -25°C) a sníží se spotřeba paliva hlavně u studených startů a popojíždění po městě, budete mít lepší emise a bohužel zvýšenou spotřebu oleje, to je u těchto olejů normální, ale úspora paliva tu spotřebu oleje převýší celkově o cca 100% (vztaženo na 1000 km)
vzduchový filtr - čistota (občas vyfouknout kompresorem a pravidelně měnit), používání sportovních-závodních se sníženým odporem průchodu vzduchu super, ale nestojí to za ty peníze. Co takhle dát tam tkaninu z odsavačů par, vysavačů nebo obyčejnou nylonovou punčochu diskutujte!
svíčky - předepsané a seřízené (vzdálenost elektrod) - používám fiatem doporučené NGK BKR (interval výměny 60 000 km), mimochodem kupujte je jednotlivě a ne jako sadu V-line. Jsou to ty samé=BKR už jiné nedělá a za sadu V-line si jen připlatíte!
lepší benzín - se vyplatí pouze pokud jen díky němu poklesne spotřeba z 3,8l na méně jak 3,4l - moc nevěřím, ale zkusím
Naposledy upravil(a) Jan Horák dne 09 pro 2009, 16:20, celkem upraveno 1 x.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
olej ELF Evolution 5W/30 ???? Možná vyhovuje tvému stylu jízdy,ale já bych zničil motor a spotřeba oleje by byla značná.
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
není tento olej se svými specifiky určen pro naftové motory? moc tomu nerozumím, ale myslím, že jsem toto označení jednou viděl na obaluPetr1968 píše:olej ELF Evolution 5W/30 ???? Možná vyhovuje tvému stylu jízdy,ale já bych zničil motor a spotřeba oleje by byla značná.
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
Takový olej bych tam nedal ani náhodou.Mám pochybnosti co by to dělalo s motorem a spotřebou oleje při dálniční jízdě na plný plyn.API SL/CF, A5/B5, Schválení: Renault- benzínové motory.
ELF EVOLUTION SXR 5W-30
Doporučen pro všechny benzínové (víceventilové a turbo, s katalyzátorem i bez katalyzátoru) a dieselové motory osobních a lehkých užitkových vozidel, přeplňované i atmosférické.
Zvláště vyhovuje zvýšeným nárokům dieselových motorů s přímým vstřikem paliva.
Pro všechny typy provozu (město, dálnice…), zvláště v těžkých provozních podmínkách.
Vhodný pro všechny styly jízdy.
Překonává nejnovější a nejpřísnějšší požadavky následujících specifikací:
ACEA A5 / B5 a výkonnostní úroveň A3/B3 a B4 a SL/CF
Olej je vyrobený syntetickou technologií umožňující úsporu paliva až 9,3% díky IMF(Inter Molecular Friction)technologie, snižující mezimolekulární tření. Formulace je maximálně ohleduplná k životnímu prostředí- při městském provozu snižuje emise pevných částic o 15,5% a emise CO2 o 5,5%. Prodlužuje výměnný interval, spoří palivo, zabezpečuje odolnost proti stárnutí a prodlužuje životnost motoru.
ELF EVOLUTION SXR 5W-30
Doporučen pro všechny benzínové (víceventilové a turbo, s katalyzátorem i bez katalyzátoru) a dieselové motory osobních a lehkých užitkových vozidel, přeplňované i atmosférické.
Zvláště vyhovuje zvýšeným nárokům dieselových motorů s přímým vstřikem paliva.
Pro všechny typy provozu (město, dálnice…), zvláště v těžkých provozních podmínkách.
Vhodný pro všechny styly jízdy.
Překonává nejnovější a nejpřísnějšší požadavky následujících specifikací:
ACEA A5 / B5 a výkonnostní úroveň A3/B3 a B4 a SL/CF
Olej je vyrobený syntetickou technologií umožňující úsporu paliva až 9,3% díky IMF(Inter Molecular Friction)technologie, snižující mezimolekulární tření. Formulace je maximálně ohleduplná k životnímu prostředí- při městském provozu snižuje emise pevných částic o 15,5% a emise CO2 o 5,5%. Prodlužuje výměnný interval, spoří palivo, zabezpečuje odolnost proti stárnutí a prodlužuje životnost motoru.
Re: Spotřeba + vyjádření odborníka
no lidi.. já ale fakt koukám... to buď jste mistři úsporné jízdy nebo neskutečné brzdy silničního provozu... to já i když jsem se snažil, tak jsem se nikdy pod 4,5L nedostal... a to jsem už šílel z té jízdy.... a to tam mám svíčky Denso Iridium, olej Shell Helix Ultra 5W40 a benzín pravidelně a pouze od shellky, najeto ca. 92tkm
sice mám těžkou nohu, užívám si dynamické jízdy, ale nad 6L se bězně nedostanu... a když jedu normálně, bez myšlení na spotřebu a bez razantnější jízdy, tak je to kolem 5.3-5.6
jezdím téměř denně 30km ... dá se říct celou dobu obce.. průměrná rychlost 45 a spotřeba nad 5L
tak to opravdu nevím, jak je možné takto výrazně srazit spotřebu, třeba už máte nějaké lepší řady motorů nebo lepší elektroniku
sice mám těžkou nohu, užívám si dynamické jízdy, ale nad 6L se bězně nedostanu... a když jedu normálně, bez myšlení na spotřebu a bez razantnější jízdy, tak je to kolem 5.3-5.6
jezdím téměř denně 30km ... dá se říct celou dobu obce.. průměrná rychlost 45 a spotřeba nad 5L
tak to opravdu nevím, jak je možné takto výrazně srazit spotřebu, třeba už máte nějaké lepší řady motorů nebo lepší elektroniku