Rozumím tomu dobře, že ho máš, ale ještě není nainstalovanej? Kdyžtak dej vědět, jak to bude na střeše (instalace, odinstalace a tak). Jde mi o to, aby se příčníky daly snadno od instalovat, když je tam nebudu chtít. Ď.Matess píše:Ještě není na střeše ale vzhledem k ceně a italské značce CAM doporučuji tenhle. Zpracování vypadá dobře.
http://www.dilyfiatov.cz/p871-stresni-n ... -multipla/
Multipla - přeprava nákladu (lyží)
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Re: Multipla - přeprava nákladu (lyží)
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
- Reklama
- Matess
- Fiaťák
- Příspěvky: 123
- Registrován: 26 zář 2008, 09:36
- Bydliště: Blasnko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Multipla - přeprava nákladu (lyží)
Přesně tak.
Vzhledem k tomu že je to do těch originálních zámků ve střeše, tak je to taková skládačka. Asi to chvilku zabere. Podle návodu dáš zamykací šroub, plastovou vymezovací podložku, plast co drží příčník a celé to nějak poutahuješ. Otázka jestli jsou ostatní jednodušší, nemohu porovnat.
Budu to asi montovat o tomto nebo příštím víkendu, poslední týden v lednu jedeme na hory.
Vzhledem k tomu že je to do těch originálních zámků ve střeše, tak je to taková skládačka. Asi to chvilku zabere. Podle návodu dáš zamykací šroub, plastovou vymezovací podložku, plast co drží příčník a celé to nějak poutahuješ. Otázka jestli jsou ostatní jednodušší, nemohu porovnat.
Budu to asi montovat o tomto nebo příštím víkendu, poslední týden v lednu jedeme na hory.
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Re: Multipla - přeprava nákladu (lyží)
No, takto to mají asi všechny příčníky, je škoda, že se to nedělá tak, že se do střechy nainstalují jen ty držáky a ty příčný tyče samotný by mohly být oddělávací. Když jsem měl na starým autě hagusy, tak jsem na ně jenom šupnul příčníky, na kterých jsem měl už přidělaný držáky na kola (takže mi to tvořilo takový čtverec, který se z auta poměrně snadno sundal). Jenže hagusy na mloka jsou otázkou cca 5tis a navíc se to nastřeluje do střechy. No, až začne cyklo sezona, tak se pro nějaký řešení budu muset rozhodnout.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
- Matess
- Fiaťák
- Příspěvky: 123
- Registrován: 26 zář 2008, 09:36
- Bydliště: Blasnko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Multipla - přeprava nákladu (lyží)
No tak ty tyčky (příčníky) podle mě půjdou oddělat samostatně. Ale nevím jak by to vypadalo když tam zůstanou jen ty růžky.
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Re: Multipla - přeprava nákladu (lyží)
Asi takhleMatess píše:No tak ty tyčky (příčníky) podle mě půjdou oddělat samostatně. Ale nevím jak by to vypadalo když tam zůstanou jen ty růžky.
Ale pokud jdou ty příčníky samostatně oddělat, tak by to bylo ideál, až to budeš mít namontovaný, tak dej pls vědět.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Multipla - přeprava nákladu (lyží)
Jdou odmontovat. Mám taky nosič od CAMu. Moc často ho nepoužívám a vždy ho odmontuji komplet. Lyže vozíme vevnitř (na lyže jezdíme jen ve třech) a na kola mám nosič na zadní dvěře (max. na 3kola)kubiii píše:Asi takhleMatess píše:No tak ty tyčky (příčníky) podle mě půjdou oddělat samostatně. Ale nevím jak by to vypadalo když tam zůstanou jen ty růžky.
Ale pokud jdou ty příčníky samostatně oddělat, tak by to bylo ideál, až to budeš mít namontovaný, tak dej pls vědět.
1,6 16V BiPower
-
- Začátečník
- Příspěvky: 13
- Registrován: 06 pro 2008, 20:45
- Bydliště: Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re:
[quote="bikus"]ad "lyže uvnitř"
Pod sedačky by se vejít měly, protože to tak je nakreslený v brožuře k Mlokovi. I snowbitch by se tam měl vejít, jen vyndat u spolujezdce šuplík, jestli ho tam máš.......
Víte někdo jak se ten šuplík vyndavá ?? Ja s ním teď cvičil asi půl hodiny, ruce mam odrbaný o přemrzlý plasty, ale ten kaslik odolává a nechce se vzdát svého místa
Pod sedačky by se vejít měly, protože to tak je nakreslený v brožuře k Mlokovi. I snowbitch by se tam měl vejít, jen vyndat u spolujezdce šuplík, jestli ho tam máš.......
Víte někdo jak se ten šuplík vyndavá ?? Ja s ním teď cvičil asi půl hodiny, ruce mam odrbaný o přemrzlý plasty, ale ten kaslik odolává a nechce se vzdát svého místa
- Matess
- Fiaťák
- Příspěvky: 123
- Registrován: 26 zář 2008, 09:36
- Bydliště: Blasnko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Multipla - přeprava nákladu (lyží)
Já mám pocit že jsem ho vyndal normálně, když jsem ho jednou razantněji otevřel. Spíš mám pocit že pod zadní sedadla se nemůže nic vejít a lyže už vůbec ne. Je tady někdo kdo to zkusil?
Ohledně zahrádky dám vědět.
Ohledně zahrádky dám vědět.
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Re: Multipla - přeprava nákladu (lyží)
KIK-pravu ruku strcis do suflika dlanou nadol a vo vrchnych rohoch nahmatas ukazovakom ohybne zarazky ktore stlacis smerom dole a zaroven tahas tu stranu suflika von,a potom to zopakujes aj na druhej strane.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 13
- Registrován: 06 pro 2008, 20:45
- Bydliště: Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Multipla - přeprava nákladu (lyží)
robiak píše:KIK-pravu ruku strcis do suflika dlanou nadol a vo vrchnych rohoch nahmatas ukazovakom ohybne zarazky ktore stlacis smerom dole a zaroven tahas tu stranu suflika von,a potom to zopakujes aj na druhej strane.
Díky chlapi, šuplík jsem nakonec ani nevyndaval, lyže i snowboard se vejdou "naštorc" do kufru - jen je musim zabalit do deky aby to tam moc neorajbovalo plasty .... ale ten kaslik si stejnak cvičně vyndat zkusim
Jo - ty lyže jsem teda šoupnout pod sedačku nezkoušel ... no nevim teda jestli jste to někdo zkusil, ale když jsem na to koukal tak podle mě to je díky výšce vázání téměř nemožné tam narvat ...
Jestli máte někdo jinou zkušenost, tak sem s ní
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Multipla - přeprava nákladu (lyží)
4 Matess
S těma lyžema se dovnitř nějak dostat nemůžu. Sedačky nandavat nebudu, to je furt nějaký běhání kolem auta v garáži se složenýma sedačkama - smrdí to že se votřu o kastli a je vymalováno.
Takže asi jedině na střechu. Když ale koukám na ten odkaz, na tvé příčníky CAM, zrovna podle jejich fotky to vypadá, jako kdyby byly chycený ještě v rámu dveří. Skutečně je to jen do těch kotvících bodů? A nevíš kolik by to stálo, kdyby se dokoupili zámky - neříkej, že ses na to neptal...
Díky.
S těma lyžema se dovnitř nějak dostat nemůžu. Sedačky nandavat nebudu, to je furt nějaký běhání kolem auta v garáži se složenýma sedačkama - smrdí to že se votřu o kastli a je vymalováno.
Takže asi jedině na střechu. Když ale koukám na ten odkaz, na tvé příčníky CAM, zrovna podle jejich fotky to vypadá, jako kdyby byly chycený ještě v rámu dveří. Skutečně je to jen do těch kotvících bodů? A nevíš kolik by to stálo, kdyby se dokoupili zámky - neříkej, že ses na to neptal...
Díky.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 379
- Registrován: 26 lis 2006, 21:07
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Multipla - přeprava nákladu (lyží)
Doporučuju Autodíly Doseděl, Chválkovická 32, Olomouc, tel.: 585 312 792 - jsou do origo kotvících bodů, jednoduchá montáž, dají se oddělat příčníky - držáky zůstávají na střeše. Dají se dokoupit i zámky, ale opravdu nevím za kolik...bikus píše:4 Matess
S těma lyžema se dovnitř nějak dostat nemůžu. Sedačky nandavat nebudu, to je furt nějaký běhání kolem auta v garáži se složenýma sedačkama - smrdí to že se votřu o kastli a je vymalováno.
Takže asi jedině na střechu. Když ale koukám na ten odkaz, na tvé příčníky CAM, zrovna podle jejich fotky to vypadá, jako kdyby byly chycený ještě v rámu dveří. Skutečně je to jen do těch kotvících bodů? A nevíš kolik by to stálo, kdyby se dokoupili zámky - neříkej, že ses na to neptal...
Díky.
Re: Multipla - přeprava nákladu (lyží)
Jo, díky, až budu kupovat, asi vyzkouším kontaktovat jako první. Důležité je, že jdou oddělat samostatně ty příčníky.Globusman píše:Doporučuju Autodíly Doseděl, Chválkovická 32, Olomouc, tel.: 585 312 792 - jsou do origo kotvících bodů, jednoduchá montáž, dají se oddělat příčníky - držáky zůstávají na střeše. Dají se dokoupit i zámky, ale opravdu nevím za kolik...bikus píše:4 Matess
S těma lyžema se dovnitř nějak dostat nemůžu. Sedačky nandavat nebudu, to je furt nějaký běhání kolem auta v garáži se složenýma sedačkama - smrdí to že se votřu o kastli a je vymalováno.
Takže asi jedině na střechu. Když ale koukám na ten odkaz, na tvé příčníky CAM, zrovna podle jejich fotky to vypadá, jako kdyby byly chycený ještě v rámu dveří. Skutečně je to jen do těch kotvících bodů? A nevíš kolik by to stálo, kdyby se dokoupili zámky - neříkej, že ses na to neptal...
Díky.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 379
- Registrován: 26 lis 2006, 21:07
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Multipla - přeprava nákladu (lyží)
Jinak cena bez zámků byla něco málo přes 1500,- Kč. Přesně už nevím...
- Matess
- Fiaťák
- Příspěvky: 123
- Registrován: 26 zář 2008, 09:36
- Bydliště: Blasnko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Multipla - přeprava nákladu (lyží)
Tak už jsou na autě. Montáž jde celkem rychle ale je to slušná skládačka. Drží jen na závěsných bodech.
1) Oddělají se krytky v liště střechy, zasunou a pootočí se kotevní šrouby, Zasune se plastový čtvereček do zbytku drážky (aby se jistící šroub nemohl vysunout zpět.
2) Dají se podkládací dosedací podložky, které srovnají i výšku příčníků (vpředu velké vzadu malé)
3) Dají se kovové ramena na kterých drží příčníky a dotáhnou se imbusem ke kotevním šroubům.
4) Nasune se příčník, oddělaji se špunty na konci, nasune se dovnitř plechová podložka na hlavě jistícího šroubu a dotáhne zespodu jedním šroubem. Nandaji se špunty.
Ale pozor - příčníky jsou delší než je potřeba a výřez na šroub je krátký, takže nejdou nasunout když jsou namontovaná obě ramena. Řešení je jednoduché, zkrátit příčník (vzhledově lepší) nebo prodloužit výřez drážky. A ještě jenou POZOR - rozteč mezi ližinami na střeše multiply se směrem dozadu zužuje (cca o 5 cm)
5) Nacvakne se zadní a přední plastový kryt a zajistí zámkem nebo plastovým zámkem.
Osobně doporučuji příčníky zkrátit aby nepřesahovaly moc přes boky, tzn za uchytová ramena. Já je zkrátil z každé strany o 5cm y vapadá to o mnoho lépe. Materiál je asi 1,5 pozinkový plech ve tvaru ovlálné trubky potažený tvrdým plastem.
Demontáž je tedy buď vysunout lyžiny, ale to by vypadalo divně a je třeba dotáhnout 4 volné šrouby na úchyty aby to necinkalo. Nebo (to spíš) oddělat plastovou kapotáž a povolit 4 a oddělat to kompletně celé v jednomkuse s příčníky.
1) Oddělají se krytky v liště střechy, zasunou a pootočí se kotevní šrouby, Zasune se plastový čtvereček do zbytku drážky (aby se jistící šroub nemohl vysunout zpět.
2) Dají se podkládací dosedací podložky, které srovnají i výšku příčníků (vpředu velké vzadu malé)
3) Dají se kovové ramena na kterých drží příčníky a dotáhnou se imbusem ke kotevním šroubům.
4) Nasune se příčník, oddělaji se špunty na konci, nasune se dovnitř plechová podložka na hlavě jistícího šroubu a dotáhne zespodu jedním šroubem. Nandaji se špunty.
Ale pozor - příčníky jsou delší než je potřeba a výřez na šroub je krátký, takže nejdou nasunout když jsou namontovaná obě ramena. Řešení je jednoduché, zkrátit příčník (vzhledově lepší) nebo prodloužit výřez drážky. A ještě jenou POZOR - rozteč mezi ližinami na střeše multiply se směrem dozadu zužuje (cca o 5 cm)
5) Nacvakne se zadní a přední plastový kryt a zajistí zámkem nebo plastovým zámkem.
Osobně doporučuji příčníky zkrátit aby nepřesahovaly moc přes boky, tzn za uchytová ramena. Já je zkrátil z každé strany o 5cm y vapadá to o mnoho lépe. Materiál je asi 1,5 pozinkový plech ve tvaru ovlálné trubky potažený tvrdým plastem.
Demontáž je tedy buď vysunout lyžiny, ale to by vypadalo divně a je třeba dotáhnout 4 volné šrouby na úchyty aby to necinkalo. Nebo (to spíš) oddělat plastovou kapotáž a povolit 4 a oddělat to kompletně celé v jednomkuse s příčníky.
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)