DISKUZE - Teplota motoru

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Ja som minulu zimu menil termostat, lebo sa mi teplota ani pri dlhsej jazde nechcela dostat celkom na polovicu teplomeru a slabsie to kurilo. Na polovicu sa mi dostavala teplota len ked som ho moc vytacal, ale rychlo klesla tak na 1/4 teplomeru.
Vymenil som termostat a bolo to OK, teplota na 1/2 teplomeru, kurilo to dobre.

Teraz som si vsimol, ze sice dostane sa na 1/2, ale potom velmi zalezi na otackach motora, napriklad ked nie je v otackach tak klesne od polovice teplomeru o 1-2 tie male ciarky a kolise to od polovice o tie 1-2 ciarky stale. Dnes som isiel cca 20 minut autom cez mesto a ani po 20 minutach nedrzala rucicka na polovici, ale stale kolisala o tie 2 ciarky. Viem, ze to nie je az tak moc velke kolisanie, ale mam dojem, ze by to tak nemalo robit. Ze by uz po roku odchadzal zase ten termostat???? Neviem aku znacku som tam daval.

Je teda toto podla vas normalny jav, ze od otaciek zavisi ta teplota +/- 2-3 tie male dieliky pri jazde mestom cca 20-30 minut? Dlhsiu trasu som nemal dnes kedy absolvovat, tak neviem napisat ci to aj po dlhsej dobe nedrzi presne na 1/2.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Reklama
 

onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Příspěvek od onc »

ygzo píše:
Je teda toto podla vas normalny jav, ze od otaciek zavisi ta teplota +/- 2-3 tie male dieliky pri jazde mestom cca 20-30 minut? Dlhsiu trasu som nemal dnes kedy absolvovat, tak neviem napisat ci to aj po dlhsej dobe nedrzi presne na 1/2.
... normalni to neni, jezdim denne cca 10km a to mi dela rucicka do cca 6-7km ...
... pak drzi na pulce plus-minus pul carky ... mozna fakt spatne termostat,
nebo jen zavzdusneny ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
LOjzin1
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 05 črc 2007, 18:49
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOjzin1 »

Cao,
tak jsem termostat v pondělí vyměnil, bezva prace, hlavně ty original stahovací hadicovy spony a místo na práci, uf.. už to snad nikdy nebudu muset dělat. Teď ale teplota drží a topení jedna báseň. Fakt se to vyplatí opravit, hlavně pak netrpí i motor při studenym provozu. :)
Fiat Punto 1, 1,7TD ELX
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Příspěvek od turbom »

Ahoj!
Dnes cestou z prace me to take nadnesli spolucestujici. Jestli neni vadny termostat. Me to fakt vubec nenapadlo. Uz od dob Una to vzdycky spatne topilo, navic se to o Puntech a Unech traduje. Jak koukam, tak jsou vsude spatne termostaty.

Nejvic me znepokojilo to,ze trpi motor.
Muze to nekdo popsat podrobneji ? Co trpi kde a jak ?

Rucicka ukazuje dnes rano (-7°C venku) stale na prvnim dilku dole i po 40 km jizdy.
Chapu,ze voda je studena. Ale teplota oleje musi byt urcite vetsi ne ? I kdyz to asi nebude tech idealnich 80-90 stupnu jak ma byt.

Tal se na to take chystam, kosu vydrzim. Ale nicit motor nechci
:cry:
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Ked je vadny termostat, tak ti tam tecie stale voda cez velky okruh, teda cez chladic a motor a kurenie. Tym padom sa ti motor nemoze tolko ohriat. Spravne by mal termostat pustat studenu vodu z chladica az ked teplota vody v motore dosiehne nejakych 87-90 stupnov mam dojem.

Ja mam asi moj termostat pokazeny tak, ze on sice otvara az ked je motoro zahriaty, ale asi otvara "skokovo", teda pusti tej vody studenej hned naraz velke mnozstvo (neotvara sa plynule) - lebo mi teplota skoci o 2-2.5 dielikov dole po tom co dosiahne stredu teplomeru a potom sa toto stale opakuje, teda rucicka kolise medzi stredom a 2.5 dieliku dole. To asi je vadny termostat, hej? Alebo je to jeho vlastnost?
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

ygzo: tohle mi posledni dobou zaclo taky delat. V patek jedu do servisu, chtel jsem vymenit termostat, ve fiatu mi rekli, ze se na to podivaji a podle potreby vymeni. Ale myslim si, ze je ten termostat spatny.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Anduril píše:ygzo: tohle mi posledni dobou zaclo taky delat. V patek jedu do servisu, chtel jsem vymenit termostat, ve fiatu mi rekli, ze se na to podivaji a podle potreby vymeni. Ale myslim si, ze je ten termostat spatny.
Daj potom vediet ci ti ho menili.
Ja som ho totiz minulu zimu uz menil, teda mam tam termostat jeden rok a uz zase blbne... Neviem ci som tam dal nejaku blbo znacku nekvalitnu alebo sa proste len pokazil.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
ladik164
Fiaťák
Příspěvky: 118
Registrován: 12 zář 2008, 17:42
Bydliště: Svatoslav
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od ladik164 »

já mám punto sx60 a je zahřitý zhruba po 3 Km a to nemám pod motorem plechy. a mám verzi s otáčkoměrem.rafika mi jde po první dílek, dál mně nikdy nešla a když už tak sepnul ventilárot.a myslím že mně tam taťka narval termostat ze šáde 120.možná to bylo něco jinýho, ale řešili jsme to nezahřívání taky hned jak jsme to v letě koupili. a tím se to vyřešilo. a teplo po čtyřech minutách jízdy se v -10 určitě hodí :wink:
Fiat Punto 60SX Mk1 1,2 44kW 8V rv.96 malej zelenej tasmánskej čertík :-) Tak jsem koupil nový autí :-) puňťa sice zůstal v rodině, ale už s ním nejezdím. http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=8730
Obrázek

HONDA XR600r r.v.95
LOjzin1
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 05 črc 2007, 18:49
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od LOjzin1 »

turbom píše:Ahoj!

Dnes cestou z prace me to take nadnesli spolucestujici. Jestli neni vadny termostat. Me to fakt vubec nenapadlo. Uz od dob Una to vzdycky spatne topilo, navic se to o Puntech a Unech traduje. Jak koukam, tak jsou vsude spatne termostaty.

Nejvic me znepokojilo to,ze trpi motor.
Muze to nekdo popsat podrobneji ? Co trpi kde a jak ?

Rucicka ukazuje dnes rano (-7°C venku) stale na prvnim dilku dole i po 40 km jizdy.

Chapu,ze voda je studena. Ale teplota oleje musi byt urcite vetsi ne ? I kdyz to asi nebude tech idealnich 80-90 stupnu jak ma byt.

Tal se na to take chystam, kosu vydrzim. Ale nicit motor nechci

:cry:
http://www.autolexicon.net/cz/article/studeny-start

týká se to i provozu s motorem ktery nedosahne provozní teploty během jízdy.... :(
Fiat Punto 1, 1,7TD ELX
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od turbom »

DNes jsem jako docasne reseni ucpal pruduchy pred chladicem. Skutecne to pomohlo. Topilo to po par kilometrech. Na provozni? teplotu cca po 10km. Lepe to jelo akcelerovalo, mene kourilo.

Na obrazku je to videt na 2 carce odspoda. Mam dojem,ze v lete mi spinal vetrak mezi 2-3 carkou. Proste pred pulkou.
JAk to mate vy?

LOjzin1: diky za info.
Přílohy
1.JPG
1.JPG (27.71 KiB) Zobrazeno 4091 x
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
ladik164
Fiaťák
Příspěvky: 118
Registrován: 12 zář 2008, 17:42
Bydliště: Svatoslav
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od ladik164 »

já mám damen papundekl mezi motorem a chaldičem páč je zbytečný mít zadělanej průduch protože přes chladič jde teplo až sepne termostat a to není zase tak brzo, mně se aspoň teď neochlazuje motor náporem vzduchu. a jaktože já nemám multifunkční folant??? :D jinak palubku mám krom toho červenýho na teploměru stejnou
Fiat Punto 60SX Mk1 1,2 44kW 8V rv.96 malej zelenej tasmánskej čertík :-) Tak jsem koupil nový autí :-) puňťa sice zůstal v rodině, ale už s ním nejezdím. http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=8730
Obrázek

HONDA XR600r r.v.95
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od turbom »

ladik164: No to neni muj volant. To jsem si vypujcil fotku z netu. Je to z anglickyho Punta I.

A tu cervenou carku jsem tam dodelal. Abych ukazal, kde se nachazi po ohrati vody s ucpanyma pruduchama. Termostat mi zatim nefunguje, tak to resim tim ucpanim pruduch.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
ladik164
Fiaťák
Příspěvky: 118
Registrován: 12 zář 2008, 17:42
Bydliště: Svatoslav
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od ladik164 »

lol, tak to potom jo :D . už sem byl nasranej že mám nějakou okleštěnou verzu :D
Fiat Punto 60SX Mk1 1,2 44kW 8V rv.96 malej zelenej tasmánskej čertík :-) Tak jsem koupil nový autí :-) puňťa sice zůstal v rodině, ale už s ním nejezdím. http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=8730
Obrázek

HONDA XR600r r.v.95
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od mad mike »

to waterford 28: ventilátor ti jde správně, že se točí furt je nejspíš špatným čidlem teploty, že voda vře může být vadným termostatem, zavzdušněním, prasklým těsněním hlavy, špatnou pumpou atd. rozepiš to podrobně v tvojem tématu s čidlem :wink:
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: DISKUZE - Teplota motoru

Příspěvek od mad mike »

točí správně, jinak by bral teplo od motoru a foukal ho na chladič, navíc za jízdy by točil proti větru
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“