Ja sem si tu jizdu takhle vydrzel vychutnavat tak prvni 2 tejdny, nez me zacala na plynovym pedalu svrbět nohaPatrik píše: To zas ne:
1) Když jedu takovým stylem, tak slyším jen tichý švist gum - MB by v 80 docela slušně řvala.
2) Když potřebuji, pro 80 koní není problém rychle předjet ještě většího loudalu , stejně tak nějaké dlouhé příkré stoupání nebo trvalá rychlost 160km/h po dálnici moje Punto nezpomalí.
DISKUZE - Soutěž o nejnižší docílenou spotřebu
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Dnes byl nádherný pařák, bezvětří, tak jsem si zopakoval výše uvedenou trasu. Docílil jsem takové spotřeby, že jsem kulil oči , a dokonce jsem si palubní počítač i vyfotil, abych tomu sám věřil, že se nejednalo o přelud ...
Krátké shrnutí měření:
Trasa dlouhá cca 18km, start s napolo teplým motorem (asi 60°C ?), 1 kopec nahoru a dolů, jinak dokonalá rovina (teoreticky je to trošičku z kopce - casta vede rovinou po proudu řeky), bezvětří, pařák, 1 křižovatka, zcela stáhnuté přední okno řidiče a kousek zadního (horší aerodynamika), rychlost - pokud mne nebrzdil ještě větší loudala (což se stalo minimálně při cestě do kopce) - udržována na 80 km/h.
Výsledek ? Palubní počítač ukázal spotřebu 30.2 km/l, což je tedy cca 3.3 l/100km. Wow . Byl jsem z toho úplně na větvi !
Krátké shrnutí měření:
Trasa dlouhá cca 18km, start s napolo teplým motorem (asi 60°C ?), 1 kopec nahoru a dolů, jinak dokonalá rovina (teoreticky je to trošičku z kopce - casta vede rovinou po proudu řeky), bezvětří, pařák, 1 křižovatka, zcela stáhnuté přední okno řidiče a kousek zadního (horší aerodynamika), rychlost - pokud mne nebrzdil ještě větší loudala (což se stalo minimálně při cestě do kopce) - udržována na 80 km/h.
Výsledek ? Palubní počítač ukázal spotřebu 30.2 km/l, což je tedy cca 3.3 l/100km. Wow . Byl jsem z toho úplně na větvi !
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
3,3l...tak tim se ted ta tvoje nízka spotreba vysvetlila - mas rozbitej palubákPatrik píše:Výsledek ? Palubní počítač ukázal spotřebu 30.2 km/l, což je tedy cca 3.3 l/100km. Wow . Byl jsem z toho úplně na větvi !
Ja sem tuhle vedeckyma pokusama taky ale zjistil zajimavou vec. Kdyz zresetuju compa, tak mi potom taky nejakou dobu ukazuje trebas 24km/l. Ale staci napriklad na chvilku zastavit a hnedka to zacne klesat. Necham to klesnout trebas na 15km/l a kdyz se zase rozjedu, a jedu sebeuspornejs, tak uz se na tu puvodni nizkou hodnotu v zivote nedostanu(i kdyz za ni ve skutecnosti v tu chvily zrovna jedu). Dostanu se maximalne tak na 17-18km/l. Coz je ale logicky, kdyz ten comp ukazuje prumernou spotrebu, nikoliv okamzitou. Takze ja sem za tech 5l taky klidne jezdil, ale nevedel sem o tom, kdyz palubak ukazuje prumernou spotrebu, ktera ale zahrnovala trebas 80% jizdy na plny koule za 10l. Takze ten komp je defakto k nicemu Jedine, ze bych ho kazdych 5 minut zresetoval, abych se opravdu dozvedel, za kolik skutecne jedu
Nó, to už je pěkný. Já mám najeto teprve 1000 km a zatím to teda je 5,7. Při stovce to mám okamžitou spotřebu 4,5, ale záleží jak kdy. Někdy taky 5.5. Strašně záleží na větru, teplotě a i neznatelném stoupání. Ale do průměrné spotřeby 6 l se vejdu 100% vždycky. Teď ještě musím ověřit, o kolik proměřuje PC, aby to náhodou v reálu nebylo přes těch 6
P.S. Punto Classic 1.2 8V
P.S. Punto Classic 1.2 8V
Jo, je to paráda, nic podobného se mi už asi nepodaří. Za 10 dnů je tu celoroční svícení, což znamená 0.1 - 0.2 litru navíc. Takže číslici 30 km/l už asi nikdy neuvidím. Ta spotřeba 3.3 je jasný strop, aspoň pro moje auto.
Ještě jedna rada pro potencionální rekordmeny: (a třeba důvod, proč KUFI tak se spotřebou dole není):
Mám pocit, že když tomu šlapu delší dobu na krk, tak mám i po vynulování počitadla trochu vyšší spotřebu než bych očekával, i když jedu volně na spotřebu. Naopak se mi zdá, že když jezdím delší dobu na spotřebu, tak se nestačím divit, jak mám pořád nízkou spotřebu, ale na druhou stranu když tomu šlápnu po krku, tak to není ono, motor je takový ospalý.
Ne že by ta spotřeba po ostré jízdě byla vysoká, ani že by byl motor po vyjížďkové jízdě extrémně líný, ale zdá se mi, že ten rozdíl tam zřetelně cítím. Z toho mi plyne, že řídící jednotka Motronic 7.3 je adaptivní a přizpůsobuje se jízdnímu stylu řidiče.
Ještě jedna rada pro potencionální rekordmeny: (a třeba důvod, proč KUFI tak se spotřebou dole není):
Mám pocit, že když tomu šlapu delší dobu na krk, tak mám i po vynulování počitadla trochu vyšší spotřebu než bych očekával, i když jedu volně na spotřebu. Naopak se mi zdá, že když jezdím delší dobu na spotřebu, tak se nestačím divit, jak mám pořád nízkou spotřebu, ale na druhou stranu když tomu šlápnu po krku, tak to není ono, motor je takový ospalý.
Ne že by ta spotřeba po ostré jízdě byla vysoká, ani že by byl motor po vyjížďkové jízdě extrémně líný, ale zdá se mi, že ten rozdíl tam zřetelně cítím. Z toho mi plyne, že řídící jednotka Motronic 7.3 je adaptivní a přizpůsobuje se jízdnímu stylu řidiče.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Patrik píše:Záleží komplexně na jízdním stylu:jirka píše:a jak rychle jezdíš, kdy to ukazuje nejmenší spotřebu? Jsou ty motory totožné v MK1 a MK2?
.........
- pokud je to bezpečné (víš že nebudeš muset brzdit nohou) - tak z kopce vyřaď
.........
Tu v tomto bode by som si dovolil nesuhlasiť. Dole kopcom treba jazdiť vždy so zaradenou rýchlosťou. A to z toho dôvodu, že nemáme už v motoroch karburátory, ale inteligentné riadiace jednotky, ktoré si všetko odsledujú a vyhodnotia. Takže ked sa valíme dole kopcom so zaradenou rýchlosťou, RJ odpojí úplne prívod paliva do motora a motor poháňa zotrvačná sila auta prepojená cez kolesá a prevodovku. A môžem Vám potvrdiť, že je to 0.00 l/100 km. Bráško má Toyotu Yaris a tam to ukazuje aktuálnu spotrebu v l/100 km. Pri voľnobehu dole kopcom to ukazuje nejakú spotrebu, ale už neviem koľko.
Fiat Punto II 1.2 8V ELX
OS Ubuntu Linux
OS Ubuntu Linux
To je pravda. Pri jizde se zarazenou rychlosti bez plynu se uzavre privod paliva, tudiz je spotreba nulova.vadimo píše:Tu v tomto bode by som si dovolil nesuhlasiť. Dole kopcom treba jazdiť vždy so zaradenou rýchlosťou. A to z toho dôvodu, že nemáme už v motoroch karburátory, ale inteligentné riadiace jednotky, ktoré si všetko odsledujú a vyhodnotia. Takže ked sa valíme dole kopcom so zaradenou rýchlosťou, RJ odpojí úplne prívod paliva do motora a motor poháňa zotrvačná sila auta prepojená cez kolesá a prevodovku. A môžem Vám potvrdiť, že je to 0.00 l/100 km. Bráško má Toyotu Yaris a tam to ukazuje aktuálnu spotrebu v l/100 km. Pri voľnobehu dole kopcom to ukazuje nejakú spotrebu, ale už neviem koľko.
Ano, pokud sou otacky motoru vyssi jak 2 tis/min. Ale i karburatory mely uzavirani privodu paliva.
Ale Patrik to myslel asi trosku jinak. Jinak by asi predchozi odrazka nebyla: "kdyz brzdit, tak motorem". Spis to asi myslel tak, ze pokud vim, ze pod kopcem budu muset brzdit, tak mam zarazeno a brzdim motorem. Ale pokud je kopec mene prudkej, ze by se s kvaltem auto hodne zpomalovalo, je lepsi vyradit, protoze abys zase zrychlil, musel bys pridavat... Ale to uz je zase o jiz zminene predvidavosti a schopnosti odhadu... A to je to, co ma jenom Patrik... Anebo se mylim?
Ale Patrik to myslel asi trosku jinak. Jinak by asi predchozi odrazka nebyla: "kdyz brzdit, tak motorem". Spis to asi myslel tak, ze pokud vim, ze pod kopcem budu muset brzdit, tak mam zarazeno a brzdim motorem. Ale pokud je kopec mene prudkej, ze by se s kvaltem auto hodne zpomalovalo, je lepsi vyradit, protoze abys zase zrychlil, musel bys pridavat... Ale to uz je zase o jiz zminene predvidavosti a schopnosti odhadu... A to je to, co ma jenom Patrik... Anebo se mylim?
Hustokrutost
Vplyv svetiel na spotrebu???
Mozno sa to tu niekde uz aj pisalo ale ja stale nechapem preco maju rozsvietene svetla vplyv na vyssiu spotrebu benzinu??????Mate na to rozumne vysvetlenie.
Dik.[/b]
Dik.[/b]
Re: Vplyv svetiel na spotrebu???
Není problém si to:b@fi píše:Mozno sa to tu niekde uz aj pisalo ale ja stale nechapem preco maju rozsvietene svetla vplyv na vyssiu spotrebu benzinu??????Mate na to rozumne vysvetlenie.
Dik.[/b]
- spočítat z rovnice energetické rovnováhy
- ověřit v praxi
Spočítal jsem si to detailně. Tady pro zjednodušený výpočet použiji přímo docela výstižnou hodnotu spotřeby pro elektrické spotřebiče - cca 1l/1kW, kterou uvádí Bosch v knize "Emission-Control Technology for Diesel Engines, 2005". Jelikož benzinový motor má nižší účinnost než naftový, lze u nás očekávat spotřebu spíše ještě vyšší ...
Takže el. příkon vozidla při svícení potkávačkami:
2x60W+2x5W+2x10W+10W = 160W, s dálkovými nebo mlhovkami je to +120 = 280W.
Když si to vynásobíš tím koeficientem 1l/1kW, tak zjistíš, že se jedná o zvýšení spotřeby o 0.15 - 0.30 l/100km, což skutečně sedí s praxí.
Pokud ti auto bere 8 litrů, tak si toho ani nevšimneš. Pokud jezdíš třeba za 4-5 litrů, jako já, tak už to dobře poznáš na měřiči spotřeby.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Vplyv svetiel na spotrebu
Dik za odborne vysvetlenie ...to potom asi odpojim vsetky svetla a autoradio a mozno mi to spravi aj 0.5l/100km menej.
S tym alternatorom to beriem..je to vlastne ako dalsia brzda motoru
Ja mam Punto MKI 55S a combi spotreba sa pohybuje 6.7l/100km a zda sa mi to trosku vela -- pretota otazka na svetla.
Thx.
S tym alternatorom to beriem..je to vlastne ako dalsia brzda motoru
Ja mam Punto MKI 55S a combi spotreba sa pohybuje 6.7l/100km a zda sa mi to trosku vela -- pretota otazka na svetla.
Thx.