HELP - Náplň do chladiče
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
HELP - Náplň do chladiče
Mám nový punto classic 1.2 8V. V návodu píšou, že origoš náplň v chladiči, není možné kombinovat s nějakou jinou. Takže jestli to dobře chápu, tak prostě v zimě nemůžu vzít Fridex a nalejt to tam. Opravdu musím shánět nějakou tu Tutelu, nebo co to tam je?
- Reklama
Jo, je to tak. Krom technických problémů bys mohl taky ztratit záruku, což by bylo škoda...
Dobrá zpráva je, že třeba v mým Puntu 1.2 16V vůbec neubývá voda, takže nic nedolívám, takže teplota je pořád nastavena na (tušim) -35°C. Mohu potvrdit, že tuto zimu jsem parkoval v -28°C a alles gutes.
Navíc kolem Fridexu se točí takové zprávy, že měl na svědomí rozleptávání těsnění pod hlavami, no nevím, moc mu nevěřím.
Doporučuju ti alespoň po dobu záruky používat kapaliny doporučované Fiatem (Selenia, Tutela, Paraflu). Jsou docela drahé (asi taky protože je seženeš jenom u Fiat dealera - i když možná u Fuchse taky), ale jsou to opravdu špičkové produkty, to tě může uklidnit.
Dobrá zpráva je, že třeba v mým Puntu 1.2 16V vůbec neubývá voda, takže nic nedolívám, takže teplota je pořád nastavena na (tušim) -35°C. Mohu potvrdit, že tuto zimu jsem parkoval v -28°C a alles gutes.
Navíc kolem Fridexu se točí takové zprávy, že měl na svědomí rozleptávání těsnění pod hlavami, no nevím, moc mu nevěřím.
Doporučuju ti alespoň po dobu záruky používat kapaliny doporučované Fiatem (Selenia, Tutela, Paraflu). Jsou docela drahé (asi taky protože je seženeš jenom u Fiat dealera - i když možná u Fuchse taky), ale jsou to opravdu špičkové produkty, to tě může uklidnit.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 151
- Registrován: 29 dub 2006, 02:39
- Bydliště: Trnava
FRIDEX v ziadnom pripade nikam nelej!!! na mojom prvom aute-Favorite mi dodrbal co sa dalo. Mrazove poistky rozozral na sracky-voda do oleja tak som to zacal riesit.Hlava dolu-tesnenie ako keby ani nebolo a hlava podozrata-1.2 mm sa musela liznut.V chladici bordel, vodna pumpa v haji. takze usetrene prachy na kvapaline do chladica sa odzrkadlili inde a FRIDEX nikdy viac. Len tolko )
Jo jo. Jedině Italské náplně.Ví co dělaj
http://www.flczech.com/oleje/auto_n_paraflu.htm
http://www.flczech.com/oleje/auto_n_paraflu.htm
Fiat Brava 1.6 16v 1999
No... Fridex je jedna z lepsich kapalin. Samozrejme, pokud do Magorita nalijes fridex na litinovy motory, tak sezere vsechno, aji to, co tam neni. Na Unu sem pouzival ruzovej Fridex, nevim, jak se jmenuje, ja sem na tom najel cca 150 tis bez problemu. Tesneni pod hlavou sem delal preventivne, kdyz to melo 250tis...
Ale samozrejme, pokud je auto novy a v zaruce, jedine Paraflu. Ikdyz jestli si myslite, ze nekdo napise, ze Paraflu je spickova a janevimco... Samozrejme, je to kvalitni kapalina, ale pozor na to, kdyz ji redite jinak, nez mate. Je strasne hakliva na presne redeni. Pokud je tam vic kapaliny nez destilky, tak je to spatne. Konkretne Punta s tim mely hodne problemy. Tech hlav, co uz se delalo...
Ale samozrejme, pokud je auto novy a v zaruce, jedine Paraflu. Ikdyz jestli si myslite, ze nekdo napise, ze Paraflu je spickova a janevimco... Samozrejme, je to kvalitni kapalina, ale pozor na to, kdyz ji redite jinak, nez mate. Je strasne hakliva na presne redeni. Pokud je tam vic kapaliny nez destilky, tak je to spatne. Konkretne Punta s tim mely hodne problemy. Tech hlav, co uz se delalo...
Hustokrutost
Chtěl jsem se zeptat zda zde někdo pravidelně mění chladící kapalinu?
Ptal jsem se ve Fiatu na rozídl mezi červenou a modrou Paraflu, protože tu mojí / prý originál Paraflu podle předchozího majitele / jsem chtěl doplnit a zakoupil jsem si podle roku výroby modrou. / 1 litr 245 Kč /
Před doplněním jsem trochu z auta odsál abych překontroloval barvu jestli je opravdu stejná, ale překvapilo mě, že barva není ani modrá ani růžová.
Je možné, aby kapalina po 6 letech provozu změnila svou barvu?
Měníte po dvou letech kapalinu v chladiči?
Já to u předchozího Fiata Uno nikdy neměnil.
Zde je odpoveď na můj dotaz ve Fiatu:
Typ chladící směsi do vozidla PUNTO r.v. 2000. V této době se používala pouze modrá kapalina, která nelze s červenou míchat.
Červená kapalina má však lepší antikorozivní vlastnosti a delší intervaly doporučené výměny. Modrá měla být měněna po ujetí 60 000 km nebo po dvou letech ( co nastane dříve ).
Ptal jsem se ve Fiatu na rozídl mezi červenou a modrou Paraflu, protože tu mojí / prý originál Paraflu podle předchozího majitele / jsem chtěl doplnit a zakoupil jsem si podle roku výroby modrou. / 1 litr 245 Kč /
Před doplněním jsem trochu z auta odsál abych překontroloval barvu jestli je opravdu stejná, ale překvapilo mě, že barva není ani modrá ani růžová.
Je možné, aby kapalina po 6 letech provozu změnila svou barvu?
Měníte po dvou letech kapalinu v chladiči?
Já to u předchozího Fiata Uno nikdy neměnil.
Zde je odpoveď na můj dotaz ve Fiatu:
Typ chladící směsi do vozidla PUNTO r.v. 2000. V této době se používala pouze modrá kapalina, která nelze s červenou míchat.
Červená kapalina má však lepší antikorozivní vlastnosti a delší intervaly doporučené výměny. Modrá měla být měněna po ujetí 60 000 km nebo po dvou letech ( co nastane dříve ).
No je potreba odvzdusnit. Ty mas dvoutisicovku? Nevim, kde ta to ma, ale Punto starsi ma jeden odvzdusnovacek na chladicu v hornim rohu na strane bez hadic, ten zajisti, ze se ti pri nalivani dostane voda az do horni casti chladice a potom je jeden odvzdusnovacek pred topenim, ten ti odvzdusni topeni. Takze nejdriv lit kapalinu a mit vysroubovanej odvzdusnovak na chladicu. Jak z odvzdusnovaku potece kapalina, tak zavrit a povolit ten u topeni a lit dal. Ja dycky, jak naliju kapalinu skoro po hrdlo a nechce se tomu odvzdusnovaku u topeni odvzdusnovat, tak proste fouknu do plniciho hrdla, chvilu funim, vzduch se vytlaci, zavru odvzdusnovak a startuju... No ale takhle je to na starym. Ikdyz proc by to na novejsim menili???
Jo a vypoustis, ze dole sundas hadicu a nechas to vylit. Jestli tam budes davat jinej druh kapaliny, tak to nekolikrat proplachni destilkou. Klasicky nalij, odvzdusni, nastartuj, prokotli, vylij. A znova...
Jo a vypoustis, ze dole sundas hadicu a nechas to vylit. Jestli tam budes davat jinej druh kapaliny, tak to nekolikrat proplachni destilkou. Klasicky nalij, odvzdusni, nastartuj, prokotli, vylij. A znova...
Hustokrutost
Díky za cenné rady. Mám r.v. 2000 a na nahoře na chladiči nějáký ventil je. To bude asi k tomu odvzdušnění. Ale ještě musím najít ten druhý před topením ten si teď nevybavím kde bych to hledal, ale až otevřu motor tak to snad najdu .
Rozdíl mezi Puntem I a II v tomhle snad nebude.
Budu tam dávat stejnou náplň už jen kvůli té práci, abych to nemusel vyplachovat.
Ještě jednou dík za srozumitelný postup. Podle toho to musím snad zvládnout.
Rozdíl mezi Puntem I a II v tomhle snad nebude.
Budu tam dávat stejnou náplň už jen kvůli té práci, abych to nemusel vyplachovat.
Ještě jednou dík za srozumitelný postup. Podle toho to musím snad zvládnout.
Re: HELP - Náplň do chladiče
Chcem v mojom punte menit chladiacu kvapalinu, lebo netusim, co tam bolo povodne a okrem toho uz aj tak je cas na vymenu...
Original by tam mala ist PARAFLU 11, ale mam moznost zohnat za skvelu cenu Castrol Antifreez NF G11. Ma niekto skusenost s touto kvapalinou v Punte?
Original by tam mala ist PARAFLU 11, ale mam moznost zohnat za skvelu cenu Castrol Antifreez NF G11. Ma niekto skusenost s touto kvapalinou v Punte?
Re: HELP - Náplň do chladiče
Čaute, čo sa stane, keď chladiacu kapalinu dolejem cca 0,5l a nezriedim ju s vodou??? Menili sme tesnenie a po ovzdušnení bolo treba doliať a ja som nemal zrovna vodu , tak som tam šupol neriedenú , tak 0,5l. Je to modrá.
Punto 1,2 8V 5dv