Motor 1,2 60 nejede - je to čerpadlo?
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Motor 1,2 60 nejede - je to čerpadlo?
Ahoj všem, jsem čerstvým majitelem Punta a o víkendu mi přestal jít motor (. Zničeho nic přestal táhnout a zůstal jsem stát. Po nastartování chytně, běží na volnoběh, ale po přidání plynu jde těžko do otáček, někdy se vytočí do 2000 když trochu pumpuju, tak občas až ke 4000. Ale nemá výkon a nedá se s ním vůbec jet. Mám podezření na palivové čerpadlo, protože když stojím u levého zadního kola a motor běží na volnoběh, tak je slyšet jak pumpa běží - bzučí. Před tím jsem si toho nevšiml, tak nevím, jestli může být přidřená? Pozná se to na diagnostice, asi ne, že? Nemáte někdo jiný nápad v čem by to mohlo být? Spíš to tipuju na benzín než na elektriku, ale nevím... Budu rád za každý nápad.
- Reklama
nejede
pokud čerpadlo běží tak je to v pořádku. spíš je to ta elektrika, plno čidel které ovlivnují chod motoru. zkus hledat ve foru, určitě se to někde řešilo
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Motor 1,2 60 nejede - je to čerpadlo?
Takovy kratky souhrn:Stimmy píše:Ahoj všem, jsem čerstvým majitelem Punta a o víkendu mi přestal jít motor (. Zničeho nic přestal táhnout a zůstal jsem stát. Po nastartování chytně, běží na volnoběh, ale po přidání plynu jde těžko do otáček, někdy se vytočí do 2000 když trochu pumpuju, tak občas až ke 4000. Ale nemá výkon a nedá se s ním vůbec jet. Mám podezření na palivové čerpadlo, protože když stojím u levého zadního kola a motor běží na volnoběh, tak je slyšet jak pumpa běží - bzučí. Před tím jsem si toho nevšiml, tak nevím, jestli může být přidřená? Pozná se to na diagnostice, asi ne, že? Nemáte někdo jiný nápad v čem by to mohlo být? Spíš to tipuju na benzín než na elektriku, ale nevím... Budu rád za každý nápad.
1) nechat si zmerit tlak (na liste se vstrikovaci je ventil na tlakomer, udelaji v servise)
2) nejsem si jisty, zda mas paliv. filtr - pokud ano, tak bude vhodne vymenit
3) spatny benzin, voda v benzinu (mene pravdepodobne, ale stejne)?
4) nesviti kontrolka zavady vstrikovani? Pokud ano, jede to na nouzovy rezim
5) znecisteny vzduchovy filtr anebo take klapka nasavaneho vzduchu (vetsi mnozstvi paliva dusi motor - je tam nedostatek vzduchu ve smesi.
Nejsem si jisty, co vsechno si tam menil, ale ty filtry by staly za vymenu (vzduch a palivo), pri jednom neni problem prostriknout i tu klapku-sprej na cisteni karburatoru za 170kacek (napr. Carb Cleaner)
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Motor 1,2 60 nejede - je to čerpadlo?
predpokladám že máš Punto 93-99 teda Mk1 - v prvom rade výmena filtra čo je pri zadnom pravom kolese .Stimmy píše:Ahoj všem, jsem čerstvým majitelem Punta a o víkendu mi přestal jít motor (. Zničeho nic přestal táhnout a zůstal jsem stát. Po nastartování chytně, běží na volnoběh, ale po přidání plynu jde těžko do otáček, někdy se vytočí do 2000 když trochu pumpuju, tak občas až ke 4000. Ale nemá výkon a nedá se s ním vůbec jet. Mám podezření na palivové čerpadlo, protože když stojím u levého zadního kola a motor běží na volnoběh, tak je slyšet jak pumpa běží - bzučí. Před tím jsem si toho nevšiml, tak nevím, jestli může být přidřená? Pozná se to na diagnostice, asi ne, že? Nemáte někdo jiný nápad v čem by to mohlo být? Spíš to tipuju na benzín než na elektriku, ale nevím... Budu rád za každý nápad.
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Díky všem za rady. Ano, mám MK1. Svíčky, kabely a vzduchový filtr mám vyměněný. Ten palivový jsem nezkoušel, ale mohlo by to být tím, že vlastně dělá odpor přes který nemůže řerpadlo protlačit dostatek paliva. A možná i proto to čerpadlo tak divně bzučí, že ho musí přetlačovat?
Ještě mám jednu věc. Když dám plnou nádrž, tak mám takovou nějakou plastovou trubku pod PZ kolem mokrou od benzinu a vpravo pod autem i par kapek benzinu. Při poloprázdné nádrži to je v pořádku. Asi nejaká přepadová roura a je asi prodřená od PZ kola, které při zatížení auta vzadu o ni dře. tak mě napadlo, jestli se tam te´d jak je sníh a mokro nemohll dostat nějaký "bordel" do nádrže a tím se čerpadlo přidřelo nebo ucpal ten palivovy filtr... Myslíte, že má smysl jít na diagnostiku? Nevíte o někom rozumném v Brně?
Ještě mám jednu věc. Když dám plnou nádrž, tak mám takovou nějakou plastovou trubku pod PZ kolem mokrou od benzinu a vpravo pod autem i par kapek benzinu. Při poloprázdné nádrži to je v pořádku. Asi nejaká přepadová roura a je asi prodřená od PZ kola, které při zatížení auta vzadu o ni dře. tak mě napadlo, jestli se tam te´d jak je sníh a mokro nemohll dostat nějaký "bordel" do nádrže a tím se čerpadlo přidřelo nebo ucpal ten palivovy filtr... Myslíte, že má smysl jít na diagnostiku? Nevíte o někom rozumném v Brně?
Ak je to tak ako píšeš s tou trubkou tak to sa nečuduj v nádrži bude riadny bordel si to daj spraviť .Stimmy píše:Díky všem za rady. Ano, mám MK1. Svíčky, kabely a vzduchový filtr mám vyměněný. Ten palivový jsem nezkoušel, ale mohlo by to být tím, že vlastně dělá odpor přes který nemůže řerpadlo protlačit dostatek paliva. A možná i proto to čerpadlo tak divně bzučí, že ho musí přetlačovat?
Ještě mám jednu věc. Když dám plnou nádrž, tak mám takovou nějakou plastovou trubku pod PZ kolem mokrou od benzinu a vpravo pod autem i par kapek benzinu. Při poloprázdné nádrži to je v pořádku. Asi nejaká přepadová roura a je asi prodřená od PZ kola, které při zatížení auta vzadu o ni dře. tak mě napadlo, jestli se tam te´d jak je sníh a mokro nemohll dostat nějaký "bordel" do nádrže a tím se čerpadlo přidřelo nebo ucpal ten palivovy filtr... Myslíte, že má smysl jít na diagnostiku? Nevíte o někom rozumném v Brně?
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996