hezký ne bere se to podle toho co máte v techničáku napsáno u směrnice EHS/ES č: .../...A aby toholo málo, Bursíkovo ministerstvo přišlo s takovou výší ekologické daně, že mnohdy může i dvojnásobně překročit cenu vozu. Ministerstvo tvrdí, že jsou u nás auta zastaralá a tento přístup umožní rychlejší obnovu vozového parku v České republice.
A tak se má za vozy vyrobené před rokem 1992, tedy 16 let staré vozy platit poplatek 10000, za vozy z let 1992-96 pět tisíc a za vozy z let 1996-2000 tři tisíce korun. Hlavním hlediskem výše poplatků ale prý nemá být stáří vozu, ale emisní limity, které se tehdy zaváděly.
moje punto (1,2 60SX z 98roku) tam má 94/12 a to je podle článku v MF dnes (19.11.) EURO II - tudíž za punto by nový majitel zaplatil 3000kč ... tím se spousta aut stává neprodejnými, protože u nejvyšší EURO 0 je tento poplatek dokonce 10000kč, pak tam ještě najdeme EURO I za 5000kč
řeknu vám, že mi to ráno zkazilo chuť k jídlu ... nechlubím se tím, že chci punto napořád, to právě, že ne, ale tahle bejkárna mi ho asi na furt už na triku nechá