Velké problémy na velkém autě :-(

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Saki
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 14 srp 2006, 11:36

Velké problémy na velkém autě :-(

Příspěvek od Saki »

Ahoj,
Mám velký problém se svým vozem. Mám Multiplu bipower 1.6 16V 76 kw rok výroby 2000, najeto cca 190 000km. Nádrže jak plyn, tak CNG mám z poloviny plné. Spotřeba 6-8l dle situací.
Před 4 dny jsem se rozhodl, že vyměním svíčky, protože auto na volnoběh na CNG mělo velice nízké otáčky a někdy chcíplo pokud se nezastavovalo nebyl žádný problém a na CNG jelo v plné síle.. Na benzín jelo bez problémů jak na volný chod tak i v plné rychlosti.
Zajel jsem tedy do dvora a začal dílo zkázy.
Vytáhnul jsem původní svíčky brisk a nahradil je jinýma novýma svíčkami brisk. Chtěl jsem nastartovat a motor nějak nechytal musel jsem dlouho točit. Na plyn nechtěl naskočit. Po chvíli startování na plyn se rozsvítila kontrolka chyby vstřikovače a auto se samo přeplo na benzín stále jsem točil se startérem až motor naskočil, ale vypadalo to jako by jel na tři válce. Trošku jsem auto protůroval, ať se chytnou všechny svíčky(moje domněnka).Nepomohlo. Motor měl stále divný zvuk. Všiml jsem si, že ukazatel plynu bliká (první a poslední dílek bliká a rafika ukazatele stavu benzínu spadla na nulu. Vypnul jsem motor.
Zkontrolovat kabely ke svíčkám. V pořádku. Taxem vyměnil svíčky zpět za původní (funkční). Začal startovat a ta samá situace. Kontrolky opět blikaly a motor velice špatně chytal na benzín a na plyn vůbec.
Zkontroloval jsem tedy všechny pojistky aspoň doufám. Vyčistil svíčky, zkontroloval kabeláž. Motor mezitím vychladl. A už jsem ho nenastartoval. Při dlouhém startování šel hodně cítit benzín. Vytáhl jsem tedy svíčky, a pouze svíčka 3 válce byla mokrá od benzínu zbytek byly suché. Vysušil, vyčistil a horkovzdušnou pistolí jsem svíčky(původní) prohřál. Zašrouboval do motoru nasadil kabely a začal startovat. Auto s obrovskými problémy chytlo a opět jelo jakoby na 3 válce. Sundával jsem tedy kabely na svíčky a zkoušel zda fungují všechny. Zdálo se mi, když jsem sundal kabel z 3 válce Nic se nestalo. Motor se stále třepal. U ostatní mělo jejich sejmutí zásadní vliv na chod motoru. Usoudil jsem že problém bude asi ve 3 válci. Vyměnil kabel a prohodil svíčky a opět jsem nenastartoval. Sundal jsem tedy svíčky a změřil tlak ve válcích. Vše okej tlaky jako na novém motoru (11-12bar). Začalo nekonečné bádání, které nekončí dodnes. Bohužel.
Koupil jsem svíčky NGK speciály pro CNG přímo na Fiat multipla(doporučení fiatu)
Pozval jsem kamaráda s F brava a vyměnili jsme cívku a kabely z jeho auta do mého. Opět bez úspěchu. Ta samá situace jako s mojí cívkou a kabely.
Zastavil jsem přívod plynu (vzadu na autě mechanicky), aby nešly popř dvě paliva. Neúspěch.
Stříkli jsme do sání trošku benzínu. Nic auto ani neškytlo.
Sem tam jakoby blafne, ale nechytne.
Vypnul jsem benzín (odpojil zásuvku vstřikovačů) a startoval jenom na plyn. Nic, auto nechytlo.
Od té doby se mi auto nepodařilo nastartovat.
Všiml jsem si zajímavé věci. Když zmáčknu přepínač benzín/plyn a tlačítko svítí zeleně na tachometru se neobjeví pumpa. Ale podávací čerpadlo je slyšet a plyn se nepustí, nejsou slyšet ventily na lahvích CNG. Během startovaní se plyn pustí. Prostě ASI nejsem schopen startovat jenom na benzín. Nevím proč. Jsem opravdu velice zoufalý. Bydlím na severní Moravě okr. Frýdek-Místek. Poraďte mi někoho kdo mi pomůže a bude ochotný. Zatím mechanici se kterýma jsem mluvil moc chutí neměli. Ani se jim nedivím.
Velice Vám všem děkuji za odpovědi. Díky
SAki

:(
Reklama
 

Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

ŘJ

Příspěvek od kubiii »

Co řídící jednotka, nemůže být problém tam? Při výměně svíček byla jistě odpojená baterka, třeba to mohlo mít nějaký vliv na ŘJ. Možná plácám, jen vím, že když jsem měnil baterku, ukázal mi ukazatel při prvním startu prázdnou nádrž - málem jsem vyletěl z kůže, měl jsem tam plnou V-Poweru. Při dalším startu už OK.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

multipla

Příspěvek od mad mike »

jediné co mě napadá, je důkladně projít všechny kostřící body-neštěstí fiatů
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
buffyna
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 25 led 2007, 10:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od buffyna »

Já bych zajela na diagnostiku a nechala si vymazat chybová hlášení. Mě to vždycky zatím pomohlo.
Saki
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 14 srp 2006, 11:36

Příspěvek od Saki »

Ahoj,
díky za odpovědi. Ještě mě napadlo, že by to mohlo být čidlo horní úvrati a nebo ten snímač otáček. Tímto bych chtěl radu kde tyto díly objednat co nejlevněji?
Další věc je, žy by to mohl dělat imobilizér. Nesetkal se někdo s tímto problémem?
Řídící jednotka mě taky napadla. Ale toto bych chtěl vyloučit až na posledním místě. Nestalo se vám něco podobného?
Kontroloval jsem časování a vše je v pořádku řemen nepřeskočil. Takže mechanicky je to 100%. Ještě mě čeka změřit tlak benzínu v palivovém okruhu. Taxe pak ozvu.
Díky za rady a odpovědi.

SAki
buffyna
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 25 led 2007, 10:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od buffyna »

Osobně objednáváme díly odsud:

http://www.pop-art.cz/

Přijde mi to docela levné.
bigben.m
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 383
Registrován: 27 lis 2006, 07:54

Příspěvek od bigben.m »

snímač otáček, ale i snímač teploty motoru nedovolí nastartovat.
Saki
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 14 srp 2006, 11:36

Příspěvek od Saki »

A ten snímač teploty je snímač teploty vody?
bigben.m
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 383
Registrován: 27 lis 2006, 07:54

Příspěvek od bigben.m »

ano-teplota vody pro počítač.nevím jak u 1,6 motoru ale bývají dva-jednovývod pro palubní teploměr a dvojvývodový pro počítač.pokud je konektor vyhřátý a jsou volné kontakty , tak nenastartuješ,to samý pro snímač otáček a plohu vačky.
Saki
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 14 srp 2006, 11:36

Příspěvek od Saki »

Ahoj,
vyměnil jsem snímač otáček a nepomohlo to. Tak už nevím. Dále jsem změřil tlak v palivovém okruhu a je okej a tlak je stálý i po vypnutí. Benzín je okej. Dále jsem odmontoval sací potrubí a zjistil, že plyn nebo benzín jde vždy do třetího válce, ale proč to nevím a jde tam pokaždé když vypnu zapalování a klíček dám do první polohy. A dělá to pořád. pokaždé.
Jěště mě napadlo nemůže mi někdo poradit kde jsou kostřící body na multiple? A jak proměřit elektronicky vstřikovače?

Díky
SAki
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

kostřící body

Příspěvek od mad mike »

kostry budou: pod baterií nebo poblíž
v zavazadlovém prostoru někde pod čalouněním poblíž světel
určitě pod palubovkou u pojistkové skříně
v motorovém prostoru na levém nebo pravém nosníku
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Saki
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 14 srp 2006, 11:36

Příspěvek od Saki »

Ahoj,
taxem byl dnes na diagnostice. Řekli mi že odešel vstřikovač 3 válce. Dále mi řekli že jsem načerpal nekvalitní benzín. A že mi odešel ten díl co přepíná mezi plynem a benzínem. Tak ten díl vypojili. Koupil jsem si vstřikovač a jel domů na 3 válce. Po cestě cca 30 km mi auto spotřebovalo velké množství paliva. Mám tři dotazy.

-měnil někdo benzínové vstřiky na multiple na plyn?
-jel někdo s benzínovou multiplou na 3 vstřikovače a jakou měl spotřebu?
-potřebuju někoho kdo mi dá do kupy to CNG. Pookud možno sev. morava. Poraďte. A nebo kde sa dá tento díl sehnat(je umístěn vlevo u kola, když se díváte do motoru. Má takovou zlatou barvu.

Díky za odpovědi a trpělivost.

SAki
bob
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 30 bře 2008, 14:44
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bob »

Zdar kolego
tady je odkaz na typ servisu,zatim nemám s nimi žádnou zkušenost,ale můžeš to zkusit. "http://www.csad-havirov.cz/modules.php? ... topic_id=4
-potom ještě fedor z Prostějova děla komplet CNG
-nebo HV GAS.WWW.lpgauto.cz z Nového jičína,dělají taky CNG,
potom zašli reference o servise ,až to dáš do kupy...
Tm.zelená žába co jezdí na sporáku
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Saki píše:Ahoj,
taxem byl dnes na diagnostice. Řekli mi že odešel vstřikovač 3 válce. Dále mi řekli že jsem načerpal nekvalitní benzín. A že mi odešel ten díl co přepíná mezi plynem a benzínem. Tak ten díl vypojili. Koupil jsem si vstřikovač a jel domů na 3 válce. Po cestě cca 30 km mi auto spotřebovalo velké množství paliva. Mám tři dotazy.

-měnil někdo benzínové vstřiky na multiple na plyn?
-jel někdo s benzínovou multiplou na 3 vstřikovače a jakou měl spotřebu?
-potřebuju někoho kdo mi dá do kupy to CNG. Pookud možno sev. morava. Poraďte. A nebo kde sa dá tento díl sehnat(je umístěn vlevo u kola, když se díváte do motoru. Má takovou zlatou barvu.

Díky za odpovědi a trpělivost.

SAki
ak máš vstrekovač zlý na aute tak sú dve možnosti nevstrekuje alebo je trvale otvorený a benzín tečie do sacieho čo bol asi aj tvoj prípad.
čo sa týke toho prepínača pri kolese je tam aj filter ktorý treba meniť ra to skus pozieť!
skús na tejto stránke http://78.159.129.60:7080/navi?GUI_LANG ... E=F&SBMK=F
hd tam svoje Vin číslo karoserie ZFA............ a pozri si palivovú sústavu a budeš mať v tom jasno . Ak ti to nepôjde pošli mi mail aa Vin číslo a pošlem ti obrázky a oe čísla.
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Saki
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 14 srp 2006, 11:36

Příspěvek od Saki »

Ahoj,
tak další problém začínám být z toho v hajzlu :( :(
trysku jsem proměřil a odpor cca kolem 15 ohmu. Takže okej. Mám vytažené vsKtřikovací potrubí. Když zapnu zapalování tak z 3 trysky po celou dobu běhu podávacího čerpadla tryská benzín. Když začnu startovat tak během startování z trysky pořád tryská benzín bez přerušení. Ale pozor. V případě že vyměním konektor trysky která je tzv špatná tak se stejná situace projevuje úplně stejně na každé ze všech zbývajících 3 tryskách.
Prosím poraďte co dál opravdu jsem zoufalý a nevím co dál. Nechcu to dávat do servisu po minulé zkušenosti rádobyodborníků kteří mi neporadili nic jenom mě obrali o prachy za novou trysku.
děkuji
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - ostatní“