TYP - Výměna chladící kapaliny

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
R.J.
Fiaťák
Příspěvky: 111
Registrován: 15 říj 2008, 09:58
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od R.J. »

ok ale modra je ak sa nemýlim na hlinikové hlavy a červená je na zliatinové hlavy a vžiednom prípade nemiešat
a čo sa týka tych čiastočiek čo máš v nádobke tak tie by maly vyplavit von ked to vypustiš a ak budes davat novú nemrsku tak mozeš to najprv prepláchnut čistou vodou
Sporting 1.2 16V - ex
Bravo 1.9 TD100 - ex
Lancia Lybra SW 2.4JTD
Reklama
 

jani
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 14 čer 2008, 20:14
Bydliště: Velky Krtis SVK

Příspěvek od jani »

ja som menil asi pred 2 tydznami chladiacu-nemrznucu 4,6 litra sa zmestilo ako je aj predpisane u 1.2 8V a ruzovu som daval taku som ta mal.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

chladící kapalina

Příspěvek od mad mike »

ohledně barev bych se moc neřídil. směrodatné je jestli je ta kapalina určena pro hliníkové nebo litinové motory. nedávno jsem hledal kolik stojí předepsaná Paraflu a to jsou teda pálky, nicméně v mototechně mi nabídli kapalinu Starline za 90kč/L pro hliníkové motory(jenže je to starline :? ) srovnatelná kapalina pro hliník je Sheron G48 použitelná i do našich benzínových vozů. pro diesla používám Sheron antifreeze Stabil
ohledně mísitelnosti: píšou, že všechny kapaliny na bázi etylenglykolu jsou vzájemně mísitelné. nechci kecat, ale myslím tedy že i s Paraflu. jak je uvedeno výše je nejlepší nalít kapalinu komplet novou. já jsem navíc před výměnou u Tipa, prolil systém 2l destilky a tím vypláchl trochu zbytkového bordelu
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

Mam takovej otázek trošku mimo. Jak je na MK1 ten odvzdušňovací ventil na hadici k topení, tak ten by měl jít asi normálně vyšroubovat a zašroubovat,co? Já jen že ten muj se pořád točí,ale nevylejzá a když to zase dotahuju zpět tak se stačí jen třeba trochu otočit a musim chvíli zkoušet, dokud nenajdu polohu, v jaký to neteče. To asi neni normální,co? Co s tim?
Ladis
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 20 lis 2007, 18:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ladis »

"Plecháč Tony" Řekl bych že máš stržený závit. Zašroubovám se dotáhne šroubek na kuželové sedlo a tím se utěsní odvzdušňovací dírka. Vidím to na návštěvu vrakoviště a koupení hadice včetně toho plastového šroubku.
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

A ještě jedna taková otázečka. Kolem čidla teploty (to co snímá teplotu pro přístrojovku) mi trošku prosakuje voda. Vždycky je to okolo trošku mokrý. Nemá pod tím čidlem být nějaký těsnění, nebo to má bejt hodně na fest dotažený?
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

A ještě jeden dotaz připojuju k tomu předchozímu. Ten odvzdušňovací ventyl na tý hadici je plastovej a ten závit v tý hadici je z čeho? Nechci to zbytečně vyšroubovávat, když to zrovna neteče...Viděl jsem teď něco hodně podobnýho na jedný Lancii a tam ten závit v tý hadici byl kovovej. Protože jestli to tak je, tak stačí vyměnit ten ventýlek a né celou hadici ;)
Uživatelský avatar
Buchtič
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 448
Registrován: 11 úno 2008, 19:48
Bydliště: Broumov/Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buchtič »

Ten závit je čirou náhodou kovovej :D
Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv black -> Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 2008 5DV black
Obrázek
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

Super,takže strženej závit bude na tom plastovým čudlíku, pochybuju že by plastovej čudlík strhnul kovovej závit :D Ten čudlík mam myslim náhradní.
Uživatelský avatar
Buchtič
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 448
Registrován: 11 úno 2008, 19:48
Bydliště: Broumov/Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Buchtič »

A nebo tam místo dementního plastu dej normálně šroub. Tušim, že je to závit M5
Fiat Punto 60 SX Cult, r.v. 1998, 5dv black -> Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 2008 5DV black
Obrázek
grande-punto.buchtic.net - https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18787 - osobní
Uživatelský avatar
JardaK69
Fiaťák
Příspěvky: 130
Registrován: 21 říj 2008, 16:31
Bydliště: Kroužek(Rousínov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JardaK69 »

Caute, ja bych potreboval nalit do sveho Puntika 55s (rok98) nalit fridex a nevim jak:(...chtel jsem rozpojit nejakou hadici dole, ale jsou tam takove sponky a nevim jak se rozdelavaji..a jestli jdou potom zase zacvaknout zpet, nebo je nejaký jiný návod jak na to???:(..
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od SpiritWolker »

Mne na tej plastovej skrutke v servise Fiat(KE) odrtrhli hlavicku, zistil som to az vtedy ked mi zacala cez nu striekat chladiaca zmes, na skrutke je zarez a cez to tieklo, v servise v Ba tam dali kovovu skrutku s podlozkou a tesnenim. V KE mi aj zle odvzdusnili chladiaci system, cele to bublalo po nastartovani :-( alebo ked som zabrzdil tak to člupkalo.

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

Buchtič píše:A nebo tam místo dementního plastu dej normálně šroub. Tušim, že je to závit M5
Ale zase když ti tam pak zatvrdne kovovej šroub, tak ho vyndáš hůř než plastovej ;)
sparco86
Fiaťák
Příspěvky: 177
Registrován: 06 lis 2007, 11:44

Příspěvek od sparco86 »

ludia... jaky ma objem chladič na MKI 1,1 ? je to tiez tých 4,2 l ? :)
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od SpiritWolker »

mam pre vas hadanku :D co mam naliate v chladici :?: a do kolko minus to je :?: 8)
Obrázek Obrázek
na fakture z autorizovaneho servisu mam napisane ze to je Glycoshell Modry 3litre za 720sk :!:
tato zmes je v aute uz asi 14 mesiacov a pred mesiacom som tam dolial priblizne 0,7 litra vody

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“