TESNENIE..

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
palec
Fiaťák
Příspěvky: 199
Registrován: 22 dub 2008, 06:59
Bydliště: MY, NM

Příspěvek od palec »

menil niekto tesnenie pod hlavou na MKII 1,2 16V???nejako tu nemozem najst takeho:)zeby sa tam tak nekazili???
Čierny Punťo 1,2 16V 2000
http://palex.rajce.idnes.cz/puntak/" onclick="window.open(this.href);return false;
Reklama
 

Uživatelský avatar
slavek311
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 234
Registrován: 26 dub 2007, 17:01
Bydliště: Morava-Beskydy

Příspěvek od slavek311 »

mám punto55(96r.v.)110ts.km,těsnění jsem měnil v sobotu.Stále nechápu,když to tady tak čtu,proč to na těch punťach stále odchází v průměru110ts. ujetých km.???????
standor
Fiaťák
Příspěvky: 154
Registrován: 14 srp 2006, 21:30
Bydliště: RYCHVALD
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od standor »

No jestli to nebude jak s těma pračkama.Jak říkal jeden odborník z ROMOVKY.
Ono není problém osadit pračku ložiskem které tu pračku přežije,ale vybrat takové, které se hned po záruce rozsype. :D
Kdyby se ty věci nekurvily a vydrželo to 20 let ,kdo by pak kupoval nové. :wink:
Uživatelský avatar
zokot
Znalec
Příspěvky: 828
Registrován: 10 úno 2008, 00:31
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zokot »

nestrašte, mám mk1 najeto 170tis. a těsnění je původní :wink:
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Smety
Začátečník
Příspěvky: 34
Registrován: 19 zář 2008, 20:35

Příspěvek od Smety »

Já bych měl jeden dotaz, různě čtu na fórech, nejen tady ale i na jiných - "měnil jsem těsnění pod hlavou o víkendu, v sobotu, včera a podobně" ale to jen měníte těsnění bez přebroušení hlavy nebo si to brousíte doma flexou s brusným kotoučem? :shock:
Já když měl tenhle problém u Fábky, tak všichni mechanici s kterými jsem o tom mluvil a zjišťoval u nich ceny, mi říkali že jestli chci jen měnit těsnění, je to úplně k ho... a nedaj mi na to žádnou záruku. Že se musí minimálně přebrousit hlava a ještě líp dát i nové šrouby...
Teď začínám mít obavu, že mě bude čekat těsnění u Punti a tak řeším, jestli jít do toho znovu jako minule (nové těsnění, přebroušení,tlak.zkouška, šrouby+práce - 4.500,- ) a nebo jen výměna těsnění (do litru, ale nerad bych to pak řešil po měsíci nebo dvou znova... :( ).
Jaký na to máte názor vy?
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Je to asi lepší rovnou jí přebrousit a koupit i nový šrouby,ale je to větší investice.Já mam asi 165tis a v pohodě
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Smety píše:Já bych měl jeden dotaz, různě čtu na fórech, nejen tady ale i na jiných - "měnil jsem těsnění pod hlavou o víkendu, v sobotu, včera a podobně" ale to jen měníte těsnění bez přebroušení hlavy nebo si to brousíte doma flexou s brusným kotoučem? :shock:
Já když měl tenhle problém u Fábky, tak všichni mechanici s kterými jsem o tom mluvil a zjišťoval u nich ceny, mi říkali že jestli chci jen měnit těsnění, je to úplně k ho... a nedaj mi na to žádnou záruku. Že se musí minimálně přebrousit hlava a ještě líp dát i nové šrouby...
Teď začínám mít obavu, že mě bude čekat těsnění u Punti a tak řeším, jestli jít do toho znovu jako minule (nové těsnění, přebroušení,tlak.zkouška, šrouby+práce - 4.500,- ) a nebo jen výměna těsnění (do litru, ale nerad bych to pak řešil po měsíci nebo dvou znova... :( ).
Jaký na to máte názor vy?
Len to pre boha nebrús flexou !!!!!! blok motora šmirglom a to len vyčistiť a hlavu si daj spraviť .
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Ligogo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 258
Registrován: 13 kvě 2008, 15:56
Bydliště: Partizánske
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ligogo »

Ja som menil pred par tyzdnami.....presne pri 110.000km MK2a 1.2 8V
Punto 1,2 8v
Smety
Začátečník
Příspěvky: 34
Registrován: 19 zář 2008, 20:35

Příspěvek od Smety »

majco: neboj, já to rozhodně flexou brousit nehodlám... proto je tam za tou větou ten vykulený ksicht(chápeš?),mě jen není jasný, jak si to někdo doma dělá za den sám, proto se ptám jestli jen mění těsnění bez broušení nebo čím to doma brousí... :wink:

Ligogo: a když si měnil tak i s přebroušením hlavy a novými šrouby nebo jen těsnění?
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Smety píše:majco: neboj, já to rozhodně flexou brousit nehodlám... proto je tam za tou větou ten vykulený ksicht(chápeš?),mě jen není jasný, jak si to někdo doma dělá za den sám, proto se ptám jestli jen mění těsnění bez broušení nebo čím to doma brousí... :wink:

Ligogo: a když si měnil tak i s přebroušením hlavy a novými šrouby nebo jen těsnění?
ako dá sa to hlavu nemusíš brúsiť za každú cenu stačí poriadne vyčistená hlava a blok a fachčí to dalej pokial si to pred tým neprehrial a hlava sa neskrutila . ak je krivá tak len dať to zbrusiť mne to spravili protekčne a tiež som to stihol rozobrať a poskladať za jeden deň.
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Ligogo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 258
Registrován: 13 kvě 2008, 15:56
Bydliště: Partizánske
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ligogo »

Smety píše: Ligogo: a když si měnil tak i s přebroušením hlavy a novými šrouby nebo jen těsnění?
Iba tesnenie....hlava aj blok boli krasne ciste. Skrutky boli tiez v poriadku.
(Tesnenie, olej, olejovy filter, chladiacu kvapalinu, sviecky = 4.000,-SK aj s robotou)
Punto 1,2 8v
Smety
Začátečník
Příspěvky: 34
Registrován: 19 zář 2008, 20:35

Příspěvek od Smety »

Tak krásně čistý to být může, ale hlavně jestli to bylo rovné...
A jak se pozná na šroubu, jestli je v pořádku? :wink:
Uživatelský avatar
slavek311
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 234
Registrován: 26 dub 2007, 17:01
Bydliště: Morava-Beskydy

Příspěvek od slavek311 »

pokud se včas těsnění vymění,tak se nic brousit nemusí,ale určitě se to musí dobře přeměřit např.delším vlasovým pravítkem a skontrolovat povrch bloků a hlavy.Při prví výměně a nepřehřítím bych šrouby neměnil.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“