MK1: Digitální hodiny a teploměr

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

MK1: Digitální hodiny a teploměr

Příspěvek od Plecháč Tony »

Tak jsem si koupil takovýty udělátka za pár stovek, co vám v autě ukazujou digitálně čas a teplotu vnější i vnitřní. Bylo to napájený z tužkový baterie a jen usvit displeje byl na 12V z auta. Tak jsem to trošku předělal, dodělal jsem tam pomocí stabilizátoru 1,5V z 12V, abych to celý napájel z auta a zadělal jsem to k tý stropní lampičce co mají být origo dig.hodiny.

Vypadá to super i to funguje, jen to má jeden háček, kterej už 2 dny řešim...Všechno funguje OK, ale jakmile stahuju okýnko, tak v okamžiku, kdy přestanu, se to celý rezetuje, jako bych odpojil napětí a čas je na 0. Napadlo mě, že to dělají nějaké napěťové špičky, tak jsem ještě za ten stabilizátor přidal kondenzátor, kterej sám o sobě hodiny udrží docela dlouho, ale beze změny.

To co mě na tom mate nejvíc je to, že když odpojím čidlo teploty a osvit, tak to funguje bez problému, ale jakmile jedno z toho připojím, tak to resetuje... A to čidlo stačí i když připojim jen krátkej drát, nikam nezapojenej a už se to resetuje a bez něj ne....Toť má záhada...Jdu bádat...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Nestahuj okýnko a máš vyřešeno :lol:
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

A nebo to postavit na dvůr a jenom se na to auto koukat ;)

Nemáte náhodou někdo schéma na nějakej odrušovací filtr, co se prodávají do auta k zesíkům atd. Nechci to kupovat za 200,-, když je to jen nějakej kondenzátor a cívka a navíc, když nevim, jestli to pomůže...
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od liborko »

z čeho maš natahnuté +12V na stabik? připadně si změř jestli je ubytek napětí na vstupu stabilizatoru pri stahovani okna
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

Mam to připojený přímo k těm 12V co jdou k těm lampičkám. Při spuštění motorku tam samozřejmě napětí o něco klesne, jenže to asi nebude ten problém.Tomu stabilizátoru stačí asi jen 6V aby na výstupu udržel těch 1,5V, ten kondenzátor co tam mam udrží ty hodiny úplně odpojený od napětí asi 3minuty. Myslím si, že to bude nějaký rušení, nějaká špička, která vznikne po vypnutí motorku. Jsou tam ale 3 věci, který nechápu:

1) Děje se to jen když je připojený to osvětlení diodama, který je tam úplně napájený zvlášť na 12V, jen zem je společná, nebo když připojím ke konektůrku čidla teploty aspoň krátkej drátek...

2)Když dojedu s okýnkem až dolu, nebo až nahoru, že se okýnko zastaví dřív, než pustím prst z tlačítka, tak se to nestane (přitom tam teče mnohem větší proud, když motor stojí a já ho živim ;) )

3)Pokud je to nějaká ta špička nebo tak něco, jakto že to projde přes ten stabík a ten kondík to neudrží....
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

Tak, už je to asi částečně vyřešený. Nebolo to napájením samotných hodin, to je OK. Bylo to opravdu v těch drátech, co se k tomu připojujou, těch 12V na osvit displeje a dráty k teplotnímu čidlu. Nějak se do nich z okolí auta indukovaly nějaký ty špičky a ty se pak holt nějak indukovali někam do toho plošňáčku hodin a tím to zlobilo. Takže jsem na napájecí drát pro osvit diodama přidal tlumivku (malou cívku co jsem měl doma) a dvě na vedení k čidlu teploty. A je klid...

Jen bude možná problém s tím, že ta teplota se měří pravděpodobně impulzně a těm pulzům bude asi ta cívka vadit...Uvidíme, čidlo tam hodim zejtra...
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od liborko »

ja jsem si tam dig.teploměr daval taky,ale jako napájení jsem použil +12V z autoradia a bylo to v poho,a osvit jsem použil ze zapalovače ,a ty napětový špičky mi jsou divný teda že by to dělalo až takovou neplechu....
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

Holt záleží co je to za výrobek ten teploměr nebo ty hodiny. Napájení rádia, zapalovače a těch lampiček je myslim společný na jednu pojistku. A ty si to měl taky původně napájený z tužkový baterky? Asi je to holt nějaký citlivý...Sháněl jsem něco co je rovnou na 12V, ale nikde jsem nic neviděl... Jsem zvědavej jak to bude ukazovat tu teplotu...
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od liborko »

Plecháč Tony píše:Holt záleží co je to za výrobek ten teploměr nebo ty hodiny. Napájení rádia, zapalovače a těch lampiček je myslim společný na jednu pojistku. A ty si to měl taky původně napájený z tužkový baterky? Asi je to holt nějaký citlivý...Sháněl jsem něco co je rovnou na 12V, ale nikde jsem nic neviděl... Jsem zvědavej jak to bude ukazovat tu teplotu...
mel jsem tam teploměr venkovni/vnitřní ,bez hodin a puvodně na jednu tužkovou baterku,bez podsvětlení - to jsem si tam dodělával,a napajeni od autoradia přes stabilizator a bylo to v poho
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

Tak je to OK, všechno funguje jak má, ale jen s těma cívkama :) Taková maličkost tam stačí přidat a jde to... Holt ten tip co jsem koupil byl nějakej hodně citlivej... Ale záruku už by mi asi neuznali :D Nastavování hodin bylo zezadu toho panýlku, tak jsem ty tlačítka drátkama přemístil místo dvou tlačítek co byly zpředu pro nějakou paměť min a max teploty, což si myslim, že je zbytečnost...Takhle nějak to vypadá : http://autaky.rajce.idnes.cz/Fotky/#Hodiny.JPG

PS: Toho umatlanýho zrcátka si nevšímejte a tý vybledlý kličky na okno taky ne, ta stejně půjde pryč, už mam motor ;) )
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

To je to samý co mam já.Kam si umístil čidlo na vnější teplotu?
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

Je umístěný v tom otvůrku co je jakoby nad mlhovkou. Jsou tam dvě žebra a ten prostřední díl je plnej, tak jsem do toho jednoho žebra vyvrtal dírku a protáhnul kablík...:

http://autaky.rajce.idnes.cz/Obrazky/#P9200483.JPG
corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Příspěvek od corleone »

Bude ti to ukazovat bludy, stačí, aby začalo mrholit, čidlo navlhne a proudem vzduchu se pak bude ochlazovat.
Strč ho za nárazník, aby na něj nefoukalo.
Punto 55S Mk I
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plecháč Tony »

To si myslim, že bludy bude spíš okazovat pod nárazníkem, kterej se bude ohřejvat od slunce, motoru a pod.... Právě když na něj bude foukat, tak bude ukazovat skutečnou teplotu vzduchu a vlhkosti se nebojim, protože je to čidlo zatavený v plastu a navíc jsem ho ještě zatavil do smršťovací bužírky... Na fabii máme origo teplotní čidlo a je dole v nárazníku za krytkou a přímo před nim je v tej krytce díra aby na něj mohl vzduch z venčí a neměřilo bludy...

Možná bych to jen vylepšil tak, že bych to přidělal na nějakej držáček těsně za tu díru, aby na to nemohlo svítit slunce, když bude zapadat ;)
corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Příspěvek od corleone »

Ach jo :roll:
Výrobci aut to dávají za nárazník, do zrcátek a na různá jiná místa, ale vždy tak, aby to nebylo vystavené dešti a proudění vzduchu při jízdě.
Sedí v jejich konstrukčních kancelářích samí momentálně zaostalí?
Punto 55S Mk I
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“