HELP - Kolísání otáček při brždění
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
HELP - Kolísání otáček při brždění
Nevim jestli je to běžná věc nebo ne, ale občas mi to vadí. Mam MK1 a když stojim, motor běží na volnoběh a já pustím pedál brzdy, tak je slyšet i cítit, jak se ten motor trošku jakoby přidusí. V pár případech, když je motor studenej se stane, že to i chcípne...Děje se to vždy jen když pouštím pedál brzdy...
- Reklama
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
Tak jsem dneska zjistil, že to není přímo brzděním, ale zvýšením odběru proudu. Stál jsem na volnoběh a zavíral okno a přesně jak jsem to mačkal a pouštěl, tak se měnili otáčky motoru. Když nic nedělám, je to klidný a tichý a když třeba zavírám to okno, začne to víc vrčet a vibrovat, jako když se sníží otáčky. Čím to může být? Baterka je nová a kable od alternátoru nedávno zkontrolovaný, pročištěný a dotažený a bezezměny...
pri brzdeni to moze mat za nasledok aj posilovac brzd
bud unika vzduch alebo nieco okolo ventilov. Mne konkretne pri skodovke to robili zle nastavene ventily. To fakt, je to trocha divne ale mam to odskusane. Ale ked to robi aj pri stahovani okna tak skor si myslim ze dobijacia sustava asi nedava tolko voltov ,amper kolko by to malo. Skus dat odmerat dobijanie. Ale nielen volty ale aj ampere.
.... altik nestraci davat tolik stavy jaky ma odber ... pomuze zvysit otacky na volnobehu ... nebo dat silnejsi altik ...Plecháč Tony píše:Tak jsem dneska zjistil, že to není přímo brzděním, ale zvýšením odběru proudu. Stál jsem na volnoběh a zavíral okno a přesně jak jsem to mačkal a pouštěl, tak se měnili otáčky motoru. Když nic nedělám, je to klidný a tichý a když třeba zavírám to okno, začne to víc vrčet a vibrovat, jako když se sníží otáčky. Čím to může být? Baterka je nová a kable od alternátoru nedávno zkontrolovaný, pročištěný a dotažený a bezezměny...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
skusal som to aj ja s tymi oknami a tiez sa trosku znizili otacky, lenze mne sa niekedy stava, ked mu trosku vypekam ze ked zastanem a stojim na mieste na volnobehu motor niekedy zdochyna, nie uplne ale klesne na nejaku sekundu a pol na hodnotu az 600, co sa mi zda prilis malo, na normalny volnobeh ked je zahriate ma okolo 900...
... a co takhle krokovy motorek ... uz se to tu resilo ... staci hledat ...joe-xonic píše:skusal som to aj ja s tymi oknami a tiez sa trosku znizili otacky, lenze mne sa niekedy stava, ked mu trosku vypekam ze ked zastanem a stojim na mieste na volnobehu motor niekedy zdochyna, nie uplne ale klesne na nejaku sekundu a pol na hodnotu az 600, co sa mi zda prilis malo, na normalny volnobeh ked je zahriate ma okolo 900...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
ASi si na to kápnul, v něm by mohl být zakopanej pes. Bohužel dneska asi nemam svůj den... Vzal jsem nástavec na ty šrouby co tam jsou, přitlačil a začal povolovat a ten z... šroub se vyžvejknul a to samý ten druhej. Abych řek pravdu, tak u tohohle typu šroubů se mi to vživotě nestalo. A to nevypadaj, že by tam byly nějaký zatuhlý. Jen mi přijdou divný a nas... mě. Teď to můžu necht bejt a až to bude neúnosný, tak vyndat celou klapku a odvrtat to...
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
Tak jsem po půldenním úsilý s vynucenou odpočinkovou přestávkou ty šrouby dostal ven a motorek vyčistil. Ale z první jízdy dobrej pocit nemám. Vše jakoby beze změny...Jinak večer jsem přidám foto, jak dopadly ty šrouby co tam byly a teď jsem tam dal šrouby s hlubokou hlavou a né takový mělký jako tam byly... Nevím jak to šlo povolovat ostatním, ale já si po každý otáčce skoro až do konce musel vydechnout...A když jsem zkusil použít nástavcovej šroubovák a né ten obyč po dědovi, tak se šroub ani nehnul a bit hned rupnul...
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
Tady je to foto. Drážka pěkně vězeňským minipilníkem. A ten kdo to povoloval ví, kolik je tam místa, tak si to dokáže představit Ještě že nejsem automechanik Odborná práce....
Zde je foto:
http://autaky.rajce.idnes.cz/Obrazky/#Bez_nazvu.JPG
Zde je foto:
http://autaky.rajce.idnes.cz/Obrazky/#Bez_nazvu.JPG
Kdyz Ti praskaly bity, tak to bude tim, ze nejsou asi moc kvalitni.
K tomu problemu co muze delat tu zmenu otacek.
K tem brzdam jsou dva duvody.
1) regulator napeti - muze zapricinovat, ze pri vetsim odberu nestaci regulovat napeti a tim poklesnou otacky (melo by byt mezi 13,4-14,6V).
Doporucuji to zmerit pri zatezi - na baterii dej za chodu merak (stejnosmerne napeti - rozsah na 20V) a uvidis co se deje. Nekdy muzes mit take problem na diodovem mustku - jedna dioda je vadna, ale to by Ti zacala mirne svitit kontrolka dobijeni na palubce.
2) netesnost podtlakove soustavy - nekde to prisava vzduch, ale to by si poznal na kvalite brzdeni (spatne by to brzdilo).
Ta elektronika v aute je dost citliva na pokles napeti, tipoval bych Tvuj problem na ten regulator. Vyzkousej a uvidis, pak dej vedet.
Btw kontrolka vstriku (zavada) se nerozvecuje?
K tomu problemu co muze delat tu zmenu otacek.
K tem brzdam jsou dva duvody.
1) regulator napeti - muze zapricinovat, ze pri vetsim odberu nestaci regulovat napeti a tim poklesnou otacky (melo by byt mezi 13,4-14,6V).
Doporucuji to zmerit pri zatezi - na baterii dej za chodu merak (stejnosmerne napeti - rozsah na 20V) a uvidis co se deje. Nekdy muzes mit take problem na diodovem mustku - jedna dioda je vadna, ale to by Ti zacala mirne svitit kontrolka dobijeni na palubce.
2) netesnost podtlakove soustavy - nekde to prisava vzduch, ale to by si poznal na kvalite brzdeni (spatne by to brzdilo).
Ta elektronika v aute je dost citliva na pokles napeti, tipoval bych Tvuj problem na ten regulator. Vyzkousej a uvidis, pak dej vedet.
Btw kontrolka vstriku (zavada) se nerozvecuje?
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
- Plecháč Tony
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 388
- Registrován: 25 bře 2008, 21:22
- Bydliště: Plzeň
Tak jsem dneska připojoval drátek na otáčkoměr, tak jsem to rovnou i proměřil. Když je všechno vyplý a běží to na volnoběh, tak je napětí 14,06V, když zapnu dálkový tak 13,6 a když ještě topení,potkávačky a zadní mlhovky, tak je napětí 13,3. V elektrice se vyznam, jelikož to studuju , ale jak to má bejt přesně v autě nevím. Pokles 1V je docela dost, ale dálkovky zase dost žerou, takže nevim, jestli je to v normě. Ale při jejich zapnutí bylo slyšet, jak motor změnil chod...