Samovolné zvyšování otáček motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Samovolné zvyšování otáček motoru
Zdravím!
Chci se zeptat, dneska se mi stala divná věc. Podařilo se mi uvařit motor (to nebyl takový problém), ale ještě před tím, se mi samovolně zvyšovali otáčky motoru. Pokud jsem jel, tak to bylo ještě ok, protože motor byl v záběru,ale na křižovatkách a při přeřazování se začali zvyšovat samovolně otáčky motoru a kdybych nezastavil a nevypnul motor,asi by šli do maxima. Plynový pedál se nezasekával, ani jsem na něm nestál. Po půlhodinové pauze jsem dojel domu, ale nevím co to proboha bylo. Stalo se vám to už někdy? Nevíte čím to je? Díky za radu nebo názor
Chci se zeptat, dneska se mi stala divná věc. Podařilo se mi uvařit motor (to nebyl takový problém), ale ještě před tím, se mi samovolně zvyšovali otáčky motoru. Pokud jsem jel, tak to bylo ještě ok, protože motor byl v záběru,ale na křižovatkách a při přeřazování se začali zvyšovat samovolně otáčky motoru a kdybych nezastavil a nevypnul motor,asi by šli do maxima. Plynový pedál se nezasekával, ani jsem na něm nestál. Po půlhodinové pauze jsem dojel domu, ale nevím co to proboha bylo. Stalo se vám to už někdy? Nevíte čím to je? Díky za radu nebo názor
Hanser
Punto 55 S 1.2 (1996)
Punto 55 S 1.2 (1996)
- Reklama
- l-cizek
- Znalec
- Příspěvky: 740
- Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Lambda to určitě nebude! Řekl bych že to byl nejspíš motorek nastavovače volnoběhu.Myslim si že nic jinýho by to nemohlo ovlivnit, když to jde až do omezovače....taky se mi to jednou stalo na puntu.
MK2b 1.4 16V 70KW r.v. 12/2004
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
Díky za názory. Tak jako tak s tím pujdu do autorizovaného servisu, ať se na to auto podívají (to mě bude stát majlant). Alespoň jim budu moct říct o co by mělo jít. Hlavně si nechám zkontrolovat i chlazení, protože uvařit auto na 30 km je fakt dost brzo. A co je největší sranda: Nemám v autě senzor teploty na motoru, takže nevim kdy zas budu vařit Škoda jen,že mě to punto trochu zklamalo, pročetl jsem o něm dost, všude píšou že je spolehlivé,ale tohle mě fakt dostává
Hanser
Punto 55 S 1.2 (1996)
Punto 55 S 1.2 (1996)
Máš. Když stojíš před autem, je vlevo, za plastovým krytem rozvodového řemene. Je na něm návlek, tuším hnědý. Barvu kabelu z hlavy nevím. Při spojení kabelu na kostru se ti musí rozsvítit kontrolka nad palivoměrem, tuším oranžová nebo červená, vedle symbolu teploměru. Pravděpodobnost, že by se ti spínač na motoru pokazil, je skoro nulová - spíš bude chyba po cestě, v zoxidovaných kontaktech atp.Hanser píše:A co je největší sranda: Nemám v autě senzor teploty na motoru, takže nevim kdy zas budu vařit
Ad vaření - termostat v Puntu jsem zatím nezkoumal, ale u Una (stejný motor) je zkonstruovaný tak, aby při poruše zůstal otevřený - motor se tedy spíš podchlazuje než přehřívá. Uno jsem uvařil jen jednou, když netěsnila hadice k chladiči a vytekla mi z něj voda. Možná se ti stalo totéž.
Punto 55S Mk I
Aha, no na ten senzor se podívám a řeknu jim v servisu ať to zkontrolujou.corleone píše:Máš. Když stojíš před autem, je vlevo, za plastovým krytem rozvodového řemene. Je na něm návlek, tuším hnědý. Barvu kabelu z hlavy nevím. Při spojení kabelu na kostru se ti musí rozsvítit kontrolka nad palivoměrem, tuším oranžová nebo červená, vedle symbolu teploměru. Pravděpodobnost, že by se ti spínač na motoru pokazil, je skoro nulová - spíš bude chyba po cestě, v zoxidovaných kontaktech atp.Hanser píše:A co je největší sranda: Nemám v autě senzor teploty na motoru, takže nevim kdy zas budu vařit
Ad vaření - termostat v Puntu jsem zatím nezkoumal, ale u Una (stejný motor) je zkonstruovaný tak, aby při poruše zůstal otevřený - motor se tedy spíš podchlazuje než přehřívá. Uno jsem uvařil jen jednou, když netěsnila hadice k chladiči a vytekla mi z něj voda. Možná se ti stalo totéž.
Voda mi nevytekla, tý bylo dost v nádržce, akorát už se měnila na páru S tim chlazenim je to fakt divný, nenapadá mě co by to mohlo být. Ventilátor chodí, takže je mi to fakt záhadou. Jestli to teda dobře chápu, tak uvařit tohle Punto se jen tak někomu nepodařilo?
Hanser
Punto 55 S 1.2 (1996)
Punto 55 S 1.2 (1996)
- l-cizek
- Znalec
- Příspěvky: 740
- Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
a nemáš to zavzdušněný?? já teda nevim, jak u toho tvýho, ale já tam mám na chladiči v pravo takovej ventil, když snim otočíš, tak by to mělo zasyčet, jestli tam máš vzduch.... jinak s tim potenciometrem je to taky možný, že by udával nějakou chybu a tím pádem by pak právě ten nastavovač volnoběhu nastavoval nesmysly. jak říkám mě se to taky stalo,druhej den sem to byl projet a nic...od tý doby se mi to nestalo... zkus vypojit konektory vyčistit je, popř. stříkout nějakým kontaktolem bo jak se jmenujou ty spreje. Nemá cenu to dávat hned do servisu...tohle když zkusíš tak za to nic nedáš.
MK2b 1.4 16V 70KW r.v. 12/2004
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
Tak ventil jsem nenašel, nebo možná jo,ale nechce se povolit a vzhledem k tomu, že je to plast, tak se mi za to nechce brát jak za kliku od stodoly. A taky jsem mluvil s jednim klukem, co trochu dělá do aut a řikal, že může bejt špatné čidlo a tím pádem dává špatné info řídící jednotce a ta přidávala motoru otáčky. No nechám si zítra udělat diagnostiku a uvidim co je tam všechno pokaženýl-cizek píše:a nemáš to zavzdušněný?? já teda nevim, jak u toho tvýho, ale já tam mám na chladiči v pravo takovej ventil, když snim otočíš, tak by to mělo zasyčet, jestli tam máš vzduch.... jinak s tim potenciometrem je to taky možný, že by udával nějakou chybu a tím pádem by pak právě ten nastavovač volnoběhu nastavoval nesmysly. jak říkám mě se to taky stalo,druhej den sem to byl projet a nic...od tý doby se mi to nestalo... zkus vypojit konektory vyčistit je, popř. stříkout nějakým kontaktolem bo jak se jmenujou ty spreje. Nemá cenu to dávat hned do servisu...tohle když zkusíš tak za to nic nedáš.
Hanser
Punto 55 S 1.2 (1996)
Punto 55 S 1.2 (1996)
- l-cizek
- Znalec
- Příspěvky: 740
- Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
no je to nahoře na pravo, když stojíš před motorem a díváš se do něj... je to býlej uzávěr...takovej malej... tak 2 cm v průměru...ale tak to má mk2, ty máš mk1 a co sem koukal ty mají nalévání chladící kapaliny na opačný straně, takže je možný že i ten odvzdušnovák bude jinde...ale na 100% bude někde na vrchu chladiče
MK2b 1.4 16V 70KW r.v. 12/2004
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
Jo, už jsem ho našel. Zavzdušněný to neni, jak jsem ho povolil, tak šla hned kapalina a žádnej vzduch, čili vpohodě. Uvidíme co mi řeknou zítra na diagnosticel-cizek píše:no je to nahoře na pravo, když stojíš před motorem a díváš se do něj... je to býlej uzávěr...takovej malej... tak 2 cm v průměru...ale tak to má mk2, ty máš mk1 a co sem koukal ty mají nalévání chladící kapaliny na opačný straně, takže je možný že i ten odvzdušnovák bude jinde...ale na 100% bude někde na vrchu chladiče
Hanser
Punto 55 S 1.2 (1996)
Punto 55 S 1.2 (1996)
-
- Začátečník
- Příspěvky: 4
- Registrován: 26 kvě 2006, 10:38
- Bydliště: Řehlovice
- Kontaktovat uživatele:
mám na servise už 6 punto s jedním a tím samým problémem a to uvařený motor vetšínou jde o motor 1.2 a už dvakrat přijelo punto a taky se mu houpal volnoběh bylo to nejspiše tím že spalující voda vyhodnotí lambda jako špatnou směs a druhá možnost je že vetšinou když se to uvaří roztaví se plastové sání a pak to tam přisáva vzduch.
to těsnění pod hlavou je asi večný problém těchto aut navíc dost často je i vyrezlí blok a pouha výměna těsnění nestačí
to těsnění pod hlavou je asi večný problém těchto aut navíc dost často je i vyrezlí blok a pouha výměna těsnění nestačí
Dočasně Punto 1.2 16V 6 speed a firemní Ducato supercombi jinak Seat Leon TOPSPORT TDI a Golf II TDi
- l-cizek
- Znalec
- Příspěvky: 740
- Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
tak lidi, už někdo víte, čím to je? Mě se posledně zase začali samy svyšovat, tak jsem to chípnul a po nastartování to bylo zas ok. Jo jinak, vy co máte MK2 1.2 8V, Taky když nastartujete, tak vám otáčky vylítnou tak na 1500, potom zas klesnou asi na 500 a pak se zas trochu zvýšej na těch 750? Je to fofr, za 3-4 sekundy to celý takhle proběhne. Mě se to stává při každym nastartování, ale nevim jestli to má dělat bo ne.
MK2b 1.4 16V 70KW r.v. 12/2004
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=10954
http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo/" a new http://l-cizek.rajce.idnes.cz/mY_PUnTo_-_wOrk/"