DISKUZE - Spotreba - MK2

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

l-cizek píše:
SHANE54 píše:
Mirec32 píše:BTW. nemám tam na 5ťku 60km/h :roll:
ja tam 5-ku pri 60kmh bezne davam. ten motorcek to dopohody potiahne :wink: :lol:
hm, tak to má cenu...chudák motor jestli jezdí na 1500 otáček! To kyž na to pak šlápneš se musí asi pěkně divit :lol:
ak si pozres krivku krutaku, tak nasup sa zacina pri 1500rpm a potom je to viacmenej linearne asi do 3500rpm. tato vlastnost je vynikajuca.
ked je rovina v meste, tak 60kmh v 5-ke nerobi problem. ked treba zrychlit, tak sa samozrejme podraduje. ale to je v podstate kazdeho vec. rozumnym jazdenim, dokazes spravit v meste spotrebu aj 5 litrov.
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
Reklama
 

mafi
Všeználek
Příspěvky: 1987
Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Bydliště: Trnava - SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mafi »

tisko zavidim :roll:
PatrikMZ
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 08 črc 2008, 11:00
Bydliště: Bošovice

Příspěvek od PatrikMZ »

No 60 km/h na 5tku je podle mě už dost přehnaný a zbytečný, já mám u mého 1,2 8V spotřebu kolem 5l i když jezdím normálně, tzn. 3ka 40-60, 4ka 60-80 (při rychlejší jízdě klidně i 60-90 nebo i víc), 5tka 80 a výš. Nízké spotřeby taky dosahuju ale tím, že hodně často vyřazuju a využívám setrvačnosti auta, kolikrát jedu třeba 2 km na neutrál, i když všichni kolem mě pořád mají zařazeno. Pak pokud jedu a mám vyřazeno, 5tku dávám jen pokud tam mám víc jak 70 km/h, jinak je to pro ten motor spíš trápení a podtáčení, než se chudák dostane do "své pěkné klidné jízdy" a sebere to podle mě víc benzínu, než když tam dám 4ku, trochu zrychlím a pak dám 5tku. Toť můj názor. Jinak teď mám dlouhodobě spotřebu 4,9 i s občasnou cestou přes město
PatrikMZ
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 08 črc 2008, 11:00
Bydliště: Bošovice

Příspěvek od PatrikMZ »

A to rozhodně nejezdím nějak do 90 km/h nebo i míń, jak to tady u někoho čtu, jezdím obec 50-60, mimo 90-110 i víc, aspoň nebzdím všechny okolo kvůli deci na spotřebě =)
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

A neni lepsi jezdit misto na neutral treba na petku? Pak by mela byt spotreba nula, na neutral se musi vstrikovat palivo, nebot neni motor pohanen setrvacnosti. Tak jsem to slysel :) Zas je otazka, co je lepsi, pze na petku je tam zatez motoru, kdyzto na neutral ne, takze teoreticky dojedes dale :)
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

anduril ma pravdu! so zaradenim, bez plynu sa vstrekovanie vypina.
patrik: vseobecne sa neodporuca vyradovat pripadne jazdit na vytlacenej spojke. dokonca je to nebezpecne! sak uvidis, ked ta raz zvrtne niekde.
1. myslel som spotrebu 5l cisto v meste, to je rozdiel.
2. zaradena rychlost bez plynu=nulova spotreba+setrenie brzd
3. treba pozriet krivku krutaku a hned je jasno. 1,2 8V v MK1 je uplne iny motor s diametralne odlisnymi krivkami. pritom su konstrukcne pribuzne. tam uz 5-ka pri 60kmh nebude sekat dobrotu.

anduril: skusme na ten neutral ist logicky:
zoberme si rovinu mimo mesta:
jazda na neutral, znamena malu spotrebu, ale nie nulovu. auto na pohyb vyuziva iba zotrvacnost, teda rychlost sa pomaly znizuje. ale spotreba motora v neutrali bezi (a je absolutne nevyuzita na pohyb auta).
rovina so zaradenou rychlostou a jemnym plynom: pohyb auta vykonava zotrvacnost + energia (kompenzovanie spomalovania = spaleny benzin) motor do velkej miery vyuziva zotrvacnost a spotreba je neporovnatelne nizsia, ako napr. pri rozbiehani, akcelerovani.
jazda na neutral auto casom spomali, a ked sa chces dostat na povodnu rychlost, musis akcelerovat, co znamena vyssiu spotrebu, ako len udrziavat rychlost + si k tomu prirataj "zbytocnu" spotrebu motora na volnobeh (nerobil ziadnu pracu, len tocil sam seba). bolo by to zaujimave porovnat, ako by to vyslo matematicky. ked sa na to pozeram takto, vidi sa mi to minimalne rovnake. samozrejme taketo situacie v skutocnosti asi nenastanu

nooo asi mi preplo na chvilu, mal som sa asi venovat filozofii. :lol: :lol: :lol:
Naposledy upravil(a) SHANE54 dne 08 črc 2008, 13:49, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
Uživatelský avatar
palec
Fiaťák
Příspěvky: 199
Registrován: 22 dub 2008, 06:59
Bydliště: MY, NM

Příspěvek od palec »

tak ja som teraz spravil 630km a spotrebu mi ukazal palubny na 19,6km/l.bola to cesta z noveho mesta nad vahom do vysnych ruzbachov(40 km za popradom).tam som siel cez banovce , prievidzu martin a dialnica do popradu a naspat som siel dialnicou az do nm cez martin a zilinu. pritom som siel aj v kolonach a po dialnici som to nejako nesetril (130-160km/h).ja som spokojny so spotrebou.este dodavam ze mam 1,2 16v benzin
Čierny Punťo 1,2 16V 2000
http://palex.rajce.idnes.cz/puntak/" onclick="window.open(this.href);return false;
PatrikMZ
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 08 črc 2008, 11:00
Bydliště: Bošovice

Příspěvek od PatrikMZ »

Teoreticky máte pravdu, ale v praxi je to trochu jinak. Po rovince je jasné, že to nerozjedu a hned nedám neutrál, protože by to za chvilku hned zpomalilo a zas bych musel zrychlovat a to je jasné, že spotřeba by šla nahoru, ale když jedu třeba 2 km z mírného táhlého kopečka, tak to plynule před ním rozjedu dejme tomu na 100 km/h, pak vyřadím a jedu bez plynu až dolů celé ty 2 km, sice to určitou spotřebu na neutrál má, ale kdybych tam nechal za 5, tak prostě budu muset pořád přidávat plyn, protože by mě to ten motor zpomalil, setrvačnost z toho mírného kopečka není tak velká, aby ten motor "utáhla" při nulovém plynu, takže stejně budu muset přidávat plyn a to už vyjde líp neutrál.
K té bezpečnosti, samozřejmě, že z prudkého kopce tam neutrál nenechám a nebudu non stop brzdit, tam nechávám 5tku a setrvačnost auta pak způsobuje, že ten kopec sjedu skoro konstatntí rychlostí na 5tku bez plynu a ještě k tomu bezpečně, to ano, to máte pravdu a tam pak je ta spotřeba asi i nižší, i když nulová asi těžko bude, protože palubák sice ukazuje nulu, ale ten motor naprázdno bez paliva přece neběží, teda podle mě
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

PatrikMZ píše:Teoreticky máte pravdu, ale v praxi je to trochu jinak. Po rovince je jasné, že to nerozjedu a hned nedám neutrál, protože by to za chvilku hned zpomalilo a zas bych musel zrychlovat a to je jasné, že spotřeba by šla nahoru, ale když jedu třeba 2 km z mírného táhlého kopečka, tak to plynule před ním rozjedu dejme tomu na 100 km/h, pak vyřadím a jedu bez plynu až dolů celé ty 2 km, sice to určitou spotřebu na neutrál má, ale kdybych tam nechal za 5, tak prostě budu muset pořád přidávat plyn, protože by mě to ten motor zpomalil, setrvačnost z toho mírného kopečka není tak velká, aby ten motor "utáhla" při nulovém plynu, takže stejně budu muset přidávat plyn a to už vyjde líp neutrál.
K té bezpečnosti, samozřejmě, že z prudkého kopce tam neutrál nenechám a nebudu non stop brzdit, tam nechávám 5tku a setrvačnost auta pak způsobuje, že ten kopec sjedu skoro konstatntí rychlostí na 5tku bez plynu a ještě k tomu bezpečně, to ano, to máte pravdu a tam pak je ta spotřeba asi i nižší, i když nulová asi těžko bude, protože palubák sice ukazuje nulu, ale ten motor naprázdno bez paliva přece neběží, teda podle mě
Tak ono je to fakt že ked ideš z kopca , máš zaradenú rýchlosť , brzdíš motorom tak palivo do motora nejde! až ked sa dostane motor na volnobežné otáčky tak potom riadiaca jednotka začne dávať palivo .
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

to bola len taka teoreticka haluz. v praxi je to uplne inac.
tak ci ta, spotreba punta je vynikajuca.... :lol:
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
PatrikMZ
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 08 črc 2008, 11:00
Bydliště: Bošovice

Příspěvek od PatrikMZ »

Znalec: Ty máš 8V,že? Právě jsem nepochopil s tím krouťákem, jestli jsi psal o 8V, nebo 16V. Jinak spotřeba je supr,to je pravda
Uživatelský avatar
SHANE54
Znalec
Příspěvky: 823
Registrován: 15 čer 2007, 08:42
Bydliště: Lučenec, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SHANE54 »

kto je znalec?
Obrázek
Obrázek
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
PatrikMZ
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 08 črc 2008, 11:00
Bydliště: Bošovice

Příspěvek od PatrikMZ »

Shane: soráč, myslel jsem tebe, to je tam asi podle aktivity pod tvou přezdívkou napsaný znalec a já jsem to opsal =) Hold jsem zde začátečník =)
Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od l-cizek »

Tak co se týče krouťáku, tak Punto MK2 1.2 8V má nejvyší krouťák při 2500 (102 Nm), to ale neznamená, že dál to točit už nemá cenu, právě že mám kolikrát pocit že to začne tahat až v nějakejch 3500-4000. Tam to asi už nahání výkon (kw)...jinak o tý nulový spotřebě při volnoběhu a zařazený rychlosti se píše tady na foru, na prvních stránkách, a někdo tam píše, že nulová je jen při zařazený rychlosti a otáčkách nad 2000.Ale jestli je to tak, to nevim... každopádně bych nedoporučoval z kopce vyřazovat... může se stát že vám to chcípne a ani o tom nevíte, když vyloženě nesledujete otáčkoměr.A pak to dole do někoho křápnout, protože nešel posilovač brzd, by bylo nemilé. Při jízdě na volnoběh totiž motor neni slyšet, přes hluk od kol (co si budem povídat,v puntu jsou kola dost slyšet). :D
PatrikMZ
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 08 črc 2008, 11:00
Bydliště: Bošovice

Příspěvek od PatrikMZ »

to je pravda, teď jsem na mém puntu 8V přetěsnil víko nad ventily a zároveň celé vyčistil od usazenin, vyměnil olej a filtr a auto se po pár km hodně rozjelo a teď se nestačím divit, krásně plynule táhne od nějakých dejme tomu 1700 otáček až ke 4000, což teda většinou nedělám (řadím asi při 2500-3500 podle nálady a stylu jízdy =) Kola jdou slyšet dost. Spíš mě ale teď trápí ten matčin 16V, na který mám otázku kosek pod touto, ten se furt nechce rozjet... tam bych potřeboval radu
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“