anduril ma pravdu! so zaradenim, bez plynu sa vstrekovanie vypina.
patrik: vseobecne sa neodporuca vyradovat pripadne jazdit na vytlacenej spojke. dokonca je to nebezpecne! sak uvidis, ked ta raz zvrtne niekde.
1. myslel som spotrebu 5l cisto v meste, to je rozdiel.
2. zaradena rychlost bez plynu=nulova spotreba+setrenie brzd
3. treba pozriet krivku krutaku a hned je jasno. 1,2 8V v MK1 je uplne iny motor s diametralne odlisnymi krivkami. pritom su konstrukcne pribuzne. tam uz 5-ka pri 60kmh nebude sekat dobrotu.
anduril: skusme na ten neutral ist logicky:
zoberme si rovinu mimo mesta:
jazda na neutral, znamena malu spotrebu, ale nie nulovu. auto na pohyb vyuziva iba zotrvacnost, teda rychlost sa pomaly znizuje. ale spotreba motora v neutrali bezi (a je absolutne nevyuzita na pohyb auta).
rovina so zaradenou rychlostou a jemnym plynom: pohyb auta vykonava zotrvacnost + energia (kompenzovanie spomalovania = spaleny benzin) motor do velkej miery vyuziva zotrvacnost a spotreba je neporovnatelne nizsia, ako napr. pri rozbiehani, akcelerovani.
jazda na neutral auto casom spomali, a ked sa chces dostat na povodnu rychlost, musis akcelerovat, co znamena vyssiu spotrebu, ako len udrziavat rychlost + si k tomu prirataj "zbytocnu" spotrebu motora na volnobeh (nerobil ziadnu pracu, len tocil sam seba). bolo by to zaujimave porovnat, ako by to vyslo matematicky. ked sa na to pozeram takto, vidi sa mi to minimalne rovnake. samozrejme taketo situacie v skutocnosti asi nenastanu
nooo asi mi preplo na chvilu, mal som sa asi venovat filozofii.