Převodový olej-výměna??
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Převodový olej-výměna??
Ahoj všem.. prosím má tu někdo zkušenost s výměnou převodového oleje v multince???? Za jakoukoli děkuji.... BiPower 2001
BiPower... r.v.2001
- Reklama
Na převodovce jsou dva šrouby jeden uplně dole ny vypuštění a jeden na boku kontrolní.Olej nalejvej dokud nezačne z toho bočního vytejkat olej.Náplň je 2 litry oleje 75W/90 1 litr stojí asi 100,- Před vypuštěním oleje ohřej převodovku.Jinak píšou že náplň je celoživotní.
Multipla1,6 100 16V
Tmavě modrá metla
Most
Tmavě modrá metla
Most
Re: Převodový olej-výměna??
jestli chceš , aby ti převodovka vydržela 200tis.km olej měnit nemusíš , jestli chceš ,aby vydržela 500tis.km měn každých 40tis.km
(1.2 16v, 80ps , 6 speed) + pure Italia = Sporting (zatím najeto 182tis.km)
Re: Převodový olej-výměna??
Rozhodně výměnou oleje nic nezkazíš.Jak tak pročítám fórum jdou dost do háje diferáky (vlastní zkušenost )
Multipla1,6 100 16V
Tmavě modrá metla
Most
Tmavě modrá metla
Most
Re: Převodový olej-výměna??
Mně Multina dělala (a po výměně oleje stále dělá), že při podřazování ze 3 na 2 (a občas i ze 4 na 3) musím přibrzdit, jinak jdu přes zuby (škaredej zvuk - omluva autíčku nutná ), jinak řadí dobře, takže to nebudu řešit, ale zajímalo by mně, co to působí. Asi synchrony nebo jestli řádně nesepne spojka??? Kdyby někdo věděl...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Převodový olej-výměna??
No, hlavně su zvyklej při jízdě z kopce zařadit třeba za 3 a jen s lehkým přibržďováním držím něco kolem povolené rychlosti, nebo podřazuju na 2 před křižovatkou a místo toho abych tam narval rychlost a nechal auto zpomalit, tak buď musím přibrzdit nebo jen na chvilku vyšlápnu spojku a počkat až auto samo zpomalí a pak teprve řadím 2 (už tak nějak cítím, v jakém okamžiku bude řazení bezproblémové).Minimaxa píše:Takže při předjíždění v kopci musíš brzdit..?
Prostě normální situace, ve kterých se řazení nechová tak jak má, zjednodušeně: musím při podřazování snížit otáčky, abych tam narval nižší rychlost, což by u korektně fungující převodovky nemělo být nutné.
BTW, při jízdě z kouhoutkovickýho kopce (v Brně) drží povolenou sedmdesátku dvojka
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Převodový olej-výměna??
meziplyn se spojkou pomůže? pokud ano, jsou to synchrony
www.minimaxa.cz
Re: Převodový olej-výměna??
Když já ten meziplyn moc neumím...Minimaxa píše:meziplyn se spojkou pomůže? pokud ano, jsou to synchrony
A co to tak finančně obnáší, pokud by to byly synchrony?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Převodový olej-výměna??
spojka, vyřadit, postit spojku, plyn, spojka a podřadit, prostě bez rychlosti roztočit kolečka v převodovce, kdo jezdil s V3S, ví o co jde
rozborka a sborka převodovky, výměna kroužků, tipuju to na 8-10tis...?
rozborka a sborka převodovky, výměna kroužků, tipuju to na 8-10tis...?
www.minimaxa.cz
Re: Převodový olej-výměna??
Minimaxa píše:spojka, vyřadit, postit spojku, plyn, spojka a podřadit, prostě bez rychlosti roztočit kolečka v převodovce, kdo jezdil s V3S, ví o co jde
rozborka a sborka převodovky, výměna kroužků, tipuju to na 8-10tis...?
Tu teorii samozřejmě znám, ale v praxi to většinou ještě znamená patou přibržďovat a to už chce trochu cviku a vétřaskou jsem neměl tu čest
A co se týče ceny? Raději budu přibržďovat
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW